gelukkig hebben we de foto’s nog!

Het hééft even geduurd eer ik weer in het normale slaapritme kwam ,nog dagenlang werd ik heel vroeg in de moregen wakker .
Nadat op de vierdaagse woensdag laat in de middag mijn lichaam door had dat er een bijzondere prestatie verwacht werd kwam de aanmaak van adrenaline in een stroom versnelling , zeg maar op “stuiterniveau” !

In het hotel werd vanaf een uur of 3 al met deuren geslagen door de vroege starters  en ik sliep vanaf dát moment niet meer écht uit angst de start te missen .Opgeven omdat het niet meer gaat zou aanvaardbaar geweest zijn maar te laat voor de start komen ……. ik zou het mezelf nóóit vergeven hebben .
Niet dat ik meteen fris en monter na de wekker uit bed stapte hoor, écht spierpijn heb ik vrijwel niet gehad maar alles móest natuurlijk even voorzichtig in werking gezet worden .
Met stapjes van 15 cm ,met de voeten nog onbuigzaam en onwillig, marcheer ik  naar de badkamer, ondertussen mezelf opjuttend met de ritmische dreunen die ik een peloton Bobbies had horen schreeuwen .Met een geknepen kopstemmetje produceer ik ;”

uhlleft ….uhlleft….. uhlleft,right left….. uhlleft ……ulleft…..ulleft,right,left….enz” .Henk ligt nog in bed maar werd wel wakker van de wekker en ligt in een deuk ( nee het béd is prima hoor ) als hij me zo bezig ziet . De andere morgen herhaalt zich het tafereel maar dan op het ritme van de  “hymne” van een peloton militairen  ;
“ijsss….ijsss….. ijssskoud bier ……..ijsss ….ijssss…..ijskoud bier enz……” waarna ik met een warme douche alles weer zover aan het werk krijg dat ik kan gaan ontbijten .

Na twee dagen experimenteren welke bus de beste vertrektijd had (áls de bus al verschijnt dan ) krijg ik de kans mee te rijden met twee aardige heren die samen een taxi besproken hebben voor ieder dag , nou ik ben niet eenkennig hoor en kan de resterende 2 dagen een half uur langer in bed blijven liggen alleen mis ik dan grappige plaatjes bij de bushalte zoals deze vrolijke dame die haar banaantje niet in de tas wil laten “versnotten!

bananananaaaa.jpg banananana picture by rietepietz

Op naar de start dan maar waar ik de laatste dag vanwegen een dreigende regenbui m’n regenjas aan heb .De foto van Henk op m’n T-shirt is daardoor niet duidelijk zichtbaar maar Riet weet raad , ik had de foto ook in plastic aan m’n rugtas vastgemaakt en ik kreeg die dag heel veel aanmeldingen voor “een privé verzorger” .

start.jpg laatste start picture by rietepietz

Ik had nog niet verteld dat Henk de laatste 10 kilometer óók meegelopen heeft, hij vond het gewéldig maar helaas voor hem kwamen we toen geen meisjes meer tegen met dit soort borden ( free hugs) waar gretig gebruik van gemaakt werd door de heren ,al bleef het tot spijt van de heren  inderdaad bij een “hug” .

freehugs.jpg free hugs picture by rietepietz

Je komt van álles tegen ,deze lieve dame speelt de hele dag de “pleegirl” , we mogen het toilet van de woning van een aantal mensen met een beperking  gratis gebruiken al mág een vrijwillige bijdrage wel natuurlijk , ik betaal daar met liefde een euro “voor het goede doel” voor de brandschone wc mét stortbak!

pleedame.jpg picture by rietepietz

Je ziet dat het , behalve af en toe een buitje ,bést aardig weer was .Ik heb het ábsoluut niet koud gehad .De twee Japanse dametjes die ik iedere dag wel ergens tegenkwam liepen echter met witte handschoentjes aan , geen idee waarom !

jappie-1.jpg jappie picture by rietepietz

Foto’s maken terwijl je stevig doorstapt is niet makkelijk maar ik kon het niet laten even de camera op m’n eigen snuit te richten ….actie……
Om met Henk in contact te kunnen blijven had ik m’n mobiel op het bandje van de rugtas gezet en het “oortje “uit de auto eraan verbonden , werkt perfect áls er tenminsten niet al te veel muziek om me heen was .

rietepiets.jpg ikkedichtbij picture by rietepietz

Natuurlijk nam Henk nog even een foto op de via gladiola , ik stapte er even voor opzij uit de menigte en dit lijkt me een goede foto om de vierdaagse loggen af te sluiten , het was een week om nóóit te vergeten en dat zal ook zéker niet gebeuren!

gladiool.jpg gladiool picture by rietepietz

24 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: Nijmegen « van koninklijk tot knettergek
  2. Maurice
    Jul 29, 2008 @ 20:23:00

    ik zat al te denken aan smetvrees bij die handschoentjes, zal toch niet………..hoop ik dan

    o ja, mijn nichtje was er ook als supporter en het is idd niet ver. Wie weet volgend jaar

    @ Maurice
    Maar dán ben ik er niet , al zullen al die andere lopers het zeker waarderen als je aan de kant zit aan te moedigen !

    Beantwoorden

  3. Annemarie
    Jul 29, 2008 @ 20:07:25

    Het ziet er allemaal geweldig uit Riet!
    Ik ben echt supertrots op je! Dit heb je toch maar even gepresteerd. Kanjer die je bent!
    En natuurlijk Henk ook dat hij je heeft laten gaan… 😉 En die laatste 10km ook nog gewoon heeft meegelopen, top!

    @ Annemarie
    én Henk heeft natuurlijk “in de aanloop “menig kilometertje meegelopen voor de gezelligheid !

    Beantwoorden

  4. fijnegozer
    Jul 28, 2008 @ 10:46:29

    Leuke fotosessie en mooi verslag Rietepietz.

    @ fijne gozer
    tja , ik moet érgens stoppen maar ik kan er nog úren over doorvertellen ,mét foto’s!

    Beantwoorden

  5. Maurice
    Jul 28, 2008 @ 10:11:41

    Je verhaal ademt helemaal de sfeer uit. Alhoewel ik er nog nooit ben geweest heb ik nu toch een goed beeld gekregen.

    Goh die handschoentjes…..vreemd!

    @
    Maurice
    Je woont niet al te ver uit de buurt geloof ik dus tóch eens een middag gaan kijken volgend jaar!
    Bij die handschoentjes denk ik dan maar “‘s-lands wijs ,’s-lands eer’;-)

    Beantwoorden

  6. sylvester
    Jul 27, 2008 @ 09:11:54

    Ben blij dat ik weer overal kan rijden in en rondom Nijmegen.
    Die jappaners zijn undercover agenten, die bewijs materiaal moeten verzamelen voor de vingerafdrukken hihihi

    @ Sylvester
    Dat zou héél goed kunnen , er kán natuurlijk gespuis tussen de lopers proberen te ontsnappen 😉
    Ik kan me voorstellen dat de vierdaagse voor de mensen die in en rond Nijmegen wonen en werken véél ongemakken meebrengt . En dan nóg zijn ze ze zó vriendelijk en sportief aan het supporten , klásse!

    Beantwoorden

  7. Rita
    Jul 25, 2008 @ 23:08:42

    Oh..wat geweldig.
    Gefeliciteerd!!!!!!!
    Ieder jaar zeggen we, dit moeten we toch een keertje meemaken.
    Maar oh die drukte er om heen.
    Petje af, geniet maar lekker na.
    Dag dag…

    @ Rita
    Die drukte eromheen heeft mij er inderdaad al die jaren vanaf gehouden . Maar eenmalig is het best op te brengen .

    Beantwoorden

  8. Pia
    Jul 25, 2008 @ 12:41:33

    Geweldig fotoverslag, ik denk dat er bij het zien bij jou wel veel verhalen boven komen. En die Japanse dametjes…….zijn ze niet net als vele andere Japanners bang voor de onzichtbare bacterieen. Hahaha jammer dat ze geen mondkapje voor hadden.

    @ Pia
    Ik denk dat die handschoenen inderdaad wel met vervuiling onze te maken zal hebben maar er was wel meer te zien waar ik zo 1,2,3 geen verklaring voor kon vinden 😉

    Beantwoorden

  9. Redstar
    Jul 25, 2008 @ 11:58:56

    HA dat is een heerlijk uitgebreid verslag.. Je hebt het wel naar je zin gehad lijkt mij…Leuke foto’s trouwens, en dat is iid geen makkelijke opgaaf tijden s het lopen

    @ Redstar
    Er was inderdaad nogal wat bewogen maar het grote voordeel van digitaal fotograferen is natuurlijk dat je “raak kunt knippen “.

    Beantwoorden

  10. rietje
    Jul 25, 2008 @ 11:46:51

    hai Riet, wat ’n gezellige tijd heb je gehad, echt ’n mooie herinnering en knap hoor van je dat je zoveel km. kunt lopen! genit nog lekker na en blijf in beweging hé? fijne dag vandaag, liefs riet(je)

    @ Rietje
    Ja het was geweldig om mee te maken en natuurlijk blijven we in beweging maar dan toch wat minder kilometers 😉

    Beantwoorden

  11. Belinda
    Jul 25, 2008 @ 11:13:39

    Wat zal je veel fantastische herinneringen hebben aan deze vierdaagse! Geweldig hoe je er uit zag en wat top dat zelfs mensen achter je konden zien dat je niet zonder je privé verzorger Henk kan! Samen hebben jullie het toch maar even geroggeld!

    @ Belinda
    Volgens mij was ik inderdaad “stralend” die vier dagen , gelukkig kon Henk ook wat stukjes meelopen zodat hij helemáál deelgenoot was .
    Natuurlijk weet niemand beter dan jij hoe belangrijk één zijn met je partner kan zijn bij het overwinnen van “grote en kleine ” hobbels in het leven .
    Er zaten vaak invaliden mensen langs de kant om aan te moedigen en ik heb me heel goed gerealisseerd hoe graag juist zij met me hadden willen ruilen op de momenten dat ik in een dipje zat wat me dan weer vleugels gaf !
    Ook zij hebben dus een aandeel in mijn “overwinning .

    Beantwoorden

  12. marion
    Jul 25, 2008 @ 11:02:04

    Wat een fijne herinnering zal je hier aan hebben, ik vind het geheel weer erg leuk om te lezen, maar inderdaad, wat een gedoe er omheen.
    De foto’s zijn leuk, je staat er goed op, ik moet lachen om die man, bij de start, die staat zo parmantig te pozeren.
    fijne dag, liefs, Marion.

    @ Marion
    Die man vond het volgens mij een beetje raar om je camera bij iemand in de hand te drukken om een foto te maken ,dat gebeurde natuurlijk veel tijden die laatste start. Je hebt gelijk , de herinneringen zijn zó mooi!
    fijn weekend , lieve groetjes……

    Beantwoorden

  13. Wilma
    Jul 25, 2008 @ 08:39:02

    Zo knap he!!
    En gave foto’s!!
    Goed weekend.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma
    het was moeilijk om te kiezen wélke foto’s een goed beeld geven maar dat is dus een beetje gelukt.

    Beantwoorden

  14. Greetje
    Jul 25, 2008 @ 08:31:30

    ha die Rietje,

    respect, respect!
    *greetje buigt diep door de knieën*

    Je hebt het voor elkaar gebokst, superdapper! Volgend jaar weer???

    liefs, Greetje

    @ Greetje
    Jammer dat het bij jou dit keer niet door ging , je hebt écht iets gemist .
    Ik denk niet dat ik volgend jaar weer ga stunten , het gedoe erom , de reden dat ik het nooit eerder deed , is inderdaad net zo vervelend als ik dacht .45 minuten in de rij staan om je startkaart te bemachtigen , geen zitplaats in de bus als je zere voeten hebt ,vervoer dat soms gewoon niet komt opdagen , in die zaken zou je zeggen de de organisatie het pas voor de eerste keer deed .

    Beantwoorden

  15. Elise
    Jul 25, 2008 @ 08:09:50

    Hi, prachtig fotoverslag. Volgens mij lopen al die japanners met die handschoentjes, heeeft het niet met luchtvervuiling te maken oid ?

    Prachtige fotrand zit er om de laatste foto, smarties ?

    Fijne vrijdag, Elise

    @Elise
    Volgens mij doen Japanners inderdaad van alles tegen luchtvervuiling dus zou best kunnen .
    De rand is van een oud psp patroontje gemaakt , zou best smarties kunnen heten .

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jul 25, 2008 @ 01:51:39

    Wat een geweldig mooi verslag Riet.
    En je weet het ondertussen, ik heb echt diep respect voor je dat je het maat wel even geflikt hebt.
    Ik doe het je echt niet na, knap hoor.
    En dat gevoel raak je uiteraard nooit meer kwijt, heerlijk vooruitzicht toch.

    @ L.Glibber
    Als je écht zou willen doe je het me ook nog na hoor , maar ja , ff wachten tot je over de 60 bent want nu moet je nog 40 km per dag !

    Beantwoorden

  17. vrouw ekster
    Jul 25, 2008 @ 00:11:24

    onbetaalbare ervaring. echt leuk om te merken en te lezen dat je er zo vreselijk intens van genoten hebt… en dan is alles inenen weer gewoon… noh alhoewel gewoon, dat blijft het vast niet lang zoals gewoonlijk… uhh.. sorry, ik raak helemaal in de war.

    @ vrouw Ekster
    je kent me ondertussen goed , ik heb inderdaad euforisch genoten en het blijft bij Riet nóóit lang “gewoon” ,ook nu niet . We moesten al even bijspringen bij de exwerkgever en daarbij moest …… ff veel gelopen worden al was het op een sukkeldrafje;-)

    Beantwoorden

  18. Liesbeth
    Jul 24, 2008 @ 21:51:42

    mooie randjes heb je om je foto’s! haha en ze zijn leuk!! maar ook je verhaal naruurlijk, mooi! en idd goed is dat he, zo freehands bellen ideaal is dat

    @ Liesbeth
    Handsfree was inderdaad heel handig , had bij het rainen al ontdekt dat met een telefoon aan je oor lopen niet handig is ,vooral als het wat warmer is . het randjes is een oud psp patroontje .

    Beantwoorden

  19. tagrijn
    Jul 24, 2008 @ 19:54:29

    Leuk verslag, Riet! Dat je ’s morgens al zo vroeg en vrolijk uit de veren kwam, verbaast me nog het meest.
    Waren er ook mannen met een free hug voor de vrouwelijke deelnemers? Of gebeurde dat spontaan toch wel?

    @ Tagrijn
    Zowel Henk als ik hebben géén ochtendhumeur en kunnen vréselijk lachen , soms al vóór we uit bed zijn .
    Er werden ook hugs aan vrouwen uitgedeeld hoor , de meisjes maakte daar geen onderscheid in !

    Beantwoorden

  20. Anoniem
    Jul 24, 2008 @ 19:18:20

    hallo je wil mij het s’morgens niet zien en heb geen vierdaagse gelopen maar je heb er weer een geweldig logje van gemaakt je zult er nog lang van nagenieten vind het dan ook een geweldige prestatie hier was het vandaag geweldig weer heb dan ook buiten gezeten kon ik wel gebruiken wens jullie nog een fijne avond groetjes truus

    @ Truus
    Ja voor mensen die niet goed ter been zij is dit dagelijkse kost .Fijn dat je vandaag even van het zonnetje hebt kunnen genieten , heeft je vast goed gedaan !

    Beantwoorden

  21. Natazz
    Jul 24, 2008 @ 19:02:58

    Ik vind het echt super dat je het geflikt hebt, dan mag je ’s morgens ook rare capriolen uithalen om op gang te komen al moet ik er stiekem toch om lachen 😉

    @ Natazz
    Is niet mis mee hoor , wij hebben er zelf óók erg om moeten lachen .

    Beantwoorden

  22. Min
    Jul 24, 2008 @ 18:56:19

    Tja als Henk nou de foto iets later genomen had hé dan hadden we er toch samen opgestaan.

    @ Min
    Ja erg jammer maar ik had natuurlijk geen flauw idee wáar je zat en hoe je er uit ziet .Maar je zat er niet voor niets hoor , iédere loper voelt zich héél bijzonder door al die belangstelling !

    Beantwoorden

  23. J@n.
    Jul 24, 2008 @ 18:44:28

    Je hebt niet alleen een prestatie geleverd door hem uit te lopen, maar je hebt ook nog een geweldige reportage ervan gemaakt. Heel goed weer Riet!
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Ik heb érg veel plezier in zo’n verslag schrijven , een beetje herbeleven en alles op een rijtje zetten maar fijn dat er nog meer mensen plezier aan beleven .

    Beantwoorden

  24. Arno
    Jul 24, 2008 @ 18:14:15

    Heerlijk verhaal. Leuk dat je ons hebt mee laten genieten van je vierdaagse ervaringen. Vooral dat stukje over het op gang komen vond ik erg leuk.
    Groetjes Arno
    @Arno
    Leuk dat je er plezier aan beleefd hebt , ik geniet dan weer van alle leuke reacties .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

