moeilijk logje

Er vroeg in een vorig log iemand “hoe onthoud je dat allemaal ” maar ieder moment van de afgelopen vakantie zit in m’n geheugen .Ik zou zonder problemen nog 10 logjes kunnen maken …. néééé , niet weglopen …… rustig maar dit wordt écht de laatste .

Eigenlijk had ik alleen nog even  de leukste én de gekste foto’s even neer willen zetten maar ook daar zijn er véél te veel van .
Na minstens 5 keer alle foto’s bekeken te hebben kan ik nog steeds niet kiezen .
O.k. , deze stond al snel op het lijstje , we hebben één dag zelf gekookt voor tien man op drie ( elektrische ) pitten .

hutspot.jpg

Het is duidelijk te zien “wat de pot schaft” maar in het gehucht was dit spul helaas niet voorgesneden te koop . Wij maken hutspot altijd met bouillon dus het héle gebouw heeft een deel van de  dag kunnen genieten van de kookluchtjes.
Waardoor het kwam weten we niet maar de smaak was anders dan thuis en niet iedereen was gelukkig met de keus maar at braaf het bordje leeg.

De kids waren altijd wel in voor een geintje , op het station in München laten we de bagage tijdelijk achter in de ,gelukkig ruime , kluisjes .
Maaike blijkt háár Maikel wel graag veilig op te willen bergen , tot onze verbazing pas het makkelijk !

kluis

Annemarie (r) en haar vriendinnetje Iris waren nooit te beroerd om ff te poseren , ze hebben vaak kleding in dezelfde kleuren aan  en werden daarom “de tweeling”gedoopt , ze  worden pas halverwege de dag écht wakker maar dán gaan ze los….. Hier proberen ze even welke “look” er de andere dag gekozen moet worden om te skiën .

tweeling.jpg

We hebben gezamenlijk ruim 200 foto’s en écht iedere foto heeft een verhaal , ik heb het dus écht moeilijk nu want ook de volgende foto van Jennifer met háár Maykel ( inderdaad wel anders geschreven dan “onze” Maikel) is makkelijk een log vol over te schrijven .Ik laat de foto maar voor zichzelf spreken want de lol straalt er vanaf.

sneeuwscooter.jpg

Maar er moesten natuurlijk ook boodschappen gedaan worden , al hebben we meestal in het betaalbare restaurant op het terrein gegeten , met 6 tieners is  limonade en zoetigheid , nét als zoutjes, niet áán te slepen .Inge realiseert zich hier dat álles in de rugtasjes tegen de hellende weg omhoog moet   !

winkelen.jpg

Helaas moest dat vaak óók nog in de regen al lieten Henk en Marcel haar natuurlijk niet in de steek .
Eçht mooi worden ze geen van alle van regenkleding  , het lijkt nog het meest op driemaal kabouter puntmuts!

regen.jpg

En dan mis je de foto’s van de kegelavonden waar we reuze veel plezier hadden ( en de oudjes het nog bést deden ) , en van het zwemmen waar de badmeester met open mond en lachende ogen onze capriolen volgde.
Hij heeft vast nog niet eerder zo’n vreemde groep estafette zien zwemmen  en dan heb ik het nog niet eens over ons “figuurzwemmen “.
Je mist ook  álle leuk foto’s van de heenreis in de slaap couchettes, complete chaos natuurlijk eer iedereen in bed lag .

Maar ik laat het erbij , ik kijk nog even om een hoekje terwijl de rest de bedden opmaakt in de trein !

poortje.jpg

Ik kijk nog even om een hoekje terwijl de rest boven me de bedden opmaakt !
Echt belooft , géén vakantie ogjes meer !Auf wiedersehen!

15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. befana
    Mrt 11, 2007 @ 14:16:08

    Ik kan je een antwoord geven, waarom de hutspot anders smaakte dan thuis. Nee, nu niet meteen gaan lachen of zeggen onzin, maar het is echt waar. Het is het water waarin je kookt en als je de wortels ook daar gekocht hebt, zijn het ook de wortelsmaak (grond waar deze groeit is anders).Ik wilde het vroeger ook nooit egloven, maar ben er nu van overtuigd. Vooral met koffie proef ik het en de Mozarella kaas, want die kun je alleen maar in napels eten (Buffels eten daar het gras, dat een hele andere samenstelling van melk produceren).Of als ik in Noor Italië koffie drink of in Zuid (zelfde koffie merk). Altijd smaakt de koffie anders. Water smaakt anders en dan merk je het ook in je eten en drinken.

    @ Befana
    Ik weet bijna zeker dat je gelijk hebt Befana , De peen zag er sowieso anders uit dan hier , beetje uit de krachten gegroeide bospeen !
    En water smaakt inderdaad overal anders , zélfs hiet in nederland is er al verschil tussen bijv. Rotterdam en Den Haag .

    Beantwoorden

  2. fijnegozer
    Mrt 11, 2007 @ 11:23:23

    Ik kom je even een fijne zondag wensen favoRIETJE !

    @ fijnegozer
    is , mede danzij je goede wensen , gelukt .Leuke vondst die favo !

    Beantwoorden

  3. Beetje Greetje
    Mrt 11, 2007 @ 08:07:58

    hai Rietepietz, wat een heerlijk gezellige foto’s!

    Hele fijne zondag nog!!!

    @ Beetje Greetje
    dat vond ik nou ook!

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibberl
    Mrt 11, 2007 @ 00:44:24

    Voor mij hadden er best nog wel vakantie logjes mogen komen hoor want ze zijn gewoon leuk, en de lol die jullie gehad hebben straalt er vanaf.
    Enne,….hutspotlucht , moet je eens met 2 & 3 october naar leiden komen dan ruikt de halve stad naar hutspot want dan eet driekwart van Leiden hutspot hahahah.

    @ L.Glibber
    Daar kan ik me wel een voorstelling bij maken Glibber , als ik bedenk hoe alléén al onze “pannetjes” door alles heen stonken .

    Beantwoorden

  5. fijnegozer
    Mrt 10, 2007 @ 20:05:23

    Dat moet echt reuze gezellig zijn geweest. Saai was t zeker niet. Ik denk dat je diep in je hart alweer uitkijkt naar de volgende vakantie, hoewel je ons graag het tegendeel doet geloven.

    @Fijnegozer
    Ik ben een vreemd mens en kijk nóóit uit naar vakantie , sterker nog , als ik weg moet wil ik het vaak op het laatste nippertje nog afzeggen .
    Maar het is een heerlijk stel en met hen kom ik zélfs vakantiedagen wel prettig door.

    Beantwoorden

  6. sylvester
    Mrt 10, 2007 @ 18:11:08

    Je had industriebranders kunnen lenen van mijn scouting groep, daarop koken we voor 60 personen 😉
    Ziet er idd allemaal heel gezellig uit, kon dat kastje (kluis) niet dicht? hehehe

    @Sylvester
    Ik vond het een prima reden om niet te hoeven koken .
    Dat kluisdeurtje kón wel dicht maar dan moest er € 4,– in en we hadden al 5 kluizen in gebruik dus zijn we maar ff zuinig geweest !

    Beantwoorden

  7. Belinda
    Mrt 10, 2007 @ 14:56:11

    Wat mij betreft mag je nog wel even doorgaan met je leuke vakantielogjes hoor!

    Wel jammer dat jullie zoveel regen hebben gehad maar jullie hebben de vakantie er niet door laten verknallen!

    @Belinda
    Misschien glipt er nog wel eentje door hoor! En we hebben ons inderdaad niet al te veel van de regen aan getrokken , mijn dochter en schoonzoon zijn heel inventief om dingen te bedenken die ondanks de regen kunnen.

    Beantwoorden

  8. Anoniem
    Mrt 10, 2007 @ 14:34:37

    hallo riet voormij hoef je het niet te laten ik lees heel graag je logjes egaal waar ze over gaan het is gewoon je manier van schrijvenwens jullie een fijne dag
    groetjes truus

    @ Omatruus
    Fijn om te horen Truus !

    Beantwoorden

  9. Loontjuh
    Mrt 10, 2007 @ 12:42:06

    Aan de foto’s te zien kan je wel zien dat jullie lol hebben gehad en da’s ’t belangrijkste, leuke foto’s trouwens, met muzikale groet, fijn weekend, liefs.

    @Loontjuh
    Goed gezien Loontjuh, het was big fun!

    Beantwoorden

  10. Natazz
    Mrt 10, 2007 @ 12:13:45

    Jeetje wat een gedoe zeg om zo te koken. hahaha. Gelukkig dat het toch gelukt is.
    En volgens mij hebben jullie alleen maar gelachen in de vakantie.
    heerlijk

    fijn weekend

    @ Natazz
    Dat klopt wel ongeveer Natazz , de buikspieren werden niet alléén maar overbelast door het zwemmen .

    Beantwoorden

  11. j@n
    Mrt 10, 2007 @ 12:01:05

    Dat lijkt wel koken voor een heel weeshuis.
    Goed verhaal en leuke foto’s.
    Groetjes,J@n.

    @ J@N
    Dat wás het ook wel ongeveer , vooral omdat het flatje maar op 4 pers. berekend is . Het was dus een gezeul met stoelen , borden en bestek om gezaenlijk te kunnen eten , maar reuze leuk!

    Beantwoorden

  12. mama muis
    Mrt 10, 2007 @ 10:09:21

    geen wonder dat jij niet graag op vakantie gaat. Je zegt dat je moeite hebt om op pad te gaan, maar volgens mij zie je van te voren al op tegen de uitputting na de vakantie 😉 wat een energie, plezier en activiteit komt er los in zo’n week zeg! hartstikke leuk om te lezen natuurlijk, dus als je in komkommertijd zit, dan grijp je nog maar eens terug op de fotovoorraad hoor, voor nog zo’n ‘moeilijk’ logje.

    @mamamuis
    Het is inderdaad géén rustige vakantie als we met het spul op stap gaan maarrrrrr , wie klaagt er als een stel tieners het nog leuk vinden dat oma en opa meegaan , ik niet hoor! Het viel me zélf ook op dat de lol van de foto’s afstraalt en er écht aan iedere foto een leuk verhaal opgehangen kan worden .En de heb ik het nog niet eens over de momenten waar géén foto van is ! Ik ben een bofkont al zeur ik soms wel eens !

    Beantwoorden

  13. tagrijn
    Mrt 10, 2007 @ 00:29:31

    Nou, als je eens een keer geen onderwerp hebt, mag je voor mij terugvallen op zulke vakantiefoto’s. En die hutspot. Jammer.Dit typisch ‘Leidse’ gerecht moet altijd in de juiste verhouding aardappel, wortel, ui worden klaargemaakt. Anders smaakt het steeds anders!

    @ Tagrijn
    Het is inderdaad lastig om ineens voor 10 man te moeten rekenen maar toch , de verhouding was wel ongeveer gelijk als thuis.
    De winterpeen was daar echter wél anders dan hier , het leek meer , wat groot uitgevallen bospeen ! Bovendien ben ik hier gewend het zonder zout klaar te maken en dat kon nu natuurlijk niet maar … vindt dan de juiste hoeveelheid maar uit. Gelukkig zat er niet te veel in , bij strooien kan altijd , eruit halen niet!

    Beantwoorden

  14. Hanny
    Mrt 09, 2007 @ 23:13:15

    Van mij had je nog wel even mogen doorgaan met vakantielogjes. Ik vind het altijd leuk om te lezen en te zien hoe anderen vakantievieren. Het is niet anders.
    Ik kijk al weer uit naar je normale log.

    @ Hanny
    Gelukkig wijkt “een normaal” log bij mij niet zo heel vaal af van een vakantie log , aan maatschappij-kritische zaken waag ik me niet al te vaak. Er is al genoeg ellende op de wereld en ik zoek dus meestal toch het plezier in “de kleine missers in mijn gewone leventje “.

    Beantwoorden

  15. Annemarie
    Mrt 09, 2007 @ 22:46:02

    Deze foto’s spreken behoorlijk voor zich hoeveel lol jullie met z’n allen hebben gehad!!!
    Daar heb je niet eens veel sneeuw dus voor nodig.

    Hihi, estafettezwemmen kun je zeker leuke dingen mee doen! 🙂

    Op naar de ‘normale’ dagelijkse logjes!
    Liefs, Annemarie

    @ Annemarie
    Dat zwembad was een feestje , we hadden het die eerste namiddag hélemaal voor onzelf , toen we later in de week ons “programma” wilde filmen was het er iedere keer tamelijk druk !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

