foei opa!

Kort geleden kwam kleindochter Jennifer terug van bijna een maand vakantie in de USA .
Ze ging in 2005 en jaar naar school in de staat Ohio en natuurlijk wilde ze haar vriend alle plekjes laten zien waar ze mooie herinneringen aan heeft .
Ze bezochten ook onze zoon, haar oom dus, die in staat Massachussets woont .
Inderdaad, dat kun je wél een vakantie noemen maar ze hebben er beiden hard voor gewerkt en gespaard.
Natuurlijk hadden ze veel te vertellen bij terugkomst maar toch vertelden ze iets dat niet iederéén meteen begrepen zou hebben ….want wat denk jij als je iemand hoort vertellen;

“We moesten bij Ruud wel opletten dat oma en opa niet samen in één kamer waren zonder dat er andere mensen bij waren , opa zat steeds oma achterna en probeerde op haar rug te klimmen .Er was al een afspraak gemaakt om opa te laten castreren en voor alle zekerheid ook oma te laten steriliseren, tenslotte kan oma ook aanpappen met andere kerels als ze buiten komt ” !

Wie hier nog maar heel kort leest gaat me nu adviseren eens een psychiater bij zoonlief langs te sturen, de rest heeft natuurlijk dit logje  destijds gelezen en wist dat dit eraan zat te komen !

psychiater19-1.png picture by rietepietz

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo
    Nov 30, 2008 @ 16:48:39

    Het zal duidelijk zijn dat dit verhaal mij, als oudere jonge vent, toch aardig op het verkeerde been zette. Had dat oudere verhaal nooit eerder gelezen. Blijft scairy…

    @ Leo
    Dat was natuurlijk “absolúút niet mijn bedoeling;-) ”
    Maar er zijn zéker nog wel meer logjes die jou oonbekend zijn . volgende maand bestaat deze web-log 3 jaar !

    Beantwoorden

  2. Min
    Nov 30, 2008 @ 12:30:40

    Ach ik heb dus nu lekker 2 logjes gelezen over Opa en Oma.
    Blij dat onze kat al geholpen is ;-))

    @ Min
    Het is daar ondertussen ook achter de rug . De wat “nieuwe lezers ” hebben inderdaad een extra logje want dit log bestaat al bijna 3 jaar en lang niet iedereen leest hier al zo lang !

    Beantwoorden

  3. Vrouw Ekster
    Nov 30, 2008 @ 10:30:36

    d’r ging een belletje rinkelen idd! 😛

    @ Vrouw Ekster
    Ja er werd ook een “balletje “opgegooid ! 😉

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Nov 29, 2008 @ 22:23:33

    Ja kan me die log nog erg goed herinneren en moet dus nu ook weer smakelijk lachen.

    @ L.Glibber
    Het is ook wel een tikkie gek , ben ik met je eens 😉

    Beantwoorden

  5. cindy
    Nov 29, 2008 @ 10:57:42

    Wha, ha, ha, ha!!!! Ik ben gek op ongebruikelijke, of verwarrende namen! Ik vermoed dat opa, met dit soort geintjes, niet lang meer zijn …. achterna loopt! Die wordt vast spoedig naar een vet gesleept!!
    Op het asiel gaf ik m’n bewoners ook vaak vreemde namen; “Snowball” voor een inktzwarte kater, “Kleintje” voor een reusachtige dog, “Welles & Nietes” voor 2 kittens, “Idem & Dito” voor 2 andere kittens, enz.
    Een heel fijn weekend,
    Liefs,Cin

    @ Cindy
    Ja hoor , er is ondertussen al enig “knip en naaiwerk ” verricht bij oma en opa . Je hebt zelf inderdaad ook een feeling voor écht “passende ” namen 😉 ,leuk !

    Beantwoorden

  6. Liesbeth
    Nov 28, 2008 @ 23:42:18

    haha na het klikken op het vorige logje wist ik het weer 🙂

    @ Liesbeth
    oma en opa halen vast nog wel eens meer dingen uit die verwarring kunnen zaaien !

    Beantwoorden

  7. Arno
    Nov 28, 2008 @ 22:15:59

    Idd wat verwarrend zonder het eerste logje. Had al bijna de psychiater gebeld.
    Heel leuk.

    @ Arno
    Dat gaat je dus flink veel geld schelen 😉

    Beantwoorden

  8. fijnegozer
    Nov 28, 2008 @ 20:18:50

    @Rietepietz; Dat ben ik gans met je eens.

    @ fijne gozer
    Ik hoop dat jij je niet “ongans”gelachen hebt!

    Beantwoorden

  9. Hanny
    Nov 28, 2008 @ 17:35:18

    Een hele geruststelling dat opa en oma nu “je-weet-wel” zijn. Zal een hoop herrie in huis schelen. 😀

    @ Hanny
    Inderdaad , dat had in het voorjaar natuurlijk feest geweest met zowel een krols mannetje als vrouwtje !

    Beantwoorden

  10. Gisella
    Nov 28, 2008 @ 17:03:06

    O wat een heerlijk log hahaha en hoe verzinnen ze het om ze opa en oma te noemen ,lag helemaal vlak van het lachen.
    Ze moeten maar snel naar ome dokter voordat oma nog een kindje krijgt 🙂

    @ Gisella
    Ondertussen is er al druk “gesleuteld”aan de voortplantingsorganen van “oma en opa” en ja die namen ontstaan dan in een webcamsessie al grappend en grollend .In Amerika zal natuurlijk niemand de lol begrijpen , net zo goed als veel Nederlandse mensen in 1970 nog geen engels spraken en de naam van onze poes “maddog ” hen niets zei ! éigenlijk had ik die poes destijds Jezus willen noemen , leek me zéker komische momenten opleveren ,maar goed ,je wilt geen mensen voor het hoofd stoten met deze ,toch eigenlijk gewone jongensnaam .

    Beantwoorden

  11. Anoniem
    Nov 28, 2008 @ 15:59:50

    hallo riet had dat logje niet gelezen en daarom kon ik nou toch hartelijk lachen dat krijg je nou als je ook met andere dingen bezig bent maar heel leuk je logje weer
    wens jullie een fijn wekend
    groetjes truus

    @ Truus
    Fijn dat ik je weer heb kunnen laten lachen , ik hoop dat je weer wat beter in je vel zit , fijn weekend !

    Beantwoorden

  12. Thamara
    Nov 28, 2008 @ 14:19:24

    Wahaaha…. ik dacht echt dat het over jou en Henk ging….

    @ Thamara
    Dat blijft voor jou een vraag en voor mij een weet ….whahahahaha!

    Beantwoorden

  13. loontjuh
    Nov 28, 2008 @ 13:29:21

    Is humor, fijn weekend, liefs.

    @ Loontjuh
    Is vaak lachen inderdaad 😉 jij ook fijn weekend

    Beantwoorden

  14. Belinda
    Nov 28, 2008 @ 11:04:12

    Hahahaha ja dat kan een rare conversatie opleveren. Die opa en oma toch. Wordt tijd dat Opa en Oma toch even een handje ‘geholpen’ worden door een arts zodat Opa en Oma lekker kunnen blijven doen wat ze willen doen!

    Wij hebben zelf hier die spraakverwarring geregeld met Jan(tje). Kan af en toe heel komisch zijn dat ik Jantje iets boos toeroep en dat ik Jan zie kijken met zo’n gezicht van: Wat heb ik nu weer gedaan! 🙂

    @ Belinda ,
    Whahaha , ja dat zie ik voor me ! ” Schei uit Jan , niet in m’n benen zitten bijten ” of eh… wat doe je noú Jan , zit je te plassen in de keuken?”

    Beantwoorden

  15. Annemarie
    Nov 27, 2008 @ 23:19:59

    Hihi, ik moest wel ff teruglezen indd.. *grin*
    maarre het is en blijft een grappig verhaal! Is iig een aparte naam 😀

    @ Annemarie
    Jouw poes heeft ook niet direct een “normale naam” , wat bedoel jij eigenlijk als je ergens “met (de) pet naar gegooid hebt”?;-)

    Beantwoorden

  16. Redstar
    Nov 27, 2008 @ 22:12:01

    Hahahaha, ik wist het gelijk hoor. Daar hoefde ik niet voor te klikken. Leuke namen zijn het wel. Dat hoor je niet vaak. Maar op zich is het gezien de enorme heoveelheid katten geen slecht idee er even het schaartje in te laten zetten 😉

    @ Redstar
    Volgens mij valt dat in Amerika wel mee , maar ze willen het inderdaad zelf wel in de hand houden .Bovendien zijn oma en opa broer en zus dus daar kweek je “kreukels “mee .
    Als opa nou ook nog aan inteelt gaat doen ……..;-)

    Beantwoorden

  17. J@n.
    Nov 27, 2008 @ 21:52:52

    Wat zijn wij fantasieloos, de poezen van ons hebben altijd poes geheten en daar luisterde er ook geeneen naar.

    @ J@n
    Geeft die beestjes eens ongelijk , ik zou óók niet naar “mens ” luisteren ‘-)

    Beantwoorden

  18. Natazz
    Nov 27, 2008 @ 21:12:16

    Geef opa een ongelijk. hahaha.
    En ik begreep hem gelijk 😉

    @ Natazz
    Ik las het oude verhaal zelf ook nog even terug en moest er weer om gniffelen .Bij dat soort dingen schrijven heb ik zelf ook veel lol.

    Beantwoorden

  19. Astrid
    Nov 27, 2008 @ 20:53:38

    Heel erg vermakelijk, ik zie de humor hier wel van in.
    Groetjes Astrid

    @ Astrid
    Wij ook , het is af en toe geweldig leuk op de webcam .Wij kunnen oma en opa niet goed uit elkaar houden ( beiden zwart met wittesokjes en bef) dus kun je zomaar horen “komt daar nou oma of opa uit de kast “;-)

    Beantwoorden

  20. Elise
    Nov 27, 2008 @ 20:47:06

    Ik vind dat zooo leuk gevonden hahaa….idd, als je het neit weet dan sta je met de oren te klapperen..

    Fijne avond Riet, Elise

    @ Elisa
    Je gaat toch aan de geestelijke vermogens van je buren twijfelen als “hij” onder de boom staat te roepen “oma … kom nou uit die boom , ik heb melk voor je”;-)

    Beantwoorden

  21. fijnegozer
    Nov 27, 2008 @ 20:33:47

    Ik kijk zelf nergens meer van op. Bij ons hadden de beesten ook vaak gekke namen; zoals de ganzen Jut en Jul of de katten Meyer en Koetje-Tillie.

    @ fijne gozer
    het voordeel van namen die met een klinker beginnen is dat ze zo lekker “roepen” 😉 Jut en jul en wél hartstikke leuk natuurlijk maar roept minder makkelijk ( nou hóef je ganzen ook niet te roepen dus probleem opgelost ) gnagnagna

    Beantwoorden

  22. Pia
    Nov 27, 2008 @ 20:23:49

    Waaaaaaaaah kan je nagaan wat er over een eeuw van dit overleveringsverhaal terecht komt. Hahaha staat leuk in je stamboom. Wel supernamen voor die beesten, ik hou wel van een beetje fout.

    @ Pia
    De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt , alleen de naam die ik vroeger aan onze poes had willen geven biedt méér mogelijkheden 😉

    Beantwoorden

  23. tagrijn
    Nov 27, 2008 @ 20:15:27

    Ik snap hem dus wel. Maar het klinkt allemaal erg komisch!

    @ Tagrijn
    Wij kunnen ons ook nog altijd reuze ammuseren met “vreemde situaties” verzinnen waarin “oma en opa ” verzeild kunt raken ! bijv.”Kijk nou ….oma drinkt uit de bloemenvaas ” !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

