dodelijk saai ?

Zoals ik in het vorige log al zei , een foutje in de tekst moet kunnen , we zijn tenslotte geen van allen profesioneel bezig en schrijven vaak uit de losse pols een log of reactie !
Voor wie beroepshalve “schrijft” ben ik dan toch weer wat minder soepel, als je alle tijd hebt om je tekst te schrijven zijn foutjes meteen een stuk slordiger (vind ik) .

Schrijf fouten worden er meestal door de tekstcontrole en een corrector nog wel uitgehaald maar stijlfouten glippen er nog wel eens door .
We hébben nou eenmaal een lastige taal en soms is er eigenlijk helemaal niéts fout en krijg ik tóch het verkeerde beeld bij geschreven tekst  of tekst die voorgelezen wordt in een nieuwsbulletin .
Tijdens  de reclame vóór het nieuws krijg ik al zo’n brainwave ;

“Elke dag krijgen 200 Nederlanders diabetes” is de boodschap .

Misschien gaat hier morgenochtend de bel wel en staat er ,als ik open doe , een  dame voor de  deur die me allervriendelijkst een pakje overhandigt ; “alstublieft mevrouw, vandaag bent U één van de gelukkige 200 Nederlanders , hier is Uw pakje Diabetes ” .
Een uitdeelpunt zou óók kunnen natuurlijk ,met een bord voor het raam “haal hier Uw gratis Diabetes , de voorraad is gelimiteerd, slechts 200 stuks “.

Een ziekte als diabetes ontstaat meestal geleidelijk  en “bestaat pas ” op het moment dat de diagnose gesteld is .
Als tekstschrijver voor deze reclameboodschap zou ik liever kiezen voor iets als “elke dag wordt bij  200 nieuwe patiënten diabetes geconstateerd ” .

In het nieuws is het al niet anders,  in een oorlogsgebied zijn duizenden mensen op de vlucht geslagen! Ik zie het vóór me, al die mensen die proberen hun noodlot te ontlopen maar onderweg tóch geslagen worden .

Bij  het volgende bericht blijkt dat in ziekenhuizen door verkeerd gebruik van apparatuur tientallen doden vallen. Héél vervelend dat er blijkbaar zo met overledenen  gesold wordt dat er regelmatig dode mensen vallen , nog een geluk dat men blijkbaar met de nog levende patiënten voorzichtiger omgaat want dáár zegt het bericht eigenlijk niets over .

Ook bij schietpartijen vallen  doden, nogal wiedes zou ik zeggen want als je dood bent blijf je echt niet staan maar toch….. de meeste sterven pas nadát ze gevallen zijn , of nog veel late , en zijn op het moment van de val dus niét dood !

Waar je, in mijn gevoel , ook erg voor moet oppassen zijn de dodelijke slachtoffers .
Een uit een pistool afgeschoten kogel kan dodelijk zijn , dat is duidelijk maar …. hoe dodelijk  kan iemand zijn die het slachtoffer van een moordenaar is geworden! Ik neem het zekere voor het onzekere natuurlijk , en blijf uit de buurt van zo’n slachtoffer !

Nou ja, ik zal wel zitten muggenziften … of misschien probeer ik wel “kwink ” te “slaan” of eh….. misschien ben ik wel dodelijk saai !

lezen20.gif picture by rietepietz

33 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: steekje los? | van koninklijk tot knettergek
  2. maurice
    Nov 08, 2008 @ 12:54:20

    ik denk ook dat jou dat beter opvalt, wellicht omdat jij van nature, zoals de meeste wbloggers, een goed taalgevoel hebr meegekregen.
    de voorbeelden die je schetst zijn helder!
    een leuk log!

    @ Maurice
    Ik ben ook nog opgegroeid met de keurige nieuwslezers die duidelijk articuleerden en zeer correct spraken .

    Beantwoorden

  3. ada
    Nov 03, 2008 @ 23:28:58

    riet,ik ga die andere verhaaltjes/logjes zeker lezen.leuk om te doen in de avond
    uren.groetjes ada

    @ Ada
    Ik wens je veel plezier maareh…… het is geen “huiswerk ” hoor !

    Beantwoorden

  4. Befana
    Nov 03, 2008 @ 15:26:25

    Gelukkig zie je de humor er nog van in. Ik herinner me een nieuwslezeres, die sprak over de citroenfabrieken , terwijl het beeld van een frans automerk voorbij kwam. (en ik praat hier niet over een standbeeld). Je hoopt, dat het allemaal vanzelf goedkomt, maar gisteren , toen het beste mens het over de Congo had werd dit woord uitgesproken alsof het over een circusbeertje Bongo ging, blijft lachen nietwaar

    @ befana
    En dan zijn er nog mensen die zeggen dat er op TV nooit meer iets te lachen valt 😉

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Nov 02, 2008 @ 23:01:00

    Sommige dingen die je opschrijft zijn inderdaad wel onnadenkend (door de ander!) opgeschreven en zijin voor meer dan een uitleg vatbaar
    Het zijn slordigheidjes waarop je als professioneel schrijver meer alert moet zijn dan vroeger, want een corrector? Die is al eeuwen uitgestorven! Bij tijdschriften neemt de eindredacteur die taak nog wel eens op zich, maar bij snellere media, zoals het dagblad, wordt vertrouwd op de kundigheid van de schrijver.

    @ Tagrijn
    Sinds veel nieuwslezers de eigen tekst schrijven wemelt het in de journaals van de “dodelijke slachtoffers ” , maar wat zeg ik … het wemelt ? ook zo’n woord dat ik zomaar gebruik maar de letterlijke betekenis nog nooit opgezocht , raar woord nu ik er even mee bezig ben !

    Beantwoorden

  6. ada
    Nov 02, 2008 @ 21:46:53

    ik volg je verhalen nog niet zo lang,maar wat je schrijft is vol humor.ik heb me tranen gelachen bij het grote geluk,en dat van die rvs is ook heel leuk.heel ontspannend om te lezen,ik blijf je volgen.veel geluk en succes,en nog lang geen engelen-geduld.
    groetjes uit limburg

    @ Ada
    Erg leuk om te horen dat je plezier beleefd aan mijn verhaaltjes . Je bent van harte welkom om te lezen .
    Er glippen toch ook wel regelmatig wat logjes door waar niet veel te lachen valt maar dan kun je altijd nog het archief in duiken , in de linkerkolom kun je het archief vinden waar je tot bijna drie jaar terug kunt gaan .

    Beantwoorden

  7. Liesbeth
    Nov 02, 2008 @ 19:16:52

    hihi muggenziften kan je goed, taal is ook wel interessant natuurlijk al die verschillende betekenissen..die dooie mensen, die meestal niet meteen dood zijn moeten niet gaan stalken

    @ Liesbeth
    Ja dit soort dingen amuseerd me vaak , we zeggen soms zulke gekke dingen zonder dat we er bij nadenken !

    Beantwoorden

  8. Arno
    Nov 02, 2008 @ 16:53:04

    Je bent weer lekker op dreef Riet. En wat je schrijft klopt nog ook. Heerlijk lezen, niks niet saai.
    Groetjes

    @ Arno
    Daar ben ik reuze blij mee !

    Beantwoorden

  9. f r e d
    Nov 02, 2008 @ 11:02:07

    dodelijk saai…..; ‘k zal het cbs vragen hoeveel mensen fluitje poep gaan aan “saai”.

    @ Fred
    Grote kans dat daar al eens onderzoek naar gedaan is , men doet daar altijd uitsluitend belangrijke onderzoeken 😉

    Beantwoorden

  10. sylvester
    Nov 02, 2008 @ 09:02:08

    Het schijnt dat Nederlands één van de moeilijkste talen is.
    Ik heb me twijfels over Chinees hihihi.
    Nu begrijp ik ineens wat levend begraven inhoudt hehehe

    @ Sylvester
    Als ik eerlijk ben is mijn Chinees óók wat minder dan mijn Nederlands 😉

    Beantwoorden

  11. Min
    Nov 02, 2008 @ 08:20:52

    Ach Riet als ik taal niet zo leuk had gevonden, dan was ik vast niet al die tijd hier (en daar) blijven dobberen.

    @ Min
    Hoe lastig onze taal ook is je kunt er inderdaad ook veel plezier aan beleven .

    Beantwoorden

  12. Natazz
    Nov 01, 2008 @ 21:56:29

    Als dat de manier is om diabetes te krijgen doe ik de deur niet meer open hoor. hihi.
    En die reclame ken ik (nog) niet, ben inmiddels wel benieuwd na jou logje. 😉

    @ Natazz
    Ik had de reclame in eerste instantie alleen op de radio gehoord ,ondertussen is hij nu ook op TV .

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Nov 01, 2008 @ 21:48:26

    Je hoort en leest inderdaad vaak hele gekke uitspraken.
    Altijd leuk om er op te letten.

    @ L.Glibber
    De meeste gekke dingen zijn zó ingeburgerd dat we niet eens “in de gaten” hebben wát we zeggen !

    Beantwoorden

  14. Aukje
    Nov 01, 2008 @ 21:40:10

    Ik vind dit stukje nu niet bepaald
    ….saai!!!!

    @ Aukje
    Gelukkig , ik hoop altijd dan er een glimlachje inzit !

    Beantwoorden

  15. Belinda
    Nov 01, 2008 @ 11:58:15

    Helemaal eens dat die slogan van diabetes nergens op slaat. En dan ook nog die dominosteentjes erbij… Ze geven je het gevoel dat het besmettelijk is en als je een flinke duit in de collectebus dat diabetes dan aan jouw deurtje voorbij gaat. Hele slechte reclame(voorlichtings)campagne!

    En dan nog even over de kundigheid in ziekenhuizen… Aan mijn lijf mag niemand meer zitten zonder dat ik een bewijs van deelname aan een workshop betreffende het behandelende apparaat, heb gezien! 🙂 Tis toch allemaal van de gekke!

    @ Belinda
    Ik ben per ongeluk actueler dan ik dacht want inderdaad beláchelijk , nu moeten we als patiënt gaan vragen of de man of vrouw die ons behandeld wel goed bekend is met een te gebruiken apparaat ! de werkels op z’n kop .
    Het blijft natuurlijk wel mensenwerk maar een basiskennis moet toch aanwezig zijn , als we dáár niet meer op kunnen vertrouwen geneest misschien wel je ziekte maar sterf je aan de behandeling !

    Beantwoorden

  16. loontjuh
    Nov 01, 2008 @ 09:35:36

    Ach, we maken allemaal es foutjes, zelfs bij de muziek, fijn weekend, liefs.

    @ Loontjuh
    Maar ook daar is wel verschil tussen de amateur muzikant en de professionele speler denk ik !

    Beantwoorden

  17. Pia
    Nov 01, 2008 @ 08:06:42

    Riet er is een speciale regeling van kracht voor Postkantoren B.V omdat die helemaal opgeheven worden en de vakbonden hebben onderhandelt. Maar als hij zelf eerder werk vindt krijgt hij meer mee, zo graag willen ze van hun mensen af. Waaaaaaah het gebrek aan personeel begint nu al, dus voorraad postzegels halen anders kan je beter zelf je verjaardags- en kerstkaarten weg brengen. Hahahaha

    @ Pia
    Bedankt voor de tip;-) Gelukkig maar dat er goed voor Arno gezorgd gaat worden want hier vráág je niet om !

    Beantwoorden

  18. Hanny
    Nov 01, 2008 @ 00:50:58

    Hoe men in de huidige tijd de taal gebruikt, is soms schrikbarend. En dan praat ik niet over het geschrevene in logjes. Wel over wat er soms in sommige kranten, tijdschriften en zelfs boeken te lezen is. Dan vraag ik me af wat voor opleiding correctoren hebben gehad, dat ze grote fouten over het hoofd zien. Blijkbaar schort er in Nederland niet alleen iets aan het reken-, maar ook aan het taalonderwijs.

    @ Hanny
    Toen ik zo’n 20 jaar geleden examen deed via de toenmalige “moedermavo” slaagde ik voor nederlands met een 9 voor het “centraal schriftelijk” waar de meerderheid van de jeugd met krappe 6-jes slaagt .
    Als ik zie wat ik dan nog fout doe …. wat wéét zo’n kind dan !
    Het niveau van die moedermavo lag dermate hoog dat mijn examencijfer ruim hoger was dan het schoolonderzoekcijfer ,misschien kan ik dus beter zeggen dat het niveau van het centraal schriftelijk examen erg laag was .

    Beantwoorden

  19. J@n.
    Okt 31, 2008 @ 22:44:40

    Wat te denken van:”elke dag wordt bij 200 mensen in Nederland diabetes geconstateerd ”
    Volgens mij zouden we samen wel een team kunnen vormen Riet;-)).

    @ J@n
    is hélemaal goed J@n , hoe gaan we ons reclamebureau noemen ? Ik kan me bijna niet voorstellen dat over deze slogan een béétje nagedacht is !Als wij samen al iets zoveel beter uit kunnen denken , wat zou de vakman dan moeten kunnen ?

    Beantwoorden

  20. Annemarie
    Okt 31, 2008 @ 21:26:43

    maar zo kent de Nederlandse taal wel meer vreemde kronkels en om dat nou allemaal te herschrijven????

    @ Annemarie
    Nou dát hoeft nou ook weer niet maar het is heel goed te doen om inplaats van “er zijn 10 doden gevallen “te zeggen “er zijn 10 mensen gedood ” en dat klopt dan een stuk beter !

    Beantwoorden

  21. Red
    Okt 31, 2008 @ 20:27:28

    Je hebt dit heerlijk neergeschreven Riet. Tja, Nederlands is in een lastige taal, en als je dagelijks ook nog met een andere taal bezig bent wordt het lastig. Ik gebruik altijd wordpad, en daar zit geen spellingscontrol op. Er sluipt dus wel ens een foutje in.. Maar zoals je zegt.. wij doen dit voor de hobby 😀

    @ Redstar
    Lijkt me inderdaad lastig , ik schrijf af en toe wel eens een brief in het Engels maar voel me dan behoorlijk beperkt dus ik snap wat je bedoeld .
    Voor logjes gebruik ik meestal geen spellingscontrole , ben ik te ongeduldig voor ( want dat zit niet in het beheer) dus uitsluitend bij sterke twijfel wil ik het dan wel eens kopieren naar word .In de reacties schrijf ik sowieso “uit de losse pols ” .
    Ik lig niet wakker over foutjes en ik hoop alle reageerders ook niet !
    Neemt niet weg dat ik dit soort overwegingen erg leuk vind !

    Beantwoorden

  22. Astrid
    Okt 31, 2008 @ 20:20:18

    Wat is het toch leuk om jouw logjes en de reacties van je lezers te lezen.
    Maar er moet mij vandaag toch wel iets van mijn hart….
    Volgens mij is een purist een taalzuiveraar, daarom komt mij het woord taalpurist een beetje vreemd over. Ik denk dat dit woord ook niet bestaat.
    Dan even op Jan zijn vraag terug te komen of hij misschien een puritein wordt genoemd.
    Jan…als je een puritein bent
    zou je een streng protestant zijn die streeft naar de zuiverheid van godsdienst en levenswandel.
    Dat zou natuurlijk wel kunnen maar dat heeft dan iets minder met taal te maken.
    En dit vind ik nu zo leuk van de logjes…het zet je zo lekker aan het denken en dan mag je ook nog reageren;-)
    Ik ben ook geen purist en maak ook lekker vauten.

    @ Astrid
    Ik zou mezelf ook geen taalpurist noemen , daarvoor weet ik gewoon niet genoeg van onze taal en alles dat er mee samenhangt . Dit logje hangt een beetje in het “grensgebied ” denk ik , als je “puur” in al zijn betekeninssen mee weegt zou je het misschien ook kunnen zien als zuiver in je bedoelingen , dus zonder omwegen of onduidelijkheden ,bij alles dat je zegt .
    Maar eigenlijk heb ik zover niet doorgedacht bij het schrijven van dit logje hoor , het amuseert me gewoon dat je dingen vaak zo totaal ánders uit kunt leggen dan die mededeling op zich bedoeld is !
    Het is inderdaad wel reuze leuk dat alle reacties een wezenlijk deel van het log gaan vormen , dat doen we toch maar leuk met z’n allen !

    Beantwoorden

  23. Marion9
    Okt 31, 2008 @ 20:06:35

    Ik heb helemaal niets met taal, ik klets liever dan dat ik schrijf,al vind ik de woordspelingen meestal wel leuk om te lezen.
    fijne weekend, liefs, Marion.

    @ Marion
    Zo heeft ieder z’n eigen vaardigheden en met jou kletsen is ook altijd reuze gezellig .Ik verveel me nooit bij jou !
    fijn weekend ,lieve groetjes…….

    Beantwoorden

  24. Thamara
    Okt 31, 2008 @ 19:14:37

    Riet.. ehhhh eerlijk gezegd ben ik precis zo als ik schrijf..lol… en mss ben ik nog wel opener in het echt omdat ik dan de intonatie van mijn stem mee heb. Snappie?? :))

    @ Thamara
    Het heeft mij heel veel moeite gekost om “verlegenheid “te overwinnen …., niét lachen nou !Er is nog altijd wel verschil tussen rietepietz die lekker achter de p.c. zit en Riet in het gewone leven , maar minder dan vroeger !

    Beantwoorden

  25. Thamara
    Okt 31, 2008 @ 18:33:26

    Ik ga nog even door hoor Rietepiet. k ben weer op dreef ja..whaaaha..
    wat denk je toen ik las; “ik geef het stokje door…” klinkt toch óók niet.. lol..
    Ik dacht écht ; waar heeft ze het over.
    Maar wat die fijne gozer zegt.. de intonatie van je stem is zo belangrijk bij wat je bedoeld.. daarom ben ik bolij dat de meeting dag as is want dan zal ik eindelijk wat loggers gaan begrijpen ..hihi.. en zij mij.. brrrr :)))

    @ Thamara
    Zéker als je heel dat stokje gedoe niet kent !
    Het lukt me prima om ,ook zonder persoonlijke ontmoeting , een inschatting te maken hoe mijn loggertjes in “elkaar zitten ”
    Het grappige is dat veel mensen al schrijvend veel méér van zichzelf laten zien dat in “het echie” , gaat voor mezelf zéker op !

    Beantwoorden

  26. Thamara
    Okt 31, 2008 @ 18:26:35

    Oh joh… na 3x je log gelezen te hebben snap ik pas wat je bedoelde te zeggen wahaahaaa..
    haal mijn vorige reaktie maar weer weg hoor, komt zo knullig over.. lol
    ja Riet.. zulke woordspelingen zijn er plenty maar je moet er wel oor naar hebben. Ik vind het leuk, maar idd met reclame en zelfs soms op journaal echt te dom voor woorden, dat hoor ík zelfs nog wel. nou? dat wil wa zeggen he? bv; “ik heb er geen één gehad.” Hoor je het?
    Geen één is dus meer dan één.
    En ga zo maar door.. t is dat manlief er altijd op hamert, want anders had ik het niet door hoor. Maar zolang je er om kunt blijven lachen.. want als je je er aan gaat irriteren is het niet leuk.

    @ Thamara
    Met de vorige reactie is ook niks mis hoor , en in het logje waar Henk verzuipertje speelt werd ik ook op een fout gewezen door een logger .
    Normaal laat ik foutjes staan als het log eenmaal geplubliceerd is maar dit keer heb ik het veranderd omdat er anders niet stond wat ik bedoelde .Ik heb wél de “foutmelding ” laten staan want die werd leuk “gebracht” en de waarheid mag gezegd worden ,niet waar ? .
    ( ging over dat tot op het hemd nat worden ,wat niet gebeurde omdat Henk nooit (g)een hemd draagt …… die g was me ontgaan )

    Beantwoorden

  27. J@n.
    Okt 31, 2008 @ 18:22:06

    Of heet zoiets purist Riet? Je hebt het mij al vergeven in je verhaal, want ik ben niet professioneel met taal bezig;-))

    @ J@n
    ja precies , ik zou mezelf trouwens zeker geen taalpurist noemen , zo héél veel weet ik er nou ook weer niet van maar ik heb er wél lol in !

    Beantwoorden

  28. J@n.
    Okt 31, 2008 @ 18:20:19

    Dat het al patiënten zijn voor ze diabetes hebben is wel mogelijk, maar op die plaats zag ik toch liever het woord “mensen”. Verder ben ik het met je verhaal eens op gevaar af dat ik dan ook een puritein genoemd word.

    @ J@n
    Mjaaa …. diabetesmensen….klinkt dat ? . Het lijkt me ook weer verwarring wekken als ik zou schrijven ;elke dag wordt bij 200 nieuwe mensen diabetes geconstateerd ”
    alsof het gaat om “nieuwe mensen ” 😉 maar een echte tekstschrijver zal ongetwijfeld alle valkuilen wel kunnen ontwijken .
    Als de diagnose is gesteld draaide je natuurlijk al je onderzoekrondjes als “patiënt” in het ziekenhuis .

    Beantwoorden

  29. Thamara
    Okt 31, 2008 @ 18:17:45

    Lieve Riet,
    manlief is ook een taalpurist,hij is ook nog eens leraar,en daardoor word ik dus ook heeeeeel vaak op mijn schrijven getikt. Maar ik ben te inpulsief, knal er meteen zonder nakijken en nadenken er alles op.
    En hij is er na 35 jaar ietstpiets aan gewend, dus je zal me ook moeten nemen zoals ik schrijf ( doe je ook, ik weet het,hug.)want ik voel me er goed bij.Ik schrijf zoals ik denk. En praat te breeduit, maar de bedoeling is altijd goed.
    Als manlief en ik een brief moeten schrijven naar de burgemeester ofzo, dan is zijn brief kor en bondig en oerzakelijk. Het mijne precis zoals he niet hoort, 2 a viertjes en gezellig te lezen bij een bakkie leut.
    Ach.. lekker belangrijk nietwaar?
    Of sla ik nu de plank weer mis met je onderwep? ff lezen hoor ;)))

    @ Thamara
    Whahahaha , je bent weer lekker op dreef en “ik neem je zoals je bent ” staat óók weer zo dubbel 😉 ( alsof ik jou zou willen némen , eh… getsie) Ik vind jou gewoon leuk schrijven hoor en wat ik zelf doe verdient ook niet altijd de schoonheidsprijs . Ik vind wél dat de “vakmensen” soms wel wat beter hun best mogen doen om ook écht te zeggen wat ze moeten zeggen .
    In logland gaat het gelukkig om ándere dingen dan taalbeheersing .
    Ik heb trouwens óók altijd moeite om kort en bondig te zijn , goh…… had je dat al gemerkt ….. oh … aan de lengte van de logjes …… gnifeldegnif

    Beantwoorden

  30. Puberzoon van Thamara
    Okt 31, 2008 @ 18:06:13

    “Lekker belangrijk weer zeg ”

    @ Puberzoon van Thamara
    Ja hé….! Tóch leuk dat je even mee kwam lezen maar ….. mijn 19 jarige kleinzoon zou ongeveer hetzelfde zeggen … áls hij zou komen lezen dan hé!

    Beantwoorden

  31. Pia
    Okt 31, 2008 @ 17:21:12

    Nou saai ben je zeker niet Riet. En over het taalgebruik in het nieuws hadden wij “toevallig” vanochtend een discussie, dit n.a.v het bericht over de ontslagvergoedingen. Arno vatte het anders op dan ik. Maar gelukkig, er zijn geen doden gevallen hier in huis hahaha. Fijn weekend

    @ Pia
    Dat kan zómaar gebeuren , heel vaak is een tekst voor meerdere uitleg vatbaar . Gelukkig dat jullie het eens zijn geworden ,nu nog hopen dat Arno gewoon nog in de oude regelingen blijft vallen .De nieuwe regels gaan gelukkig niet direct in .

    Beantwoorden

  32. fijnegozer
    Okt 31, 2008 @ 17:20:07

    Tja het is onze taal ook die regelmatig verwarring zaait in de reacties bij bloggers. Door het ontbreken van de lichaamstaal en de intonatie, wordt een reactie nog weleens anders uitgelegd dan hij bedoeld is.

    @ fijne gozer
    Dat is zéker waar , ik probeer er altijd zoveel dat mogelijk is rekening mee te houden ,wat ook wel helpt is een smiley of 😉 erbij zetten als je het als grap bedoelt .
    Maar het blijft lastig ,vooral als je niet al te veel tekst schrijft .Gelukkig leer je elkaar als loggers toch wel redelijk goed kennen zodat je wel een beetje aanvoelt wat de ander precies bedoelt .

    Beantwoorden

  33. Leo
    Okt 31, 2008 @ 16:25:47

    Je bent een taalpurist zoals ze dat noemen en dat is een uitstervend ras. Gezien de vele invloeden waaraan onze mooie taal onderhevig is moet het lezen van sommige verhalen en nieuwsfeiten je wel de neus uitkomen soms….ik zal er extra op gaan letten nu ik weet dat je zo kritisch meeleest hoor….Intussen, wens ik je samen met manlief een heerlijk weekeinde toe…

    @ Leo
    Bedankt ( voor het fijne weekend ) en natuurlijk val jij hier onder de categorie “loggers” en die mogen álles van mij 😉
    Zo héél erg kritisch ben ik nou ook weer niet maar sommige uitspraken amuseren me dan geweldig .
    Jij schrijft inderdaad , in mijn ogen ,behoorlijk professioneel .
    Het leest makkelijk en is altijd duidelijk , Ik liefhebber veel duidelijk er maar wat aan 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

