energie of “nie”

Nou, energie genoeg dacht ik vandaag toen ik in de koelkast keek . Ik ben op jacht geweest naar de zogenaamde energiedrankjes want ,al drink ik graag water, even een smaakje tussendoor tijdens 4 dagen wandelen is niet verkeerd denk ik ! Een waterhoofd is óók niet alles denk ik dan en neem van alles wát mee !

Uit “de wetenschappelijke hoek ” ( zoonlief)  kreeg ik de raad goed op te letten of er mineralen in zitten en uit de “deskundige hoek “( Ria )  kwam de raad koolzuur een beetje te mijden .
Voeg daarbij uit de ” zorgzame hoek “( dochterlief) dat vruchtensap , met mate , ook niet weg is en uit de “koffieleutenhoek” de cafeïne drankjes om te zorgen dat ik onderweg niet in slaap val en dan kan er volgens mij niéts meer mis gaan.

energie.gif energie genoeg picture by rietepietz

Na lang zoeken heb ik eindelijk een plastic waterfles gevonden die zélfs met mij mee mag , ik ben een gulzige drinker en vind al die pis flut-straaltjes spuitende flesjes maar niks , gewoon lekker klokkende grote slokken nemen uit een beker lest de dorst het best en deze “fles” heeft een opening zo groot als een beker ,er zit dan wel een schroefdraad op voor de deksel maar daar kan ik mee leven .

Het gaat zó snel ineens , aanstaande zondag vertrekken we al naar dit hotel waar we op de dagen dat ik loop ook helemaal verzorgd worden wat het eten betreft .
We  hebben voor de auto gekozen zodat we dit soort dingen makkelijk mee kunnen nemen en Henk daar niet hoeft te gaan lopen zoeken naar winkeltjes én naar mij om het me achterna te brengen .
Dat m’n “lappie” dan ook makkelijk mee kan speelt natuurlijk ábsoluut geen rol want ik zou m’n PC geen dág missen hoor!
( whahaha, jij laat je ook álles wijsmaken zeg!)

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ria / Wandelmaatje
    Jul 11, 2008 @ 01:35:34

    Hoi Hoi,

    ikke snel ff op lappie van Harm.
    Internet word zeker pas na Maandag aangesloten.Ik logeer vannacht in Cuyk want Harm is vandaag thuis gekomen van de beklimming van de Mont Blanc.
    Morgen krijg ik mijn nieuwe scooter. De andere word ingeruild.
    Dus ik kom met een nieuw stalen ros richting v.d. Valk op Zondag.
    Ik hoor wel van je hoe laat jullie er zullen zijn.
    Veel plezier met de voorbereidingen.Vergeet je kaart niet van de 4 daagse.Die moet je inleveren.Ook mijn koffer raakt langzaamaan steeds voller.
    xxx liefs Ria

    Is goed waardeloos dat we nou niet lekker kunnen MSNnen, net zo leuk al die voorpret!
    Harm is kind van z’n moeder , …wie gaat er nu vlóór de vierdaagse nog éven een berg beklimmen !
    We hopen zondag rond 12 uur bij v.d. Valk te zijn , dan kunnen we waarschijnlijk nog niet op de kamer maar dat geeft .Ja ook hier verdwijnt er van alles dat niet vergeten mag worden in een kratje dat klaar staat.

    Beantwoorden

  2. HUUB... master of the dots...
    Jul 10, 2008 @ 00:19:23

    ja werken dit soort dingen wel of… of is het suggestie… ik twijfel vaak…

    @ Huub
    Ik heb géén idee , gebruikte nooit eerder energiedrank maar ik móet drinken dus ga ik er een paar proberen .

    Beantwoorden

  3. Liesbeth
    Jul 09, 2008 @ 16:43:35

    ik vind die energiedrankjes niet lekker, zo’n rare smaak en zoet..maar ik moet door jou logje denken aan het gebouw waar ik nu pas was in Leiden, dat heet De Nieuwe Energie..hihi, is weer heel wat anders, maar dat is even mijn associatie 🙂

    @ Liesbeth
    Ik heb er één bij die niet zoet is maar verder heb ik er nog geen ervaring mee , normaal gebruik ik dat nooit .
    Ik hoop in ieder geval dat ik met deze “energie “ook blijf staan als huis .

    Beantwoorden

  4. Belinda
    Jul 09, 2008 @ 13:06:55

    Ik vind die energiedrankjes zo smerig ruiken (Bullit enzo) dat ik nog nooit heb gedurft daar een slokje van te nemen. Het begint nu echt dichterbij te komen zeg! Spannend!!!

    @ Belinda
    Volgens mij is de beste die ik heb gevonden het gele blikje met de blauwe tekst al blijft het toch wel voor een groot deel water dat ik ga drinken.
    Ja vooral “het weer ” gaat spannend worden , het is al een poosje goed wandelweer al zou wat minder regen wel mogen , ik houd m’n hart vast dat het uitgerekend volgende week hoogzomer gaat worden !

    Beantwoorden

  5. Anoniem
    Jul 09, 2008 @ 13:05:32

    hallo riet die energie drankjes heb jij toch niet nodig je hebt henk toch bij je die geeft je genoeg energie grapje
    weet zeker dat je hem uitloopt want je straalt een en al energie uit
    groetjes truus

    @ Truus
    Ik ga proberen al dat vertrouwen in me waar te maken en inderdaad, Henk gaat me zeker oplappen als dat nodig is .

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Jul 09, 2008 @ 11:53:18

    @ Riet, Appelsap is idd niet zo goed voor die doeleinden. Het geeft gasvorming en extra kans op maagzuur. ALs je zoveel moet lopen wil je geen van de twee

    @ Redstar
    Op minder lange wandelingen is dat toch meestal het enige dat ik bij me heb en ”eén zo’n pakje lukt wel maar ik ga van alles afwisselen dat lijkt me het beste .

    Beantwoorden

  7. Hanny
    Jul 08, 2008 @ 23:13:36

    Nou dacht ik toch echt dat je je laptop onderweg ook mee zou nemen, zodat je al wandelend vast een logje zou kunnen typen. 😉
    Ik ben geen deskundige op het gebied van energiedrankjes, dus ik geef je geen advies. Je hebt je ogen niet in je zak, dus zul je vast het juiste drankje vinden.
    Het schiet nu inderdaad op. Blijf kalm, dan kom je er vanzelf.

    @ Hanny
    Ik zie mezelf al lopen met een soort rollator waarop de laptop staat , zóu mooi zijn als het kon 😉

    Beantwoorden

  8. Floor
    Jul 08, 2008 @ 22:49:41

    Alvast succes volgende week! Ik wens je goed wandelweer toe! (sorry, was te lang even niet op andere logjes geweest)
    Liefs, Floor

    @ Floor
    hoef je niet voor te verontschuldigen hoor , ik weet toch wat jou bezig hield en loggen is geen “plicht” !

    Beantwoorden

  9. Maurice
    Jul 08, 2008 @ 18:07:56

    en bananaen onderweg. Ook niet verkeerd. Veel energie en licht verteerbaar. Wielrenners zweren erbij. En vele andere duursporters ook, riet!

    tot zover, mijn ervaringsdeskundig advies 😉

    @ Maurice
    het enige nadeel van banenen is dat ze in een propvolle rugtas al snel een blubberige massa zijn , waar mogelijk gaat henk wel proberen me dat soort dingen aan te reiken .Een appel kan ik wel zelf meenemen die blijft wel een poosje goed .

    Beantwoorden

  10. Vrouw Ekster
    Jul 08, 2008 @ 17:42:59

    neem ook nog maar een breukband mee, want al dat drinken weegt er wel in.
    spannend allemaal, maar wel leuk. Kan ik nog ergens een wedje plaatsen? weet nl zeker dat je de eindstreep haalt!

    @Vrouw Ekster
    Voordeel is wel dat alles dat leeg is in de prullebak kan en ik ben redelijk stekt gelukkig .
    Het is inderdaad bést spannend , maar ik weet zéker dat ik vréselijk ga balen als ik op zou moeten geven , wat nog steeds een optie is . De voet is weer goed genoeg voor huis,tuin en keuken werk maar of deze krachttoer gaat lukken ( en ik heb nog wel wat kleine andere ” kreukels” ) is zeker nog niet vaststaand .

    Beantwoorden

  11. Pia
    Jul 08, 2008 @ 12:35:48

    Geweldige omgeving daar zeker om te lopen , alhoewel de Zeven Heuvelenweg hahahaha. Ik zal aan je denken Zeker op die dag. Zet ‘m op

    @ Pia
    Daar denk ik nog maar niet over na , ik héb wel wat in de duinen gelopen en op de sportschool ook regelmatig op de band dus het zou moeten kunnen .Eerst maar zien dat ik dag drie nog kan starten 😉

    Beantwoorden

  12. marion
    Jul 08, 2008 @ 11:51:55

    Dat is even goed nadenken heb ik wel in de gaten, waar je tegenwoordig al niet op moet letten.
    In ieder geval ben je goed voorbereid en gaat het allemaal wel lukken,Henk is er bij en dan kan er niets mis gaan, toch?
    Het hotel ziet er niet gek uit.
    fijne dag, groetjes, liefs, Marion.

    @ Marion
    Nou ik ga er niet over nadenken , ik neem van alle drie iets mee en onderweg is er voldoende water te vullen .Ik denk dat m’n lichaam me dan wel duidelijk zal maken “wanneer”
    ik “wat ” moet drinken .
    Ik hoop dat ik me een beetje thuis kan voelen in het hotel ,in ieder geval hebben alle kamers een bad dus dat is fijn na een dag wandelen
    lieve groetjes…..

    Beantwoorden

  13. Redstar
    Jul 08, 2008 @ 11:22:26

    Het is niet dat ik het beter denk te weten, maar ik krijg van veel van die energiedrankjes vaak meer dorst. Er zijn enkele goede tussen de drankjes.. Ja, de tijd gat snel zeg, nog even en je hebt hem alweer gelopen:-)

    @ redstar
    Ja dat klopt wel denk ik , het blikje met de blauwe tekst is goed ,geen koolzuur en een beetje lemonsmaakje .Die met de rode tekst is mierzoet , beetje cola achtig .Kan best voor een keertje er tussendoor maar zeker niet teveel .Ook appelsap maakt niet echt dorstig maar kan ook beter niet te veel dus ik ga een beetje van alles wat meenemen dan heb ik bijna 3/4 liter en dan nog hetzelfde aan water dat onderweg genoeg te vullen is en dan kan ik dus de hele dag naar behoefte drinken .

    Beantwoorden

  14. sylvester
    Jul 08, 2008 @ 11:01:06

    Neem Glibber mee, dan heb je ook bier genoeg hahaha

    @ Glibber
    Moet je niet van pils houden …… geef mij maar water !

    Beantwoorden

  15. fijnegozer
    Jul 08, 2008 @ 09:50:12

    Dat begint spannend te worden Rietepietz. Het hotel ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit. Je bent zeker de dagen al aan het aftellen?

    @ Fijne gozer
    Ik zit nu nog in de fase dat ik báál dat ik weg moet en moet beslissen wat er thuis moet blijven want ik neem het liefs álles mee . Gelukkig kan m’n laptop wel mee ,dat helpt wel een beetje .Ik verheug me wél op het wandelen maar het echte plezier komt pas als ik op de plaats van bestemming ben .

    Beantwoorden

  16. Natazz
    Jul 07, 2008 @ 23:15:29

    Oei wat zul jij hard lopen met al die energie drankjes. hahaha.
    En het komt nu wel heel dichtbij voor je, spannend hoor. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen voor je.

    @ Natazz
    Ja als ik eerst maar “weg”ben , ik heb altijd moeite met “weg moeten ” en dat is ook dit keer niet anders .

    Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Jul 07, 2008 @ 22:34:49

    Hoi,

    Sorry even een plakkertje om te laten weten dat ik nog leef, maar ik heb zoveel bij iedereen bij te lezen na vier dagen Lakenfeesten.
    Zowel de feesten als de logs over de feesten waren erg intensief en heeft heel wat nachtwerk gekost.
    Ben nu nog bezig met de laatste logs over de feesten en het doorsturen van talloze aanvragen voor foto’s.
    Vanaf woensdag ga ik weer echt reageren.

    @L.Glibber
    Neem je tijd Glibber en sla rustig even over , ik weet dat je erg druk bezig bent .

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Jul 07, 2008 @ 21:32:06

    Maar niet echt Riet, dat weet jij ook wel.
    Je hebt trouwens een flink team goede adviseurs, dat kan eigenlijk dus niet meer mis, temeer dat de sporter in dit geval eigenwijs genoeg is en eigenwijs is ook wijs moet je maar denken.
    Gr. J@n.

    @ J@n
    Dat eigenwijs zijn sommige wel met je eens , vooral mijn dochter zou liever zien dat ik beloof voor de sfeer één dag mee te lopen maar ik beloof alléén dat ik niet loop als het meer dan 30 graden warm wordt .Het mag bést moeite kosten vind ik zelf dus ik zal niet te snel af haken .

    Beantwoorden

  19. tagrijn
    Jul 07, 2008 @ 21:13:20

    Heb je wel eens nagedacht over zakjes ORS? Dat geeft [pas energie. Gewoon oplossen in water; een soort snelwerkende goed uitgemikte suiker/zoutoplossing. Heb er tijdens lange tochten in Afrika erg veel baat bij gehad.

    @ Tagrijn
    Klinkt érg profesioneel , één soort van de blikjes heeft ook veel suiker zout die heeft sowieso mijn voorkeur omdat er geen koolzuur in zit en de smaak meer lemon achtig is .Gaat wel goed komen denk ik . Ik ken het spul wel en zal het toch onthouden “voor het geval dat “

    Beantwoorden

  20. Annemarie
    Jul 07, 2008 @ 20:29:40

    Zo snel al, wow!! En dan mis ik de verslagen ook nog.. Zucht!
    Nouja dan maar na mijn vakantie.

    Hopelijk kun je tegen zoveel cafeine.. Ik wordt er altijd hyper van! 😉

    @ Annemarie
    áls ik er genoeg energie voor over heb hé!
    Ik wissel de drankjes een beetje af ( er is er maar 1 bj mét) maar aan het eind van de dag is een oppertje misschien best nuttig én ik kan altijd nog de helft van het blikje kiepen 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

