alwéér een logje !

Ja dat héb je d’r nou van , half logland heeft een zomerstop of is met vakantie , daardoor ben ik veel sneller dan anders klaar met m’n linkenrondje ….. en heb ik dus én wat extra vrije tijd , én wat sneller een nieuw logje dan de laatste tijd gewoon was.

Misschien een aardige bijkomstigheid voor hen die het saai vinden dat er weinig te loggen valt .
Ook een leuke gelegenheid weer eens te snuffelen bij de blog-toys en ik heb zowaar een bezoekersteller  kunnen installeren .

Niet dat ik daar érg veel vertrouwen in heb , hij staat er nu 1 dag op ,begon op 0 te tellen en staat nu al op 85 bezoekers …….. dat lijkt me érrug veel . Nou tellen  naar ik aanneem ,óók de de keren dat ik zélf een log open  of vernieuw mee maar dan nog…… wie zit er dan allemaal mee te lezen?
Gezellig hoor en dat mag natuurlijk maar ik kan me er weinig bij voorstellen en het zou me niet verbazen als die teller een beetje doorgedraaid is .

Ik heb maar eens bij de statistieken van onestat gekeken ,

Start datum:        4-4-2006

Totaal pageviews:   97.906

Totaal bezoeken:    52.062

Peanuts vergeleken bij een site als die van de Leidse Glibber  maar ik rol van m’n stoel van verbazing als ik dit soort getallen zie in 3 jaar tijd .( geen zorgen , heb me geen pijn gedaan en zit alweer op de stoel )
Het is in ieder geval vele malen meer dan ik in mijn stoutste dromen verwachtte toen ik met loggen begon en ik vind  het een top, gaaf, geweldig en vooral een reuze leuk compliment dat zoveel mensen regelmatig terug komen én een reactie achter laten .
Veel van “mijn eigen loggers ” ken ik ondertussen best wel redelijk en nog steeds komen er reacties bij van andere  loggers die de weg naar Rietepietz blijkbaar gevonden hebben  .

Er moeten nodig weer wat nieuwe linkjes bijgezet worden  en ik ga me nu écht zorgen maken of ik dan alles nog wel bij kan houden …… dat worden waarschijnlijk weer minder logjes na de zomerstop want dan duurt mijn rondje langs de linken dus weer langer

Ik ga me dus maar mentaal voorbereiden op geknoei in het beheer ……. zucht……..altijd een zware bevalling bij Rietz  ….. o ja , over bevalling gesproken , het gaat goed met de ooievaars op het jeugdhonk in de buurt !
Volgens mij zit moeder ooievaar één van haar kinderen  alvast op de toekomstige taak voor te bereiden !

ooiekind.gif ooiekind picture by rimpelrat

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo
    Jul 22, 2009 @ 21:02:44

    Verbazen over bezoekersaantallen hoef je je niet hoor Rietz. Als je zo leuk schrijft als jij en ook regelmatig trouw bezoeker bent aan de logs van anderen loopt het snel op. Daarbij kom je ook via Google of zo onder de aandacht en komen er nieuwe lezers langs…..

    @ Leo
    Toch verbaast het me steeds weer dat de reagerende lezers aantallen steeds maar weer groter worden .
    In wezen schrijf ik toch vaak onzin , maar goed misschien is dat dus wel lekker in deze crisistijden .Ik geniet er wél van hoor ,dat wil ik best eerlijk toegeven .

    Beantwoorden

  2. Jenny
    Jul 22, 2009 @ 21:01:38

    Leuk, die ooievaars!
    Ja , het is stil in logland en ik doe er ook even aan mee! Misschien kom ik terug, misschien ook niet.
    Ik kijk eigenlijk nooit wie er leest of niet, ik zal toch ook maar eens een kijkje nemen.
    Maar onverschillig wie er komt en leest en/of een reactie achterlaat, ik log omdat het leuk is en als het soms gelezen word…oké.
    Als jullie met vakantie gaan, een hele fijne vakantie gewenst en zo niet, dan lekker genieten thuis, misschien met de Amerikaantjes????
    Liefs!

    @ Jenny
    Natuurlijk log je voor je plezeir , doe ik ook hoor maa het is wél leuk dat er ook andere aan mijn logjes plezier beleven maar dat zie ik in hoofdzaak aan de reacties , die zijn ook de duidelijkste waardering . Ik hoop dat je zelf plezier in loggen blijft houden maar ook zonder log ben je natuurlijk welkom om te lezen .
    We gaan inderdaad een midweek weg met de Amerikaantje en de rest van de twee weken doen we van alles samen .

    Beantwoorden

  3. Morgaine
    Jul 21, 2009 @ 00:55:02

    Oh ja, Nestat, heel eerlijk, ik log alweer bijna 4 jaar, ergens in aug als het goed gaat, hahaha, maar de nedstat heb ik er nog niet zolang opgezet, had mijn buik vol van statistieken eigenlijk, en nu? Het staat erop maar ik kijk er eigenlijk bijna nooit naar, zal eens in beheer gaan kijken, maar dan op de dag dat ik 4 jaar in de lucht ben?

    Ik zie Gwyn’s antwoord en ik kwam bij jou via Leo geloof ik, of was het eerst Thamara en toen naar jou, ik weet het niet meer, ik wilde weer eens wat verder kijken dan mijn neus lang is 😉

    XXX

    @ Morgaine
    Nee ik volg het ook meestal niet maar toevallig zag ik iemand anders met een logje over dit onderwerp en ben toen ook weer eens gaan kijken .
    Erg veel waarde hecht ik er niet aan , voor mij zijn de reacties veel meer een graadmeter en dat is volgens mij een betere manier . Ik ben ook zéér tevreden met de aantallen loggers die hier regelmatig reageren , echt buiten verwachting .

    Beantwoorden

  4. Gwyn
    Jul 20, 2009 @ 23:09:07

    Haha leuk hè, die statistiekjes. Ik moet er soms ook gewoon naar kijken. Mijn web-log bestaat nog geen 2 maanden en ik heb al meer dan 12.000 pageviews gehad. Op een recorddag had ik meer dan 1.600 bezoekers. Onvoorstelbaar inderdaad. En ook wel frustrerend, want een dag erna heb je ‘maar’ 100 en dat vind je dan opeens weinig. Hahaha. Vraag me wel eens af hoe mensen zo op je site komen en hoe die schommelingen in aantallen ontstaan.

    Ben overigens bij jou gekomen via je reactie op de web-log van Morgaine. 😉

    @ Gwyn
    Ja zo gaat het vaak , dat een reactie bij andere je nieuwsgierig maakt naar de site en vooral in de zomertijd , als er weinig te lezen valt , gaan loggers vaak op zoek naar loggers die geen vakantie hebben ;-).
    Ik ben ook vaak nieuwsgierig wat mensen bij me zoeken en hoe ze er komen .Ik doe zelf n.l. niets om aandacht te trekken zoals bij. track backs zetten .

    Beantwoorden

  5. vlinder
    Jul 20, 2009 @ 21:13:28

    wat knap dat je tóch die vierdaagse liep zeg! jeetje joh;)
    enne…je had het al gezien he? mooi blauw is niet lelijk toch? hihi;)

    @ Vlinder
    Volgens mij is blauw de meest gevraagde kleur … behálve als er iets in de sport te doen is , dán is oranje dé kleur !

    Beantwoorden

  6. Pia
    Jul 20, 2009 @ 20:23:31

    Ik heb geen flauwe notie wat er bij mij langs komt. In ieder geval die ooievaars niet, waar ik weer blij mee moet zijn om 2 redenen. De eerste is wel te raden, de tweede is dat ze een giga herrie maken als ze op je dak bivakkeren. Maar ze blijven zo gaaf.

    @ Pia
    Ja mooi he die ooievaars , ik maak er nog wel een logje over want ik heb nog wat foto’s , ik hoop nog iets te kunnen maken als ze uitvliegen maar die kans is natuurlijk maar heel klein , je weet wel , juiste tijd op de juiste plaats zijn ……

    Beantwoorden

  7. Aukje
    Jul 20, 2009 @ 20:06:43

    Leuk toch voor je.
    Ik lees ook graag bij je!!!! 🙂

    @ Aukje
    Altijd leuk om te horen en dat zijn ook de dingen die voor mij “tellen” !

    Beantwoorden

  8. Natazz
    Jul 20, 2009 @ 18:58:58

    Het is idd heel stil in logland en ik doe er eigenlijk ook aan mee. Zit met mooi weer liever buiten maar gelukkig zijn er ook minder mooie dagen zodat ik de schade weer in kan halen.

    Ik heb in mijn beheer statistieken zitten, die kan alleen ik zien maar eerlijk gezegd kijk ik er nooit naar.

    @ Natazz
    In augustig doe ik ook twee weken rustig , dan zijn onze Amerikaantjes hier !
    Die statistieken laten mij ook koud ,ik kijk zelden ! Aan de reacties kun je natuurlijk prima zien hoe “je het doet “in logland ,en ik ben dik tevreden !

    Beantwoorden

  9. rietje
    Jul 20, 2009 @ 18:51:22

    hai Riet, ook ik zal me daar eens in gaan verdiepen, heb nog saaie zijkanten (op m’n logje)…..en kijk m’n ogen uit bij de anderen…….oh wat knus die ooievaars……ben benieuwd of je dat nog kunt filmen als ze uitvliegen………..liefs van mij

    @ Rietje
    Lege zijkanten maken een site wél rustig maar als dat niet de bedoeling is kun je dat inderdaad wel veranderen .
    De ooievaars zijn er nog steeds maar dat ik ze toevallig zal kunnen filmen als ze uitvliegen is natuurlijk heel onzeker .

    Beantwoorden

  10. vlinder
    Jul 20, 2009 @ 17:46:16

    fijn dat je de ooievaar op het verkeerde been wil zetten voor me;))
    en nou joh..heb je log gelezen en je mooie zwarte gipsen pootje bewonderd,wát een ellende door een mat,die heb je toch zeker wél meteen de deur uit gekiepert he? hihi,merk je er nu nog iets van dat je het gebroken had of helemaal niets meer?
    liefs van mij..;)

    @ Vlinder
    Ik ben vandaag nog persoonlijk bij de ooievaars langsgeweest 😉
    De mat ligt er nog hoor en ik heb er vrijwel nooit geen last meer van . twee en een halve maand nadat ik uit het gips kwam liep ik de vierdaagse uit .De laatste twee dagen had ik later op de dag wel ietsje last van maar best te doen .
    Heb jij een mooi kleurtje uitgekozen vandaag ?

    Beantwoorden

  11. Margrietgeniet
    Jul 20, 2009 @ 17:30:14

    het leuke is dan natuurlijk dat je ook inspiratie hebt wanneer je wat meer tijd hebt en daar mankeert het jou volgens mij nooit aan. Gelukkig maar 🙂

    @ Margriet
    Ach ja , ik schrijf eigenlijk meestal wat er in m’n hoofd opkomt .Daar moet je niet teveel over nadenken ,als ik vooruit ga denken komt er niets meer op “papier” . Mijn logjes gaan ( te) vaak eigenlijk nergens over maar ,volgens sommige , kan ik dat dan wel weer aardig beschrijven .Ik zou makkelijk iedere dag een log kunnen schrijven , deed ik in het begin ook .Ik wil nu geen nieuw log schrijven als ik niet bij alle gelinkte loggers gelezen heb en dát worden er steeds meer …dus minder logjes 😉

    Beantwoorden

  12. astridvanbeers
    Jul 20, 2009 @ 14:41:04

    Ik kom hier via via ook weleens langs. Ik weet ook niet wat je van die tellers moet denken. Dus kijk ik er ook maar niet meer na. Tje je hebt al lang een weblog. Zal de teller er ook eens op gaan zetten, want ik weet niet hoelang ik een weblog heb.
    In ieder geval is 204 dagen, 8 uur, 23 minuten en 22 seconden best lang 🙂

    @ Astrid
    Er staan zelfs nog drie jaar voor dus ik schiet al aardig op naar vier jaar .Leuk dat je jezelf als “meelezer “bekend maakt , reageren is natuurlijk nooit verplicht maar het is best leuk om een béétje idee te hebben heoveel mensen er mee lezen . Nog even en ik krijg kapsones want het is allemaal echt veel meer dan ik ooit verwacht had.;-)

    Beantwoorden

  13. Jeroen
    Jul 19, 2009 @ 23:16:57

    Het is idd muisstil in blogland. Maar gelukkig hebben we onze Rietz nog. Ik heb ook zo’n teller gehad maar heb ‘m er na een tijd afgegooid. Gaf inderdaad onwaarschijnlijke getallen aan. En wat je zegt, als je zelf op je website komt of vernieuwt telt ie dat ook. Klik je op ‘reageren’ telt ie nog een keer. Zou leuk zijn als het goed werkte.

    @ Jeroen
    Ik heb eigenlijk helemaal niets te klagen , toch nog altijd wel rond de 20 reacties per log en dat er wat minder te lezen valt is in de zomer ook best wel lekker , kortom … een groot complimentn aan mijn bezoekers die toch maar wél blijven reageren !

    Beantwoorden

  14. J@n.
    Jul 19, 2009 @ 22:23:46

    Mij maakt het echt niet uit hoeveel er mijn log bezoeken, maar ik kan me er wel over verwonderen als ik zie waar veel kijkers vandaan komen en er lezen echt onverwachtte lezers mee heb ik ondervonden, bv bedrijven als ; vodafone of Telfort en Tele2,hebben zoekmachines die het melden als hun naam in beeld komt. De laatste die zich aangesproken voelde in een logje van mij was Windows Live Writer. Daar kwam dan ook een zure reactie vandaan. Maar zulke ervaringen heb jij natuurlijk ook al wel Rietz.
    Gr. J@n.

    @ J@N
    Daar heb ik eerlijk gezegd nog geen last van gehad , was het maar waar ! Hád de postbank ( nu ing) maar een dergelijke zoek opdracht lopen ,maar helaas , de banken trekken teveel 1 lijn en weten dat men weinig te vrezen heeft van een incidentele klager of logger .
    Voor de regering telt hetzelfde en dát zijn eigenlijk de twee enige “instanties”die ik nog wel eens per log wil aanvallen .
    Bij zo’n teller telt natuurlijk iédere klik mee , ook van hen die niet weten hoe snél ze weg moeten klikken als men de lappen tekst bij mij ziet 😉

    Beantwoorden

  15. vlinder
    Jul 19, 2009 @ 21:36:55

    nou he,wat is het stil in weblogland laatste tijd.grappig zo,n teller he? t,is jammer dat niet iedereen die je log bezoekt ook een reactie plaatst,want ben bést wel is benieuwd wie er nu zoal komen lezen.
    prachtig dat ooievaarsnest zeg!
    enne….niet deze kant op graag,whaaaaaaaa,ik heb m,n tijd gehad hoor haha
    fijne nieuwe week met liefs van mij enne morgen loopgips! johooooooooo;)

    @ Vlinder
    Ik ga morgen even hoogstpersoonlijk doorgeven bij de ooievaars dat ze jou moeten overslaan 😉
    Geweldig dat je loopgips krijgt , niet dat het lekker loopt maar vergeleken bij alleen maar zitten is het natuurlijk toppie .Je mag dan ook meestal een kleurtje kiezen , ik nam destijds zwart , zó heerlijk onopvallend dat je het bijna niet in de gaten had .kijk maar onderaan dit log
    http://rietepietz.web-log.nl/rietepietz/2008/02/ik-doe-cht-niet.html
    zo nodig heb ik nog een badslipper voor in huis die ongeveer net zo hoog is als je gips en de loopssandaal die er onder zit .Je wordt hondsmoe van ongelijk lopen 😉

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jul 19, 2009 @ 21:34:35

    Volgens mij wordt je echt wel heel veel bekeken hoor Rietz, maar dat komt dan ook door de humor in je logs.
    En inderdaad de verschillende tellers kunnen nog wel eens afwijken, heb ze weleens vergeleken en toen een keuze gemaakt naar wat mij de meest betrouwbare leek.

    @ L.Glibber
    Ik let niet alte veel op de statistieken , wie wil meelezen mag dat natuurlijk maar alleen de mensen die reageren gaan voor ons loggers leven ,dat is logisch !
    Ik vraag me altijd weer af hoe jij dat allemaal klaarspeeld , uit je reaties blijkt dat je ook écht leest , waar haal je de tijd vandaan met een zware baan én veel Leidenpromotie .
    Ik ben echt apentrots op jouw reaties !

    Beantwoorden

  17. tagrijn
    Jul 19, 2009 @ 21:11:55

    One Stat klopt inderdaad niet altijd als je het vergelijkt met Google Analytics. Zaterdag had ik opeens 463 bezoekers, terwijl ik op zaterdag anders nooit boven de 200 tot 250 uitkom. Er klopt iets dus niet!

    @ Tagrijn
    Ach ,voor mij tellen natuurlijk alleen de mensen die ook een reactie zetten , dié ken ik en daar heb ik iets mee .
    verder heb ik zéker m’n twijfels bij al die tellers !

    Beantwoorden

  18. Annemarie
    Jul 19, 2009 @ 21:09:50

    Het is indd echt komkommertijd in logland. Maar dat heeft juist ook zijn charme!

    Succes met prutsen in je beheer…

    @ Annemarie
    Ja ik heb er ook geen probleem mee !
    Ik mag jou alvast een goed uiteinde en een goed nieuwjaar wensen …oftewel alvast gefeliciteert 😉

    Beantwoorden

  19. Anoniem
    Jul 19, 2009 @ 20:15:13

    Hemel al weer een nieuw log, je ben wel erg vlot hoor.
    Mooie foto van de ooievaars, hoe lang blijven ze?
    fijne avond, liefs, Marion.

    @ Marion
    ja ,ik ben nu sneller met m’n rondje klaar omdat veel loggers geen nieuw log hebben .
    Ik moet nodig gaan kijken of de ooievaars al uitgevlogen zijn , ze hebben het alledrie overleefd en ik hoop er nog een foto van te kunnen maken .Ik weet alleen niet zoveel over ooievaars 😉
    welterusten voor straks ,lieve groetjes ……

    Beantwoorden

  20. Elise
    Jul 19, 2009 @ 18:50:46

    En een mooie taak is dat, van de ooievaar !

    Altijd leuk om te lezen hoeveel mensen meelezen of af en toe meekijken.

    Vooral doorgaan Riet.

    Fijne avond, Elise

    @ Elise
    Met die ooievaar bedoel je ? 😉 Die hoeft hier niets meer te brengen hoor . Maar natuurlijk ga ik door met loggen , véél te leuk !

    Beantwoorden

  21. joke
    Jul 19, 2009 @ 18:28:35

    Wat een mooie foto ,ja de ooievaar heeft natuurlijk nooit een zomerstop of herfstvacantie.maar als daar weer allemaal blije mensen tegenoverstaan heeft ie het misschien ook niet nodig.

    Groetjes.

    @ Joke
    Ze zijn ondertussen al zo groot dat ik verwacht dat ze heel binnenkort wel uit zullen vliegen .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

