up-date van Astrid

Van Astrid ontving ik  vanmiddag per @mail een gewéldig up-date mét foto’s over de ooievaars ! Na de foto’s in een slite show gezet te hebben heb ik er eigenlijk helemaal niets meer aan toe te voegen !
Behalve héél veel dank natuurlijk !
 
                De vogels zijn gevlogen.
 
Een uurtje geleden ben ik gaan kijken maar…… het nest was verlaten.
Onderweg had ik er wel eentje zien vliegen en toen ik zag dat ze weg waren ben ik
die richting uitgegaan waar ik ze gezien had en kwam ze op het voetbalveld tegen.
Ik heb wel geprobeerd een filmpje te maken maar het is niet goed geworden, jammer.
Ik hoop dat ze goed groot worden en in het najaar op trektocht gaan.
17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. fotolog Albert & Mara
    Jul 28, 2009 @ 02:32:12

    Prachtige diashow Riet, we hebben genoten. Wat is dat eigenlijk een leeg nest syndroon??? Nooit last van gehad. Er is nu eenmaal een tijd van komen en gaan. De jongste zoon ging zelfs op zijn 19e studeren in Amsterdam en op kamers.

    P.S. Weet je wat wij dagelijks meemaken? Dat is het zwanen-geklepper bij ons voor aan het Veluwemeer. Doet ons vaak denken aan die ene KLM zwaan.
    Herinner jij je die reclame nog?

    @ Albert & Mara
    Uit eigen ervaring kan ik ook niets over dat lege nest syndroom vertellen .Wij zijn jong getrouwd en hadden nog van alles in te halen toen de kids de deur uit gingen , gaatjes werden al snel opgevuld met kleinkinderen 😉

    O ja , zwanen zijn eigenlijk nog mooiere vogels dan ooievaars maar omdat zwanen een stuk “gewoner “zijn in stedelijk gebied vergeten we dat makkelijk . En die reclame herinner ik me wel , het was één van de betere reclames !

    Beantwoorden

  2. Min
    Jul 27, 2009 @ 14:39:16

    Ah heerlijk toch nog Ooievaars uit zien vliegen. En ik heb hier heerlijk mijn leesachterstand weggewerkt.

    @ Min
    Dan zit je vakantie erop heb ik zo’n vaag vermoeden 😉
    De ooievaarslink van ( hoe héét die bij jou gelinkete site ook alweer ) laat natuurlijk veel meer zien maar het is toch weer héél anders om zelf ,al is de afstand niet groot, met de verrekijker het nest te volgen .

    Beantwoorden

  3. Leo
    Jul 27, 2009 @ 12:01:56

    Gaan ze nu meteen op weg naar het zuiden? Wordt het zulk slecht weer dan?

    @ Leo
    Nee hoor , ze zaten ook vandaag weer rustig op het nest .Dat zal waarschijnlijk nog wel even de slaapplaats blijven tot ze sterk genoeg zijn voor langere vluchten .
    Ik hoorde vandaag voor het eerst klepperen !

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Jul 26, 2009 @ 23:08:08

    Off topic, mijn ouders zijn allebei 91 en zitten nog achter de computer ahhahahh

    @ L.Glibber
    Dat lijkt me fantástisch Glibber , Henk is bijna 20 jaar jonger en krijgt het niet onder de knie ! Ik denk dat je ouders apetrots op hun kleinzoon én zoon zijn na je logje , en terecht natuurlijk !

    Beantwoorden

  5. Anoniem
    Jul 26, 2009 @ 18:27:02

    heel mooi en inderdaad als je op de slide klikt dan krijg je een groot beeld het is te hopen dat het ze verder goed gaat
    wens jullie voor nu nog een fijne Zondag avond
    groetjes Truus

    @ kamerplantje Truus
    Zo’n slite werkt best wel leuk ja , ik vond het wel leuk deze foto’s in een slite te zetten
    welterusten voor straks !

    Beantwoorden

  6. vlinder
    Jul 26, 2009 @ 13:44:10

    prachtige slide show rietz en wauw wat een prachtige vogels zijn het toch he;)
    en @Astrid..toppie hoor! dankjullie wel voor deze mooie reportage;)
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    ja wát een samenwerking hé ! hartstikke leuk toch dat interactieve loggen 😉

    Beantwoorden

  7. Liesbeth
    Jul 26, 2009 @ 12:14:20

    Ja heel mooi! Dat uitvliegen is hier nu ook het geval. Nicky, mijn oudste gaat het huis uit. Ik ben benieuwd natuurlijk.

    @ Liesbeth
    O ja , dat is altijd een bijzondere periode als de kids uitvliegen ! Ik wens hem ook “ëen goede vlucht” met de op de achtergrond natuurlijk altijd nog de steun van het oude “nest”

    Beantwoorden

  8. rietje
    Jul 26, 2009 @ 09:23:55

    wat ’n prachtige foto’s zeg! leuk zo’n slideshow…..en nu maar hopen dat ze volgend jaar terugkomen, meestal gebeurt dat wel……hele knusse zondag riet, ’t is stralend weer! liefs van mij

    @ Rietje
    Ik ga volgend jaar zéker opletten of ze er weer zijn . Al kun je tegenwoordig on-line vaak diverse nesten volgen is dit toch weer héél anders .

    Beantwoorden

  9. Morgaine
    Jul 26, 2009 @ 09:15:50

    Wat raar nou rietz… dat die vogels gevlogen zijn, je zou toch zeggen dat ze op hun nest blijven zitten 😛 😉

    Prachtige foto’s op rij!

    XXX

    @ Morgaine
    Tja , zo gaat dat met “kinderen ” van allerlei pluimage 😉
    wat een gewéldig gezicht hé vijf van die grote vogels !

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Jul 26, 2009 @ 00:11:54

    En de natuur gaat z’n gangetje Rietz.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    En gelukkig viel dat in dit ooievaarsnest erg goed uit !

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Jul 25, 2009 @ 23:52:12

    Zou inderdaad leuk zijn als ze volgend jaar terugkomen, en goed dat ze het gered hebben.

    @ L.Glibber
    Men zegt dat ze dat vaak doen ,dus er is best een kansje op .Er waren er inderdaad maar al teveel die het niet haalden dit jaar .

    Beantwoorden

  12. Anoniem
    Jul 25, 2009 @ 22:52:16

    Dat heeft ze goed gedaan, laat dat maar aan Astrid over, leuk dat je er een slide show van hebt gemaakt. fijn weekend, groetjes, liefs Marion.

    @ Marion
    Ze is al echte ooievaars-papparazzi zei ik haar al , want het is best lastig de beesten op het juiste tijdstip te spotten .Wel een prachtig gezicht hé , die 5 grote vogels in dat voetbalveld . Voor een “stadsmens “is dit toch wel héél bijzondere blik in de natuur.
    Ik zou vroeger niiet geweten hebben dat een jong nog een zwarte snavel heeft , kun je best opzoeken natuurlijk maar het is veel leuker om dat zelf te ontdekken met de verrekijker 😉 fijne zondag

    Beantwoorden

  13. Astrid
    Jul 25, 2009 @ 21:56:38

    Wat leuk dat je er een slideshow van hebt gemaakt Riet.
    Ik kwam er wel achter, wanneer je 2x op de slide klikt dat er dan een nieuw venster opent waar je de slide groter kunt zien.
    Om 19.00 uur was de drieling weer terug op het nest, brengen de nacht weer daar door denk ik.
    Groetjes AstridH

    @ Astrid
    Ze slapen dus nog “thuis”;-) het was leuk om ze , dankzij jouw hulp, tot uitvliegen te kunnen volgen .Je hebt je ontwikkeld tot een heuse “ooievaars-papparazzi” 😉
    Dankjewel voor al je foto’s en filmpjes .
    Ik laat de ooievaars nu maar verder met rust , ze moeten in alle rust hun werk kunnen doen tenslotten , er zal nu snel een geboortegolf volgen lijkt me zo ….. werk aan de winkel dus voor onze oudste kleindochter die kraamverzorgster is 😉

    Beantwoorden

  14. Pia
    Jul 25, 2009 @ 21:18:35

    Net zoals bij ons, de jongen vliegen uit en pa en ma krijgen hun “rust” weer terug hahahahaha. Notttttttttttt

    @ Pia
    Ik herken dat , wij waren ook nog vrij jong toen onze vogels uitvlogen , je zit dan nog zó midden in het leven dat er tijd is voor een “leeg nest syndroom” .We hadden nog van alles “in te halen ” .

    Beantwoorden

  15. Jeroen
    Jul 25, 2009 @ 21:02:14

    Prachtige slide Rietepietz. Ik zei het al eerder en zeg het nu weer: jij boft maar met Astrid!

    @ Jeroen
    Het gebeurd ook zelden dat ik foto’s van anderen gebruik ,in dit geval ben je een beetje van geluk afhankelijk als je niet pal onder het nest woont en is het prachtig als dat geluk zich ook aandient 😉

    Beantwoorden

  16. Elise
    Jul 25, 2009 @ 20:57:16

    Het zijn toch prachtige vogels. Ik zag ze vorig jaar ook heel veel in Sharm. Dat was in september …

    Fijn weekend Riet

    @ Elise
    Wat zijn die jonge snel groot hé , het lijken wel mensenkinderen 😉

    Beantwoorden

  17. joke
    Jul 25, 2009 @ 19:57:23

    Wat een prachtige vogels . En nu geen last krijgen van een leeg nest syndroom he Rietepietz.Misschien komen ze het volgend jaar weer terug.

    Groetjes.

    @ Joke
    Dat was ook wel een kreet die me in gedachte kwam toen ik dat lege nest zag .Ik heb zelf nooit last gehad van dat lege nestsyndroom .Misschien wel omdat we nog tamelijk jong waren toen het “nest “leeg was .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

