ff rust

PPPffft , wát een week , twee begrafenissen en één crematie ! Niet teveel medelijden met me hebben, de overledenen stonden me niet zó na dat hun dood me écht met een verlies confronteert .
Twee van de drie overledenen waren bovendien 85 , dan is het voor de naaste familie nog stééds een gemis  maar  ik heb dan meer met de nabestaanden te doen dan met de overledene.
Toch ben ik een beetje moe en uitgeteld van alle indrukken en het ongewone , bijv. twee kerdiensten en een “bijeenkomst”  uitzitten ,érg veel handen schudden en teruggeworpen worden op die keren dat er wél een echt gemis ontstond .
Ik zet dus heel gemakzuchtig een link naar een( wel grappig) ouder logje , een jaar geleden gemaakt toen ik óók pas op een kerkhof was geweest en aan vroeger moest denken .

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. befana
    feb 03, 2007 @ 20:40:29

    Toch blijft het een hele emotionele gebeurtenis. Of je de overledenen goed of niet goed gekend heb, het is altijd een zware periode. Ik heb ook eens zo;n periode gehad achter elkaar en het gaat dan toch niet in je kouwe kleren zitten…. maar pffffffff maar lekker uit.

    @ Befana
    Het lijkt raar maar het is écht zo ,verdriet van anderen is ook zwaar !.

    Beantwoorden

  2. Hanny
    feb 03, 2007 @ 16:31:15

    Ook al betreft het geen naaste familie of vrienden, zulke kerkdiensten en bijeenkomsten zijn geen pretje. Als ik mensen om mij heen bedroefd zie zijn, schiet ikzelf ook helemaal vol. Als je dan weer thuis bent, ben je dat gevoel niet meteen kwijt.
    Daarom kan ik mij heel goed voorstellen dat je wat moe en uitgeteld bent. Ik hoop dat je inmiddels weer wat fitter bent.

    @ Hanny
    Klopt helemaal , vooral als er kinderen bij zijn die hun oma nogal onverwacht moeten missen , zó verdrietig .
    Het heeft ook wel een prettige kant als je merkt dat het mensen écht troost dat je belangstelling voor hen hebt!Maar ik ben weer op verhaal !

    Beantwoorden

  3. Lootnjuh
    feb 03, 2007 @ 10:40:21

    (Aha), dan nog maar een muzikale groet, liefs.

    Beantwoorden

  4. Belinda
    feb 02, 2007 @ 13:18:46

    3 in een week is ook wel een beetje too much! Ongeacht of je een goede band had met ze ga je toch weer nadenken over het leven (en de dood).

    Ik ben gek op oude logjes en zeker als ze zo grappig zijn!! 🙂

    @ Belinda
    Inderdaad 3 is teveel, en ook het verdriet van de direct nabestaanden laat je niet koud natuurlijk .

    Ik duik vast nog wel eens in de oude zooi , soms komt dat zó goed uit.

    Beantwoorden

  5. MarionS9
    feb 02, 2007 @ 12:20:08

    Dat was weer een leuk verhaal, je oude log bedoel ik.
    Met Ruud zijn oog gaat het prima, de zuurstof slaat gelukkeig ook goed aan, de long arts was zeer tevreden.
    Fijne dag, groetjes, Marion.

    @ Marion S9
    Fijn dat het goed gaat , zowel met het oog als de zuurstof .
    Ik vond het zélf ook wel weer een aardig verhaaltje toen ik het terug las .Ik moet weer eens wat vaker “lollig”proberen te zijn geloof ik!

    Beantwoorden

  6. sylvester
    feb 02, 2007 @ 06:10:16

    Een ongeluk komt nooit alleen zeggen ze wel eens, maar om er nu 3 in week weg te moeten brengen vind ik ook wel erg overdreven.
    Leuk logje van vorig jaar 😉

    @ Sylvester
    Het was inderdaad wel wat veel , het verdriet van de directe nabestaanden doet toch iets met een mens .

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    feb 02, 2007 @ 00:39:35

    Als je vader tuinman was op een begraafplaats, had hij wel heel wat mensen onder zich.

    @ Tagrijn
    Whahahaha, zo zou je wel kunnen stellen ja !

    Beantwoorden

  8. Ria / Cloggy
    feb 02, 2007 @ 00:15:20

    Ok, was ik dan! Logje over Uk staat.Ik ben er klaar voor. Ga zo nijn bedje opzoeken.Ik verheug me erop om elkaar Maandag weer te zien! Fijn weekend en tot dan!
    xxx liefs Ria

    @ Ria
    Ik verheug me er ook op , na zón heftige week ben ik helemaal “in “voor zó n gekke ontmoeting !

    Beantwoorden

  9. Annemarie
    feb 02, 2007 @ 00:10:06

    Rust is ook heel belangrijk. Kan me voorstellen dat je die nu eventjes nodig hebt!

    tot snel,

    Liefs, Annemarie

    @ Annemarie
    Straks een heerlijke wandeling maken , dat doet vaak wonderen.

    Beantwoorden

  10. Loontjuh
    feb 01, 2007 @ 21:23:08

    Kan me indenken, pff…*een hele rust*, hihi…gewoon een muzikale groet, liefs.

    @ Loontjuh
    ik beluister je muzikale groet even , dankjewel

    Beantwoorden

  11. Anoniem
    feb 01, 2007 @ 20:13:51

    hallo riet kennen wij mekaar al een jaar wat gaat de tijd toen ik het oudelogje las merkte ik het en ja als het geen naaste famillie is gaat mijn man want heb het s’morgens wel ettelijke uren nodig om op gang te komen
    fijne avond voor jullie

    mijn kleinzoon mick heeft zijn zwemdiploma gehaald

    @ omatruus
    We kennen elkaar zelf al langer want we hebben nog op de space gerommeld met z’n allen . Chatten bij Ria , weet je nog? en de web-log heb ik al 13 maanden .
    Je bent vast apetrots op je kleinzoon , gefeliciteerd!

    Beantwoorden

  12. Emmelinda
    feb 01, 2007 @ 19:34:48

    Yep, al bij het lezen van de eerste regel dacht ik aan de uitputting die het met zich meebrengt omdat je denkt aan andere begrafenissen van mensen die je wél mist. Ik begrijp het helemaal. Maar dat is nogal wat…twee begrafenissen en een crematie. Tjemig zeg.

    Hihi ja ik heb je logje weer gelezen en moest er weer om lachen. Hylarisch!

    Dikke knufff, rust maar lekker uit!

    @ Emmelinda
    Ja tis raar maar waar , wat zit een mens toch raar in elkaar hé!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.