kijkavond

Onze jongste kleindochter Annemarie is bijna 16 , hoogste tijd dus voor een “vriend”.

Misschien weten jullie nog dat in het gezin van mijn dochter veel namen met een M voorkomen en dat de oudste kleindochter zowel als de kleinzoon nou juist met vriend/vriendin aankwamen met óf een naam die al voorkomt óf in indergeval ook met een aantal dezelfde beginletters .

Ook Annemarie heeft weer niet opgelet en komt natúúrlijk weer met een jongen aanzetten die Micha heet .

Tijd voor een ” aanvraag voor goedkeuring voor de status aspirant-kleinkind “zoals we die destijds óók voor Jennifer’s vriend bedachten .
Na een inleiding van het waarom ( de jongen kan maar beter metéén weten waar hij aan begint ) en het plaatsen van de een verschrikkelijke foto van de “testende oma en opa “hebben we een aantal vragen voor Micha.

( in de hoop dat het , in een andere opmaak getypte stuk leesbaar blijft )

      wij.jpg picture by rietepietz

Vraag 1.

Je bekijkt de foto’s op het vorige blad en Anne bevestigt dat dát echt haar opa en oma zijn( met haar oom), je zegt;

A.     O.K. Anne , ik héb al een oma en opa en volgens mij kan ik déze er echt niet bij hebben , je moet maar kiezen , je grootouders of ik !Allebei gaat niet lukken

B.     Als ze een beetje geld hebben zie ik ze wel zitten , kan nooit lang duren voor ze in het gekkenhuis zitten .

C.     Je hebt gelijk Anne , volgens mij kun je wel met ze lachen

Vraag.2

Stel de grootouders van Anne hebben hier en daar wat “mankementjes “ , zoals gehoorschade enz. je zegt;

  1. Ach wat schattig , ik geef ze graag mijn hulp , al moet ik ze op m’n rug sjouwen !
  2. Ik ben weg Anne , hier ga ik niet aan beginnen ,voor je het weet sta ik ze uit de pampers te halen !
  3. Lijkt me wel handig als ze doof zijn , dan hoef ik niet zo op m’n woorden te passen .

 

Vraag.3

Stel jullie gaan trouwen en geven een groot diner , hoe ga je dan met grootouders om ;

 

A. Je houdt de datum geheim uit angst dat ze hun gebit naast het bord leggen tijdens het eten!

B. Je geeft ze een ereplaats aan tafel en hoopt dat ze niet gaan speechen

C. Je zegt dat je wegens de M in je naam bij Mac. Donalds mag komen eten omdat je weet dat ze dáár eten háten en dus waarschijnlijk  niet mee willen .

 

Vraag .4

Stel de oma van Anne heeft een web-log  en kan best overweg met foto bewerking , je zegt ;

  1. Anne ik héb geen foto’s van mezelf dus je moet maar onthouden hoe ik eruit zie
  2. Shit, ik verscheur al mijn foto’s voor ik op je oma’s weblog sta
  3. Goh leuk zeg , zullen we eens een middagje bij “het oudje “gaan knutselen? 

 

Vraag 5

Je wilt het wel met de grootouders van Annemarie proberen omdat;

 

  1. Anne zo op haar oma lijkt
  2. Je het zo zielig vindt voor Anne dat ze zulke grootouders heeft
  3. Een paar extra grootouders eigenlijk bést wel leuk vindt.

We zullen zien of hij de door de test komt  , we hopen het beste voor je Anne!

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beetje greetje
    Okt 28, 2007 @ 20:18:51

    en… is tie geslaagd??? hahahaha

    toytoy Micha

    @ Beetje greetje
    Wat ons betreft wel hoor !

    Beantwoorden

  2. Ria / Cloggy
    Okt 28, 2007 @ 16:45:46

    Lieve Riet,

    die knul mag maar blij zijn dat hij 2 zulke zotjes erbij krijgt.
    Dikke 10 voor julie test.
    xxx
    Liefs Ria

    @ Ria
    Bewaren hé die test , als Jelete “overmorgen”met een meisje thuiskomt kun je hem ook gebruiken hoewel….. volgens mij ben jij “zot “genoeg om zelf zoiets te verzinnen !

    Beantwoorden

  3. mama muis
    Okt 25, 2007 @ 23:19:34

    hahahaha, grappig, nou ga er maar aanstaan Anne.. anyway, kan de uitslag nog ergens vermeld worden, vraag 3 kom ik niet uit wat de beste keuze is 😛

    @mamamuis
    Ik ga er van uit dat er van een huwelijk voorlopig géén sprake is , wie trouwt er heden ten dagen nog! Zijn antwoorden waren niet allemaal “even diplomatiek” dus ik ga er van uit dat het een goudeerlijke jongen is mét gevoel voor humor !

    Beantwoorden

  4. Befana
    Okt 25, 2007 @ 12:25:14

    Is hier sprake van inteelt?

    @Befana,
    Hoe weet jij dat nou , is het te zien dan?

    Beantwoorden

  5. fijnegozer
    Okt 25, 2007 @ 09:55:55

    Nou dat zijn behoorlijk pittige vragen Rietepietz. Zou ik nooit met goed gevolg doorheen komen. Ik wens die jongen dan ook alle sterkte. En laat ff weten hoe het gelopen is.

    @ Fijne Gozer
    Laat ik het zó zeggen , uit de test bleek dat hij géén huichelaar is , whahaha

    Beantwoorden

  6. Redstar
    Okt 24, 2007 @ 18:52:01

    Hahaha dat is een hele leuke test. die gaat in een archief zeker weten…

    @ Redstar
    Bij mij wel in ieder geval , ik weet niet of de kids zo “bewaarderig “zijn .

    Beantwoorden

  7. quidam
    Okt 24, 2007 @ 15:44:37

    Hahahahaha schitterend! Ben benieuwd hoe hij zich erdoor heen slaat!
    wat een familie…..!

    @ Quidam
    Ja we zijn inderdaad soms een tikkie vreemd geloof ik , nou ja , als we maar pleziet hebben toch?

    Beantwoorden

  8. Anoniem
    Okt 24, 2007 @ 14:50:56

    hallo wat een leuke test hij hem vast doorstaan iedereen wil toch graag bij zo een gekke famillie horen
    groetjes truus

    @ Truus
    Dat hopen we dan maar Truus maar hoofdzaak is natuurlijk dat hij voor onze Anne “de ware is ” .

    Beantwoorden

  9. Sylvester
    Okt 24, 2007 @ 01:58:34

    @Riet: zeg grapjurk, ik ben een stuk jonger dan jij hoor hihihihi

    @ sylvester
    Dat wéét ik maar in de ogen van een meisje van 16 is alles boven de 25 oud!

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Okt 23, 2007 @ 23:43:44

    Dit is een behoorlijk zware test, maar je weet dan wel wie je binnen de familie haalt.
    Off topic, inderdaad ik heb heel nauwe contacten met Sinterklaas, maar jullie ook heb ik vorig jaar gelezen.
    Zal aan ons rotsvaste geloof in hem liggen denk ik.

    @ L.Glibber
    Precies , je knut natuurlijk niet zomaar iedereen binnenhalen !

    Beantwoorden

  11. tagrijn
    Okt 23, 2007 @ 22:22:38

    Hopeleijk komt die arme jongen door de test… Toen ik destijds voor het eerst bij mijn (ex)schoonouders kwam, hadden ze ook een test voor me in petto, maar die vragen waren veel minder speels. Voelde me echt op m’n gemak…

    @ Tagrijn
    Als ik dit zo lees is het dus ook nooit meer goed gekomen tussen jou en je ( ex) schoonouders . Maar ja wij zijn natuurlijk (schoon ) grootouders en hebben zéker nergens een stem in en mogen dus wel een lolletje maken .

    Beantwoorden

  12. Annemarie
    Okt 23, 2007 @ 19:18:00

    Damn, allereerst.. Je linkje was verdwenen uit mijn feedreader… Dus vandaar dat ik en tijdje niet ben langs geweest! snel bijlezen dus nu… 🙂

    Hihi, die vragenlijst ook weer.. Aaah hij wordt vastgoedgekeurd!

    @ Annemarie
    het is je vergeven ,het lezen hier natuurlijk géén verplichting maar ja , er zijn nou eenmaal mensen die niet zonder hun potir “rietepietz “kunnen , hahahaha

    Beantwoorden

  13. Carry&Kaylee
    Okt 23, 2007 @ 18:40:02

    whoehahahaha..

    tjeeeee riet.. hoe verzinnn je het????

    die arme micha toch..
    is hij er nog..of heeft hij al de benen genomen? whaa..

    je was hartstikke optijd voor mn verjaardag hoor.. je schreef je reactie op de 20ste.. en das de dag dat ikke jarig was!!
    maar goed.. ouderdom komt met gebreken he whaa..

    dikke kusssssssss van ons xxx

    @ Carry
    Micha is een volhoudertje , hij is er nog en verwende Anne met een prachtig boeket bij de eerste “gedenkmaand” zó lief dat ik het hem vergeef dat ik geen bloemmetje kreeg , hahahaha!

    Ja dat héb je met die oudjes , die weten vaak niet wleke datum het is !

    Beantwoorden

  14. Liesbeth
    Okt 23, 2007 @ 16:58:03

    haha wat een test zeg..ik sluit me een beetje aan bij Hanny..als Micha net zo prettig gestoord is als jullie dan zal hij ze met plezier maken, anders…weet ik het nog niet?? maar hij heeft in ieder geval wel een mooie naam!

    @ Liesbeth
    We zijn in ieder geval al blij dat het met Mi begint want er zijn er al 4 met Ma waardoor het reuze lastig is wie er aangesproken wordt als het hele spul bij elkaar is . Maar hij kon er wel om lachen gelukkig .

    Beantwoorden

  15. Emmelinda
    Okt 23, 2007 @ 15:45:46

    Whaahaa wat een heerlijke test. Ik wed dat ie het jammer zal vinden als-tie bij de laatste vraag is!

    fijne dag vandaag! Dikke knuffff

    @ Emmelinda
    Hij kan áltijd nog de vragen maken die we voor destijds voor de vriend van jennifer maakten.Ik hoop maar dat hij eventueel bereid is ons uit de pampers te halen , je moet wát als oudje !

    Beantwoorden

  16. J@n.
    Okt 23, 2007 @ 14:19:51

    De grootouders van mijn aanstaande, zo’n 45 jaar geleden heb ik pas leren kennen op de bruiloft en dat waren superoude mensen en niet zo’n actieve ouderen als jullie, daar had je dus niks mee. De jongeren van tegenwoordig hebben het maar moeilijk, ze hebben dus de goedkeuring van zowel de ouders als de grootouders nodig en als er dan ook nog ergens een steekje aan los zit…..

    @ J@n
    Ja ziélig hé! Maar inderdaad wij hebben een warme band en veel plezier met en van onze kleinkinderen , iets dat voor veel kinderen van nu niet weggelegd zal zijn .
    Mensen lopen nu vaak al tegen de 40 als er kinderen komen , de grootouders zijn dan al erg oud of gestorven als de kleinkinderen groot zijn .

    Beantwoorden

  17. Sylvester
    Okt 23, 2007 @ 14:19:38

    Ik denk dat je mijn antwoorden niet wil weten, en Micha zal deze vragen niet op zijn bord willen hebben hahahaha

    @ Sylvester
    Hoewel het natuurlijk een grap is zegt het tóch iets over iemand als er antwoorden staan .
    Of er sprake is van gevoel voor humor bijv. maar ik wil jouw antwoorden wel weten maar ja , jij hebt niet de leeftijd om een aspirantkleinzoon van ons te kunnen worden .Voor meiden van 16 en 19 jaar ben jij stokoud!

    Beantwoorden

  18. Belinda
    Okt 23, 2007 @ 13:30:33

    Wat geweldig weer Riet, die Micha moet zich gelijk op zijn gemak voelen in de family!! 😉

    @ Belinda
    Dat is ook eigenlijk de bedoeling hoewel hij al wat langer “meeloopt “in de familie door zijn vriendschap met onze kleinzoon ( zijn a.s. zwager dus als het volhoudertjes zijn )

    Beantwoorden

  19. Natazz
    Okt 23, 2007 @ 12:43:42

    Arme Micha, ik hoop dat Annemarie hem al een beetje heeft ingelicht over zijn niet sporende grootouders. hahaha.

    Veel plezier hoor!!!

    @ Natazz Daar ga ik zónder meer van uit want dit soort grootouders “moffel je niet onder de tafel” die zijn reuze aanwezig !

    Beantwoorden

  20. Hanny
    Okt 23, 2007 @ 12:26:43

    Misschien heeft Micha ook grootouders die net zo prettig gestoord zijn als jullie en komt hij dus glansrijk door de test.
    Hoewel het nog heel pril is en niets veranderlijker is dan een meisje van 16, hoop ik dat jullie er een leuke kleinzoon bij zullen krijgen!

    @ Hanny
    Volgens mij heeft hij ook een goede band met zijn grootouders want hij is daar al met Anne geweest .
    Maar inderdaad het is nog pril al kán het best blijvend worden , ik leerde Henk kennen toen ik precies zo oud was als Anne nu en ook Mischa is wat ouder dan Anne misschien herhaald de geschiedenis zich !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

