begin is er!

We zijn érg vroeg dit jaar , nog ruim 2 weken te gaan en onze surprises  staan al flink in de steigers ! Nééhee….. we kunnen nog niet vertellen wát en voor wie we dit jaar aan het werk zijn  maar wel dat we het weekend gezellig “aan de knutsel waren !

We hebben altijd veel plezier van het feit dat we beiden in een drukkerij gewerkt hebben en daar nog regelmatig even binnenwippen , voor surprisemakers is het daar natuurlijk luilekkerland . Gekleurd papiertje hier ,kartonnetje daar plakstripje zus en boekschroefje zo! Ook aan lijmsoorten  en dozen geen gebrek dus je begrijpt ……. we zijn nét kraaien en kunnen echt álles gebruiken!

Vorig jaar  wisten we al snel wat we  voor kleindochter Annemarie moesten maken , ze is gék van paarden dus…… een paard moest er komen , begin d’r maar aan!

image
Gaas hadden we nog , kranten zát natuurlijk en behangersplaksel heb je als echte “doehetzelver ” altijd in huis en al snel staat het beestje wiebelig in z’n blootje!
image
Loodzwaar door de kranten vol lijm licht het arme beest voor de open haard bij te komen als dát maar goed komt , de paardenbuik is erg gevoelig heb ik altijd gehoord en een koliekje is zó opgelopen .
image
De oude ( nep) bontjas van m’n schoonmoeder lijkt ons een passende vacht voor het beest.O.K. ,toegegeven zo lijkt het meer op een hyena dan op een paard maar bij surprises verhoogt een dergelijk “afwijking van normaal ” de feestvreugde alleen maar. Het was nog een flinke puzzel het spul  met lijm / naald en draad op alle plekken vast te krijgen .
image
Hier ging het ondanks alles tóch al wat lijken al moesten er nog manen op ( van wol) ,de hoeven nog zwart geverfd en nog wat kleinigheden .
We waren er al bang voor , het beest had kou gevat en Annemarie moest dus meteen als dierenarts aan de slag .
Als een echte veearts moest haar hand onder de staart van het beest de koliek opzoeken en in de buik even orde op zaken stellen .
Dat ze daarbij tot de ontdekking kwam dat het verteringsproces van het paard in volle werking was en er flink in de bruine shit gegrabbeld moest worden om haar cadeau te vinden liet Anne de rillingen over haar lijf lopen ,zelfs al wist ze natuurlijk wel dat het bekende mengel van zoete koek en water desnoods opgegeten zou kunnen worden .
Het paard heeft nog máánden op haar kamer gestaan en dát vonden we erg leuk na al ons harde werken !
17 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: hulp-Piet « van koninklijk tot knettergek
  2. Linda
    Nov 23, 2006 @ 09:57:36

    Ik ben via Paco op je log gekomen en wilde graag eens reageren, wat een prachtige surprice, dat paard!
    Mijn dochter heeft een eigen paard en is dan ook ‘bezeten’ door alles wat met paarden te maken heeft. Ik doe het jullie niet na. Wij kennen het gebruik van de surprices niet, in België en eigenlijk vind ik dat wel jammer, lijkt me heel erg lachen, altijd.Groetjes, Linda.

    @ Linda
    De hartewens van mijn kleindochter is óók een eigen paard , helaas is dat in de dichtbevolkte randstad geen optie . Het zou erg veel geld kosten het paard ergens verzorgd en onder dak te krijgen .
    Jammer dat jullie in belgie niet op de route van Sinterklaas blijken te liggen , het is een geweldig feest voor wie kinderen ( of het kind in zichzelf ) heeft !

    Beantwoorden

  3. Hanny
    Nov 21, 2006 @ 22:52:13

    Ik heb het altijd geweldig gevonden om Sinterklaas met en surprises (groot of klein) en gedichten (groot of klein) te vieren. Maar het gezelschap moet niet al te klein zijn, dan is er toch minder plezier. Daarom slaan we het over. Maar er een beetje naar verlangen doe ik wel.

    @ Hanny
    Voorál het gedichten maken is erg leuk en dat doe ik ook vaak voor mensen die niet op “ons “feestje aanwezig zijn . Gewoon zomaar sturen of in de brievenbus doen . Maar het is natuurlijk het leukst te vieren met een groepje !

    Beantwoorden

  4. Belinda
    Nov 21, 2006 @ 15:35:54

    Wat een prachtige suprise hebben jullie verleden jaar gemaakt!
    Nadeel is dan natuurlijk wel dat de verwachtingen dit jaar weer hoog zijn dus ik hoop dat jullie dat ook weer waar kunnen maken (maar dat zal wel lukken denk ik!)

    Wat leuk dan ook dat het paard nog lang in Anne’s kamertje heeft gestaan! Ben benieuwd wat jullie er dit jaar van gaan maken!
    @ Belinda ,
    Daar heb je helemaal gelijk in , we hebben erg moeten denken en het lukt wel maar is inderdaad iets minder spektakel denk ik !

    Beantwoorden

  5. MarionS9
    Nov 21, 2006 @ 10:16:25

    Kan me voorstellen dat je het beestje miste, knap werk hoor.
    Succes met de volgende creaties.
    fijne dag, groetjes, Marion.

    @ MaionS9
    Er staat er al één vrijwel klaar , was best veel werk en mooi gelukt maar toch iets minder spectaculair !

    Beantwoorden

  6. Ria / Cloggy
    Nov 21, 2006 @ 10:11:42

    Ja en dat jullie keien zijn in surprises wist ik wel ondertussen.
    De voorpret is bijna net zo leuk als de avond zelf!
    Wat een geschijt trouwens met berichtjes zetten dat je steeds die domme code moet overnemen!
    Voor jullie verder een hele fijne dag vandaag, hier schijnt het zonnetje.
    Liefs Ria

    @ Ria
    O ja , de voorpret is echt heftif , vooral omdat we het samen kunnen doen .
    Die domme codes houden blijkbaar vanzelf op als je een paar keer bij iemand gereageerd hebt , ik hoef bijna nergens meer iets in te vullen.

    Beantwoorden

  7. paco painter
    Nov 21, 2006 @ 09:34:15

    heerlijk om je zo te kunnen uitleven

    @ Paco
    Ja als je eenmaal op dreef bent kan het niet gek genoeg zijn !

    Beantwoorden

  8. Floor
    Nov 20, 2006 @ 22:19:33

    Wow gaaf zeg!!! Wat heerlijk als je je zo mag uitleven. En lekker ook dat je bij een drukkerij terecht kan voor allemaal materialen. Ik zou ook niet te stoppen zijn… Ik ga me komende week op de kerstcreaties storten.
    @ Floor
    We hadden die keer ook écht alles mee , het is natuurlijk óók wel eens wat minder .Vooral voor de kids is het erg leuk om te doen .

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Nov 20, 2006 @ 21:52:24

    Zo jullie maken er een hoop werk van, hartstikke leuk.

    @ L.Glibber
    Nou ja , we hebben ook wel eens iets minder inspiratie maar hoofdzaak is toch dat we er plezier in hebben .

    Beantwoorden

  10. Annemarie
    Nov 20, 2006 @ 20:49:07

    ERg veel werk maar met een super gaaf eindresultaat!! Wow, daar kun je echt trots op zijn 🙂

    Succes met de nieuwe knutselpraktijken, ben benieuwd wat eruit gaat komen!!!

    @ Annemarie
    dit jaar hebben we minder spectaculaire plannen maar weer plezier voor 2 ( de man dan hé!)

    Beantwoorden

  11. Natazz
    Nov 20, 2006 @ 17:25:56

    Wauw, dat is nog eens een suprise, ik kan me voorstellen dat jullie samen de grootste lol hebben gehad. Super!

    @Natazz
    We misten het beest gewoon toen het niet meer in de serre stond te wachten .

    Beantwoorden

  12. Natazz
    Nov 20, 2006 @ 17:23:24

    Wauw, dat is nog eens een suprise, ik kan me voorstellen dat jullie samen de grootste lol hebben gehad. Super!

    Beantwoorden

  13. HUUB tabakspot ...master of the dots...
    Nov 20, 2006 @ 17:08:57

    jaja het bedenken is vaak heel erg leuk…

    Beantwoorden

  14. quidam
    Nov 20, 2006 @ 14:52:16

    Ow, wat heb je dat gaaf gedaan! Zo’n surprise is onvergetelijk!

    @ Quidam
    Dit was inderdaad wel “een van de betere surprises “maar voorop staat de lol die we hebben wij het knutselen .Henk en ik vullen elkaar altijd aardig aan waardoor je meer problemen op kunt lossen .

    Beantwoorden

  15. Anoniem
    Nov 20, 2006 @ 13:19:46

    hallo riet heerlijk dat geknutsel bij jullie werd hier vroeger ook gedaan maar is nu allemaal door omstandighedeh in het slop geraakt maar missen doe ik het zeker vind ik heel jammer fijne dag jullie en het paard ja het leek inderdaad op een hyena
    groetjes truus

    @ omatruus
    Gewoon zélf aan beginnen , al krijg je geen surprise terug de lol van het bezig zijn is al beloning genoeg . Desnoods alléén een gedicht , je kunt juist met de Sint zo heerlijk de draak steken met iemands (on) hebbelijkheden !Of iemand juist eens even in het zonnetje zetten .

    Beantwoorden

  16. Tagrijn
    Nov 20, 2006 @ 11:55:20

    O, wat krijg ik weer een heimwee naar de tijd van de in elkaar geknutselde surprises en gedichten en dat je elkaar op een leuke manier in de maling kon nemen, het geheimzinnige gedoe eromheen… Fijn, dat jullie daar nog zo mee bezig kunnen zijn.

    @ Tagrijn ,
    Gewoon dóen Tagrijn , kan nog makkelijk ! We amuseren ons nu al reuze met al dat gefreubel en op 5 dec gaat helemaal het hek van de dam . Als er geen “gelovige zielen “in de familie zijn doen we áltijd iets met surprises .Zó leuk!!!!!

    Beantwoorden

  17. Befana
    Nov 20, 2006 @ 11:52:29

    Het is dan ook een mooi exemplaar geworden. Mijn complimenten. Beter dan mijn suprise die ik maakt voor het eerst van mijn leven,
    Ik wilde daar niet te laat mee zijn en begon er ruim op tijd aan. Een lekkere echte taart met slagroom gemaakt en daar mijn kado in gedaan. Alles kon dus opgegeten worden. Alleen moet je een taart niet een maand van te voren maken en er slagroom op spuiten…!!!

    @ Befana,
    Whahahahaha, ik zei toch al er mág wat misgaan met een surprise dat verhoogd de lol ! Ik betwijfel trouwens of een taart na een maand uberhaubt nog wel eetbaar is!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

