Geluk ?

Ja precies dát geluk! Ik had er al eens eerder een logje over !
De dag nadert dat ook wij een keer naar een , door Jeroen tot in de puntjes georganiseerde , weblog meeting in Delft gaan .
Ook in Delft hebben mensen honden en zijn er vast  “losse flodders” te vinden  van deze ,overigens zeer sociale dierensoort !

Een oproep om hulp lijkt me nuttig ,zo niet noodzakelijk , om Henk langs de glibberige obstakels door Delft te loodsen .
Het lukt Henk n.l. nog wel eens om een dergelijke losse flodder “onder de voet te lopen “, in de meeste gevallen juist als hij wandelschoenen met dikke profielzolen aan heeft .
Vaak waarschuw ik bij dreiging van “stront aan de knikker ” eh… schoenzool  , en vrijwel zonder uitzondering is zijn antwoord dan “ja dat heb ik gezien ” !

Vanmorgen leek een waarschuwing me overbodig , een medium paard achtige had zijn “verwerkte etensresten” zeer prominent  , en in drie forse kluiten  in ons wandelpad gedeponeerd .
Op het állerlaatste moment zie ik dat dát een verkeerde beslissing is , Henk loopt als een blind paard récht op de hopen af en mijn ( te late) waarschuwing kan de beweging van zijn voet niet meer van richting veranderen ………

Hij gaat er vól in met de linkerschoen  maar reageert wél meteen op mijn kreet door stokstijf te blijven staan .
Terwijl ik bij de linkerschoen de smurrie  aan de zijkanten langzaam omhoog zie persen  tilt hij de rechtervoet op met de vraag “zit er iets onder ? Volgens mij niet hé !”
De prak waar hij met de linkerschoen nog steeds in staat is zó groot dat het hoogteverschil bijna net zo veel is als bij iemand met een ooit verbrijzelde heup …… maar Henk heeft blijkbaar niets gevoeld ……!
Vrijwel iéder mens zou op z’n minst een halve radslag maken bij zoveel gladdigheid onder de schoen maar Henk twijfelt nog aan mijn waarnemingsvermogen en tilt “hoopvol” de linkervoet op voor inspectie !

Dat is het gedeelte waar het spreekwoordelijk “geluk ” er aan te pas komt want …. Riet vergéét dat de camera in het tasje aan haar pols bungelt en dus ontsnappen jullie aan een uiterst onsmakelijk foto van de schoen van Henk waar het gedeelte tussen hak en zool vol geplet is met circa een kilo “bruine hondentrui” !
Terwijl Henk de rest van de route doende is alle plasjes en oeverrandjes te benutten om de schoenzool schoon te krijgen hebben we samen de slappe lach bij de gedachten aan dit  logje dat metéén al vorm aanneemt ………….

poepschoen.jpg picture by rietepietz

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. peet
    Jul 23, 2009 @ 16:52:35

    Ja dat klopt, wanr paarden eten geen vlees dus dat stinkt minder, hahahah ik merkte het zelfs dat ik vegetarisch ben gaan eten, lachen he?

    Beantwoorden

  2. peet
    Jul 23, 2009 @ 13:48:53

    Whahahwhawha wat een peopverhaal, ik zie/ruik het helemaal voor me, dus eigenlijk heeft jou Henk een poepdetector nodig? Of je moet met eem emmertje sop op pad om de schoenen weer te ontdoen van de ellende? Nou Riez in delft gillen we allemaal wel als er een hoopje opdoemt dat jou Henk gespaard blijft van die poepellende hahahaha. (vooral bij de paardentram is het oppassen geblazen)

    @ peet
    Om de één of andere reden lijkt paardenpoep altijd minder erg 😉 Maar al die extra ogen lijken me een goed idee !
    Gelukkig valt het in Delft wel mee met de hondenpoep ,in het oude centrum lijkt men het wel goed bij te houden .

    Beantwoorden

  3. Liesbeth
    Jul 22, 2009 @ 23:48:22

    hahaha fijn he die wandelschoenen met van die profielzolen, zit het er zo lekker tussen!

    @ Liesbeth
    Klopt , de laatste restjes heb ik er met een gevonden takje uit staan peuteren boven een plasje aan de kant …. jég…..!

    Beantwoorden

  4. Pia
    Jul 22, 2009 @ 21:32:49

    Waaaaaaaaaaah geluukig had henk nog stevige zolen onder die schoenen. Wat te denken als Vlinder er met haar gipsen pootje in trapt. Nou dan wil je zeker geen tenen ruiken hahhaha

    @ Pia
    Whahahahaha , het kan áltijd erger Pia , Henk is er wel eens met een blote voet ingetrapt , we hadden destijds donkerbruine vloerbedekking in de slaapkamer en een logerende herdershond had , precies voor het bed , zijn “milde gaven ” gedropt ………. moest Henk naar de wc hinkelen en heeft dáár zijn voet in de pot gezet en doorgetrokken ( niet de voet natuurlijk maar die spoelde wél lekker schoon ) Henk is een wereldvent natuurlijk want ieder ander had gruwelijk gevloekt ..hij zei alleen maar …… nee hé ….. en daarna moesten we vréselijk lachen !

    Beantwoorden

  5. Leo
    Jul 22, 2009 @ 20:56:26

    Het overkomt mij niet zo heel vaak, maar toch kan ik wel wat bijschrijven in de geschiedenisboeken op dit punt. Zoals die keer dat ik in de auto dacht: ‘wat stinkt het hier toch…’, en ontdekte dat de pedalen onder zaten, de vloermat en mijn schoen…getver. Dan heb je ineens een hekel aan alle honderbezitters….

    @ Leo
    Whahahaha , dat verhaal ken ik ook ja , en Henk ruikt slecht en had ook die keer niets in de gaten .
    Gelukkig zijn er ook heel veel baasje die het goed doen hoor , ik ken er genoeg !De hond van mijn dochter knijpt liever z’n anus kapot dan zijn hoop op stenen neer te leggen en zo hebben meer honden het geleerd .

    Beantwoorden

  6. vlinder
    Jul 22, 2009 @ 20:51:32

    maar dat ben ik ook hoor rietz;) maar dat is heel wat anders dan een sjagrijn toch? hihi;)
    gaan we gezellie katten uit de boom zitten kijken johoooooo weet zekers dat het goed komt;))
    henk aan de riem? ahhhhhhhh maar dan wél op de speciale honden uitlaat plek he? oooooooo hahahaha én zakjes meenemen;)

    @ Vlinder
    Heeft tie altijd bij zich hoor een zakje 😉

    Beantwoorden

  7. vlinder
    Jul 22, 2009 @ 18:49:52

    ik geleuf er niks van rietz;) enne..komt allemaal goed hoor,ben ik van overtuigt.
    en als ik nou is borden met strontgevaar voor Henkie maak? zou dat schelen denk je? hahaha;)moet ik natuurlijk wél op de zaken vooruit gaan lopen,maar ok;)

    @ Vlinder
    Nou een beetje waarheid zit er wel in hoor , ik ben wat “kat uit de boom kijkerig ” ,zeker in grotere groepen .
    Henk gaat gewoon aan de riem in Delft !

    Beantwoorden

  8. Elise
    Jul 22, 2009 @ 17:55:09

    Riet en geluk, daar moest een geurtje aan zitten haha

    Nee hoor, je weet het weer smeuig te vertellen ..

    Groetjes ELise

    @ Elise
    Gelukkig dat het op het log niet te ruiken is !Maar verder heb ik niets te vertellen over de kwaliteit van het verhaal want eh…. eigen roem stink óók !

    Beantwoorden

  9. Astrid
    Jul 22, 2009 @ 17:40:19

    Hoe vaak moeten we het nog zeggen,
    dat uw hond z’n stront niet hier moet leggen.
    En u moet ook niet verzuimen om de stront op te ruimen.
    Het tuintje is ook geen vuilnisbak, dus kom op, doe de stront in een zak.
    En doe ons nou een plezier en laat die stront niet meer hier.

    Bovenstaand heb ik ooit een tijdje bij onze flat opgehangen daar het ook constant raak was met die bruine kunstwerken.
    Verder had ik altijd van die kleine prikkertjes met een rood wit blauw vlaggetje bij me waarmee ik het kunstwerk placht te versieren. Daardoor viel het toch meer op en omzeilde je het beter.
    Het heeft ook nog geholpen met de afname van de kunstwerken.
    Groetjes AstridH

    @ Astrid
    Whahahaha , ik zie ze voor me ….écht een vlag op een strontschuit …. nou ja zoiets dan !

    Beantwoorden

  10. Anoniem
    Jul 22, 2009 @ 12:51:12

    jij weet van een bruine hoop nog een smeuig logje te maken wens jullie een fijne dag
    op dit logje kon ik wel op de link gaan maar het vorige logje kon dat niet zal wel aan mijn pc liggen
    groetjes truus

    @ kamerplantje truus
    Dit soort dingen werk bij ons altijd vreselijk op de lachtspieren .
    Computers blijven eigenwijze apparaten , hier lukken dingen soms ook de éne keer wel en de andere keer niet zonder aanwijsbare reden .
    fijne avond samen !

    Beantwoorden

  11. Margrietgeniet
    Jul 22, 2009 @ 12:10:42

    Jouw log was natuurlijk al uiterst geurig en kleurig, maar de reacties zijn ook niet van de lucht. Gelukkig dat Henk geen slippers droeg, want dan had hij toch een sierlijke sliding kunnen maken he ? dat was weer een gelukje dus.
    En…natuurlijk….ik hoop, dat jullie een ontzettend leuke ontmoeting hebben met zijn allen, maar als ik dit allemaal zo lees, zit dat helemaal gebeiteld 🙂

    @ margriet
    O ja , die meeting komt wel goed dat is op 8 augustus .
    Gelukkig staat er dan een boottoch en een rit met de paardentram op het plan , kan er weinig gebeuren denk ik 😉

    Beantwoorden

  12. Morgaine
    Jul 22, 2009 @ 11:11:13

    Ut stinkt hier, whhahahahaha oh wat errug! Wat je zelf al zegt die belasting afschaffen en meer doen aan bekeuren etc… dat is een hele goeie! Zie hier ook veel honden in park gedeelten wat voor de kinderen is vrij gemaakt om op schoon gras te spelen en NOG doen mensen of ze blind of gek zijn en de borden niet zien, aan het einde van het park een politie bureau, maar geen agent die ze aanspreekt hierop… pffffffff

    XXX
    Ik stel voor dat we van de hondenshit haarversteviging laten maken voor hondenbezitters die het niet zo nauw nemen de regel “hond in de goot ” 😉

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Jul 21, 2009 @ 23:19:21

    Verschrikkelijk he al die hopen op straat en je kan het de honden niet kwalijk nemen maar wel de eigenaren.
    Maar aan de andere kant zonder die hoop hadden wij deze leuke log niet gehad dus toch een beetje geluk.

    @ L. Glibber
    Ik denk zelf dat men de hondenbelasting af moet schaffen en dan méér werk maken van bekeuringen . Nu denken téveel honden bezitters “ik betaal om het op te laten ruimen ” en ik kan me daar wel iets bij voorstellen al klopt het niet helemaal .

    Beantwoorden

  14. Jeroen
    Jul 21, 2009 @ 22:38:20

    Ik zag het al meteen: dit zaakje stinkt. Hopelijk let Henk in Delft wel goed op. Want ook al hangt er keurig een zak onder de kont van het paard dat de paardentram trekt, een ongelukje is nooit uit te sluiten. Dank je voor je complimenten. Maar het schept wel verwachtingen he. (nou ja, je kunt beter verwachtingen scheppen dan hondenstr*nt)

    @ Jeroen
    Die verwachtingen hangen natuurlijk ook samen met de rest van de WM-ers , je kunt het niet helemaal in je uppie gezellig maken , dat moeten we met z’n alleen doen maar met een goede voorbereiding heb je daar een stevige basis voor en dat is zéker jouw verdienste .Bij vorige meetings is al gebleken dat er geen str*nt aan de knikker komt op zo’n dag , nou Henk z’n schoenen nog schoon zien te houden 😉

    Beantwoorden

  15. inge
    Jul 21, 2009 @ 22:23:06

    hij heeft ook overal schijt aan he?

    @ Inge
    Zéker weten , jij kent hem van haver tot gort 😉

    Beantwoorden

  16. orbi
    Jul 21, 2009 @ 21:48:37

    Kwam er geen rook van af?
    Want dan had je kunnen stellen waar rook is ligt een bradende vers gedraaide warme dampende bruine trui.

    @ Orbi
    Hen loopt altijd al met z’n hoofd in de wolken , een beetje meer of minder rook valt hem vast niet op 😉

    Beantwoorden

  17. vlinder
    Jul 21, 2009 @ 20:39:02

    whaahahahahah wát een shitlogje joh! maar ik lig in een deuk.
    enne..zullen we anders Henkie maar in die stoel rondrijden dan? blijven die schoenen tenminste gespaard;)
    en wat leuk gedaan weer joh die foto zo,hahahaha
    k,heb onwijs zin in Delft en jeroen heeft vást buiten zijn organiseertalent om,óók een goede neus wat eh…shit betreft?
    gaaf je te ontmoeten rietz…ik kom eraaaaaaaaaaan johooooo;))
    liefs van mij en prachtig geschreven loggie weer;))

    @ Vlinder ,
    vooral niet téveel van verwachten hoor , in het echt ben ik gewoon een flinke sjagrijn , serieus hoor … maar evengoed lijkt het mij ook leuk een aantal van mijn vaste lezertjes te ontmoeten . Met z’n alleen moet het toch kunnen lukken om Henk uit de shit te houden hoewel….. hij is behoorlijk doof dus wél hard ropen als er drollenalarm is 😉

    Beantwoorden

  18. tagrijn
    Jul 21, 2009 @ 20:26:30

    Een regelrechte instinker dus… Een smeuiig verhaal, dat wel.

    @ Tagrijn
    Ja inderdaad , dit soort zaakjes stink ,en smeuig was de zooi helaas ook 😉

    Beantwoorden

  19. Hanny
    Jul 21, 2009 @ 19:09:23

    Het is te hopen voor Jeroen dat niet alle web-loggers met zo’n cadeautje bij hem komen.
    Zijn inmiddels de resten al uit het profiel verwijderd?

    @ Hanny
    Nee , daar moet je niét aan denken natuurlijk , we gaan proberen de zooi te ontwijken in Delft 😉
    De schoen is weer spic en span maar het blijft een smerig karweitje !

    Beantwoorden

  20. Annemarie
    Jul 21, 2009 @ 19:04:14

    Dat heet niet uit je ogen kijken.
    Aan de andere kant is het wel positief, want dat betekent dat Henk niet naar de grond kijkt, maar naar de mensen/omgeving om zich heen!

    @ Annemarie
    Dat klopt , ik kijk meestal naar de grond en daardoor ben ik wel eens tegen een sigarettenautomaat geknald ,ook niet alles natuurlijk !

    Beantwoorden

  21. Anoniem
    Jul 21, 2009 @ 18:54:05

    haha, Henk is dus niet kleurenblind maar steke blind, jullie hadden in ieder geval volop geluk,
    fijne avond, liefs, Marion.

    @ Marion
    Ja het zal dan wel stinkend geluk zijn hé!Ik loop meestal naar de grond te kijken ,is óók niet altijd handig
    maar in dit soort gevallen geeft het toch veel minder viezigheid 😉
    tot motgen ,lieve groetjes …….

    Beantwoorden

  22. J@n.
    Jul 21, 2009 @ 18:48:52

    Hè ja zeg wat een smakelijk onderwerp Rietz en dat direct na het eten. Een ding moet ik je meegeven; Het is uiterst smeuïg verteld, maar laten we dat Henk in Delft maar niet aandoen!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Sorry J@n , ik hoop dat het gesmaakt heeft 😉
    We moeten in Delft inderdaad goed uitkijken want er zijn weinig graskantjes te vinden om de schoenen even schoon te maken . Henk gaat dus aan de riem denk ik 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

