goede vangst!

Hoewel zoon Ruud in de USA sinds 2 jaar “in de bewoonde wereld” woont sluit dat “huisbezoek” van div. diersoorten nog steeds niet uit .
Dat het regelmatige getrippel boven het plafond niet veroorzaakt werd door van ongeduld trappelende werkkabouters was Ruud wel duidelijk.

Vorige week heeft hij dus werk gemaakt van de zolder grondig isoleren waardoor “krakers” niet meer via het dak binnen kunnen komen.
Uiteraard maakte hij daarbij onnodig veel lawaai om te te zorgen dat eventuele illegale bewoners   tijdig  het hazenpad konden kiezen want als er niets meer in kan … kan er dus óók niets meer uit!
Niet afdoende bleek al de eerste avond want nog steeds was er gerommel op zolder.

Wat het ook was, het zat ” als een rat in de val ” waarbij je alleen maar mag hopen dat “rat” in dit geval overdrachtelijk zou blijken te zijn .
Evengoed is Ruud diervriendelijk genoeg om een grote valkooi te plaatsen om de ongewenste huurder levend te kunnen vangen en de vrijheid te hergeven!
Al de volgende morgen zit een schattig eekhoorntje nerveus z’n lot af te wachten en krijgt zijn vrijheid terug nadat het aan alle kanten bewonderd is door de kids .

Voor alle zekerheid zet Ruud de kooi nogmaals op zonder,dit keer met aangepast voedsel, lekkere pinda’s!
Tot verbijstering van Ruud zitter er de andere morgen zelfs drié eekhoorntjes in de kooi wat eigenlijk volkomen onmogelijk is tenzij de diertjes, door honger gedreven zich zó voor de “deur ” hebben staan verdringen dat ze met z’n drieën als één “man” door het deurtje getuimeld zijn .

Photobucket

Terwijl Ruud in een webcamsessie zijn opvattingen daarover demonstreert (misschien één pinda onder de plaat die het dichtklappen veroorzaakt en waardoor de kooi pas dichtviel toen ook die pinda gevonden was) komt Sebastian mee kijken.
Ik laat meteen even beeldvullend zien wat ik gekocht heb voor hem om zijn volgende bezoekje hier mee te kunnen spelen ,een handpop in de vorm van een draak!

Onmiddellijk  slaat de fantasie van Sebastian op hol want als ik de draak uit beeld haal weet hij zéker dat  deze nu in kooi gevangen zit en Ruud is zo goed niet of hij moet mee naar de tuindeuren om de de draak de vrijheid te geven in de tuin, en daarna de zus van de draak die ook al gevangen kan worden én de moeder van de draak én de vader van de draak ……
Terwijl ik me af vraag “van wie hééft dat kind toch die fantasie”, vertel ik Sebastian dat hij wel op moet passen met een draken familie in de tuin, en draai met de webcam even naar het het heerlijke open haard vuurtje om te laten zien wat het vuurspuwende monster hier op z’n geweten heeft ……….

draakje.png picture by rietepietz

28 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: (soort) gastlog.. | van koninklijk tot knettergek
  2. Maurice
    Okt 19, 2009 @ 08:25:37

    leuk log, riet, ik ga iig met een glimlach naar mijn werk!!
    wat fijn eigenlijk dat je via de webcam toch kontakt met dierbaren, zo ver weg, kunt onderhouden!!
    leve www!

    @ Maurice
    Dankjewel Maurice , ik begin de dag dus ook met een glimlach !
    Het is inderdaad geweldig dat je een beetje mee kunt kijken in hun manier van leven .per telefoon krijg je veel minder in een indruk van hoe ze leven .

    Beantwoorden

  3. Liesbeth
    Okt 18, 2009 @ 22:03:54

    Leuk zeg die eekhoorntjes.( ratten zijn toch wel even wat minder brr) Als kind vond ik dat ook zo leuk, toen zag je ze nog wel eens in het Kralingse Bos. Dat is al lang niet meer. Dat is nou oa het leuke van kleine kids, kan je lekker nog de mooiste verhalen verzinnen en avonturen

    @Liesbeth
    Je ziet hier inderdaad nog weinig eekhoorns , jammer !
    Leuk he die fantasie , hij heeft me zojuist nog even aan het ridderzwaard geregen’;-)

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Okt 18, 2009 @ 20:05:57

    Wat grappig, zo’n stel Knabbel en Babbels op je zolder. Ik denk dat ik eikeltjes zou strooien… Ja echt, zo’n eikel ben ik dan ook wel weer.

    @ Tagrijn
    Maar wat nou als je geen eikeltjes hebt kunnen sprokkelen ? Maareh…. pas je wél op dan in de buurt van eekhoorns;-)

    Beantwoorden

  5. Truus
    Okt 18, 2009 @ 19:53:46

    Wat een heerlijk verhaal over die draak Rietepietz. 🙂
    Wat een schatjes, die eekhoorns. Fijn dat hij ze kon vangen en weer vrijlaten waar ze horen. 🙂

    @ Truus
    Sebastian weet nu wel dat het “nep “is ,maar hij heeft me ooit koekjes zitten voeren vis de webcam ,het leek levensecht omdat ik buiten beeld óók iets te eten had liggen wat ik stiekem kon pakken als hij me iets “aangaf “zó schattig !
    Inderdaad goed dat de beestjes hun avontuur na kunnen vertellen !

    Beantwoorden

  6. Elmar
    Okt 18, 2009 @ 17:35:54

    Wel ief die eekhoorntjes, maar zulke krakers kunne toch maar beter niet op zolder hebben lijkt me!
    Leuke draak, ik kan me voorstellen dat hij tot de verbeelding spreekt! 😉
    groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    Nee dat is zeker zo , knagertjes kunnen best veel schade aanrichten .
    Sebastian heeft er ook nog de leeftijd voor om in een fantasiewereld te kunnen verdwijnen , zó schattig !

    Beantwoorden

  7. Loes
    Okt 18, 2009 @ 14:06:45

    Wat fijn dat alle ongewenste eekhoorntjes levend gevangen zijn en weer veilig naar buiten ‘geschopt’ konden worden. Ik vind ze zo schattig om te zien…helaas zie je ze in Nederland amper meer.. Dat ze stinken wist ik niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen. (heb zelf ratjes gehad ieuwww)
    Wat geweldig leuk is het, om via webcam en chat, contact te hebben met je kind/kleinkind.
    Dag ‘oma-draak’ ik wens je een fijne zondag verder.
    Lilefs Loes

    @ Loes
    Buiten levende dieren hebben op z’n minst altijd wel vlooien denk ik met een beetje geluk ook wel wat parasietjes enzo 😉
    Na hun verblijf hier deze zomer worden de webcamsessies natuurlijk stukken leuker .De vorige bezoekjes was Sebastian nog te jong om echt een band mee op te kunnen bouwen en via de webcam heb je toch nog behoorlijk wat beperkingen , alleen het tijdverschil maakt het lastig een gunstig tijdstip te vinden .Maar alle beetje helpen natuurlijk .

    Beantwoorden

  8. Mama Muis
    Okt 18, 2009 @ 13:28:51

    zo lollig van die mannen… buiten je huis dan hè. Denk wel dat het gonst daar in het amerikaanse… daar en daar kun je pinda’s krijgen en ze zetten je nog voor de deur weer af ook!

    @ Mama Muis
    Helaas zijn “alle loketten” daar dus nu gesloten en komen eventuele smikkelaars nu voor gesloten deur 😉

    Beantwoorden

  9. Pia
    Okt 17, 2009 @ 19:55:55

    Riet leuk dat hij volgende maand weer een weekje komt joh. Dat is de kers op het taartje he. Geniet er van

    @ Pia
    Is echt een boffie natuurlijk , Ruud geeft een lezing op een congres in Antwerpen en ( voor hem) is dat een wippie van hieruit .Sebastian kan nog makkelijk mee nu dus die laat hij bij ons achter als hij naar Antwerpen gaat , gaan we lekker draken vangen 😉

    Beantwoorden

  10. Min
    Okt 17, 2009 @ 14:01:46

    Ik weet hoe vliegensvlug eekhoorns kunnen zijn, als er eten te scoren valt. Bij ons tijdelijke boshuis hadden we twee van die makkers 🙂

    @ Min
    Gelukkig lieten ze zich wel vangen want als ze er niet meer uit kunnen zouden ze verhongeren ,dat is natuurlijk té zielig ! Lijkt me zo leuk om ze zo dicht in je woonomgeving te kunnen zien !

    Beantwoorden

  11. Annemarie
    Okt 17, 2009 @ 12:00:00

    Wat fijn dat de eekhoorntjes levend gevangen zijn!!!
    Geweldig. 🙂 Die krijgen een fijn leven en vast een heleboel pinda’s buiten??? 😉

    Oei, Riet… Vuur van een draak in huis. Das best heftig!

    @ Annemarie
    De eekhoorntjes gaan wél hun warme winterschuilplekje missen denk ik 😉 Nou ja , misschien maakt de drakenfamilie wel een warm hoekje voor ze !

    Beantwoorden

  12. Morgaine
    Okt 17, 2009 @ 07:28:32

    @Riet, van die ondersteboven foto snapte ik al, je hebt ze nu dus alsnog de foto’s 😉

    XXX

    @ Morgaine
    De beestjes hád ik al op de foto maar de foto van het “bladerdak” tegen het huis aan had toch een leuke toevoeging geweest maar dán had ik even tijdig af moeten knippen op de webcam 😉

    Beantwoorden

  13. fotolog Albert & Mara
    Okt 17, 2009 @ 02:47:42

    Wat lief die eekhoorntjes. Het zijn dus geen stinkdieren? Ik kom je ook een goed weekend toewensen en ik moet je zeggen dat we allebei wat aanpassingsproblemen hadden t.a.v. de temperatuur en daarom heb ik vrijdagavond laat pas een blog geplaatst en kom nu pas bij jou weer eens langs. Tot horens.
    Saludos de
    Mara

    @ mara
    Kan ik inkomen , het is hier ook nét het eerste plaagstootje van de winter en dat valt knap tegen na de heerlijke Spaanse temperaturen , neem je tijd hé! en ook een fijn weekend .

    Beantwoorden

  14. fotolog Albert & Mara
    Okt 17, 2009 @ 02:47:42

    Wat lief die eekhoorntjes. Het zijn dus geen stinkdieren? Ik kom je ook een goed weekend toewensen en ik moet je zeggen dat we allebei wat aanpassingsproblemen hadden t.a.v. de temperatuur en daarom heb ik vrijdagavond laat pas een blog geplaatst en kom nu pas bij jou weer eens langs. Tot horens.
    Saludos de
    Mara

    @ mara
    Kan ik inkomen , het is hier ook nét het eerste plaagstootje van de winter en dat valt knap tegen na de heerlijke Spaanse temperaturen , neem je tijd hé! en ook een fijn weekend .

    Beantwoorden

  15. Jacqueline
    Okt 16, 2009 @ 23:00:52

    Ooooo wat schattig!! Helemaal als je weet ik veel wat verwacht te vangen!

    @ jacqueline
    Ja wat lief hé! Ik had ze ook wel graag even in het echie gezien ! Ruud had wel zo’n idee dat het iets als eekhoorns zou gaan .

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Okt 16, 2009 @ 22:48:32

    Toch erg leuk die eekhoorntjes, alleen kan mij indenken dat het geluid niet prettig is.

    @ L.Glibber
    Het is altijd maar de vraag wat het geluid veroorzaakt , er zijn genoeg beestjes denkbaar die ziektes verspreiden dus , bovendien kunnen deze knagertjes ook aardig wat schade verooraken !Ze zijn schattig maar dan toch liever in de tuin 😉

    Beantwoorden

  17. Redstar
    Okt 16, 2009 @ 22:09:14

    Eekhoorntjes op zolder lijkt me aan de ene kant onschuldig, maar als zij er in kunnen kunnen andere beesten dat ook. EN dan idd de vraag, hoe hebben ze dat gedaan.

    @ Redstar
    In het vorige huis ( dat écht afgelegen lag tegen een berg aan lag ) kwamen soms wasbeertje binnen , kan je niet hebben natuurlijk ! In écht koude winters kwamen er zelfs beren in de tuin wat toch een minder idee is .
    Nu wonen ze in een soort dorp maar dus nog steeds midden in het groen .
    Hij hoopt dat alles nu goed dicht is op zolder !

    Beantwoorden

  18. Morgaine
    Okt 16, 2009 @ 21:57:57

    aaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh die eekhoorntjes, wat liefffffff dat wil je toch houden!

    en hahaha, die drakenfamilie, hahaha van wie zou hij dat nu hebben 😀

    XXX

    @ Morgaine
    Ja lief hé , ze klimmen via een boom waarvan de takken het dak bereiken ( ik moest bij jouw ondersteboven foto daaraan denken )zo de zolder in .

    Ja inderdaad van wie hééft dat kind het ,ik heb écht geen flauwe notie ….whahahahaha !

    Beantwoorden

  19. Pia
    Okt 16, 2009 @ 21:27:36

    Dit is een leukere vangst dan een muis. Hahaha en dat Sebastiaan de hele drakenfamilie in de tuin heeft wonen….. ach later kan hij zeggen dat die gekke maar leuk oma hem die erfenis heeft gegeven.

    @ pia
    áls de draken tenminsten in de tuin blijven wonen hé , wie weet gaan ze er wel vandoor 😉
    Gewoon grote lol om met dat mannetje via skype tóch een beetje te kunnen spelen ,nou ja , jij kent dat wel !
    Vooral bij jonge kinderen is de band “op afstand “best lastig te leggen . De vorige keren dat hij hier was was hij 3 maanden en 2 jaar oud , toen bleef nog niet veel van oma en opa hangen .In Augustus was hij 5 en dat helpt dus wel ,daar kun je op doorbouwen en door een toevalligheidje komt hij volgende maand alwéér een weekje !

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Okt 16, 2009 @ 15:07:18

    Ook al stonken de eekhoorntjes vreselijk, ik denk dat hij blij mag zijn dat hij geen bunzing in huis had. Dat schijnt werkelijk afschuwelijk te zijn.
    Wel bijzonder dat hij deze krakers in huis had.

    Beantwoorden

  21. Anoniem
    Okt 16, 2009 @ 14:41:59

    hallo eindelijk kan ik weer bij jou reageren hopelijk blijft dat zo moet het eerst bij je gaan bijlezen
    had nog al problemen met de pc
    wens jullie een fijn wekend
    groetjes truus

    @ Kamerplantje
    O gelukkig was het de computer maar al is dat vervelend genoeg natuurlijk , ik was al bang dat je gezondheid heel erg verslechterd was maar dat is dus gelukkig niet de reden dat je zolang niet langs kon komen . Ik hoop dat alle problemen nu opgelost zijn !fijn weekend samen !

    Beantwoorden

  22. Anoniem
    Okt 16, 2009 @ 12:49:02

    Haha, het lijkt wel een sprookje, die eekhoors hadden zich dus goed verstopt.
    Ze maken daar leuke dingen mee en laten ons, doormiddel van jou, ook mee genieten.
    Fijne dag, liefs, Marion.

    @ Marion
    Ja leuk hé , ik had al eens een logje over wasbeertjes die in een vorige huis altijd probeerden binnen te sneaken en hertjes in de tuin is ook al eens geweest .
    Wij mogen hier al blij zijn met een muis in de tuin … maar daar zijn we dan juist weer niét blij mee 😉
    fijne avond en doe rustig aan hé! XXX

    Beantwoorden

  23. peet
    Okt 16, 2009 @ 12:41:58

    ohhhhhhhh wat liefffffffffff Gelukkig hebben jullie ze gered, ik heb al sinds mijn tiende al geen echt eekhoorentje meer gezien vroeger sprongen ze hier gewoon nog in de bomen maar zijn nu compleet uitgeroeid/verhuisd.

    @ peet
    Ik zag heel toevallig in Limburg heel vroeg in de morgen deze zomer een eekhoorntje .In stedelijk gebied zie je ze inderdaad nooit meer . In Amerika zijn nog veel grote gebieden waar je midden in de natuurlijk kunt wonen en dáár zijn nog veel beestjes te vinden .

    Beantwoorden

  24. Leo
    Okt 16, 2009 @ 12:31:56

    Groepsgedrag kom je ook bij Lemmingen en sommige walvissoorten tegen toch? Of zouden ze als gezinnetje een goed heenkomen hebben willen zoeken? Je zou er diersocioloog voor moeten worden om helemaal te snappen wat er loos was daar op die zolder…

    @ Leo
    Misschien heeft Ruud wel een bevriende collega die in die richting gestudeerd heeft , lijkt me een aardig onderwerp om op te promoveren 😉

    Beantwoorden

  25. Margrietgeniet
    Okt 16, 2009 @ 12:04:00

    goh…stinken eekhoorns ? dat wist ik niet, wel weet ik van wie Sebastiaan het heeft. Het slaat namelijk een generatie over, maar dat vinden wij helemaal niet erg. Heerlijk verhaal weer Rietz

    @ Margriet
    Ik wist dat ook niet , het zijn natuurlijk geen stinkdieren maar toch zat er een vies luchtje aan volgens Ruud .
    Tja , ik kan niet ontkennen dat ik af en toe ook mijn fantasie de vrije loop laat 😉

    Beantwoorden

  26. Elise
    Okt 16, 2009 @ 11:56:27

    hahha, maar idd, je vraagt je af hoe er 3 tegelijkertijd in kunnen..

    Gelukkig is het gezin nu compleet en allemaal buiten. Is het getrippel nu afgelopen op zolder ?

    groetjes Elise

    @ Elise
    Ruud denkt dus dat een pinda onder plaat terecht is gekomen waardoor de metale plaat niet ingedrukt kon worden en pas natat ook die pinda eruit gevist was de val dicht kon slaan .Het is nu “muisstil”op zolder !

    Beantwoorden

  27. J@n.
    Okt 16, 2009 @ 10:58:28

    Zou Sebastiaan niet op z’n oma lijken?

    @ J@n
    Joh J@n … hoe kom je nou op dát idee…… 😉

    Beantwoorden

  28. Jeroen
    Okt 16, 2009 @ 10:52:33

    Wat leuk die eekhoorntjes. Inderdaad een wonder dat ze er met z’n drieën (zonder geplet te worden) in gevangen zaten. En Sebastiaan steekt volgens mij gewoon de draak met iedereen 🙂

    @ Jeroen
    Nou ja , zolang hij zijn oma maar geen “draak” vindt komt het wel goed 😉 De eekhoorntjes zijn inderdaad schattig maar stonken vréselijk zei Ruud .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

