op “expeditie” met Marion

Over Marion heb ik het wel eens vaker gehad , niet zo “piep” niet zo goed ter been maar reuze positief en knettergezellig ! Ze is nog doende om even een “portie gordelroos” weg te werken  waar ze ,onder ons gezegd en gezwegen , best ziek van geweest is .
Ondertussen is ze weer zover dat we op de woensdagen weer op stap kunnen en natúúrlijk heeft marion weer woeste plannen .

Ze heeft online een tafeltje gezien bij IKEA en dus kieper ik de rolstoel in de auto ( ben ik ondertussen redelijk handig in ) en druk “kleppend ” rijden we naar de dichtstbijzijnde vestiging !
Nog voor we het bewuste tafeltje hebben gevonden scoren we een verlengsnoer ,dat makkelijk in de tas aan de rolstoel past , en een tafelstrijkplankje dat er óók min of meer in past maar dan achter het hoofd van Marion een soort troon vormt , moet kunnen want een kar én een rolstoel rijden gaat natuurlijk niet .

Daar hád ik natuurlijk ietsje eerder aan kunnen denken want eh……. wilden we niet ook nog een tafeltje meenemen……?
Nou is Marion ,net als ik , gék op dingen die even nét niet normaal lopen en dus gaan we gewoon verder .Eérst even lekker naar het restaurant waar ze mij trakteert én het blad ballancerend op de rolstoelleuninkjes zonder één druppel soep te morsen bij een tafeltje krijgt .

Ons “oma hart” wordt daarna verwarmd door een leuke knul die even de tafel schoonmaakt en een vegertje onder de tafel doorhaalt . Hij is een jaar of 19 , schatten we , en heeft een mooie kuif midden op z’n hoofd terwijl de rest van het donkere haar heel kort geschoren is.
De arm die de “stoffer op steel ” beweegt is voorzien van een fikse tatoeage , hij verontschuldigt zich vriendelijk dat het even moet gebeuren waarna hij ons smakelijk eten wenst .

Hij weet vast niet dat hij nog even onderwerp van gesprek blijft bij de twee “oma’s” , we zijn vertederd door de serieuze manier waarop hij tafeltje voor tafeltje afwerkt  en voor iedereen een vriendelijk woord heeft.
In gedachten zien we hem ,als de sloof die hij nu voor heeft af mag ,die avond met z’n vrienden een pilsje drinken .
Misschien wel zonder te durven praten over het werk dat hij overdag doet uit angst niet “vet cool” over te komen al zou ik dát nou juist reuze jammer vinden .
In onze ogen is het gewéldig eh….. vet-cool , dat deze knul niet te beroerd is dit werk te doen en het bovendien op een geweldige manier doet , ik zei het al , we smelten …….

Inwendig versterkt gaan we met de lift naar beneden en lukt het ook nog het tafeltje ,dat in een grote doos verpakt is, over de gladde vloer  mee te slepen naar de kassa terwijl Marion zélf de rolstoel “wielt” .
Daarna draag ik het pak naar de parkeerplaats , Marion wacht braaf bij de draaideur tot ik terug ben waarna ik een klap op de knop geef die de draaideur in een “rolstoeltempo” moet zetten .
Jammer dat ik op de verkeerdballenmarion.gif picture by rietepietze knop druk…… de noodknop …… de draaideur  staat onmiddellijk stil en er moet een IKEA medewerker aan te pas komen om ons netjes de deur uit te werken maar ………. O jéée…. ik kan me niet herinneren dat ik haar ook weer thuis heb gebracht , ze zal toch niet………….!

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Aug 10, 2009 @ 22:29:57

    Ik zie het helemaal voor me Rietepietz. Inclusief Marion in de ballenbak. Whahahaha. 🙂

    @ Truus
    Ze zou er gék genoeg voor zijn , het is zo’n positief mens die Marion !

    Beantwoorden

  2. Anoniem
    Jul 19, 2009 @ 16:22:10

    jij kinds nog lang niet als je zo kunt schrijven gezellig zo’n dagje uit en veel lol je vriendin heeft ook een geinig kopje en die jongen mag best trots zijn op zich zelf hier moeten ze ook voor hun zakgeld werken is niks mis mee alleen de jongste nog niet word pas 11
    wens jullie nog een fijne dag
    groetjes truus

    @ kamerplantje Truus
    Het is ook een reuze leuk mens ,dat heb je goed gezien !
    Ook hier vinden we altijd dat er best gewerkt mag worden voor de zakcentjes als ze zo rond de 16 jaar oud zijn , is ook nuttig om werkervaring op te doen .Met 11 jaar is dat nog te jong inderdaad .
    gezellige avond samen .

    Beantwoorden

  3. peet
    Jul 19, 2009 @ 12:32:58

    Volend mij was het lachen gieren brullen, ik was er helemaal bij zoals je het beschreef hahahaha
    ps ik ga je nu eerst eens linken, want ik moet je steeds via via zoeken hahahaha

    @ peet
    Dat heb je helemaal goed gezien , we hebben veel plezier gehad in onze kleine expeditie .
    Dat “zoekprobleem”ken ik ja , ik moet er ook nog steeds een paar linken maar zit geknoei in m’n beheer altijd zolang mogelijk uit te stellen 😉

    Beantwoorden

  4. rietje
    Jul 19, 2009 @ 08:42:28

    ha die Riet, nee joh je hebt haar niet in de ballenbak achtergelaten toch? maar wat lief van zo’n knul hé? en ’s avonds weer lekker stoer met z’n vrienden….knus hé Ikea? fijne zondag, liefs van mij

    Beantwoorden

  5. Liesbeth
    Jul 18, 2009 @ 20:53:11

    ik ben nog geen oma maar ik zie ook hoe de jongens en meiden van rond de 19 zo goed en serieus hun werk doen. In de verzorging dan. Tuurlijk zijn er minpunten maar ja. Dit mag ook gezegd worden. Voor de rest is je rolstoel avontuur heel herkenbaar voor mij, ik loop er ook iedere dag achter en maak soms ook van die rare dingen mee, maar een draaideur in rolstoeltempo zetten ken ik niet!

    @ Liesbeth
    Ja natuurlijk , ook in de zorg lopen kanjers rond .
    Veel draaideuren hebben ,gelukkig op rolstoelhoogte , ergens aan de zijkant een knop waarmee je de draaideur langzamer kan laten draaien ,er staat dan vaak een rolstoeltje in gedrukt . Heel handig ,ook voor mensen die niet zo snel kunnen lopen .Daar ga je vast nog eens gemak van hebben .

    Beantwoorden

  6. Aukje
    Jul 18, 2009 @ 20:30:39

    Met recht een expeditie 🙂

    @ Aukje
    Maar wél een die heel veel voldoening heeft gegeven !

    Beantwoorden

  7. Mama Muis
    Jul 18, 2009 @ 12:38:09

    jullie hebben het niet alleen knetter gezellig, maar zijn volgens mij ook gezellig knetter. anway, weet je zeker dat het omagevoelens waren? 🙂

    @ Mama muis
    Ik kan het niet ontkennen , we zijn réuze gezellig knetter ! Over de rest laten we ons natuurlijk niet uit!

    Beantwoorden

  8. Morgaine
    Jul 18, 2009 @ 11:37:43

    :-)))))

    @ Morgaine
    dat is wel een héle vette lach !

    Beantwoorden

  9. tagrijn
    Jul 18, 2009 @ 00:19:02

    Het woord ‘expeditie’ in de titel is echt niet misplaatst. De Mount Everest beklimmen lijkt me een peulenschilletje hierbij vergeleken. Eigenlijk meer een expeditiebedrijf.

    @ Tagrijn
    Nou ik laat toch de Mount Everest beklimmen aan me voorbij gaan , al zou ik iédere maand naar IKEA moeten 😉

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Jul 17, 2009 @ 23:09:54

    hahahhaahh geweldige log, ik lig hier weer helemaal dubbel en zie jullie inderdaad voor me bij de Ikea.
    Je schiet helemaal raak met het verhaal over die jongen, ik kan daar ook van genieten en over door fantaseren als ik zoiets zie.
    Off topic, de laatste jaren vond ik de beelden niet spectaculair maar nu zijn ze echt de moeite waard.

    @ L.Glibber
    Hoop dat je ondertussen weer recht staat want ik wil geen hernia op m’n geweten hebben 😉 maar leuk om te horen natuurlijk .
    Ik zeur wel eens over “het tuig “onder de jeugd maar dit komt gelukkig ook veel voor en mag zeker wel eens gezegd worden .Gelukkig weet de knul niets van dit log want od hij er blij mee zou zijn is weer iets anders .

    Beantwoorden

  11. Jeroen
    Jul 17, 2009 @ 23:03:26

    Ik lees het alweer. Met je gedachten bij een jonge knul op de verkeerde knop drukken. Stelletje overjarige tienermeiden!

    @ Jeroen
    Whahahaha…. die houden we erin Jeroen !!!!

    Beantwoorden

  12. Pia
    Jul 17, 2009 @ 22:20:11

    WAaaaaaaaaah heerlijk om zo samen naar de Ikea te gaan en je helemaal te laten gaan. Maar mocht je Marion toch ooit vergeten in de ballenbak……schrijf het in je log, want iedereen wil haar er volgens mij wel uit halen hoor. Een gezellige humorvolle dame. En fijn dat ze weer op pad kan

    @ Pia
    Ze zou er zéker het best van maken in de ballenbak maar de ballenbak is een dikke bron voor infecties stond er vanmorgen in de krant dus ik moet haar uit de buurt van die bak houden 😉

    Beantwoorden

  13. joke
    Jul 17, 2009 @ 19:31:55

    Ze zijn de kwaadste nog niet onze jeugd van tegenwoordig. Leuk verhaaltje Rietepietz.
    Groetjes.

    @ Joke
    In ieder geval is een flink deel best oke !

    Beantwoorden

  14. Natazz
    Jul 17, 2009 @ 17:39:59

    Een leuk uitje dus voor 2 melige oma’s. En ik hoop maar dat je haar niet in de ballenbak achtergelaten hebt, dat zou ik wel heel zielig vinden. hihi.

    fijn weekend

    @ Natazz
    Whahaha, ze zou er zéker het beste van maken maar ik beloofje dat ik dat nóóit zal doen 😉

    Beantwoorden

  15. Astrid
    Jul 17, 2009 @ 16:04:16

    Wat heerlijk dat je Marion weer meegenomen hebt naar Ikea, Riet. Ze belde mij nog diezelfde avond en was hartstikke blij dat het allemaal gelukt was. Nu kan ze zonder problemen alles uit de magnetron halen zonder angst dat het over haar heen komt.

    Je hebt er weer een lekker smeuiig verhaal van gemaakt maar het is idd zo, als we allemaal zo van geest oud mogen worden dan teken ik daar voor.
    Je hebt ook een prachtige foto van haar gebruikt voor de ballenbal. Haar ondeugende gezicht met de pretogen komen mooi uit.
    We mogen blij zijn met zo’n fijne vriendin.
    Groetjes AstridH

    @ Astrid
    Daar heb je helemaal gelijk in Astrid ,Marion is een verrijking in je leven en altijd in voor een pretje .
    Ik verdenk haar er wél van dat ze het jammer vindt als alles van een leien dakje gaat …. hoeft ze gelukkig niet écht bang voor te zijn als ik in de buurt ben 😉

    Beantwoorden

  16. vlinder
    Jul 17, 2009 @ 15:03:52

    whahahahaha geweldig verhaal weer rietz! en tjonge..ik beleef zoiets helemaal mee door de manier waarop jij schrijft;))
    fijn dat jullie een gezellig dagje hadden,dat heeft jullie beide vást goed gedaan.
    die knul van de bediening is inderdaad goed en vriendelijk bezig en je hoort het ook wel is anders hoor.
    voor nu..fijn weekeind met liefs van mij weer;)
    ps;dus jij bent handig met eh..rolstoelen?
    heel misschien rol ik nog in een stoel bij ons daggie te Delft? hahaha;)

    @ Vlinder
    Geen probleem hoor , ik ben nu bijna gediplomeerd roller en ga met alle plezier met je “aan de rol” .
    Het dagje heeft vooral marion veel goed gedaan nadat ze een periode meer dan goed is voor haar binnen moest blijven en …,natuurlijk maakt dát dan mijn dag beter dan best !

    Beantwoorden

  17. Leo
    Jul 17, 2009 @ 12:06:37

    Mooi verslag van een kennelijk heel leuke dag. Ik zou me overigens wel zorgen maken als je wel met de boodschappen en de rolstoel, maar niet met Marion thuis bent gekomen. Wat moet je met die jonge gast Rietz….schaam je!

    @ Leo
    Zeggen ze niet altijd “hoe ouder hoe gekker …”
    Jij denk zeker dat ik Marion hoogstpersoonlijk in de ballenbak gedumpt heb nadat bleek dat ook zij niet ongevoelig was voor een beetje jong spul……!
    is ook een leuk scenario natuurlijk 😉

    Beantwoorden

  18. Morgaine
    Jul 17, 2009 @ 11:38:14

    @Riet, het helpt mij natuurlijk wel dat ik pas een jaar of 4 was, of jonger zelfs, maar ik zie het mijzelf nog doen, mijn moeder zegt dan ook, ‘Dat je dat nog weet!’ (kreng) 😉

    XXX

    @ Morgaine
    Whahahaha , dan is het je natuurlijk vergeven …. voor mij is er ook een verondschudiging , ik ben al bijna “kinds “toch ?

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Jul 17, 2009 @ 00:29:05

    Het geheugen laat nog wel eens te wensen over Rietz.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ik blijk haar , waarschijnlijk volkomen onbewust , tóch thuis gebracht te hebben gezien haar reactie 😉

    Beantwoorden

  20. Morgaine
    Jul 16, 2009 @ 23:30:44

    hahahahahaha die draaideur op het laatst, dat is net ikke die de roltrap van de grote V&D op de Nieuwedijk even stil zette omdat ik wilde weten waar die rode knop voor diende :-))

    Gelukkig merk ik dat de jong volwassenen om mij heen best trots zijn op hun werk, wat ze ook doen, gelukkig maar 😉

    XXX

    @ Morgaine
    Gewéldig he die intrigerende knoppen , er zat een blauwe knop onder met N.B. een rolstoeltje erop geprint maar ja , dán moet je éérst kijken en dan pas doen en zo blijt het bij mij niet altijd te werken , jij bakt ze helemaal bruin om bewust op een rode knop te drukken uit nieuwsgierigheid …… foei Morgaine 😉
    Ja ook hier werken gelukkig alle kleinkinderen voor hun zakgeld , ze zitten tegenwoordig zó lang op school dat een beetje werkervaring heel nuttig is !

    Beantwoorden

  21. Redstar
    Jul 16, 2009 @ 22:38:04

    Zulk werk moet ook gedaan worden, en respect voor een ieder die het doet. Net zoals schoonmakers, en straatvegers e.d ..

    Maar jullie hadden wel een leuk dagje uit zo, en dat is ook niet onbelangrijk 😀

    @ Redstar
    O ja , als alle ouderen waren als Marion werd er gevochten om met ze op stap te mogen .met haar op stap gaan is voor ons allebei een pretje !
    Je hebt ook helemaal gelijk over de werkzaamheden die bij veel mensen in niet zo hoog aanzien staan .
    Ik ben heel blij dat er mensen zijn die dat willen doen en kan alleen maar hopen dat ze net zo veel voldoening in vinden als deze jonge knul.

    Beantwoorden

  22. Hanny
    Jul 16, 2009 @ 22:29:21

    Waarom denk je dat ze in de ballenbak is gedoken? Is ze niet tussen de Zweedse balletjes verdwenen?

    @ Hanny
    Nee dát weet ik zeker want die vindt ze , net als ik , niet lekker 😉

    Beantwoorden

  23. Annemarie
    Jul 16, 2009 @ 22:06:32

    Ik zou ook in de ballenbak verdwijnen! Groot gelijk Marion. 🙂 Je hebt je vast vermaakt daar… Hihi

    Tsja Ikea.. Berucht dat je er altijd meer koopt dan dat nodig is.

    @ Annemarie
    Nou dat viel nog reuze mee , alle boodschapjes zaten wél in de planning maar Marion had niet gedacht dat we dat allemaal ondanks de rolstoel in mijn Cliootje konden proppen 😉

    Beantwoorden

  24. marion
    Jul 16, 2009 @ 21:28:17

    Haha, mijn zoon zegt, als je maar niet verteld dat je mijn moeder ben, meent hij niets van hoor, het is een leuk log geworden, het was ook weer een dol gezellige middag, Het tafeltje zit in elkaar en de magnetron staat er op, prachtig.
    Fijne avond nog, lieve groetjes, Marion.

    @ Marion
    Whahaha , je bent dus zelfstandig uit de ballenbak geklommen ….. maar je zoon verraadt zichzelf natuurlijk , er zou geen geen haan naar gekraaid hebben maar nu weten we het állemaal !
    Fijn dat alles in orde is nu en je veilig iets uit de magnetron kunt halen , welterusten voor straks !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

