monopolypositie

Stom zeg , nou ben ik toch hélemaal vergeten te vertellen dat wij óók nog een kerst-cadeau kregen van Inge en haar man . Hoewel vergeten……misschien heb ik het verdrongen want het is iets dat me weer met de neus op vervelende dingen drukt  al was het natuurlijk wél een geintje .

Uitgerekend ik ben nu de “blijde” bezitster van een Monopoly-spel “nieuwe styl” .
Nieuwe locaties inplaats van de vertrouwde L.Poten , Neude ,de Kalverstraat en noem maar op en de bedragen die je daarvoor in Euro’s moet betalen zijn behoorlijk opgeschroefd.
Langs start gaan levert je nu € 2 miljoen op , als je tenminste niet net als ik daarna meteen vier vakjes verder terecht komt want dán mag je dat weer inleveren omdat je belasting moet  betalen.

image

Maar de grootste verandering is dat het geld vervangen is door PINPASSEN  waar je met een beginsaldo van 15 miljoen je zaken moet laten regelen door de bank ( houder) die daarvoor de beschikking heeft over een soort PIN-APPARAAT !Soms moet er één kaart in maar vaak aan iedere kant één , 1 voor af én een waar het bij moet ,wat best verwarrend is .
Nét als in het gewone leven kunnen de spelers géén van alle zien hoeveel geld ze nog tot hun beschikking hebben , of je moet wachten tot de “bank “klaar is met een eerdere transactie en weer hannesen met  kaartjes voor jouw eigen saldo.

image

Omdat er maar één pin-apparaat is wordt het spel behoorlijk geremd doordat de handelingen voor de bank meer tijd vragen dan de volgende speler nodig heeft voor z’n worp met de dobbelstenen zodat we steeds op “de bank “moeten wachten .
Je hebt weinig zicht op wat er in het apparaat gebeurd tenzij de beiden betalers  er met de neus bovenop mee kijken , iets dat  natuurlijk wél verstandig is als je niet helemaal zeker bent van de vaardigheden ( óf de eerlijkheid ) van de bankhouder .
Normaal handelden de twee betrokken spelers de “huurafdrachten”gewoon zelf af en deed de bank alleen de aan- en verkoop waardoor er véél minder tijd was om je neus leeg te peuteren , nou ja misschien is dat voor sommige een voordeel maar ik mág dat nou eenmaal niet van m’n moeder !

Ik zei het al , het wás natuurlijk een geintje en het spel zal ongetwijfeld naar de kids verhuizen , met z’n tweeën speel je meestal geen monopoly maar áls we dat ooit doen geef ik zéker de voorkeur aan m’n oude spel ook al krijg ik dáár maar fl.200,– als ik langs start kom !
Jullie liggen natuurlijk morgen voor de deur bij Bart Smit voor het nieuwe MONOPOLY

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. jacqueline
    Jan 12, 2007 @ 09:10:19

    Riet HOu Hoop, per slot van rekening gaan ook de stemcomputers weer terug naar het rode potlood!!!!

    Beantwoorden

  2. paco painter
    Jan 11, 2007 @ 11:42:22

    Ik hou hret bij pokeren

    @ Paco
    Dát levert natuurlijk meer op dan monopoly , daar kun je met écht geld spelen .

    Beantwoorden

  3. Emmelinda
    Jan 11, 2007 @ 11:20:40

    Ohhh ik zie dat mijn reaktie helemaal niet geplaatst is! Zou ik nou zo’n spam-code over het hoofd gezien hebben? Ik had nog wel zo’n lang verhaal ervan gemaakt 😦

    Enfin, het ging er om dat ze vergeten waren er een brievenbus bij te doen zodat je boze brieven kon opsturen 😉

    Ik zou ook niet gauw zo’n nieuwe versie kopen. Ben nogal sentimenteel zo af en toe terwijl ik vernieuwing dan ook wel weer soms leuk vind.
    Alleen ben ik allergisch voor banken. Dat verklaart vast een boel 😉

    Fijne dag Riet! Dikke knufff (en niet meer mijn reakties weggooien he? Hahaha geintjuhhh)

    @ Emmelinda
    Er gebeuren soms rare dingen he , misschien zijn we er vanaf ná de kleine onderhoudsbeurt van zaterdag.
    enneh…. je wéét dat ik dezelfde allergie heb!

    Beantwoorden

  4. sylvester
    Jan 10, 2007 @ 18:58:37

    Nog even en we doen on-line monopoly spelen op de pc, met je eigen bankpas hehehehe

    @ Sylvester
    Niet met mij denk ik toch!

    Beantwoorden

  5. HUUB
    Jan 10, 2007 @ 17:45:23

    geef mij toch maar liever de oude uitvoering hoor…

    @Huub tabakspot
    Nee hoor , die hou ik lekker zelf!

    Beantwoorden

  6. Befana
    Jan 10, 2007 @ 16:38:32

    ha, ha dus toch aan de pin pas. En kost iedere handleing bij de bak je ook geld, of is dit nog gratis.
    Ik spaar monopolyspelen van over de wereld, maar het spel spelen,,,,,,,,,neeeeeeeee, ik heb een hekel aan het spel. Maar je begrijpt dat ik deze editie dus ook bij mijn verzameling moet hebben, ik heb ook de eerste uitgave.

    @ Befana
    Lijkt me leuke hobby en kan me voorstellen dat je deze ook wilt hebben .van Dam tot Dom heet deze editie . Maar het spel spelen is toch echt heel leuk hoor .

    Beantwoorden

  7. Loontjuh
    Jan 10, 2007 @ 15:55:36

    *Ik houd ’t wel bij ’t oude spel*…fijne dag, liefs.

    @Loontjuh

    Zeker doen , is veel leuker.

    Beantwoorden

  8. quidam
    Jan 10, 2007 @ 10:18:20

    Heel omslachtig dat Monopolyspel. Ik houd het ook maar op het ouwe spel. Maar de gedachte erachter is vast erg leuk geweest. 😉

    @ Quidam
    Ja hoor , dat is ook veeel leuker , dat gescharrel altijd met dat geld hééft wel iets .

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Jan 10, 2007 @ 00:36:44

    Ik heb de oude nog , en sinds een paar jaar beursmonopoly is ook erg leuk dan zijn de straten vervangen door bedrijven waar je aandelen in kan kopen.
    Maar welke vorm dan ook het blijft een mooi spel.

    @ L.Glibber
    Ben ik het mee eens hoewel met die pintoestand is het echt minder ……

    Beantwoorden

  10. Sylvia
    Jan 09, 2007 @ 23:13:41

    Als ik dit zo lees heb ik ook véél liever het oude vertrouwde spel! Volgens mij is deze nieuwe versie dus alleen voor mensen die alle tijd hebben tijdens een spelletje. En daar hoor ik helaas niet bij!

    PS. Leuke log heb je trouwens!

    Beantwoorden

  11. Floor
    Jan 09, 2007 @ 21:08:38

    Kortom, er gaat nog steeds niets bovenhet oude vertrouwde bordspel, zonder foefjes. Dank je voor je superlieve berichtjes naar aanleiding van de geboorte van onze Julia!! XXX

    @ Floor
    Graag gedaan hoor en eerlijk is eerlijk , Julia is een plaatje !
    Jij hebt over een paar jaar in ieder geval genoeg spelers in huis voor monopoly .

    Beantwoorden

  12. Tresi
    Jan 09, 2007 @ 20:23:04

    Misschien WEET je dat ik me soms al genoeg groen en geel erger en gun je me wel een wip….(grijnz).
    Ehhh….onder mijn reacties staat alleen je naam…..geen tekst.
    Je bent de tweede op m’n reacties waar iets mis mee is gegaan.

    @ Tresi
    Klopt ik kon gewoon geen reactie plaatsen , ze bleven geduld vragen maar zo wist je dat ik geweest was .

    Beantwoorden

  13. Natazz
    Jan 09, 2007 @ 17:46:04

    Wij hebben al vier verschillende versie’s van monopoly dus ik denk dat ik deze maar even oversla. hihi.
    En als je wilt kom ik gewoon een keertje bij je spelen hoor, geen probleem.

    @ Natazz
    Altijd goed hoor , je geeft maar een gil als je richting van de randstad bent .

    Beantwoorden

  14. Tresi
    Jan 09, 2007 @ 13:41:06

    Ik niet!! Mij te ingewikkeld…..
    Doe mij maar mens erger je niet ofzo….of hoedje wip…hahahaha……

    @ Tresi ,
    Gek hé , ik vind hoedje wip het beste bij je passen , hoe kom ik dáár nou bij!

    Beantwoorden

  15. omatruus
    Jan 09, 2007 @ 13:34:29

    hallo riet leuk spel voor jou die zo van pinnen houd haha daarom blijf ik gewoon bij een potje mens erger je niet
    groetjes truus

    @ omatruus
    Mens erger je niet spelen de banken wel met me!

    Beantwoorden

  16. MarionS9
    Jan 09, 2007 @ 10:52:47

    Nou, mij zal je dat niet zien doen, ik heb altijd een hekel gehad aan monopoly, het duurt me te lang, haha.
    Scrabble vind ik leuker, als de medespeler tenminste van opscieten houd.
    Fijne dag, liefs,Marion.

    @ marionS9
    Ik ben spelletjesgek en het maakt me meestal niet zoveel uit welk spelletje we spelen !

    Beantwoorden

  17. Belinda
    Jan 09, 2007 @ 10:19:49

    Hahahahaha ik zie de humor er wel van in om nu precies jullie dat vernieuwde monopolyspel te geven! 😉

    @ Belinda
    Is erg goed van ze gevonden , ik moest er óók wel erg om lachen ,maar van die rotbanken kan ik wel janken!

    Beantwoorden

  18. Hanny
    Jan 09, 2007 @ 01:15:08

    Zo’n nieuw Monopolyspel zou aan mij niet besteed zijn. Ik heb al niets met geld en met getallen. En de bedragen die je noemt, gaan mijn bevattingsvermogen te boven. Als je dan ook nog je geld niet in de hand kunt houden, maar dat het in dat pinapparaat zit, dan is voor mij de lol er snel af, denk ik.
    Leve de goede oude tijd 😉

    @ Hanny
    Precies mijn idee , geld moet je voelen knisperen in je handen ( ook bij een spelletje) daarom zet ik me zo af tegen het pinnen.
    Je hebt totaal geen overzicht en het is deels daarom dat zoveel jongelui dik in de schulden zitten , daarbij aangemoedigd door de banken .

    Beantwoorden

  19. Annemarie
    Jan 08, 2007 @ 22:39:25

    Ohh die versie is wel cool (H) NOg langer…

    Maar helaas bij ons thuis werkt dat niet. MIjn vader doet eigenlijk nooit mee 😦 Helaas!
    whaha, maar ik vind het voor jullie wel een enorme stunt… *gniffel*

    liefs, Annemarie

    @ Annemarie
    Ze hebben me inderdaad behóórlijk tuk kun je wel zeggen !

    Beantwoorden

  20. Tagrijn
    Jan 08, 2007 @ 22:36:21

    Ik denk niet dat ik dit leuk vind… Heb vroeger veel Monopoly gespeeld. Met oranje briefjes van honderd gulden. U hebt de eerste prijs in een schoonheidswedstrijd gewonnen. U ontvangt 35 gulden…Daar doen de meiden het tegenwoordig niet meer voor!

    @ Tagrijn
    Het is ook niet leuk , nou ja dat vind ik dan ! Zal wel jeugdcentiment zijn Tagrijn!

    Beantwoorden

  21. Rnald
    Jan 08, 2007 @ 21:42:43

    Hallo, echt een spel voor u, dat zie ik zo wel.

    Let wel op dat niemand uw pincode kan zien als u die intikt.

    Komt er nu ook nog een tijd dat u aan internet banking gaat denken ??????? gna gna gna

    Gr. Ronald

    @ Ronald
    Ik héb inderdaad wel eens een nachtmerrie ! Ik hoop ruim vóór dat dát verplicht wordt “het loodje te leggen ” , ga daar m’n best voor doen !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

