sneeuwpret…( update)

Weet Ruud veel , er was iets mis gegaan met het filmpje bij  het uploaden bij photo bucket
Het filmpje was te lang dus kwam nou nét het leukste stukje er niet meer op .
Heeft Ruud het even in twee delen in Bucket gezet maar…… het andere filmpje eruit gehaald … zodat op het log het filmpje niet geladen kon worden .
Door wat andere problemen is nu nog de helft van het filmpje over ,jammer …….

We worden, hier en het westen ,al dágenlang lekker gemaakt met sneeuw ! Niet dat er één vlokje valt , behalve gistermorgen een flinterdun laagje ijzelachtig spul , zien we niéts !
Vanmorgen zelfs letterlijk want er hing een stevige mist .

Stinkend jaloers ben ik dus op “onze Amerikaantjes ” die van de ene winterse calamiteit in de andere rollen . Jammer voor schoondochter Andrea die , geboren in Columbia , helemaal niéts van sneeuw en kou moet hebben !
Ze verklaart Ruud , pure Hollander natuurlijk , voor gek dat hij met de kinderen naar buiten wil voor méér dan de oprit schoonvegen !
Andrea begrijpt helemaal niéts van een schoonmoeder die jaloers is en maar wát graag met de knullen een robbertje sneeuwballengevecht zou willen houden !

Toch schijnt het Ruud gelukt te zijn Andrea “warm te maken voor de vrieskou ” ,want kort geleden kreeg ik dit filmpje dat voor de gemiddelde logger misschien wat lang is , 5 minuten is niet niks maar…… als je even de tijd hebt zeker kijken .
In het eerste deel  overwint Andrea haar sneeuwvrees ,probeert haar jongste zoon uit te dagen tot een sneeuwballenduel enondertussen haar schoonmoeder te imponeren ,wat haar nog lukt ook ! (vergis je niet , Andrea is een lief klein droppie en lijkt één van de kinderen )
In deel twee kun je zien dat zoon Ruud ongeveer nét zo gestoord is als z’n moeder .
Deel drie is heel nuttig als je van plan bent ooit in een iglo te overnachten  want waar kun je nou een voorbeeld van een iglo vinden ……

P.S Helaas is alle geluid verwijderd omdat er een stukje muziek op stond waar auteursrechten op bleken te rusten.

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    Jan 16, 2009 @ 12:06:10

    Het filmpje was niks te lang hoor Rietepietz. Het was leuk om naar te kijken. 🙂

    @ Truus
    Sneeuwpret blijft leuk om te zien maar ja , Als het om vreemde gaat is het soms toch niet voor iedereen interessant genoeg om minutenlang te kijken en dat geeft óók niets hoor !

    Beantwoorden

  2. Maurice
    Jan 14, 2009 @ 19:30:49

    kijk aan das een aardig fillempje. Daar ligt inderdaad wel wat meer als hier in limburg lag. Hier was t ook wel prachtig, maar wel errruug koud. Nachten met 15/20 graden vorst, dat is me toch effe te gortig. Gisteren was hier alle sneeuw weer weg. Wat rest is witte stoepen: van de pekel!

    @ Maurice
    Dat is altijd zó jammer , in Nederland wordt metéén bij de eerste sneeuwvlok alles gepekeld .Dat zal wel helaas wel moeten omdat we zo dicht bebouwd zijn maar ik blijf het jammer vinden .

    Beantwoorden

  3. Leidse Glibber
    Jan 11, 2009 @ 23:08:48

    Geweldig filmpje en gelukkig heeft Ruud de goede trekjes van zijn moeder overgenomen hahaha.
    Mijn broer woont in Canada (Vancouver) en daar hadden ze ook voor het eerst in jaren weer eens een witte kerst.
    Hij was alleen niet zo blij want hij heeft er twee uur overgedaan zijn oprit sneeuwvrij te krijgen zoadt zijn bezoek de voordeur kon bereiken ahahahahah

    @ L.Glibber
    O ja , Ruud heeft ook regelmatig dit soort problemen , hij heeft een ( gelukkig niet urgente ) meniscus-operatie uitgesteld om te voorkomen dat zijn vrouw met dit soort problemen komt te zitten , zij hebben ieder jaar wel een paar fikse winteraanvallen .

    Beantwoorden

  4. tagrijn
    Jan 11, 2009 @ 22:36:41

    Zo, dat is tenminste een pak sneeuw. Is bij ons dan toch gewoon kwakkelen. Leuk filmpje met de kleine ‘helden’.

    @ Tagrijn
    Mijn schoondochter begrijpt mijn enthousiasme toch niet helemáál 😉

    Beantwoorden

  5. Mama Muis
    Jan 11, 2009 @ 20:30:44

    Is wat, al die erfelijke belasting. hij heeft ook nog henk z’n baard 😛 maarruhh verdeurie ik had ook wel zo’n iglo willen maken.

    @ Mama Muis
    Uit ballorigheid om zoveel erfelijke belasting liet Ruud wél z’n haar groeien en draagt dat in een staart 😉

    Beantwoorden

  6. rietje
    Jan 11, 2009 @ 10:10:15

    wow, da’s nou echt “sneeuwpret” heerlijk om te zien…….fijne zondag, liefs rietje enne wat lief van die erwtensoep!

    @ Rietje
    Ik heb de filmpjes , ik kreeg er nog een paar , al vele malen bekeken ,zó leuk .
    Die erwtensoep zit nog wel een logje in denk ik 😉

    Beantwoorden

  7. Min
    Jan 10, 2009 @ 19:44:17

    Hier ligt wel wat sneeuw, maar ik vind het nog wel meevallen.
    Toch hebben de filmpjes me wel op een idee gebracht.. Helaas is het nu al aardedonker buiten..

    @ Min
    Hier helaas vrijwel geen sneeuw gezien , best wel jammer al zullen veel mensen dat niet met me eens zijn 😉

    Beantwoorden

  8. Gisella
    Jan 10, 2009 @ 16:40:57

    De winter is prachtig maar gladheid hoeft voor mij niet hoor brrr ja as ik vrij ben dan mag het wel hihi maar niet als ik elke dag de weg om moet.

    Een leuk filmpje en wat een sneeuw haha hier hebben we een heel klein laagje gehad en de volgende dag was het bijna schaatsen op de weg…

    @ Gisella
    Op gladheid zitten we inderdaad niet te wachten , de wegen zijn er hier écht niet geschikt voor .
    Maar zo’n pak sneeuw zou ik toch een feestje vinden 😉

    Beantwoorden

  9. Marion
    Jan 10, 2009 @ 12:35:43

    Heb het filmpje nu wel kunnen bekijken, ik kan me voorstellen dat je er bij had willen zijn,
    mijn hemel, wat een pak sneeuw,
    leuk om het gezien te hebben,
    doei doei xxxx Marion.

    Beantwoorden

  10. Marion
    Jan 10, 2009 @ 09:55:20

    Ik gun iedereen zijn pretje, maar ik ben blij dat er geen sneeuw is gevallen, Jammer maar ik krijg geen film te zien, alleen een zwart vlak als ik daar op klik, staat er ;oeps, geen video;.
    groetjes, liefs, Marion

    @ Marion
    Ondertussen weet ik waarom je geen filmpje zag , Ruud had er mee geknutseld zoals ik in de update al vertel .
    Ja voor jou zou sneeuw geen pretje zijn natuurlijk , het is zó al lastig genoeg om op de been te blijven 😉
    Hartstikke knap dat je tóch nog regelmatig ff lekker een frisse neus gaat halen al is het best koud .
    lieve groetjes……

    Beantwoorden

  11. Aukje
    Jan 09, 2009 @ 21:49:15

    Jeetje.
    Ik loop echt achter.
    Had gewoon ff geen tijd.
    Maar wel even supergezellig alles weer gelezen hier.
    Ik hoop nog een paar verse voetstappen ergens achter te kunnen laten.
    Op een plek oneindig groot waar niemand nog gelopen heeft.
    Riet, hoop nog veel gezellige stukjes van je te kunnen lezen dit jaar.

    @ Aukje
    Ik ga gewoon zorgen dat die stukjes er komen !
    En verder … ach iedereen heeft wel eens een periode dat er weinig tijd is om te loggen , als zelfs wij ( 65 +ers) wel eens in tijdnood zitten is het logisch dat jongere mensen zéker wel eens krap zitten !

    Beantwoorden

  12. wilma
    Jan 09, 2009 @ 19:14:27

    Wat een prachtig filmpje is dit. En die 5 minuutjes waren zo om! heb me geen seconde verveelt. Zoveel sneeuw kan Nederland lang niet aan joh! Dan is het hele land in rep & roer!! Hahaha…Mijn zoon zou hier dolgraag een poos in rondbanjeren!
    Liefs en een fijn weekend. Wilma.

    @ Wilma
    Ik kan er ook géén genoeg van krijgen Wilma, Hier zouden inderdaad álle stoppen doorslaan bij zoveel sneeuw !
    Natuurlijk zou ik er ook graag een stevig sneeuwballengevecht in houden , het is natuurlijk ook héérlijk om mooie schone sneeuw gewoon rondom je huis te hebben , het is hier altijd meteen een vieze knoeiboel door het verkeer !
    jij ook fijn weekend !

    Beantwoorden

  13. Leo
    Jan 09, 2009 @ 16:34:44

    Toen wij hier van de week spraken over strenge vorst bij -18 graden was het in Noord-Amerika op sommige plaatsn -41. Dat is wel andere koek. En de sneeuwval zal ons hopelijk in deze vorm bespaard blijven. Als er 1,5 centimeter valt in ons land is het hele gedoe in rep en roer en rijden de treinen niet meer. Bij 2 centimeter is er een weeralarm. Wat te doen bij 50-100cm? IK haal alvast maar wat potten snert in huis….je zult maar insneeuwen…

    @ Leo
    Bij Ruud werd , tot nu toe ,ook al wel een paar keer geadviseerd thuis te blijven als dat kan . Meestal werken ze dan thuis ( dat kan makkelijk en doen ze vaker ) om niet onnodig het verkeer te belasten .
    Echte paniek zie je daar inderdaad niet zo gauw want ze zijn wel wat gewend .
    In hun vorige huis waren ze wel wat meer bezig met “genoeg vooraad ” omdat ze best wel buiten de bewoonde wereld woonden maar nu is er ,desnoods met de sneeuwschoenen lopend , altijd wel een winkel te bereiken al is die ook niet op de hoek .

    Beantwoorden

  14. Anoniem
    Jan 09, 2009 @ 12:18:01

    hallo riet enig deze 2 logjes had al willien reageren op het vorige maar jij was te snel en ik ja je weet een slak het vorige logje deed me denken aan mijn jeugd zie nog de douch wat mijn vader gemaakt had van een tuinslang haha en de sneeuw hier lag maandag morgen ook een flink pak en nog ligt het er hoop dat snel de dooi komt wan mijn man laat me niet naar buiten hij is bang dat ik valheb nog het meest genoten van het lachende stemmetje van sebastiaan leuk dat je zoon en je schoondochter jou dit stuurde
    fijne dag nog voor jullie
    groetjes truus

    @ kamerplantje Truus
    Ik was niet zo héél snel toch? Maar goed , ik ben altijd blij met iedere reactie van jou want dat betekend dat je een goede dag hebt .
    Erg leuk he dat brabbelen van Sebastian , hij weet eigenlijk ook nog niet wat hij van al die sneeuw moet denken met een mama die het maar niets vindt en een papa die het reuze leuk vindt !fijn weekend !

    Beantwoorden

  15. Redstar
    Jan 09, 2009 @ 11:59:26

    Mwah, als het hier zo zou sneeuwen emigreerde ik naar een plek waar nooit sneeuw valt 😀 Wel mooi om te zien!

    @ Redstar
    O nee hoor , ik blijf gewoon hier als er zulke bakken sneeuw vallen , héérlijk ! het is inderdaad een pláátje !

    Beantwoorden

  16. Thamara
    Jan 09, 2009 @ 11:54:54

    Riet ik zou ook jaloers zijn als ik dit zo allemaal eens zie; ja ,ja ik heb de vijf minuten volgmaakt met kijken en genoten..
    Het is zo zalig om te kunnen rollenbollen in zo’n pak sneeuw, en dan een iglo,, geweldig. Jammer dat jou openhaardje er niet in kan, dan zou het een heerlijke overnachting zijn, lekker met gluwijn .. jammie

    @ Thamara
    Het pak dat sebastian aan heeft hebben wij vorig jaar van hier opgestuurd , het is zó op een flink pak sneeuw berekend dat Ruud zich afvroeg waarom we dit soort pakken in ‘s-hemelsnaam in Nederland verkopen met onze kwakkelwinters , het komt daar goed tot z’n recht 😉
    Leuk he dat gerollebol in de sneeuw , maar ik ben blij dat het open haardje gewoon hier is , ik zit er heerlijk warm bij !

    Beantwoorden

  17. Pia
    Jan 09, 2009 @ 08:20:40

    Wow dat is tenminste sneeuw Riet, wat we hier hebben is niks. Geef me of boven de 30 graden of doe dan maar extreem winterweer. Je schoondochter heeft haar best gedaan zeg, maar het straalt er van af dat ze denk waar ben ik mee bezig. Je moeder/oma hart moet een raar sprongetje hebben gemaakt bij dit filmpje. En voor die reis; een pilletje om in narcose te raken, een borrel voor de bloedsomloop en Henk is er voor de heimwee 🙂 Ik zou het wel weten hoor, vandaag een ticket en morgen vertrokken (ik naar het gesmolten asfalt he)

    @ Pia
    Ja goed gezien van dat springerige hart 😉 , ik heb het filmpje al “tig”keer bekeken ,net als het tweede filmpje met Bassie’s eerste half uurtje skiles ( houden jullie tegoed )
    Andrea vindt ons Hollanders wel lief maar een beetje vreemd , maar ze kan er wel mee leven hoor !
    Ik ben het wel met je eens , een zomer moet er als “zomer ” uitzien en een winter als “winter ” en niet zo’n halfbakken mixje als we hier vaak hebben .
    Riet in Amerika gaat geen succes worden , te veel gebruiksaanwijzingen , ik wacht tot er een knop uitgevonden wordt waarmee ik even voor een paar uurtjes op en neer kan , zodat ik niemand tot last ben en gewoon na het bezeok weer naar flits;-)

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Jan 09, 2009 @ 00:14:01

    Hier hebben we ongeveer de helft van hen, ongeveer 9 cm. Daarom ben ik al dagen aan huis gebonden, want een schuiver kan ik me niet veroorloven en daarom ben ik jaloers op jullie daar in het westen.

    @ J@n
    Bofkont , hier niets geen sneeuw !!! Jammer dat je er door in huis zit , wij gaan er wel uit maar schaatsen durf ik ook niet meer aan .Met zó weinig routine als ik lijkt het me riskant ,het ijs is vaak ook nogal rommelig dus je ligt zó op je gezicht !
    We zouden tijdelijk even van huis kunnen ruilen , jij lekker schone straten en ik lekker sneeuw;-)

    Beantwoorden

  19. Natazz
    Jan 08, 2009 @ 22:31:39

    Als ik zo jaloers was zou ik een cursus vliegangst overwinnen gaan volgen en daarna de eerst volgende vlucht boeken om samen met mijn kleinzoon in de iglo te gaan liggen. 😉
    Dat is nog eens sneeuw daar, dan hebben wij maar een mini beetje.

    @Natazz
    Er zitten wat meer haken en ogen aan , twintig jaar geleden zou ik het ook gedaan hebben , later heb ik moeten ervaren dat ik grenzen heb waar ik beter niet overheen kan gaan .Maar het blijft jammer , ik zou graag een urrtje in de sneeuw dollen .

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Jan 08, 2009 @ 22:11:00

    Ook bij ons ligt er geen sneeuw, op die mm van gisteren na die inmiddels is weggedooid.
    Als ik dit filmpje zie, wil ik zo terug naar Oostenrijk. Heerlijk zoveel sneeuw. Ook Jan maakte vroeger voor Annemarie zulke iglo’s. Ik denk dat veel kinderen dat geweldig vinden, zo’n sneeuwhut.

    @ Hanny
    Volgens mij heb ik ook nog iets kinderlijks , het lijkt me gewéldig zo’n iglo . Ja hier gisteren ook een halve mm sneeuw .Oostenrijk is ook één van de weinige landen die mij de trein in kan krijgen voor een vakantie , zó mooi die sneeuw en zó héérlijk !

    Beantwoorden

  21. Elmar
    Jan 08, 2009 @ 21:54:15

    wat een geweldige hoeveelheid sneeuw! Hier ligt wel wat sneeuw maar niets vergeleken bij wat er daar ligt! Leuk filmpje! Je zoon is inderdaad prettig! gestoord, maar daar zijn er meer van! 😉
    Groetjes,
    Elmar

    @ Elmar
    van wie zou het het toch hébben hé? Whahaha, ik zou daar zéker helemaal doorslaan !
    gevalletje sneeuwkrankjorumheid denk ik 😉

    Beantwoorden

  22. Astrid
    Jan 08, 2009 @ 21:53:37

    Enig het fimpje wat je zoon gemaakt heeft. Het is idd een behoorlijk pak sneeuw wat er ligt, maar ik moet er toch niet aan denken dat er hier zoveel naar beneden zou komen. Brrrrrrr
    Het ziet er natuurlijk wel prachtig uit.
    Groetjes Astrid H

    @ Astrid
    Ik zou er voor gaan hoor , lijkt me héérlijk zo’n pak sneeuw !Ze hebben dat daar in de winter vrij regelmatig en hebben dus ook een sneeuwblazer die op benzine werkt .Gelukkig heeft dit huis een garage waar de beide auto’s in kunnen zodat ze niet meer ‘s-morgensvroeg éérst de auto uit moeten graven 😉

    Beantwoorden

  23. Elise
    Jan 08, 2009 @ 21:44:58

    Jammer dat de sneeuw niet plakt. Wat een pak hé, toen ik in Boston was lag er ook zo’n pak. En de oprit werd schoongemaakt en de volgende ochtend lag er weer een pak haha

    Je zoon en kleinzoon genieten er heerlijk van. Je zet je niet over de vliegangst heen ?

    Groetjes Elise

    @ Elise
    Ze wonen een half uurtje rijden van Boston en mijn zoon heeft een operatie aan zijn knie maar uitgesteld tot ná de winter want er moet inderdaad héél wat sneeuw geruimd worden in die omgeving .Leuk dat je de omgeving kent , Ruud werkt ook in Boston en kijkt daar uit over het water en een vliegveld , zegt je dat iets ?

    Helaas is het niet alleen vliegangst , het is de lengete van de vlucht die slecht is voor m’n bloedsomloop maar behalve dat heb ik ook heimwee , kan slecht van huis zijn en zéker niet zonder “eigen plekje “. Lange autoritten heb ik ook al niets mee en in de USA is álles ver rijden , dan eet ik óók nog het liefst m’n Hollandse hapje , weinig kans met een Colombiaanse schoondochter in Amerika …..
    Ik zou niet graag de mensen daar met een zó lastige logee belasten , hóe ze ook hun best willen doen ,ik ga het er niet redden .

    Beantwoorden

  24. Anoniem
    Jan 08, 2009 @ 21:35:25

    Sneeuw is prachtig.
    Die gladheid vind ik nix.
    Alvast fijn weekend, 2 muzikale dagen, het zal wel tig keer over moeten, maar we hebben er super zin in, muzikale groet.

    @ Loontjuh
    Door de muziek wéét ik dat jij het moet zijn , 😉 komt vast goed hoor met de muziek .

    Beantwoorden

  25. fijnegozer
    Jan 08, 2009 @ 21:17:54

    Nou zo te zien genieten ze allemaal. Nog een geluk dat het vrij droge sneeuw is he. Anders hadden haar sneeuwballen waarschijnlijk veel meer impact gehad. Aan dat tuinsetje kon je goed zien hoe dik de laag sneeuw was.

    @ FG
    het was inderdaad geen plaksneeuw , daarom werd er ook geen sneeuwpop gemaakt , dat ging niet .
    Dit was een pak sneeuw dat in een paar uur was gevallen , ik ben zó jaloers !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

