“stereotype”?

Een makkelijk logje dit keer voor de mannen, zij hoeven alléén maar het begin te lezen om te weten waar het eindigt  dat dit log mannen niets te bieden heeft behalve veel “dat kon ik je zowel vertellen” !
Ik had het nu toch over kleindochter Annemarie dus vertel meteen even dat wij haar herfstvakantie benut hebben om een dagje samen te winkelen in een groot winkelcentrum omdat haar wintergarderobe aanvulling behoefde.

Niet naar V&D, C&A of de Bijenkorf natuurlijk maar naar al die trend gevoelige winkeltjes voor “de jeugd” waar doodstraf lijkt te staan op stilte (overal dezelfde dreun waardoor je nek vanzelf schokkende bewegingen gaat maken), rust en ruimte .
In de eerste de beste “shop”, ( de New yorker, voor de kenners) bewoog Anne zich met een razende snelheid tussen de kledingrekken die voor haar schattige tengere figuurtje daartoe álle ruimte boden!
“Oma ” sleepte her en der hangers van de rekken in een poging het, toch wat minder tengere postuurtje, met zo min mogelijk schade in het kielzog van Anne te kunnen houden .
Met een arm vol kledingstukken hield ik de wacht voor het pashokje waar maar 3 stuks met Anne mee naar binnen mochten en in ijltempo ruilden we de kledingstukken nadat Anne ze gepast had.
Wat  afgekeurd werd kon ik alvast terug hangen waardoor een soort estafette ontstond waarbij het me lukte steeds tijdig bij het hokje terug te zijn om de volgende creatie te keuren.

Er ging van alles voorbij, korte truitjes, lange truien, vesten, korte jurkjes lange- en halflange onderbroeken leggings die ónder de korte jurkjes en de lange truien gedragen horen te worden en het één stond haar nog schattiger dan het ander maar….. Anne was er nog niet zeker van dat dit écht het allerleukste was dat er te koop is dus……….
volgde eenzelfde sessie bij de coolcat … en bij de Didi en bij…..nou ja noem maar op hoe al die trendy winkeltjes heten.

Na de verzuchting van Anne ” ze hebben eigenlijk  overal zo’n beetje hetzelfde ”  gelukkig L.Glibber , FG , Tagrijn, Sylvester, Paco , J@n , Redstar niet mee lezen want die zouden daar zéker op reageren  vonden we het tijd om even een pauze in te lassen op een terrasje om te evalueren wát we wáár gezien hadden dat de moeite waard was om terug gaan.
Het werd dus de New Yorker waar Annemarie zich tot haar grote tevredenheid in 2 compleet nieuwe outfitjes kon steken  …. hadden we dáár nou maar het eerste heen gegaan zou je bijna zeggen ….eh..huh….???!

P.S. Kleinzoon Sebastian leerde begin vorig jaar in Berlijn al dat je jezelf moet kunnen vermaken als je met de dames  moet gaan winkelen!

kleinberlijn.jpg picture by rietepietz

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. fijnegozer
    Okt 30, 2007 @ 19:08:15

    Ha ha, je bent een moderne oma, of je bent het niet. Maar met Sebastiaan zal het allemaal anders gaan. Let maar op.

    @ F.G
    Ja nogal logisch , Sebastian groeit op in de USA dus hij zal zeker niet veel met oma hoeven winkelen .De foto is van vorig voorjaar toen onze zoon en schoondochter beiden een congres moesten bijwonen in Berlijn . Wij zijn toen in hetzelfde hotel ingekwartierd om dáár op de kinderen te passen , het was een unieke ervaring want we zien hen natuurlijk maar heel weinig .

    Beantwoorden

  2. Emmelinda
    Okt 29, 2007 @ 23:14:48

    Hihi het is natuurlijk geweldig dat je met ze mee mag om te gaan shoppen. Wat je vertelt over die muziek (als je het zo nog kunt noemen) bij die boetiekjes; hahaha daar ben ik het helemaal mee eens. Is zeker zodat het wat afleiding geeft wanneer je het bedrag hoort net voor het doorhalen van de pinpas 😛 ghehehe

    Ennuh…daarom vond ik dus die ene reclame van McDonalds zo gaaf. Dat die man die laarzen ging kopen en overal commentaar op had. Ik zag mezelf gewoon. En daarna natuurlijk terug naar de 1e winkel ghehehe

    Fijne avond! Dikke knuffff

    @ Emmelinda
    Ik kán het nooit laten om even te “headbengen”als ik zo’n winkel binnen stap , Anne ligt dan in een deuk maar ik moet natuurlijk wél snel dimmen anders “loopt ze verschut “met oma.

    Ik ken die reclame maar wist niet van wie die was , het is een juwééltje en ik geef alsnog alle mannen op mijn log een complimentje , ze hebben zich reuze ingehouden ondanks dat ik ze een beetje uit heb zitten dagen .

    Beantwoorden

  3. Floor
    Okt 29, 2007 @ 13:10:35

    Hahahaha, de naam van mijn Arjan had zo in dat rijtje kunnen staan. Gelukkig weet hij tegenwoordig dat hij het beste af is als hij niet te veel zegt, braaf de kinderwagen meeneemt en overal rustig onder blijft. Hoe meer commentaar hij gaat leveren op efficient-winkelen (wát is dat??) hoe meer commentaar hij van mij krijgt. Op mijn beurt sukkel ik dan braaf mee naar een electronica-zaak of Media Markt, knik belangstellend bij de getoonde modelletjes en dan kunnen we naar huis, allebei tevreden 😉

    @ Floor
    Geven en nemen hé, daar draait het om in dit soort zaken .Henk wil bést mee winkelen “voor de gezelligheid” maar als ik écht kleding wil zoeken ga ik toch bij voorkeur alleen .

    Beantwoorden

  4. paco
    Okt 29, 2007 @ 12:02:26

    Je hebt helemaal gelijk haha

    @ Paco
    Als je na 46 jaar huwelijk nóg niet weet hoe mannen in elkaar zitten heb je als vrouw toch “iets “gemist !

    Beantwoorden

  5. tagrijn
    Okt 28, 2007 @ 20:51:44

    Tja, je moet vooral onze namen doorstrepen als je wilt dat we wél reageren.
    Mar je hebt gelijk: mannen begrijpen dat niet. Ik ben jaren geleden nog eens meegegaan met iemand om schoenen bij een bepaalde rok te kopen… Na uren passen in tig schoenwinkels, zei ze: Gek hè, dat er nou echt niks bij is? En toen gingen we dus weer naar huis. Uren en uren later.

    Tagrijn
    Ik wou het “echt alléén maar “makkelijk voor jullie mannen maken , erewoord ,.
    Maar zonder dollen , ik vind het echt fantastich dat er relatief veel mannen altijd de moeite nemen om te lezen en reageren op mijn ( voornamelijk onzin) verhalen dat ik best wat extra moeite wil doen om ze te laten zien dat ik aan ze denk !

    Beantwoorden

  6. beetje greetje
    Okt 28, 2007 @ 20:15:21

    hallo lieve Riet, wat een eer dat jouw kleindochter met oma op shop wilt!!! Dat moet wel betekenen dat je een heeeeeeeeeeeeeele hippe oma bent!!!! ;-))
    Ach ja, de rijen bij de pashokjes… vreselijk…. en eigenlijk het passen an sich al… maar ja, het is wel altijd leuk om met iets moois thuis te komen natuurlijk 😉

    liefs en een fijne zondagavond!

    greetje

    @ beetjegreetje
    O ja , dat ben ik me zéker bewust hoor , het is geweldig dat “ze me nog mee willen hebben ” en natuurlijk blijft er wel eens “iets aan de strijkstok hangen” voor ze , maar ik doe dat heel bewust niet áltijd om geen “suikeroma”te zijn . Het zijn gewoon schatten en het is reuze leuk om met ze op sjouw te gaan !

    Beantwoorden

  7. Ria / Cloggy
    Okt 28, 2007 @ 17:14:23

    Ben blij dat Jelte een jongen is.
    Aan mij niet besteed die boetiekjes.
    Groetjesssss

    @ Ria
    Wacht maar tot het eventueel zover komt , je oma gevoel moest ook ff warm lopen toch?

    Beantwoorden

  8. Sylvester
    Okt 28, 2007 @ 02:40:44

    @Riet: als ik naar de C1000 rijd, dan kom ik langs de waal op een stukje waar bijna nooit iemand loopt, daar laat ik de hond uit en als ik boodschappen doe blijft Fristi in de auto als wandelend alarm, scheelt me de auto op slot te doen hehehehe Anders mag ik hopen dat Fristi geen geen grip heeft in die winkel anders houden ze geen klant meer over, maar dieren zijn verboden in supermarkten 😉

    Beantwoorden

  9. Sylvester
    Okt 27, 2007 @ 17:16:33

    Ik klaag je aan wegens mannen discriminatie hahahaha,
    Maar je hebt gelijk, ik winkel bijna nooit, dan stuur ik mijn vrouw wel en ga dan wel de hond uitlaten, het enige wat ik wel doe is de boodschappen doen in de supermarkt, wel weer gecombineerd met de hond uitlaten 😉

    @ Sylvester
    Nou moe …. ik heb toch alles netjes doorgestreept dat kwetsend voor mannen zou kunnen zijn ?
    Mar boodschappen doen met Fristy?????? Geef mij maar 6 tieners als je het niet erg vindt ,whahahaha

    Beantwoorden

  10. J@n.
    Okt 27, 2007 @ 16:53:20

    Ha ha Riet, bij ons ging het ook zo;”Iets leuks is alleen in Eindhoven te koop.” Hele middag zoeken…..”niks te vinden”.In Weert kijken en in een half uur gekocht.(natuurlijk niet ik, maar mijn vrouw!)

    Prettig weekend J@n.

    @ J@n
    Goh….. ik dacht écht dat het alleen bij ons en per ongeluk zo uitkwam, hahahahaha1

    Beantwoorden

  11. Liesbeth
    Okt 27, 2007 @ 16:34:29

    hahaha in de eerste plaats heel leuk die doorgestreepte zinnen voor de mannen! maar ik zie die foto van die kleine jongen en krijg spontaan herinneringen van mijn jongens die ook altijd spelletjes speelden terwijl wij een poging deden om te winkelen!

    @ Liesbeth
    Dankjewel voor het compliment , ik waardeer het erg dat ik met mijn , meestal onzin verhalen, toch een aantal mannen onder de lezers heb en daar doe ik graag iets extra voor .

    Met kleintjes winkelen heeft inderdaad weer andere vertederende momenten dan met pubers . Maar ik geniet van beiden al zie ik die kleine te weinig doordat hij in de USA woont .

    Beantwoorden

  12. Belinda
    Okt 27, 2007 @ 16:01:14

    Ik ben ook zo’n antishopper (als de meeste mannen). Ik loop één winkel binnen en daar moet het echt gaan gebeuren want ik vind het vreselijk om alles weer uit en aan te moeten trekken zonder dat ik met iets thuis kom. Ik heb respect voor je Riet dat je het gered hebt!! 😉

    @ Belinda
    Gek genoeg heb ik een zoon die shoppen geweldig vindt , zijn vrouw heeft er dan weer niets mee !
    Ik vind met de kids winkelen trouwens een stuk leuker dan voor mezelf als ik kleding nodig heb . Dán moet ik zelf in dat pashok staan wurmen en dáár wordt ik wel moe van en dat ben ik aanmerkelijk eerder zat dan deze 4 uur met Anne .

    Beantwoorden

  13. Redstar
    Okt 27, 2007 @ 13:49:32

    Ik heb dus echt maar alleen het begin gelezen en weet dus niet waar het over gaat. De foto heb ik wel gezien tijdens het naar beneden scrollen. Daarvoor excuus 🙂

    Goed w-end

    @ redstar
    Whahahaha! Het is niet erg dat je die foto gezien hebt , ennhe…. daar was ik met m’n kleinzoon eh… verstoppetje aan het spelen , dát was het , had eigenlijk niets met het log te maken dus !

    Beantwoorden

  14. morris
    Okt 27, 2007 @ 13:27:51

    Wat lief geschreven.

    Kleren kopen gaat bij altijd in 3 minuten!!! Passen en wegwezen!

    …vreeeeeselijk die enge pashokjes, die verkkoopsters die je – met alle goede bedoelingen – van goed advies proberen te voorzien.

    Wat zijn je kleinkinderen overigens bofkonten……..het lijkt me zo belangrijk voor hen dat “oma” dit met hen doet!

    fijn weekend!

    @ Morris
    Voor mezelf maak ik er óók niet zoveel werk van hoor Morris maar je hebt goed “tussen de regeltjes gelezen ” alleen….. het is óók voor deze oma heel belangrijk om dit soort dingen met de kleinkinderen te kunnen doen !

    Beantwoorden

  15. Anoniem
    Okt 27, 2007 @ 12:44:35

    likt mij erg slopend maar ze kunnen blij zijn dat ze nog zo een fitte oma hebben mijn
    wens jullie een fijn wekend
    truus

    @ Truus
    Als je , zoals jij, niet helemaal goed meer in je vel zit is dit soort “uitstapjes”ook zéker niet aan te raden ! Henk was ook zo verstandig om thuis te blijven , hahaha!

    Beantwoorden

  16. quidam
    Okt 27, 2007 @ 09:53:26

    Enig, winkelen met je kleindochter ;)het is ook totaal niks voor mannen, denk niet dat er veel opa’s zijn die met hun kleindochters gaan shoppen. En meisjes van 16….chaos in de pashokjes hahahahaha

    fijn weekend

    Beantwoorden

  17. Hanny
    Okt 26, 2007 @ 21:17:48

    Als je met de jeugd mee “moet” om kleren te kopen, kun je het beste je ziel in lijdzaamheid bezitten, een stoel opzoeken en wachten tot ze uit het pashokje komen. En, indien nodig, als postbode fungeren.
    Ik ben blij dat je kleindochter geslaagd is.
    Fijn weekend!

    @ Hanny
    Ik ervaar het nog als “mee mógen” en loop de jongedames er gelukkig nog uit , een stoel hoeft dus (nog) niet en ik geniet ervan al vind ik écht niet alle nieuwe grillen mooi ! Het heeft grote voordelen als je al vrij jong oma bent geworden , nu de mensen vaak al bijna 40 zijn als ze aan kinderen beginnen zijn de oma’s minstens dik in de 80 als de kleinkinderen gaan winkelen .Met mijn 65 ben ik dus eigenlijk nog maar “piep” voor kleinkinderen van 16 tot 19 jaar !!

    Beantwoorden

  18. Annemarie
    Okt 26, 2007 @ 20:53:52

    Ohh maar de New Yorker is wel super stoer! Ken hem uit Oostenrijk en morgen ga ik er zeker weten ook rondsnuffelen. Krijgt Hanny dezelfde situatie als jij nu, hihihihihi.

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Annemarie

    @ Annemarie
    Zeg maar tegen Hanny dat ik haar in mijn gebeden zal gedenken !
    Nou ja , bij wijze van spreken dan hé!Denk je een beetje aan haar lastige been dus ….. tijdig ff lekker op een terrasje neerploffen .

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Okt 26, 2007 @ 20:49:29

    hahhahahahaha ik zal me inhouden hoor Riet.
    Maar (ondanks dat ik zelf 15 jaar in kledingwinkels heb gestaan)ik heb wel een enorme hekel aan kleren kopen.
    Metmevr Glibber is het wel makkelijk, we stappen binnen bij (meestal) H&M ik ruk het een en ander uit de rekken en mevr Globber trekt het an kijkt mij met een zielige hopeloze blik aan, ik zeg ja is goed en we hollen door naar de kassa, zo ook weer klaar ahhaha

    @L.Glibber
    Dat snap ik , kleding vérkopen levert geld óp , kleding kópen kóst alleen maar geld ! Mijn “maatje” 44 is bij H&M niet al te royaal voorradig dacht ik !

    Beantwoorden

  20. Natazz
    Okt 26, 2007 @ 17:00:18

    Ach ja, ik vind het al heel bijzonder dat je kleindochter je mee wilt nemen met shoppen. hahaha.

    En zo gaat het toch altijd, je komt altijd weer uit bij de eerste winkel.

    fijn weekend
    liefs Natazz

    @ Natazz
    Gelukkig vinden ze dat alledrie nog steeds leuk , een poosje geleden liep ik met vier ( 3_+1 aanhang)kids te winkelen en dat is altijd reuze gezellig .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

