een “warme” week

Ja inderdaad ,het was in alle opzichten een warme week (nou ja al bijna 2 weken dus),  maar we waren een midweek op een bungalowpark in Limburg waar we in twee grote bungalows met twaalf mensen een piepklein hittegolfje wegwerkte .

Tja … wat dóe je als het over de 30 graden is en de camera bijna uit je handen glipt van de “zweterigheid”…… nou… dat hangt blijkbaar toch een kléin beetje af van waar je wiegje heeft gestaan .
Ik zat dus met die camera in m’n glibberige handjes  in de schaduw van de bomen die rondom een speelveldje op het terrein staan ……
Het drietal  met een ( min of meer ) “Colombiaanse” inborst deed iets anders …. kijk en huiver terwijl je je realiseert dat het die dag 32 graden was en het drietal in de volle zon bezig was………….

31 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Sep 03, 2009 @ 22:59:03

    Daar moet je dus zuidamerikaans bloed voor hebben. 😉
    Ze hebben er in ieder geval veel lol in. 🙂

    @ Truus
    Volgens mij wél ja , ik hield me lekker rustig en dat beviel goed 😉

    Beantwoorden

  2. maurice
    Sep 02, 2009 @ 09:47:09

    ja, mooi. Kinderen lijken een stroom eindeloze energie te bezitten, je hebt er vast van genoten.
    Warme zomers in limburg, hé?
    😉

    @ Maurice
    Het was zéker warm al was het dat volgens mij ook in andere delen van het land 😉 Het “meisje”op het springkussen is trouwens de moeder van de jongens maar doordat ze zo klein van stuk is valt dat vaak niet op !

    Beantwoorden

  3. Elmar
    Aug 31, 2009 @ 22:02:24

    Geweldig, je kunt er maar zin in hebben met dat warme weer! Maar het zal hun Zuid-Amerikaanse bloed wel zijn! Maar ze vermaken zich hier duidelijk prima!
    groetjes,
    Elmar

    Beantwoorden

  4. Thamara
    Aug 31, 2009 @ 20:09:53

    Riet je bent toch niet in die warme week gesmolten he??? Wanneer kom je weer liggen want mijn lachspieren kunnen wel een zetje gebruiken ;)))

    Beantwoorden

  5. Aukje
    Aug 30, 2009 @ 20:05:42

    Gewoon één groot avontuur.
    Jullie zouden het niet willen missen 🙂

    Beantwoorden

  6. f r e d
    Aug 30, 2009 @ 10:39:13

    12 mensen 2 bungalows???? is solozeilen niks voor je….?

    Beantwoorden

  7. Mama Muis
    Aug 29, 2009 @ 19:01:03

    Tjonge dat hun achterste er niet afschroeide met dat warme rubber. En hoe is het nou met oma trouwens.

    Beantwoorden

  8. fotolog Albert & Mara
    Aug 29, 2009 @ 00:51:33

    Felicidades dat jullie het zo naar de zin hebben gehad dat weekend en de afgelopen 14 dagen. Je zult wel moe en afgepeigerd zijn, maar het was voor het ‘goede doel’ zullen we maar zeggen.
    Groeten,
    Albert & Mara

    P.S. Leuk filmpje!

    Beantwoorden

  9. Anoniem
    Aug 28, 2009 @ 20:08:10

    hallo riet wat een enig filmpje en wat ik vragen wil is dat je schoondochter die er meespringt als het zo is respect en jij en henk zullen wel genoten hebben en veel plezier hebben gehad maar nu kun je even uitrusten
    wens jullie allemaal een heel mooi wekend
    truus

    Beantwoorden

  10. Pia
    Aug 28, 2009 @ 13:24:52

    Heerlijk dat iedereen het zo naar zijn zin heeft. Maar ik had ook mooi onder een boom gaan zitten. Geniet nog maar even lekker verder Riet. Leuk dat je het vast hebt gelegd allemaal

    Beantwoorden

  11. wilma
    Aug 28, 2009 @ 10:01:16

    Wat heerlijk he om zo te genieten!
    Liefs:Wilma.

    Beantwoorden

  12. peet
    Aug 28, 2009 @ 09:03:56

    Nou Riez de kinderen vermaken zich prima, hoe is het met de communicatie? Tja en dat kinderen het niet warm hebben? Jij geniet er in ieder geval met volle teugen van. veel plezier verder

    Beantwoorden

  13. tagrijn
    Aug 27, 2009 @ 20:12:58

    Hartstikke leuk. Maar toch blij dat ik er alleen maar naar hoef te kijken.

    Beantwoorden

  14. Astrid
    Aug 27, 2009 @ 17:21:48

    Leuk dat je het weer hebt gefilmd Riet, dan zie je echt wat voor pret ze er aan beleven.
    Voor de komende dagen nog heel veel sterkte, maar dat zal wel lukken denk ik.
    Groetjes AstridH

    Beantwoorden

  15. Loes
    Aug 27, 2009 @ 16:11:35

    Wat een heerlijk gevoel moet dat voor jullie zijn, zo met je kleinkinders optrekken.
    Zullen we de volgende weblogmeeting eens in een speelparadijs doen ofzo…lijkt me lachen als al die (oudjes) bloggers aan t springen gaan…
    Jullie hebben prachtig weer gehad en genoten, dát zie ik wel!
    Liefs Loes

    Beantwoorden

  16. Margrietgeniet
    Aug 27, 2009 @ 16:07:57

    Een geslaagde logeerpartij, zo te zien. Maar goed dat jij moest filmen en geen tijd had om mee te doen 🙂 Zelf werd ik een jaar geleden nog uitgedaagd om de trampoline op te gaan. Ik durfde alleen maar te zitten, whahahaaa

    Beantwoorden

  17. Min
    Aug 27, 2009 @ 15:55:25

    Leuk hoor! En kijk je hoeft het land dus niet uit voor warm weer 🙂
    Het was je natuurlijk van harte gegund. Maar vandaag is het hier even wat koeler..

    Beantwoorden

  18. Liesbeth
    Aug 27, 2009 @ 12:07:22

    Ja de kids maakt het niet uit, ik zie de rood aangelopen hoofdjes al voor me, zoiets dan hihi..ze kunnen beter in het zwembad springen maar dat zullen ze ongetwijfeld ook gedaan hebben!

    Beantwoorden

  19. Leo
    Aug 27, 2009 @ 11:20:31

    Jaja, voor hen is hitte wellicht betrekkelijk. Voor een kaal geschoren blonde kaaskop is al die warmte maar niks. Heerlijk nu met die gematigde temperaturen. Ik moest ineens aan zoonlief denken die vroeger ook altijd zijn mooiste zwarte t-shirt en lange jeans aantrok, hoe warm het ook was…..

    Beantwoorden

  20. HUUB... master of the dots...
    Aug 27, 2009 @ 10:04:05

    heerlijk er zo even tussen uit met zo’n heerlijke groep…

    Beantwoorden

  21. Morgaine
    Aug 26, 2009 @ 22:29:14

    Time flies, en dat springen, hahaha ja dat doe ik ook, ook met 32 graden, het is als je stopt dat het dan errug heet word, maar dan is er gelukkig weer water om mee af te koelen 😀

    XXX

    Beantwoorden

  22. Hanny
    Aug 26, 2009 @ 22:15:18

    Misschien zijn ze thuis warmte gewend. Maar ik kreeg het al warm als ik ze zag springen en nog warmer als ik de lange broek zag. Ik had verwacht dat het filmpje in het zwembad zou zijn genomen. Kleine vergissing.
    Gezellig zo op stap met kinderen en kleinkinderen. Genier er van!

    Beantwoorden

  23. Jeroen
    Aug 26, 2009 @ 21:42:38

    Graag gedaan Rietz. Nou en of ik meelij heb. Zal ik dan maar voor je gaan? Doe je Leo de groeten als je in Amsterdam bent?

    Beantwoorden

  24. Annemarie
    Aug 26, 2009 @ 21:03:19

    Nou van dat springen krijg je het wel warm ja.. Maar dat is pas als je er vanaf bent. Zolang je beweegt heb je wel wind.
    Maarre, die lange broek maakt me meer bezorgd!

    @ Annemarie
    Hoewel mijn zoon niét de vader is van de oudste ( mét de lange broek) zou dat wat broeken betreft zómaar kunnen .Ook Ruud weigerde al heel jong om een korte broek te dragen .Het scheelt natuurlijk wel een hoop verbrande benen 😉

    Beantwoorden

  25. Jeroen
    Aug 26, 2009 @ 20:58:13

    Whaha, en jij deed niet eens even mee? Anderzijds moest er natuurlijk IEMAND de camera bedienen he. Maar die kids vermaken zich iig wel Dat zie je er wel vanaf.

    @ Jeroen
    Ik heb me met liefde opgeofferd voor de camera natuurlijk .
    Bedankt voor je lieve @card . M’n laptop werd ,als we thuis waren ,altijd wel door iémand “gehact” .
    We doen ,ondanks het warme weer wel van alles al is het strand natuurlijk een toppertje .
    Morgen staat Amsterdam op het programma …. heb je al medelijden met me ?

    Beantwoorden

  26. Jenny
    Aug 26, 2009 @ 20:48:47

    was ik dus!

    @ Jenny
    en dit was ik ff tussen de drukte door , vandaag een “vrije dag” én de computer vrij , lang niet gebeurd 😉

    Beantwoorden

  27. Anoniem
    Aug 26, 2009 @ 20:47:46

    Nou, het ziet er warm uit…maar met veel plezier storten zij zich in/op de speelatributen!
    Geef mij maar het zwembad, denk ik dan.
    Maar ze vermaken zich.
    Greetz!

    @ Jenny
    Zo dacht ik er ook over hoor en natuurlijk de meeste mensen .Ze hadden dan ook het rijk alleen .
    Inderdaad vreemd dat niemand zich over de hitte beklaagde .

    Beantwoorden

  28. Anoniem
    Aug 26, 2009 @ 20:46:39

    Ja, het is wat, in die hitte, ze hebben kennelijk een heleboel energie, leuk filmpje.
    groetjes, liefs, Marion.

    @ Marion
    Ik kreeg het warm van alleen maar kijken , vooral als ze bezig waren nádat we gegeten hadden !
    Zwemmen was veel aantrekkelijker en dat deden ze gelukkig ook graag .

    Beantwoorden

  29. Elise
    Aug 26, 2009 @ 20:04:26

    Jeetje veel te heet om daar te springen ..
    Hoe is het met de kleinkinderen, genieten ze van Nederland ?

    fijne avond, Elise

    @ Elise
    O ja , ze genieten ! De logeerpartij bij oma en opa is erg leuk uitgepakt want door het mooie weer is er natuurlijk veel mogenlijk ! De oudste wist nog wel veel van een eerder bezoek , de jongste niet natuurlijk .

    Beantwoorden

  30. joke
    Aug 26, 2009 @ 18:51:53

    Wat een leuk filmpje ,en mooie kleinkinderen hebben jullie.Hoe houden ze het uit he! Wij als twee luiaards in de schaduw. Nog veel plezier allemaal.
    Groetjes.

    @ Joke
    Ze konden het ook nog lang volhouden en sprongen soms nog even ná het eten met een stampvolle maag …bbbrrrr ! Het was een geweldige week voor de bedoelde “teambuilding” van kleinkinderen en grootouders .Ze hebben zich dan ook prima vermaakt bij ons toen hun ouders op stap waren . Vandaag dus “puinruimen” en de geimproviseerde logeerkamer is weer computerkamer !

    Beantwoorden

  31. J@n.
    Aug 26, 2009 @ 17:54:41

    Ongelooflijk Riet. Zelf heb ik die hitte hier ook moeten verduren en ik weet dus wel waarover je praat! Ik krijg het al warm door ernaar te kijken.
    Het zijn wel drie prachtexemplaren en het zal zeker aan de Zuidamerikaanse aard liggen dat ze dit kunnen.
    Maar verder heb je het hier hopelijk wel naar de zin gehad Riet en smaakte de vlaai?;-))
    Gr. J@n.

    @ J@n
    O ja zéker wel J@n , niet in de laatste plaats omdat we rondom het huis óveral konden zitten en dus altijd wel érgens schaduw konden vinden ,ook het zwembadje had natuurlijk veel aftrek !
    ‘s-morgens vroeg lekker alle ramen en deuren een tijdje open ( die schoondichterlief dan weer dicht deed omdat ze het koud vond ‘-)
    We hebben maar één keer vlaai gegeten , we zijn niet zulkte snoepers maar die was dan ook heerlijk !
    Vandaar hebben we een “roostervrije dag ” en was het dus hoog tijd voor een opdate hier !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

