Politiebijbel

Vanmiddag hadden de dames en heren van het kabinet weer een zinloos debat, zinloos omdat de uitkomst op voorhand vaststaat, maar ook zinloos omdat de debatten tegenwoordig “nergens over gaan ” .
Nu kan  de politieagent weer,tegen gereduceerde prijs, de Koran kopen om de islamitische medemens beter te leren begrijpen .
Hoewel het volgens mij dan in dezelfde lijn ligt, en zelfs logischer is omdat we hier nou eenmaal een christelijke achtergrond hebben, dat de agenten met een islamitische achtergrond dan een bijbel met korting aangeboden zullen krijgen, is dáár nou weer niet aan gedacht.

En nu ik tóch bezig ben wil ik nog wel wat ideeën aandragen om, voor een beter begrip, bij de politie de zo gewenste “afspiegeling  van de bevolking” binnen te halen.
Iedere groep zijn éigen oom /tante agent zal ‘k maar zeggen en niémand hoeft te luisteren naar een agent die niet past bij ….zijn/haar leeftijd, geslacht, geloof, overtuiging , levensopvatting,scholing enz,enz…..

Ik wil dat bij de politie doorgewerkt kan worden tot 80 jaar, als de gezondheid dat toelaat .
Hoe kan een “broekie” nou begrijpen dat ik haast heb omdat mijn incontinentiemateriaal me in de steek laat en ik dus wel 150 km p. uur móet rijden om de autozitting droog en reukloos te houden .
Natuurlijk krijg ik dan een vette bon omdat een agentje dat zélf nog niet droog achter de oren is zich niet in mijn situatie kan inleven  .
Hetzelfde onbegrip zal ik tegenkomen als ik wegens hardhorendheid niet tijdig de sirene hoor ….. begrijpt zo’n “kind iéts van het leed dat doofheid meebrengt …. natuurlijk niet, zo’n “snotneus” heeft  alléén  begrip wanneer de sirene door je autospeakers wordt overstemd en komt even lekker bij je in de auto “headbangen”.( schrijf je dat eigenlijk zo)

Natuurlijk moeten er óók kinderagenten komen, zeker niet ouder dan 15 jaar want hoe kun je nou verwachten dat kinderen naar volwassen agenten luisteren, weten dié veel wat het is om voor de supermarkt te staan smachten naar al die zaken waarvoor je zakgeld niet toereikend is en je niet anders kán doen dan “pikken wat je pakken kan “.
Wie toevallig een universitaire studie heeft afgerond hoeft zich natúúrlijk niets gelegen te laten liggen aan “zo’n minkukel ” die waarschijnlijk het proces-verbaal niet eens foutloos kan opstellen ……….

Voordat ik nu het héle politiekorps over me heen krijg….. ik ben blij dat er politie is hoor al is de één wat geschikter voor het beroep dan de ánder …….Ik wil alleen met wat voorbeelden benadrukken dat men met onzinnige dingen bezig is, nét als in mijn voorbeelden !

Iédere Nederlander, óók als hij of zij  twee paspoorten heeft, moet nu maar eens leren dat onze regels wanneer … hij /zij hier woont , ook zijn of haar regels zijn en dat iédere agent die regels moet helpen handhaven en daartoe ook opgeleid is, begrepen?

agent35.gif picture by rietepietz                      

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: positief discrimineren | van koninklijk tot knettergek
  2. Trackback: ‘hun” | van koninklijk tot knettergek
  3. Abdul Ben Plato Abd Halef Ibn Mahmoed
    jun 07, 2008 @ 11:38:05

    Geachte Rietepietz,
    Ik heb ook twee paspoorten maar nog nooit een verkeersovertreding met de auto hebt gemaakt. Zij van rechts zullen zeggen: dat komt omdat je geen rijbewijs hebt en dus ook geen auto. Kijk dat is nou weer een staaltje negativisme waar geen enkel mens tegen op kan.

    Ik ben nu 81 jaar en n.a.v. dit logje heb ik gesolliciteerd bij de politie. Taak het surveilleren bij bejaardensoos en 65+ bingo- wedstrijden. Ik schijn een goede kans te maken. Ik moet alleen nog afrekenen met een 92 jarige Zeeuw.

    Hartelijk dank voor de door u geboden suggesties. Ik heb er zin in. Ik zal eens flink gaan huishouden onder die bejaarden want ik heb nu al gezien dat daar maar wat wordt afgerost met die rollatoren.

    Vriendelijke Groeten.

    Abdul

    @ Heer Abdul enz, enz
    Uw aanwezigheid bij het politie apparaat lijkt me een verrijking , het is te gék voor woorden dat , tot op , heden de wet nog steeds niet uitgevoerd kan worden door “persoonlijk gerelateerde ‘dienders .Misschien heeft U ook nog een kind , of waarschijnlijker , kleinkind dat ingezet kan worden om dié stumpetjes behulpzaam te zijn die nu nog door “ouwe dienders” op de vingers getikt worden als zij hun broododige elektronische apparatuur “via de achterdeur “verkrijgen .
    Ook deze stumpers verdienen begrip ! Onnodig te zeggen dat het me verheugt bij een volgende snelheidsovertreding wegens een “sanitair probleem ” mogelijk iemand met begrip aan te treffen , ik duim voor U.

    Beantwoorden

  4. Maurice
    jun 02, 2008 @ 00:44:03

    Weet je riet. Ik ga ook niet meer stemmen. Niet dat ik ongeïnteresseerd ben, integendeel. Maar het is toch een mallotengedoe zo’n kabinet. Ik geloof ook steeds minder in de oprechtheid van onze politici.
    Je log is leuk geschreven, wat sarcastisch, daar houd ik wel van.
    fijne week, en veel plezier met de looptraining.

    @ Maurice
    Ik stem wél maar de laatste tijd áltijd een “proteststem” daar wordt men minder blij van dan van niet stemmers .Die worden verdeeld en dragen dus toch hun steentje bij.
    En ja , ik mag graag een beetje cynisch doen 😉

    Beantwoorden

  5. quidam
    mei 31, 2008 @ 14:55:26

    wrharhahahahahaha ahum…begrepen Overste! ;))

    Quidam ,
    In de houding jij !

    Beantwoorden

  6. fijnegozer
    mei 30, 2008 @ 22:23:02

    Nou nou, Rietepietz. Begon ik net te denken dat die pet ons allemaal past, spuit de agressie er in je slotzinnen gewoon uit. kortom, die pet is volgens mij in jouw maat niet verkrijgbaar. Maar je hebt stiekem wel een beetje (veel) gelijk.

    @ fijne gozer
    Natuurlijk hebben we allemáál wel onze redenen om de wet “naar onze hand te zetten ” maar je kunt toch niet eisen dat iedereen “een agent op maat ” krijgt .
    De wet is er gewoon voor iedereen die hier woont en kán niet voor iedere aparte groep anders ingevuld kan worden .

    Beantwoorden

  7. loontjuh
    mei 30, 2008 @ 08:57:51

    Even buurten, (dit kabinet, geen goed woord over). Muzikale groet en goed weekend, liefs.

    @ Loontjuh
    Nee ik word er ook niet vrolijk van .

    Beantwoorden

  8. Redstar
    mei 29, 2008 @ 17:46:34

    @ Riet, Ik ga toch nog even op je laatste reply op mij in. Regelmatig kom ik in Scandinavië. Er zijn groepen Nederlanders die zich daar gevestigt hebben, en ik kan je vertellen dat deze mensen zich vast blijven houden aan de Nederlandse cultuur. oranje vlaggetjes ophangen als het koninginnendag is bijvoorbeeld. In mijn ogen niet zo’n probleem mocht het niet zo zijn dat Nederlanders erg hard kunnen roepen naar andere groepen dat ze zich moeten aanpassen in een ander land.
    Over geloof las ik nog een leuke reactie op een buitenlandse site, en k zet hem hieronder : I am totally with you there. Many people who think Scientology is so weird would admit they believe some dude walked on water, turned water into wine, and rose from the dead. Those same people who talk shit about other religions would admit they believe in a heaven and a hell, that Eve was created from one of Adam’s ribs, and there is a big Santa Claus in the sky 🙂
    Dit ging dus ergens anders over, maar het voorbeeld is toepasbaar op zoveel andere zaken. Generaliseren wordt tegenwoordig idd vaak gebruikt, maar ik gebruikte het woord juist om aan te geven dat ik het maar niets vind, net zoals dat polaristaie veel gebruikt wordt tegenwoordig, of CO2 misbruikt wordt voor allerlei zaken. Het is trouwens jammer dat mensen hun mond houden. Dit kan toch een hele leuke discussie zijn..

    @ Redstar
    Je weet dat mijn zoon al meer dan 10 jaar in de USA leeft , hij heeft een Colombiaanse vrouw maar zij leven beiden “buiten de deur “als Amerikaan waarbij zij beiden natuurlijk toch veel van hun eigen cultuur in hun leven verweven hebben . Niets mis mee , het is pas raar als ze zouden willen proberen hun cultuur aan Amerikanen op te dringen …… en dát is helaas iets dat hier in Nederland door een deel van een bepaalde groepering geprobeerd wordt en helaas maakt onze regering dat wel érg makkelijk . Ik vind het normaal dat een moslim geen alcohol drinkt maar accepteer niet dat er geen alcohol geschokken mag worden in hun aanwezigheid aan anderen die er wel voor kiezen , wie zich in wil pakken op het strand mág dat van mij maar ik wil niet voor hoer uitgemaakt worden of erger als ik wél een badpak draag .
    en waar bij ons kerk en staat/recht gescheiden zijn zou de Koran geen invloed mogen hebben op wanneer een agent een delict strafbaar acht .Bovendien een vreemde zaak dat al die andere heilige boeken dan géén rol spelen !
    Ik kende die passage die je bijvoegde al en ik zei het al eerder ,geen enkel geloof past in mijn overtuiging ,maar dát is weer een andere dicussie .

    Beantwoorden

  9. Anoniem
    mei 29, 2008 @ 13:10:58

    hallo riet zover ik het kan volgen moet ik je gelijk geven
    ik ga dit niet aan mijn man voorlezen want die zit op een lijn met jou en dan begint hij weer met mij te debatteren en zoals ik me nou voel heb ik daar geen zin in
    maar gelijk heb je
    groetjes truus

    @ Truus
    Als je elkaars mening al kent heeft het inderdaad geen zin om je er samen druk over te maken , niet doen dus Truus , maak er een gezellige avond van .

    Beantwoorden

  10. Mohammet
    mei 29, 2008 @ 11:47:50

    WAT EEN ONZIN DAT JE HIER TIJD VOOR KAN VINDEN ONDANKS DAT JE HET DRUK HEBT ZOALS JE SCHRIJFT.

    @ Mohammet
    Jammer dat je blijkbaar geen eigen site hebt , ik had je graag even wat beter leren kennen .
    Ik maak graag tijd voor mijn web-log waar ik meestal inderdaad uitsluitend onzin verkondig . Voor de aandachtige lezer is er tussen de onzin toch vaak een serieuze ondertoon ,zo ook dit keer .
    Als jouw naam geen pseudoniem is , heel gebruikelijk in weblogland ,zou jouw mening wat mij betreft best iets gedetaileerder mogen zijn . Ook als je niet met mij eens bent dat de Koran niet nodig is om onze wetten te handhaven voor en bij de in Nederland wonende mensen kun je op mijn belangstelling rekenen .
    Wie met deze naam “als grap ” ( zeker mogelijk met een nep @mail adres ) reageert heeft toch een andere kijk op humor dan ik maar ook dat kan en mag natuurlijk .

    Beantwoorden

  11. Liesbeth
    mei 29, 2008 @ 00:04:39

    dank je wel voor je lieve reactie bij mij. Wat betreft nog even je reactie: ik weet ook niet waarom de politie de koran zou moeten lezen om z’n werk beter te kunnen doen, het heeft idd niets met de wet te maken of strafrecht..De agent gaat steeds meer op een maatschappelijk werker lijken, die beroepen van hulpverlener en agent krijgen meer raakvlaken op die manier, ik denk niet dat dat zo’n goede ontwikkeling is…Op zich misschien ook weer wel. Een agent moet tegenwoordig alles kunnen, van alles oplossen, ook burenruzies/geweld enz, dus het heeft twee kanten..

    @ Liesbeth
    Het probleem is dat tegenwoordig alles “te grootschalig “is . Vroeger kénde de wijkagent z’n mensen en kon daardoor beter beoordelen wanneer er ingegrepen moest worden en wanneer niet . De kans dat een agent een verkeerde beslissing neemt wordt daardoor helaas een stuk groter, het blijven natuurlijk ook maar mensen .

    Beantwoorden

  12. Redstar
    mei 28, 2008 @ 23:37:48

    Het komt vanuit de PVDA hoek dit idee, en niet uit de moslim gemeenschap. De meeste Moslims die hier wonen, werken, betalen belasting, doen hun boodschappen op zaterdag of koopavond, en ik kan met elke Moslim die ik ken door een deur. De meeste Moslims houden zich net zoals elke andere Nederlander aan de wet. Er zijn ook genoeg Nederlanders die dat niet doen.
    Het generaliseren van groepen vind ik nu net niet oke..

    En als je denkt dat het Christelijk geloof humaner is als een ander geloof, moet je de statistieken er op na gaan lezen. Ons oorlogtuig maakt meer slachtoffers als elke andere groep. Kinderen in het Midden Oosten die sterven aan leukemie omdat er uranium in de ammo zit. zo, dat ben ik ff kwijt 😀

    @ Redstar
    Ik waardeer het bijzonder dat je je mening hier geeft , over dit soort onderwerpen durft menigeen niets meer te zeggen en jouw zienswijze is net zo waardevol als die van ieder ander .Sommige mensen houden zich dan liever op de vlakte of reageren helemaal niet , dat mag ook maar ik ga liever voor het open vizier!
    “Generaliseren ” is een woord dat op het moment vaak te pas en te onpas wordt gebruikt , net als “discriminatie ” en “intolerantie” !Zo wordt er bijv. vaak gezegd “dat we toleranter moeten zijn ” , iets dat je natuurlijk ook heel goed generalisen zou kunnen noemen .
    Hoewel ik het in grote lijnen zeker met je eens ben is het een feit dat er een deel van de moslims zich niet wensen aan te passen aan de hier geldende regels .Dat geeft vaak problemen in en rond de grote steden , waar allochtonen vrijwel niet vermengt met autochtone bevolking leven en de inburgering dus uiters minimaal is .
    Zoals jij al zegt zijn er ook Nederlandse mensen die problemen veroorzaken echter….. dát mag iedereen rustig aankaarten zónder van discriminatie beschuldigd te worden , juist het feit dat er zo lang gezwegen is over alles dat er verkeerd is gelopen maakt dat mensen het nu zát zijn altijd zélf in de hoek gezet te worden als men terecht een klacht heeft . In ieder geval hoort de Koran m.i. niets bij de politie thuis , die moet het wetboek gebruiken en niéts anders .

    Beantwoorden

  13. Belinda
    mei 28, 2008 @ 16:43:46

    Je hebt gelijk Riet dat je die onnodige bonus hebt weggehaald!

    Wij (nederlanders) zijn te tolerant naar mijn gevoel. Als mensen zich storen aan borsten dan hangen we de kunstwerken op een plekkie waar niemand ze meer kan zien want tja we willen geen aanstoot geven aan onze medelanders. Het begint er op te lijken dat we de medelanders belangrijker vinden dan de Nederlander! En het trieste is dat diezelfde medelander helemaal niet tolerant is.

    Maar ik ben voor een multiculturele samenleving waarin we allen in pais en vree met elkaar samen kunnen leven volgens onze Nederlandse regels. Als mensen die Nederlandse regels niet bevalt dan lekker terug gaan naar je eigen land!

    OT: je hebt er weer een herkenningspunt bij. 🙂
    Nu is ons huis toch duidelijk te herkennen hoor want het is een vierkant huis met een plat dak (het enige huis in de straat wat er zo uit ziet).

    @ Belinda
    Het blijft me bevreemden dat juist mensen die een bepaald regiem ontvlucht zijn soms alles in het werk stellen om hier volgens datzelfde regiem te kunnen leven .Het lijkt me inderdaad niet meer dan logisch dat wanneer je hier niet kunt leven zoals je zou willen je terugkeert naar het land waar dat wél kan !

    OT.
    Lijkt me super makkelijk !

    Beantwoorden

  14. Belinda
    mei 28, 2008 @ 13:17:25

    @ Belinda
    Je had als bonus de reactie er een tweede keer opgezet , heb ik dus even weggehaald , zo goed?

    Beantwoorden

  15. Belinda
    mei 28, 2008 @ 13:17:23

    Helemaal eens Riet!! Wij hebben hier onze wetten en onze regels en daar gaat een vertaalde Koran zeker niet bij helpen. We zijn gewoon te verdraagzaam hier in Nederland en daar moet eens verandering in komen. Ik ben trots op ons landje met onze cultuur en onze verworvenheden en die worden tegenwoordig net zo makkelijk verkwanselt en dat doet me zeer….

    @ Belinda
    Er zijn al veel te veel mensen die niet meer durven zeggen wat er mis ,of zelfs maar dát er iets mis is.
    Je mag niets aan de kaak stellen zonder dat je minstens een aantal minpunten “uit eigen kring ” noemt om duidelijk te maken dat we zélf al helemáal niet deugen en het toppunt van intolerantie zijn .
    Al gaan mijn meeste logjes “nergens over ” ik wil gewoon m’n mond niet houden over dit soort verkeerde voorstelling van zaken , nu niet , morgen niet en nóóit niet !

    Beantwoorden

  16. Redstar
    mei 28, 2008 @ 11:37:09

    Ik vind incontinentiemateriaal wat niet meer goed zijn werk doet geen reden om 150 m te gaan rijden 😀 niets is een reden om te hard te rijden. Ik vind het trouwens een goede zet dat de Koran goedkoper te verkrijgen is, en ja, ze hadden dit met de Bijbel ook kunnen doen, maar dit kun je de Moslim gemeenschap niet aanrekeken. En dan lees ik het volgende in de comments //Christenen mogen vermoord worden// Er worden relatief gezien meer Molims vermoord door…. juist. Zogenaamde Cristenen, Westerse troepen.

    @ Redstar
    Nee natuurlijk is dat geen reden om je niet aan de regels te houden , maar dat is “moslim zijn” ook niet en toch weigeren moslims vaak op die grond zich aan onze regels te onderwerpen en het politiegezag te erkennen .
    De enige “bijbel” die een politieagent behoort te hanteren is “het wetboek”en als hij prive de Koran wil lezen moet hij dat zelf weten maar daarin hoeft hij niet gesponsord te worden .
    De wet zou voor iedereen gelijk moeten zijn en waar twijfels zijn is daar de rechterlijk macht voor om dat te beoordelen .
    Kortom een politieman/ vrouw hoeft niet voor de uitoefening van zijn functie te lezen in , de koran, de bijbel , de torah ,of hoe al die heilige boeken ook mogen heten !Het idee is dus onzin , net als mijn denkbeeldige incontinentie materiaal .Moord is moord ,ook als het erewraak is bijv.
    Ik reken dit zéker niet de moslimgemeenschap aan maar onze overheden die zich in bochten kronkelen om steeds weer uitzonderingen te maken waardoor er regelmatig , en steeds meer , met twee maten gemeten wordt .
    Dat er vanuit ieder geloof gedood werd of wordt ben ik met je eens al zijn veel geloven ondertussen wel zó humaan dat er geen levens meer in gevaar zijn .
    Voor mij persoonlijk kan er geen enkel geloof op mijn steun rekenen , ik vind het overwegend enge ,kortzichtige clubjes maar daar mag iedereen anders over denken natuurlijk .

    Beantwoorden

  17. J@n.
    mei 28, 2008 @ 00:18:24

    Jazeker meester Riet….
    Riet moet ministerpresident worden en als dat niet lukt dan toch in ieder geval koningin, de troonrede heeft ze ook al geen moeite mee.
    Je bent wel kort door de bocht Riet, maar wel lekker kort door de bocht!
    Blijf ze het maar vertellen!!!
    Gr, J@n.

    @ J@n
    Ik ambieer géén van de genoemde fucties 😉 juist in die beroepen is het vrijwel onmogelijk iets zinnigs te zeggen !
    Het is in de politiek natuurlijk wél meer regel dan uitzondering om “kort door de bocht te gaan ” je zult daar vrijwel altijd “water bij de wijn moeten doen” en om het beoogde resultaat te bereiken moet je dus altijd wat hoger in zetten !

    Beantwoorden

  18. Annemarie
    mei 27, 2008 @ 23:03:54

    Helemaal mee begrepen en helemaal mee eens.

    Uiteraard behoort respect daar ook bij richting andere culturen, maar ‘onze’ regels gelden in mijn ogen!

    @ Annemarie
    Ik heb ondertussen niets meer met het woord “respect” , het wordt tegenwoordig zó vaak ten onrechte gebruikt dat het een verkeerde lading heeft gekregen .
    Maar voor zover het woord nog orineel bruikbaar is ….. respect komt niet vanzelf , dat moet men wél iets voor doen !

    Beantwoorden

  19. Elise
    mei 27, 2008 @ 23:01:47

    Riet, ik las het ook in de krant en ik plofte zowat. Nee, de mensen die de Islam lezen die verscheuren en verbranden de Bijbel. Christenen mogen vermoord worden en hier, in ons eigen Nederland moet de politie weten wat er in de Koran staat om de Islamitische medemens beter te begrijpen ? Gek zijn ze hier aan het worden, helemaal doorgedraaid. Deze regering is gewoon bang en bange mensen maken gekke sprongen.

    Fijne avond Riet

    @ Elise
    Ons “(k)wezeltje” Balkenende is inderdaad bang om op zere tenen te trappen , sterker nog , hij durft niet eens toe te geven dat er zere tenen bestaan!
    Als ik mijn gezin had “geregeerd” zoals Balkie ( en zijn voorganger ) ons land menen te moeten regeren zou ik mijn kinderen het huis uitgejaagd hebben .Kinderen zouden het niet pikken als een “pleegkind” meer aandacht en meer priveges krijgt dan zij.
    Nu jaagt de regering de goedopgeleide jonge mensen het land uit !

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    mei 27, 2008 @ 21:55:26

    Geweldig beschreven Riet helemaal waar.
    Toevallig dit weekend ook geconfronteerd met verschillend inzicht over gedarg jegens je medemens.
    Staat vanavond op de log en ben nu nog boos hahhahahahah

    @ Leidse Glibber
    Volgens mij is er aardig wat voor nodig om Glibber kwaad te krijgen .Ik heb je in de ongeveer 2 jaar dat ik ook bij jou log volgens mij nog maar één keer kwaad gezien , dat was toen er dure spullen van je boot gegapt waren .
    het moet dus nogal heftig geweest zijn , ik kom kijken .

    Beantwoorden

  21. Vrouw Ekster
    mei 27, 2008 @ 21:06:52

    uhhh.. nou niet helemaal, maar het is wel een echte Rietontploffing! Weet ik meestal niet goed bij welk argument het eerst te beginnen 🙂

    @ Vrouw Ekster
    Gelukkig móet je niks ,hoewel ik meestal bij het begin begin en dat werkt aardig , waar ik dan uitkom weet ik zelf op voorhand ook niet altijd maar soms kan ik dankzij de reacties nog van alles nuanceren .Maar je hébt gelijk ik ontplof van dit soort “Roomser dan Paus acties ” domme acties waar niemand baat bij heeft , integendeel!

    Beantwoorden

  22. tagrijn
    mei 27, 2008 @ 20:33:52

    Gooi je nu niet een paar dingen doorelkaar….?

    @ Tagrijn
    Ik dénk het niet , ik kan niet anders zien dan dat de politie weer kennis moet nemen van de gewoonten van één bepaalde groep om die groep “tegemoet te kunnen komen “bij geschillen .De pogingen van de politie om een afspiegeling van de samenleving bij het “apparaat te krijgen , meestal door de toelatingseisen naar beneden bij te stellen ( iets dat ooit ook voor vrouwen werd gedaan en ook dan nét zo fout is ) heeft dezelfde achtergrond , Agent volbloed Jan begrijpt overtreder Mohammet niet dus moet er een agent Mohammet komen .Overtreder Mohammet mag agent Jan afwijzen maar overtreder Riet mag niet agent Mohammet afwijzen ( wat ze trouwens niet zou doen , zie slotzin ) Kortom , er wordt weer met 2 maten gemeten door agent Jan de Koran min of meer op te dringen terwijl er bij agent Mohammet géén bijbel aangeboden wordt , dat slaat nérgens op !
    Het is allebei volkomen overbodig , het wetboek is de bijbel voor oom agent !

    Beantwoorden

  23. Floor
    mei 27, 2008 @ 19:52:28

    Ja. Volkomen duidelijk! Amen!
    Hihi. Volgens mij bespeur ik enige wrevel in je relaas?
    groetjes, Floor

    @ Floor
    Goh….. hoe kom je dáár nou bij , whahahaha !
    Nee het klopt natuurlijk , ik word niet vrolijk van dit soort onzin !
    De wet moet voor iedereen hetzelfde zijn en niet anders benaderd worden voor bepaalde groeperingen . Met meer dan 20 nationaliteiten in Nederland aanwezig kun je niet “ieder z’n eigen regeltjes laten maken “.Wie hier wil wonen moet onze wetten eerbiedigen .

    Beantwoorden

  24. Liesbeth
    mei 27, 2008 @ 19:39:28

    ook ik loop al een tijdje met het idee om een logje te wijden aan de belevenissen van mijn zoon Donny en de politie. Hij en zijn vrienden zijn voortdurend de pineut..hangen op straat kan al helemaal niet, dan krijgt ie een bekeuring. In mijn stad wordt in ieder geval wel een gewoonte dat de politie vaak valse beschuldigingen tegen de jeugd uit..

    @ Liesbeth
    Ik heb zelf geen slechte ervaringen maar natuurlijk zitten jongeren veel sneller in de “aandachtzones” , en is er altijd eerder de kans dat “de goeden onder de kwaden lijden ” . Wat ik hier echter bedoelde is dat je niet kunt verwachten dat de politiemensen zich in een ieders persoonlijke achtergrond en omstandigheden kan verdiepen , het zou zo moeten zijn dat iedereen op zijn daden beoordeeld wordt met het wetboek in hand en dus niet met de Koran of bijbel in de hand .

    Beantwoorden

  25. Hanny
    mei 27, 2008 @ 19:10:05

    Ai ai kaptein, begrepen!

    @ Hanny
    Je stond toch wél in de houding hé!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.