daar zit muziek in

Pfft,ja ik heb een paar drukke dagen en ,nee…. ik zeg niet waardoor want dan zeggen jullie “die is gek “! ( misschien een volgende keer als blijkt dat ik niét gek was ) .

Om jullie toch even bezig te houden ( nee dat kunnen jullie niét zelf ) plaats ik een filmpje van een heel bijzonder concert .
De musicus  aan de babyvleugel is volledig autodidact en gaat zó op in zijn spel dat hij alles om zich heen lijkt te vergeten .
Helaas zijn bepaalde critici van mening dat het ongepolijste spel aan kracht zal winnen door  er een muziekleraar op los te laten zodat dit het laatste concert van deze ongecultiveerde parel zal zijn zonder invloeden van mensen “die het beter weten “.

Ik vraag jullie aandacht voor  JOHAN SEBASTIAN BACH en de maestro speelt voor U een ,tot nu toe onbekende , door hemzelf gecomponeerde  compositei in twee delen in A grote terts !( ik roep maar wat want mijn muziekkennis is ver onder de maat)

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. quidam
    Apr 21, 2008 @ 10:08:16

    awww heerlijk toch! De wil is er zeker, wie weet, later ….. 😉

    @ Quidam
    De muziekleraar die één keer in de week aan huis komt voor zijn moeder en grote broer gaat hem een beetje begeleiden en zolang hij er lol in heeft mag hij dus nu ook meedoen .

    Beantwoorden

  2. Maurice
    Apr 20, 2008 @ 11:34:04

    O Riet dat wist ik niet. het is heel dubbel dan voor jou, desalniettemin: laat het trotse overheersen!

    @ Maurice
    Ja inderdaad , onze zoon woont al 12 jaar in de USA . Ieder huisje heeft z’n kruisje , het kán erger natuurlijk want iedereen is gezond en heeft te eten , maar ja , ik kan niet dáár heen om een aantal redenen en zij leiden een te druk leven om vaak hier te kunnen komen dus moeten filmpjes en de webcam uitkomst brengen .

    Beantwoorden

  3. Liesbeth
    Apr 18, 2008 @ 18:19:07

    Geweldig hoor, hihi de nieuwe Wibi lees ik, hij doet echt z’n best en hij vind het leuk..daar gaat het om. Logisch dat je trots bent 🙂

    @ Liesbeth
    Nee de nieuwe Sebastian , ik hoop dat hij een stuk minder hyper is danWibi,;-)

    Beantwoorden

  4. fijnegozer
    Apr 18, 2008 @ 09:50:06

    Leuk hoor om zo’n kind er helemaal in op te zien gaan. Hij geniet er echt van he.

    @ Fijne gozer
    Ja dat ben ik met je eens , ik kan er uren naar kijken !

    Beantwoorden

  5. loontjuh
    Apr 18, 2008 @ 09:31:23

    Heerlijk zo om de jeugd met muziek bezig te zien. Leuk filmpje. Een fijn weekend, liefs.

    @ Loontjuh
    En jong geleerd is oude gedaan toch?!

    Beantwoorden

  6. Anoniem
    Apr 17, 2008 @ 17:00:13

    hallo riet geweldig filmpje wat zul je trots zijn op je kleinzoon het is toch je kleinzoon sebastiaan he tenminste dat haal ik er uit meen me een foto te herrinneren van vorig jaar of ben ik mis fijne dag voor jullie
    groetjes truus

    @ Truus
    Je hebt het goed gezien Truus , het is inderdaad kleinzoon Sebastian die zich hier zo schattig zit uit te sloven !

    Beantwoorden

  7. Jenny
    Apr 17, 2008 @ 16:13:34

    Oh….geweldig! Ik heb in een deuk gelegen , maar het ontroerd mij ook! Prachtig toch, zo’n joch die helemaal opgaat in de klanken die hijzelf voortbrengt!Lieve Riet, al wonen zij ver weg, dit brengt je zó dichtbij!Dit sluit je in je hart!
    Lieve groetjes!

    @ Jenny

    ja schattig hé, ik blijf ook maar kijken ,keer op keer !

    Beantwoorden

  8. pacopainter
    Apr 17, 2008 @ 10:43:26

    GEWELDIG

    @ Paco
    mij hoor je niet tegenspreken!

    Beantwoorden

  9. Hanny
    Apr 16, 2008 @ 23:52:27

    Een uniek concert. Dit zal nooit en te nimmer meer zo gespeeld worden. Daarom is het fantastisch dat het is vastgelegd op film!

    @ Hanny
    Ik kan er ook maar niet genoeg van krijgen om te kijken .

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Apr 16, 2008 @ 21:41:04

    natuurtalentje hoor, vooral dat serieuze koppie geweldig.

    @ L.Glibber
    het lijkt net of hij wéét waar hij mee bezig is hé!

    Beantwoorden

  11. Vrouw Ekster
    Apr 16, 2008 @ 21:14:10

    nou die heeft toch echt teveel toevalstreffers die goed in het gehoor liggen om het echt nog toevallig te laten zijn… ennuh hoewel dit schitterend is natuurlijk, kan ik niet wachten tot ie een paar jaar ouder is en idd les krijgt..

    @ Vrouw Ekster
    Hij heeft zaterdag voor het eerst les gehad , eigenlijk nog wel wat jong maar ze kijken het even aan of hij er lol in heeft en ,vooral ,blijft houden .

    Beantwoorden

  12. Belinda
    Apr 16, 2008 @ 12:00:41

    Hahahaha geweldig!! Ik zie een nieuwe Wibi! Super ook dat hij op het eind toch even jeuk had! 😀 Je zal wel trots zijn op zoveel muzikaal talent in de familie!

    @ Belinda
    Ja toen was zijn aandacht ook weg en had hij in de gaten dat mijn zoon stond te filmen .Hij is gék op muziek en vooral ritme , drummen vindt hij helemaal te gek!

    Beantwoorden

  13. Redstar
    Apr 16, 2008 @ 11:01:22

    //Helaas zijn bepaalde critici van mening dat het ongepolijste spel aan kracht zal winnen door er een muziekleraar op los te laten // Ik geef deze critici wel gelijk. Naar de muziekschool met die jonge, en snel 😀

    @ Redstar
    Hij heeft ondertussen zijn eerste les achter de rug , eigenlijk nog wel wat jong want hij is nog maar nét 4 geworden maar is gék op muziek en ritme !

    Beantwoorden

  14. marion
    Apr 16, 2008 @ 09:23:39

    Heerlijk om die kleine garnalen vingertje over de toetsen te zien gaan, en hoe hij er helemaal in op gaat, klinkt nog goed ook.
    sterkte met de drukte,
    groetjes, liefs, Marion.

    @ Marion
    Het zal wel toevallig zijn maar inderdaad klinkt het best lekker .Zijn toewijding is schattig om te zien hé!
    Ja helaas schiet jij er dus weer bij in , zó jammer !
    liefs……

    Beantwoorden

  15. Natazz
    Apr 16, 2008 @ 00:04:57

    Wauw hij doet het beter als ik hoor. Dat word een grootmeester 😉

    @ Natazz
    Hij verslaat mij ook royaal hoor , ik speel soms aardig “op m’n poot “maar dat is dan ook alles;-)

    Beantwoorden

  16. Annemarie
    Apr 15, 2008 @ 22:30:35

    Talent in de dop!!! 🙂
    Heerlijk zoals de kleine kids op gaan in de piano. Is ook altijd zo leuk om hier te zien. Alhoewel gewoon ‘rammen’ hier ook voorkomt en dan vlucht ik toch liever!

    @ Annemarie
    Ik snap wat je bedoelt met “rammen” , maar hier zou je inderdaad kunnen denken dat hij aandachtig luisterd wat voor geluiden hij voortbrengt om het later weer te kunnen gebruiken .

    Beantwoorden

  17. Maurice
    Apr 15, 2008 @ 22:14:51

    leuk. Als ik zo’n kind zie, dan denk ik: zooooooo is het leven bedoeld, Riet!

    erg genoten van dit filmpje, vooral ook van zijn concentratie. Zul jij trots zijn!

    @ Maurice
    Ik ben het helemaal met je eens maar behalve trots maakt zo’,n filmpje me toch ook ontroostbaar omdat ik het nooit “live” zal zien , Sebastian woont in de USA en ik kan die reis niet maken .

    Beantwoorden

  18. J@n.
    Apr 15, 2008 @ 22:05:40

    Sorry als ik nu een verkeerde interpretatie geef, want ik heb geen kleinkinderen, schattig!
    Groeten. J@n.

    @ J@n
    Je zou ze móeten hebben J@n want je commentaar is een opa waardig , echt !

    Beantwoorden

  19. tagrijn
    Apr 15, 2008 @ 22:03:17

    Dat wordt de nieuwe Wibi!

    @ Tagrijn
    Nou ja , een look alike dan !

    Beantwoorden

  20. Elise
    Apr 15, 2008 @ 18:47:09

    Eens, echt ik ben het hrlemaal met je eens. Dit moet absoluut zo blijven, niets meer aan doen. Sebastiaan kan prachtig spelen, wat meot een muziekleraar daan nog aan toevoegen..

    fijne avond enne wat ben je geheimzinnig., Elise

    @ Elise
    Hij heet blijkbaar toch al aardig wat afgekeken van zijn grotere broer die al wat langer les heeft .
    Tja , beetje geheimzinnig is het wel maar na al die goede en lieve wensen durf ik eigenlijk niet te zeggen dat ik “gekke dingen doe”met het pootje !Maar wie weet komt het toch nog tot een logje .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

