éindelijk!

O jongens wat hébben we een geweldig leuke Sinterklaasavond gehad !
Jullie hebben ondertussen wel gemerkt dat we  warme aanhangers zijn van dat feest en dit jaar hebben we iets bijzonders gedaan !
Om ook bij toekomstige generaties een bezoek van de  goedheilig man mogelijk te maken besloten Henk en ik een nieuwe Sint en Piet outfit aan te schaffen  voor kinderen én kleinkinderen .
Maar hoe biedt je zoiets in stijl aan ……….. inpakken natuurlijk maar dan nét ff anders !
image
Het is een gegiebel voor de deur jewélste , en dan weten ze nog niet eens dat in de doos Sint en Piet in de meest krankzinnige houdingen op de been proberen te blijven , de afgevallen mijter in het stikdonker proberen terug te vinden waarbij Sint met de krul van de staf ( de rest paste niet in de doos ) Piet bijna  blind slaat !
Ze weten óók niet dat we al vroeg er op de dag stiekem in de garage de doos in elkaar hebben “liggen ” plakken want een doos van die afmetingen past van geen kant in ons autootje .
Het blijft oppassen voor Piet om niet op de “jurk” van Sint te trappen in het donker en zo lachen in gehurkte houding is voor Piet ook niet de beste manier om “de plas op te kunnen houden ” .
image
Natuurlijk voelen ze wél nattigheid , opa en oma waren te laat ……maar ondanks dat (nee écht niet omdat ze allemaal op sokken staan en de straat wat nat is ) duurt het even eer er iemand de dekstel open durft te doen .Bij het pijltje zie je Sint al ongeduldig door een kiertje “staan ” kijken !
image
Onder luid gejoel gaat uiteindelijk de deksel eraf en mogen Sint en Piet weer overeind komen  hetgeen tot hun grote verbazing nog lukt ook!
image
Was in de doos komen al geen eenvoudige zaak , erúit is ook lastig maar Jennifer wil Sint en Piet best even helpen . Door over de “strik”te lopen probeert ze haar sokken droog te houden én ons te bevrijden van de doos .Het help enorm ( nét als het in de doos kruipen ) dat er geen bodem in de doos zit .
image
Natúúrlijk spreekt Sint iedereen persoonlijk toe met behulp van informatie uit het grote boek . Soms zijn kinderen zó nieuwsgierig naar hun cadeautjes dat er dan “geen hond luistert ” nou bij ons wél hoor!
image
De échte surprise avond kon dus beginnen en tjonge jonge wat had iedereen z’n best gedaan , wat waren de gedichten raak en wat wás het gezellig !
De foto’s van de surprises bewaar ik maar weer tot volgend jaar want  Sint moet nu het veld ruimen voor de kerstman .
Tja of jullie moeten er érg om gaan zeuren dán kan ik altijd nog een Sintlogje maken !
15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: op schema | van koninklijk tot knettergek
  2. Trackback: hij komt …. « van koninklijk tot knettergek
  3. Anoniem
    Dec 08, 2006 @ 15:43:51

    hallo riet je had een reactie bij mij gezet en ja waar ben ik aan begonnen en ja zoals je schrijft de jonge mensen denken er niet bij na dat wij oudjes niet met de pc zijn opgegroeid voor hun is het oude koek maar voor ons is het dat niet ga het toch proberen lukt het is het goed lukt het niet ook goed wens jullie een fijn wekend
    groetjes truus

    Beantwoorden

  4. sylvester
    Dec 08, 2006 @ 08:03:29

    Hoe krijg je al die rendieren zometeen in een doos? hahaha

    @ Sylvester
    Lijkt me niks , houden we zéker geen tenen over met al die trappelende hoeven .

    Beantwoorden

  5. Tagrijn
    Dec 08, 2006 @ 00:33:40

    Ja, wij willen allemaal een extra editie met foto’s! En heette jij bij die gelegenheid Pietepietz?

    @ Tagrijn
    Misschien was poetzenpietz ook wel op z’n plaats !

    Beantwoorden

  6. Annemarie
    Dec 07, 2006 @ 23:25:44

    Nou deze vind ik al helemaal cool!!! Dus ik ga voor de log!!!! 😀

    @ Annemarie
    komt er zo snel mogelijk aan !

    Beantwoorden

  7. Belinda
    Dec 07, 2006 @ 16:04:51

    Wat een fantastische suprise zeg!!! Hahahahaha ik had graag de bekkies van de kids en van jullie willen zien in die doos! Hahahaha Geweldig!!
    Geen spierpijn nu van dat dubbelgevouwen in die doos zitten?

    Ennuh… als je nog een logje over de sint wil maken: GRAAG!! 🙂

    @ Belinda
    Eigenlijk hadden we een camera in de doos moeten hebben , was écht lachen hoor .Dat gedoe om overeind te blijven en niet op elkaars kleding en voeten te trappen !Maar het was het allemaal dubbel en dwars waard , wát een lol.

    Beantwoorden

  8. Anoniem
    Dec 07, 2006 @ 15:07:15

    hallo riet en henk waar halen jullie de moed vandaan in een doos hebben jullie geen spierpijn
    en ja de fotos en gdichtje moet je zeker laten zien in een logje
    wens jullie nog een fine dag
    truus

    @omatruus
    ik ga aan de slag , we waren zélf ook wel bang dat we om zouden vallen in de doos maar het ging , op wat gescharrel na , prima !

    Beantwoorden

  9. Befana
    Dec 07, 2006 @ 13:59:59

    En ons nog een jar in spanning laten, dat kan je niet maken…
    Teken de petitie beste mede loggers…..
    Ik wil een sint logje hier zien, wie volgt?

    @ befana
    Ok. ik geef me over , ben al foto’s aan het bietsen want ik vergat natuurlijk weer af en toe foto’s te maken .

    Beantwoorden

  10. Hanny
    Dec 07, 2006 @ 13:27:23

    Geweldige surprise! Zal een grote verrassing geweest zijn voor de familie!
    En natuurlijk moet je nog een Sintlog plaatsen, want ik wil de huisvlijt zien! Kunnen we misschien ideeën opdoen voor volgend jaar.
    Gezellige dag,
    liefs Hanny

    @ Hanny
    Daarom wilde ik de foto’s van de surprises eigenlijk tot volgende Sint bewaren , om mensen tegen die tijd op ideen te brengen maar o.k. ik doe het natuurlijk maar wát graag in een volgend log.

    Beantwoorden

  11. quidam
    Dec 07, 2006 @ 13:20:54

    hahahaha lol!
    en straks weer het Kerstmannenpak aan?
    Die foto’s moeten er natuurlijk WEL komen!

    @ o.k.( ik wist niet dat je kwaad werd) die foto’s de volgende keer dan .
    Maar de kerst man ? denk het niet hoor daar hebben wij het postuur niet voor!

    Beantwoorden

  12. Emmelinda
    Dec 07, 2006 @ 13:02:49

    Whaahaaa wat een heerlijke opa en oma…euh…sinterklaas en ZWARTE Piet hebben de kleinkids toch! Geweldig! Wat zullen jullie een flinke voorpret gehad hebben. Ik zou niet meer bij komen van de lach denk ik hahaha.

    Ennuh…jaaaaa ik wil. Euh..niet trouwen hoor..maar nóg een Sintlog (oeps, dat rijmt) *zeurt*

    Fijne dag vandaag! Dikke knufff

    @ Emmelinda
    wij kwamen ook niet meer bij van het lachen en natuurlijk ontzettend veel voorpret gehad .Ja een béétje gek zijn we wel begin ik te geloven !

    Beantwoorden

  13. MarionS9
    Dec 07, 2006 @ 12:51:22

    Wat een leuk idee weer, van jullie, nou ik ga niet zeuren maar een sint logje is natuurlijk altijd welkom.Had je geen pijn in je spieren na dat je uit de doos was? Het idee, ik zou niet meer uit de kreukels komen haha.
    fijne middag nog, liefs, Marion.

    @ MarionS9
    Gelukkig was de doos echt ruim anders hadden ze ons er inderdaad uit moeten takelen . Maar o, o, o, wat hébben we een lol gehad .

    Beantwoorden

  14. Natazz
    Dec 07, 2006 @ 12:32:14

    Ohh sint en piet waren bij jullie, vandaar dat mijn schoen zo leeg bleef. Wel een geweldig idee en ik zie jullie al stuntelen. hahaha.

    fijne donderdag
    liefs Natazz

    @ Natazz
    Gelukkig zat Inge in het complot dus hadden we hulp om in de doos te komen maar lachen was het wél!

    Beantwoorden

  15. paco painter
    Dec 07, 2006 @ 11:07:29

    Kom maar op met de foto’s. Is altijd leuk.

    @ Paco
    ik ga m’n best doen .

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

