eet smakelijk !

Tja dat eten in het hotel ….. tóch weer royaal **** mjammie dus ,maar niet heus .
De eerste avond op Landgoed de Klinze komen we er achter dat we uitsluitend ” 4 gangen verwen maaltijden “ geboekt blijken te hebben .
De ober , een lieve jongen , komt ons dat vol trots melden dat we gaan verrast worden !
Mijn eerste gedachte is “dan moet je toch minstens met een heerlijk kruimig aardappeltje, Hollands kas sperzieboontje en een malse karbonade of zoiets komen”.
Ik slik het in natuurlijk ( heb ik alvast iéts binnen ) en luister braaf .
Hij wil niets verklappen maar wil wél graag weten of we ergens een allergie voor hebben !

Open deur natuurlijk , voor **** maaltijden !Ik vertel dat ik geen liefhebber ben van slakken en andere kruipers waarna hij verdwijnt om terug te komen met het eerste voorgerecht …….. onze bange vermoedens worden geheel bewaarheid want … de hakken gaan tegen elkaar , de billen worden samengeknepen en in die houding krijgen wij een verslag van alle goedbedoelde zooi die de kok in deze “gang “verwerkt heeft , 3 mega garnalen liggen , waarschijnlijk in hun laatste lichaamsvocht ,op het bord op “een bedje “van algen of zoiets ! We zijn ondertussen reuze lacherig en hébben het niet meer als ook dit keer het hoofdgerecht onder een clochs ( weet nog steeds niet hoe je dat schrijft) wordt opgediend.

Bij ieder gang gaan de billen weer tegen elkaar om op samenzweerderige toon te vertellen waaruit “de hap” bestaat , logisch want te herkennen is er niets .De 2 gele druppels met een doorsnede van 1 cm. aan iedere kant van het bord blijken niet gemorst te zijn maar een saus die waarschijnlijk met een pipetje op het bord gedruppeld is .
Henk zit ondertussen met tranen in zijn ogen naar me te kijken , waarschijnlijk denkt de ober van ontroering voor mijn , in het kaarslicht flonkerende ogen waar óók de tranen in staan .
De one- liners vliegen over de tafel heen en weer , zoals ;” ze weten dat we tóch niet weg kunnen want er is niéts in een straal van 20 km. ” of ” ik zou wel wat willen eten tussen 2 gangen ” want het neemt bijna 2 uur eer we uit ons lijden verlost worden .
Henk met een redelijk volle maag , we hebben de borden nogal eens verwisseld , en ik met de prettige gedachte dat ik nog krentenbollen in de tas heb zitten !

stamppot.gif

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. fijnegozer
    Jun 17, 2007 @ 21:43:05

    Ha ha ha, wat heb je dat weer heerlijk beschreven. Daar geniet ik telkens weer van bij jou. Je hebt een glansrijke carriëre als schrijfSTER (met de nadruk op *) misgelopen. Kun je niet gaan schrijven onder het pseudoniem “Annie M.G.Riet” ?

    @ Fijne gozer
    Leuk dat je er plezier aan beleeft al denk ik dat er wel iets meer komt kijken om schrijfster te worden , evengoed een heel spits gevonden pseudoniem!

    Beantwoorden

  2. Loontjuh
    Jun 16, 2007 @ 15:41:16

    ff buurten…af en toe variatie, ach ja, hihi..En, Riet, Indonesisch?…een muzikale groet, liefs.

    Beantwoorden

  3. Befana
    Jun 15, 2007 @ 22:49:36

    Eigen schuld hadden jullie de peentjes van de vorige log maar mee moeten nemen.

    @ Befana
    Wist ik veel!

    Beantwoorden

  4. J@n.
    Jun 15, 2007 @ 20:59:20

    Tja, Riet, soms zit het mee, soms zit het tegen. Naderhand heb je toch in ieder geval iets om op terug te kijken.
    Het kan nu alleen maar beter worden. nog veel plezier.(moed houden!)
    J@n.

    Beantwoorden

  5. mama muis
    Jun 15, 2007 @ 19:58:52

    hahaha, jij bent zo lekker hollands dat het bijna karikatuur wordt. We moeten maar niet samen op stap,dat kruimig aardappeltje en die bal, hoeft namelijk niet van mij 😛

    @ mamamuis
    Het is nóg ergen dan je al dacht , ik heb óók niks met “het moderne eten” áltijd een saladebar , de groente “beetgaar”( lees vrijwel rauw) en vaak pasta of rijst i.p.v. een piepertje ! Toch wil ik jou wél graag bij me hebben als ik “op luxe “ga eten , kun je helpen m’n bord leeg te krijgen ,hahahaha

    Beantwoorden

  6. Ria / Cloggy
    Jun 15, 2007 @ 19:27:08

    Wat had ik graag bij jullie daar aan de tafel willen zitten.
    Zie het zo voor me he…
    Gelukkig geen kikkerbilletjes maar dan nog moet je maar erop vertrouwen dat wat er op je bord ligt klopt met het bijpasende verhaal.
    Ja en dan ben je toch wel weer blij als je thuis weer een gewone pot in elkaar kan flansen he…
    Zoal het klokje thuis tikt tikt het nergens, zit wel waarheid in he?
    Voor jullie alvast een heel fijn weekend!
    xxx liefs Ria

    Beantwoorden

  7. Anoniem
    Jun 15, 2007 @ 13:55:39

    riet ik kom niet meer bij

    Henk zit ondertussen met tranen in zijn ogen naar me te kijken , waarschijnlijk denkt de ober van ontroering voor mijn , in het kaarslicht flonkerende ogen waar óók de tranen in staan

    waar haal je het vandaanen nee aan mij is het ook niet besteed heb ook liever enn kruimig aardappeltje groetjes truus

    Beantwoorden

  8. fijnegozer
    Jun 15, 2007 @ 09:57:56

    Komjeeffeeenfijnweekendwensenrietepietzje.

    Beantwoorden

  9. Belinda
    Jun 15, 2007 @ 08:58:30

    Hahahahaha ik was er al bang voor Riet. Volgens mij kunnen jullie beter voortaan boeken zonder eten en in een plaatselijke kroeg een dagmenuutje nemen a 10 euro de man want Haute Cuisine is niet aan jullie besteed. Het klinkt mij trouwens als heerlijk in de oren om zo een paar dagen verwend te worden met 4 sterren gerechten maar ik ben een kleine eter en altijd in om wat nieuws te proberen.
    Ik heb weer genoten van je logje!!

    Beantwoorden

  10. tagrijn
    Jun 14, 2007 @ 23:06:46

    Dat is dus echt niet aan jullie besteed! Ik wil altijd alles heel graag proberen en dat kan me niet gek genoeg zijn! Al zijn drie gamba’s natuurlijk niet te versmaden!

    @ Tagrijn
    Aan mij zéker niet , Henk is wel iets avontuurlijker maar al die poespas er om heen is ook aan hem niet besteedt .

    Beantwoorden

  11. Natazz
    Jun 14, 2007 @ 23:04:33

    Misschien volgende keer niet zo’n luxe hotel. hahaha.

    Was er geen snackbar in de buurt? *gniffe*

    @ Natazz
    snackbar is nou ook niet direct mijn ding , we houden wél van comfort , vandaar het luxe hotel maar meestal eten we dan niet in het hotel .In Friesland ligt echtes niet op ieder hoek een eetgelegenheid , vandaar dit keer het hotel voor de maaltijd

    Beantwoorden

  12. Annemarie
    Jun 14, 2007 @ 22:02:05

    Ehh pizzaatje? Patatje…
    zo nodig hoef ik ook niet dat 4 gangen diner. Ik weet graag wat ik eet

    @ Annemarie
    Ik ben gewoon lastig , want ook jouw sugesties zijn niet mijn smaak !
    Ik ga écht voor de “ouderwetse” hap!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

