zachte heelmeesters…….

Genoeg gelachen nu , het keiharde leven dient zich weer aan na twee rustige paasdagen !
De krant stort zich weer op alle  problemen die de politiek op zou moeten lossen maar die door het polder “ge O.H. ” alleen maar van links naar rechts geschoven worden ( én weer terug) zonder ook maar érgens spijkers met koppen te slaan .

Neem bijvoorbeeld de “vergrijzing “( sorry dat ik nog besta ) die voor onbetaalbare pensioenen gaat zorgen als de pensioengerechtigde leeftijd 65 jaar blijft !
Het plan is die leeftijd gefaseerd twee jaar op te rekken maar omdat je met die maatregel  géén vrienden maakt  schuift men een beslissing voor zich uit als een  bitterbal waar men de tong niet aan wil branden .

Als ik mijn kinderen zo weifelend had opgevoed waren die al járen bij het Riag onder behandeling  .Net als bij kinderen opvoeden moeten er door politici tijdig  duidelijke regels gesteld worden om problemen op te kunnen lossen.
Kwestie van de voors en tegens op een rijtje zetten en van twee kwaden de minste kiezen . Of ik het beter zou doen dan onze “bakellende ploeg?
Met die pensioenleeftijd zou ik snel klaar zijn want er zit nogal wat redelijkheid in dat voorstel al zou ik kiezen voor een vastgestelde werkzame periode waardoor wie jong begint ( vaak de zware beroepen zonder veel opleiding ) ook eerder kan stoppen .

Toen Henk 65 werd had hij krap 50 jaar gewerkt als drukker.Het beroep was aanvankelijk zwaar lichamelijk werk door het sjouwen met grote loden vormen en pakken papier .
In de loop der jaren verdwenen de loden vormen  , kwamen er heftrucjes en nog veel meer voorzieningen waardoor hij het beroep nog met plezier in deeltijd uitoefende toen hij ( door zijn dienstjaren ) al volledig van de VUT regeling gebruik had mogen maken.

De aanvankelijk nog 50 urige werkweek veranderde in de jaren van de “arbeidstijdverkorting” naar uiteindelijk 36 uur .
Véél van die uren werden “verdiend” door  loonsverhoging in te leveren en was dus in feiten zelfbetaalde vrije tijd .Toen veel later de lonen weer wél behoorlijk omhoog gingen profiteerden daar óók de mensen van die er niets voor  hadden in hoeven  leveren .

De jongere generaties hebben een minstens 10 jaar langere levensverwachting en zijn sterker en gezonder dan de generatie van net voor tot net na de oorlog terwijl in de meeste beroepen het werk lichamelijk veel minder zwaar geworden door het gebruik van machines .
Zij hebben bovendien meer studiemogelijkheden en gaan járen later aan het werk dan vroegere generaties .

Dat zij het pensioen op moeten brengen voor de huidige grijze golf is minder erg dan het lijkt want ook onze generatie betaalde voor “de Drees-trekkende” ouderen in die”krappe”” tijd én ons eigen pensioen dat nu door de pensioenfondsen “even een beetje vergokt is “.
Met Rietz in de politiek zal dus menigeen tot z’n 70ste moeten blijven werken want als je 20 jaar  bent als je gaat werken is 50 jaar nog een flink eind te gaan .
Vlinder maakte een poster die ik ga gebruiken om aan te plakken als ik me kandidaat stel voor een politieke functie  …… maak je borst maar nat als ik dáárvoor zou kiezen !

rietaandemuur.png picture by rietepietz

Advertenties

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: zendtijd voor…. | van koninklijk tot knettergek
  2. maurice
    Apr 19, 2009 @ 11:36:15

    ik had je hier graag een video neergeplakt ,link daarvan, van dominee gremdaat, maar ik vind m niet meer op de website vd volkskrant

    @ Maurice
    Jammer dat die niet beschikbaar is , want die mag ik graag zien oreren , net als zijn “nicht “Margreet Dolman .Ik kan me niet herinneren ooit iets gezien te hebben over dit onderwerp .

    Beantwoorden

  3. Liesbeth
    Apr 18, 2009 @ 11:38:07

    het is aan mensen zelf dat ze kunnen bepalen wanner men wil stoppen met het werk. ook beroepen die geen zwaar lichamelijk werk is moeten mensen niet hoeven doorwerken tot 70 want dan kan ook heel zwaar zijn. Net zo zwaar als lichamelijk werk denk ik..
    nog even en dan zie ik dus allemaal posters hangen hier in de stad!

    @ Liesbeth
    Ja natuurlijk mag iedereen zélf weten wanneer hij stopt met werken alleen……. je zult daar zélf een financiele oplossing voor moeten hebben in de vorm van een VUT regeling of een spaar regeling .De AOW uitkering is daar niet voor bedoeld ,je kunt niet verwachten dat de werkende generatie gaat betalen om bijv. 50 jarige “een leuk leventje “aan te bieden .
    Die uitkering is uitsluitend bedoeld voor mensen die een leeftijd hebben bereikt dat ze te oud zijn geworden om te werken .Die leeftijd wás 65 jaar en er is nogal wat veranderd ( zoals ik in de log uitleg ) in de 50 jaar dat die grens er is . Ik vind het dus niet onredelijk dat die grens opgetrokken wordt , dat kan best al zullen er altijd schrijnende gevallen blijven !

    Beantwoorden

  4. marlies
    Apr 17, 2009 @ 23:35:46

    had iedereen maar werk naar hart en kunnen!ik wed dat er dan veel meer mensen graag langer door zouden werken. maar as is verbrande turf en daar kun je de kachel die economie cq consumptiedwang heet, niet warm mee krijgen

    @ Marlies
    Juist tegenwoordig hebben mensen veel meer kansen op inderdaad “werk naar hart en kunnen ” alleen al door de betere opleidingsmogelijkheden .
    In mijn tijd was beroepskeuze voor vrouwen nog iets zeldzaams .
    Tóch heb ik in de loop van mijn leven 2x een “toevallig bepaald “nieuw beroep aangepakt en in beiden heb ik door een positive instelling met plezier gewerkt .

    Beantwoorden

  5. Min
    Apr 17, 2009 @ 21:43:26

    Wellicht hoopt de regering dat geld net zo snel groeit als dat het verdampt. Maar ja dat is niet zo. Verdampen gaat echt sneller als groeien..

    @ Min
    Dat weet jij en dat weet ik ,maar weten zij dat? Ik ben bang van niet !

    Beantwoorden

  6. vlinder
    Apr 17, 2009 @ 19:55:51

    kom je nog even een heerlijk weekeind toewensen met liefs van mij…;))

    @ Vlinder
    Dankjewel en voor jou het zelfde !

    Beantwoorden

  7. Maurice
    Apr 17, 2009 @ 13:18:41

    mensen moeten, veel meer dan nu, zelf kunnen bepalen wanneer ze stoppen met werken.
    Deze regering heft to ver 2 jaar. Ik denk dan, maak de pensioengerechtigde leeftijd tussen de 50 en 75, afhankelijk van persoonlijke situaties van mensen, en vooral hun voorkeuren.

    @ Maurice
    Je haalt nu 2 dingen door elkaar .Stoppen met werken omdat je dat graag wilt ….
    én te oud worden om te werken .
    Voor het eerste ben je afhankelijk van de regelingen in je eigen beroepssector en betaal je ook zelf .
    Voor het laatste , dus stoppen omdat je te oud wordt om te werken wordt de rekening betaald door werkende bevolking en die kun je dus niet op laten draaien voor “stoppen omdat je van het leven wilt genieten terwijl je nog makkelijk zou kunnen werken “.
    Daar moet dus een redelijk gemiddelde leeftijd waarop men niet meer kan werken bepaald worden ,of zoals ik voorstel een bepaald aantal jaren arbeidsverleden !

    Beantwoorden

  8. loontjuh
    Apr 17, 2009 @ 08:31:21

    Leuke foto, hihi…mijn stem heb je als je dat zou doen….fijn weekend, liefs.

    @ Loontjuh
    Ik ben waarschijnlijk al te oud om nog een kans te maken 😉

    Beantwoorden

  9. wilma
    Apr 16, 2009 @ 19:39:39

    Ik stem op je, want wat er nu zit dat bakt er helemaal niks van…
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma
    Nee inderdaad , er wordt alléén maar gepraat en niemand duft de koe bij de horens te vatten . Natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken maar niéts doen is wel héél weinig !

    Beantwoorden

  10. Leo
    Apr 16, 2009 @ 16:16:20

    IK ben er zo een die al op zijn 14e begon met werken, zes dagen per week nog wel, en ook nog in de avonduren naar school. Drie dagen per week en de rest huiswerk. Ik wilde verder komen. Daarna overgestapt naar de logistiek op Schiphol. Altijd werken, vroeg, laat, feestdagen, zondag, het maakte niet uit. Dan een lange periode in de autodealerhandel. Zes dagen per week, altijd kou en soms zelfs even een auto optillen met zijn allen. Pas de afgelopen pakweg 20 jaar is het fysiek iets minder zwaar geworden, laat ik de stress voor wat hij is. Intussen rolt het 47e werkjaar zich voor me uit. IK ga flink over de 50 jaren heen als ik zo doorga. En ik vind dat prima, mits ik dat zelf maar mag beslissen. Kijk ook wel met iets van jaloezie naar hen die in de jaren hiervoor eerst al met 55, dan 57, soms 59 en nu met 61 de vut in doken of duiken. Het systeem maakt zichzelf onbetaalbaar, maar dit komt toch met name door politici die als zo vaak bleken niet te kunnen rekenen. Want de generaties van de oorlog en daarvoor maakten na die ellende heel wat kindjes en die kindjes zijn wij nu. En in de jaren zestig werd al gewaarschuwd dat de vergrijzing er aan stond te komen, maar de Den Uyl’s van toen zagen dat niet als een probleem. Nu is het dat wel ineens, en men legt het zo uit dat het bijna de schuld is van de mensen met die leeftijd. Hadden ze maar niet zo oud moeten worden….. Of ik dus op jou zou stemmen Rietz? IK weet het niet, zullen we maar eens gaan praten over een regeringsaccoord???

    @ Leo
    Mijn systeem zou voor jou dus gunstig uitpakken , na 50 jaar werken ben jij dan 64 en zou je AOW krijgen .
    Ik ben het met je eens dat de div. regeringen natuurlijk éérder hadden moeten zien dat er alle reden was de leeftijd geleidelijk op te trekken . Als men veel eerder begonnen was die leeftijd iedere jaar een maand op te rekken zover dat nodig is zouden er géén groepen zijn die kort voor het pensioen zitten als die leeftijd 2 jaar opschuift .
    Maar een ander probleem is dat veel mensen de VUT regelingen verwarren met de AOW regeling terwijl die twee niets met elkaar te maken hebben . Ook bij het optrekken van de AOW leeftijd kunnen er in div. bedrijfstakken nog altijd wel wat (weliswaar ook wat uitgekleedde) VUT regelingen blijven bestaan .
    Blijft het feit dat menig 65 jarige nú niet de “bejaarde” is waarvoor destijds de regeling werd bedacht ,een vergelijkbaar iemand is nu meestal 70 plusser .

    Beantwoorden

  11. Anoniem
    Apr 16, 2009 @ 15:10:47

    je hebt gelijk dat een mens van 65 nog fit kan zijn kijk maar naar jou maar er zijn er genoeg die het wel hebben gehad bij de tijd dat ze 65 worden zeker als je op je 14 bent begonnen kan me nog herrinneren dat mij vader zat te wachte tot ik 14 werd dan kreeg je een werkvergunning hier zat ik me krom te naaien op een fabriek wens jullie nog een fijne dag
    groetjes truus

    @ kamerplantje Truus
    Dat is ook waarom het rechtvaardiger lijkt een aantal jaren vast te stellen in plaats van een leeftijd .Maar natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die lang vóór de pensioenleeftijd “op zijn ” ,dat is van alle tijden .Mijn vader was ook op voor hij 65 was kwakkelde de laatste jaren tussen ziekte wet en aangepast werk .

    Beantwoorden

  12. f r e d
    Apr 16, 2009 @ 11:04:17

    ik hou de borst maar droog….
    (na de douche!!)

    @ Fred
    Doe het wél zelf hé , laat je niet “afdrogen”

    Beantwoorden

  13. Pia
    Apr 16, 2009 @ 08:54:25

    Riet ik wil niet in die WAO joh, wat heb ik daar aan dan is je lijf naar de KL… en dan ? Kijk dat je af gaat takelen daar kan ik mee leven maar als je lijf niet meer wilt valt er ook niet veel meer te beleven.

    @ Pia
    Nee natuurlijk wil jij niet in de WAO maar dat kan je evengoed op élke leeftijd toch gebeuren .In ieder normaal bedrijf zal er ook best wel rekening gehouden worden met het verdelen van het werk .Voor oudere werknemers zijn er vaak taken die wat minder intensief zijn .Vooral in de bouw blijven altijd werkzaamheden die niet geschikt zijn voor ouderen .Feit is wel dat men ook juist in die beroepen vaak jonger aan het werk is en er dus ook eerder uit kan als je van een vast aantal arbeidsjaren uitgaat .

    Beantwoorden

  14. rietje
    Apr 16, 2009 @ 08:47:38

    ja Riet, wat wij hebben opgebouwd, wordt ons weer afgepakt, ben heel benieuwd hoe het straks is voor de jongere generatie…..mooie kopfoto en je hebt ook al die site van Vlinder ontdekt……leuk hé? liefs van mij

    @ Rietje
    Naar mijn idee zijn er wel wat dingen een beetje tever doorgeschoten want natuurlijk is het een “ouderdomspensioen “en op dit moment zijn mensen van 65 jaar meestal niet echt oud . Als ik mezelf vergelijk met mijn grootmoeder op die leeftijd was zij een oude vrouw , tegenwoordig is zelfs een 75 jarige fitter en ziet er beter uit !

    eigenlijk heeft Vlinder mij ontdekt 😉

    Beantwoorden

  15. Jeroen
    Apr 16, 2009 @ 00:14:26

    Tja jij kijkt er anders tegenaan dan ik omdat Henk er geen last meer van krijgt. Maar ik zie het gaan gebeuren dat telkens als ik bijna de pensioengerechtigde leeftijd bereik deze opgeschroefd wordt. Enneh…die Vlinder kan er wat van he.

    @ Jeroen
    Hoewel het waar is dat Henk er geen last meer van zou hebben is dat niét de verklaring voor hoe ik er tegenaankijk .
    Ik ben bijv. ook vóór afschaffing van de aftrek van de hypotheekrente .We zouden daar zelf zéker financiaal nadeel van ondervinden maar daar zit ik niet mee omdat ik het een oneerlijk regeling vind ten opzichte van de huurders .Je kunt een 65 jarige van nu nou eenmaal niet vergelijken met die van eind jaren 50 toen de pensioengerechtigde leeftijd werd vastgesteld .
    Natuurlijk is het zuur voor mensen die net de boot missen maar ook wij hebben wel eens achter het net gevist bij voorzieningen die veranderden kort voor wij ervan konden profiteren ,dat overkomt iedereen wel eens .

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Apr 15, 2009 @ 23:34:00

    Rietz for president, klinkt wel he.
    Er zit natuurlijk een hoop waarheid in je verhaal, allen de huidige 50 plussers worden de dupe van een latere pensieonleeftijd.
    Mevr Glibber begon te werken toen ze 17 was,is nu 59 en valt elke keer net buiten alle regelingen en moet wel nog door tot 65 dat zijn toch ook wel 48 jaartjes.
    Maar voor de de jeugd zou het best wel kunnen denk ik inderdaad.

    @ L.Glibber
    Zoals bij iedere regeling zullen er altijd mensen zijn die ongelukkig in nieuwe regelingen vallen .
    Zoals de plannen van de “bakellende ploeg” er nu liggen zal ,door het geleidelijk opvoeren van de leeftijd in een paar jaar zullen toch wel veel schrijnende gevallen voorkomen worden .En voor wie écht niet meer kan werken zijn er natuurlijk de “gewone regels “die op iedere leeftijd gelden .

    Beantwoorden

  17. marlies
    Apr 15, 2009 @ 23:18:26

    jaar-uren regeling toepassen svp en zie: de nu te vergrijzen generatie heeft na minder jaren, meestal fulltime werken,(ehhh behalve de meeste vrouwen natuurlijk) die uren volgemaakt dan de aanstormende generatie dat zal klaarspelen. die komt misschien op een gemiddelde van rond de dertig uur/week uit. en maar klagen!
    en ja, ga er wat aan doen!!!

    @ Marlies
    Het is inderdaad waar dat komende 65+ers met véél minder werken aan hun AOW kunnen beginnen als er niets veranderd .De AOW bedoeld om oude mensen een redelijk onbezorgde oude dag te geven maar mensen van 65 jaar zijn allang geen oude mensen meer .

    Beantwoorden

  18. vlinder
    Apr 15, 2009 @ 21:46:26

    ik was 15 toen ik begon met werken en vooruit dan;))
    graag gedaan rietz dus alss je straks nog iemand zoekt voor de advertenties? ik hou me aanbevolen hihi..liefsssss

    @ Vlinder ,
    zie je nou dat mijn systeem eerlijk werkt? 😉
    ik zet je in m’n campagne-agende natuurlijk !

    Beantwoorden

  19. vlinder
    Apr 15, 2009 @ 19:17:19

    mooi streven maar of ik dat ga halen? neuh…denk het niet hoor.werk nét als pia in de schoonmaakbranche en als je thuis komt,mag je meteen weer verder dus dat lijfje word flink aan het werk gezet,dus ik zie mezelf niet tot m,n 70 ste soppen en dweilen hoor hoe graag ik het ook zou willen.
    dus rietz..ik wil bést op je stemmen maar dan moeten we tóch nog even rond de tafel gaan zitten hoor;)))
    liefs van mij…;))

    @ Vlinder
    Kom je gewoon in de WAO als het niet meer gaat , dat gebeurd nu toch ook ? Maar je was vast jonger dan 20 toen je aan het werk ging dus hoef je dan ook helemaal niet tot je 70 ste . als met je 16 bent gaan werken is + 50 maar 66 jaar ( nou ja , volgens mijn plannen dan he ) . Ik was nog 13 toen ik ging werken en heb dus 52 jaar vol moeten maken al gebiedt de eerlijkhied me te zeggen dat ik niet altijd fulltime ” buiten de deur gewerkt heb toen ik eenmaal kinderen had .
    Wel grappig dat jouw bewerkte foto van mij zo in dit logje paste ,ik wás dit n.l al van plan en zat me suf te denken welk plaatje erbij moest , nogmaals bedankt !

    Beantwoorden

  20. Marion
    Apr 15, 2009 @ 11:17:59

    Ik denk daar ook een beetje anders over, er zijn een heleboel beroep die lichamelijk dan wel niet zwaar zijn maar geestelijk , en voor deze mensen is 65 lang genoeg, ik ben het dus gedeeltelijk met je eens.
    fijne dag, liefs, Marion.

    @ Marion
    Ook vroeger waren sommige mensen echt op als ze tegen het pensioen aan zaten , er zijn nou eenmaal beroepen die veel van mensen vragen maar toch , je kunt de arbeidsomstandigheden niet vergelijken met die uit de jaren 50/60 en ook de 65 jarige van nu en vroegen zijn niét te vergelijken .
    Veel 65 jarige zijn nu nog net zo jeugdig en vitaal als destijds de 50 plusser .Al met al denk ik dat er best wat ruimte is om die leeftijd op te trekken al zullen er altijd mensen “uit de boot vallen ” ,net als aan het begin van de wet Drees .
    lieve groetjes……

    Beantwoorden

  21. Redstar
    Apr 15, 2009 @ 10:17:22

    Tja, ik ben gaan werken toen ik 16 was. Tussentijds weer naar school, weer werken, weer school. De weg en waterbouw was zwaar. Later in de ploegendienst ook. Het is makkelijk van die mannen te beslissen over mijn leven en mijn verplicht afgedragen pensioenpremie. De vergijzingsgolf duurt maar even. Hooguit dertig, vijfendertig jaar, en dan zijn er een berg oudjes dood.

    @ Redstar
    Vijf en dertig jaar is toch te lang om de boel op z’n beloop te kunnen laten .Natuurlijk zullen er altijd beroepen zijn waar op latere leeftijd aangepast werk zal moeten komen . In de begintijd van de “Dreestrekkers” haalden ook menigeen de 65 jarige leeftijd niet in het “normale “beroep zonder aanpassingen en menigeen stierf “van ouderdom” voor hij 65 was .
    óf het ouderenpensioen via de jongere generatie geint moet worden is natuurlijk een ándere discussie maar die regel is er nu eenmaal en de huidige en toekomstige ouderen heeft ook zélf al betaald voor een eerdere genratie !
    Mijn generatie heeft zelf betaald voor ouderen van vóór “Drees” die het inderdaad dus eigenlijk cadeau kregen .Wat mij betreft is het ze gegund na de slechte tijden die ze meegemaakt hebben .

    Beantwoorden

  22. orbi
    Apr 15, 2009 @ 09:45:49

    Haha die mevrouw bolkestijn is weer aktief

    @ Orbi
    Soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan Orbi;-)
    Maar jij zit goed toch…. jij was ook nog vrij jong toen je al werkte?

    Beantwoorden

  23. Pia
    Apr 15, 2009 @ 09:08:02

    Dat ze tegenwoordig later beginnen met werken daar heb je wel gelijk in. Die oudste van mij is nu (26 jaar) voor het eerst fulltime aan het werk, maar heeft ook jaren parttime naast de opleiding gewerkt (10 jaar). Ik ben met mijn 17e begonnen, Arno met zijn 18e. Maar of ik me zelf de baan nog zie doen als ik 67 ben als die ik nu ben……hahahaha ik heb de traplift al besteld om daar boven te komen met alle emmers sop en gereedschappen (want de certificering moet behouden blijven) en heb de bewoners al vast ingehuurd om me tegen die tijd te gaan helpen. Die waren het met me eens en zouden dan ook nog wel een bakkie voor me maken. Nee ik zie me zelf tegen die tijd geen 2 badkamers, 4 toiletten, 1 grote keuken, 2 woonkamers, alle trappen en bewonerskamers meer doen in 3 1/2 uur. Ik denk dat ze me dan wel op kunnen vegen. Of moet ik dan denken het is mijn huis niet ik laat de hoeken maar versloffen……….nee dat kan ik ook niet. Hahahaha wat een dilemma he.

    @ Pia
    Eigenlijk géén dilemma , er zullen beroepen blijven waar men het niet meer bolwerkt op latere leeftijd .Dan gebeurt er hetzelfde als er nu gebeurt met mensen die ziek of versleten zijn , in de ziektewet / Wao als er geen minder zware fuctie voor hande is . Uiteraard tellen dié uitkeringsjaren mee voor de aow jaren .
    De part-time banen van studenten kunnen heel goed via een verdeelsleutel omgezet worden in arbeidsjaren ( mits niet zwart verdiend ).
    Daardoor zouden enige jaren “ingelopen ” kunnen worden maar wie lang gestudeerd heeft heeft vrijwel nooit behoefte aan pensioen op 65 jarige leeftijd ,integendeel , deze groep kiest er vaak voor om tot op hoge leeftijd “in het vak ” te blijven .
    Ik had het al eens eerder over de leerplichtwet .De leerplichtige leeftijd zou behoorlijk omlaag moeten zodat mensen met een beroep waar weinig opleiding voor nodig is ,maar die vaak relatief zwaar lichamelijk werk meebrengen , jonger kunnen instromen ( en niet in het hangjongerencircuit terecht komen ) en dus ook eerder met pensioen kunnen .

    Beantwoorden

  24. J@n.
    Apr 15, 2009 @ 00:14:58

    Is het dan niet meer relevant om het aantal gewerkte jaren te tellen in plaats van een leeftijd Rietz?
    Overigens ben je een prachtig plakaat.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ja inderdaad en dat ik ook precies waar ik het over heb .Gewoon het aantal jaren dat er gewerkt is als maatstaaf nemen en volledig pensioen pas bij het bereiken van 50 jaar arbeidsverleden , precies zoals vrijwel de hele oudere garde heeft gewerkt voor hun pensioenleeftijd .
    dank voor je compliment , ben ik gek op 😉

    Beantwoorden

  25. Elise
    Apr 14, 2009 @ 23:59:23

    Nou riet stel je maar verkiesbaar want ik stem op je hoor .. beter nog, richt een weblog partij op haha ..
    fijne avond, Elise

    @ Elise
    Ik ben al pensioengerechtigd maar volgens mij loopt er op het binnenhof wel meer rond dat dik 65+ is dus ik zóu het kunnen proberen !

    Beantwoorden

  26. Elmar
    Apr 14, 2009 @ 23:10:57

    Langer doorwerken is inderdaad de enigste optie, Drees zelf, de uitvinder van de AOW, was al van plan de AOW gerechtigde leeftijd gefaseerd te verhogen. Dus mijn stem heb je Rietepietz!
    groetjes,
    Elmar

    @Elmar
    Bedank en je staat genoteerd Elmar 😉

    Beantwoorden

  27. Annemarie
    Apr 14, 2009 @ 21:36:11

    Wat zal ik zeggen, de tijd zal het leren. 😉
    Aan het werk ben ik in elk geval wel. Maar kun je dat testen? Want in tegenstelling tot de oudere generatie werkt de jongere generatie niet meer bij 1 bedrijf zijn hele leven lang!

    @ Annemarie
    Natuurlijk is je arbeidsverleden altijd na te gaan , er worden toch sociale lasten ingehouden én belasting !

    Beantwoorden

  28. Hanny
    Apr 14, 2009 @ 21:15:29

    Rietz, ik twijfel wat de beste oplossing is. Ik moet het nog nader overwegen, dus ik stem nog niet.

    @ Hanny
    Dan kom je bij “de onthoudingen” terecht 😉

    Beantwoorden

  29. tagrijn
    Apr 14, 2009 @ 21:06:49

    Pensioen met 70 jaar? Voorzitter, onze parTij denkt daar toch heel anders over dan de geachte afgevaardigde Rietepietz.

    @ Tagrijn
    Als de geachte gedelegeerde even terug wil lezen blijkt dat het de bedoeling van de voorzitter is dat er een vast aantal jaren arbeidsverleden als leidraad zou moeten komen ,bijv. 50 jaar (zoals vrijwel de gehele oudere generatie bij het bereiken de 65 jarige leeftijd 50 jaar gewerkt had .) Daardoor kán het voorkomen dat men pas op 70 jarige leeftijd met pensioen kan , de wet kan er nu wat mij betreft door 😉
    p.s. fijn je weer hier te zien .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: