€10.000,–

kooi.gif
Tja ik maak liever een lolletje maar toen ik vanmorgen de krant zat te lezen besloot ik toch  voor een tikkie maatschappij kritisch logje , moet kunnen .
Eén van de dames lichtekooi eh…. sorry , slip of the finger , één van de dames uit “de gouden kooi “vertelde in een interview dat zij zélf aangedrongen heeft haar uitkering stop te zetten omdat zij in de kooi niet aan haar sollicitatie verplichting kon voldoen .
Zij vertelde óók nog dat er nu een bedrag, gelijk aan haar uitkering, aan haar gezin uitbetaald zal worden !
Ik had net m’n haar keurig in model gemaakt , jammer ……want natuurlijk stonden al m’n haren metéén weer rechtovereind !
Het programma “leeft” totaal niet bij mij maar door de kranten kom ik er toch niet helemaal omheen .
kooi.gif
Hoe is het mogelijk dat iemand die door de T.V producent “onderhouden wordt” gewoon de uitkering thuisbezorgt krijgt en nog vreemder ……hoe kan iemand die uitkering gerechtigd heet te zijn even  € 10.000,– ophoesten om zich in te kopen in deze onsmakelijk affaire !
In dezelfde krant lees ik ook nog dat er steeds meer A.O.W gerechtigden gedetineerde criminelen zijn die deze uitkering ook gewoon uitbetaald krijgen , dit in schrille tegenstelling tot bejaarden die in een zorginstelling moeten verblijven en daar ,behalve € 200,– zakgeld de rest van de A.O.W.uitkering als eigen bijdrage in hun verzorging moeten inleveren .
Wie wil er nog oud worden in Nederland , ik niet dus , geef mij maar een spuitje als het zover is dat ik naar een tehuis moet !
De éérste partij die deze scheefgetrokken zooi op gaat ruimen kan op mijn stem rekenen , het is hoog tijd dat het kaf wat beter van het koren gescheiden gaat worden al zal de politiek dát wel weer te moeilijk vinden .
Natuurlijk moeten mensen die buiten hun schuld in de problemen komen geholpen worden maar als ik in mijn eigen omgeving al meer gevallen ken van misbruik dan van terecht gebruik van uitkeringen kan dat slecht het topje van de ijsberg zijn .
Iedereen kent toch wel zo’n uitvreter die al jaren een uitkering met grof geld aanvult door zwartwerken ,terwijl hij/zij nou juist een uitkering ontvangt omdat hij /zij dat niet zou kunnen , en ondertussen profiteert van alle voorzieningen voor minimuminkomens .
Ik ken er wel een paar maar……..het het is niet mijn taak deze mensen “op te hangen “
kooi.gif
Het zijn deze “slimme jongens” (kunnen ook meisjes zijn hoor) die het verzieken voor het deel dat volkomen terecht een uitkering krijgt .
Ook van die mensen ken ik er wel een paar en het vreemde is dat juist déze mensen niet klagen maar roeien met de riemen die ze hebben al is het geen vetpot .
Henk en ik zijn  heus geen heilige boontjes en hebben zelf ook wel eens wat overwerk zwart uitbetaald gekregen maar wél ons leven lang gewerkt en belasting betaald !
Mijn vroegere baas zei altijd als hij belasting af moest dragen ” het is een goed teken als ik veel moet betalen , dan heb ik ook veel verdiend” !
Ik zou willen dat er wat meer mensen zo dachten , er zou dan meer ruimte zijn voor de mensen die het écht nodig hebben !
Om nog even op de kooi bewoonster terug te komen , misschien ziet zij het betaalde geld als een investering naar “het grote geld” , en voor deze kleine kans moeten haar kinderen hun moeder missen ,nou ja , waarschijnlijk missen die kinderen niets aan zo’n moeder !
kooi.gif
 
19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Emmelinda
    Okt 19, 2006 @ 10:56:57

    Dat was nou psies wat ik me afvroeg toen ik dat hoorde! Er zijn dagen dat ik dat geld niet kan ophoesten hoor :p ghehehe. Ik volg het programma niet maar ik heb al genoeg van haar gezien om te weten dat ik er ook niet naar wil kijken 😉

    Beantwoorden

  2. rietepietz
    Okt 15, 2006 @ 14:37:59

    @ Belinda
    En tóch zou ik wel graag willen dat er betere controle zou zijn op misbruik , er zou dan minder geknepen hoeven te worden bij de allerzwakste groepen zoals zieken en bejaarden die nu vaak het slachtoffer worden omdat “de handige jongens en meisjes “alle potjes leegmaken “waardoor weer nieuwe bezuiningen volgen ! Daarvoor werken mensen als jij bijv. te hard !

    Beantwoorden

  3. Belinda
    Okt 15, 2006 @ 14:23:37

    Wij zijn zelfstandig ondernemer en moeten keihard werken om elke maand ons hoofd boven water te kunnen houden! En het is zo zoals je oude baas zei: Iemand die veel belasting moet betalen (en daar over klaagt) verdient ook veel geld!

    Ik volg de Kooi niet maar natuurlijk heb ik ook in de kranten gelezen over het reilen en zeilen van mevrouw Natasja. Ik denk dat haar WW-uitkering stopgezet is en omgezet in een bijstandsuitkering (waarop ieder mens in Nederland recht op heeft zelfs als je in de gouden kooi verdwijnt).
    Ik ga me daar ook niet druk over maken want volgens mij is al die berichtgeving alleen maar bedoeld als reclame voor het programma. Negatieve reclame is nog steeds reclame.
    Ik concentreer me erop om zelf mijn hoofd boven water te kunnen blijven houden en wat een ander uitvreet dat moeten ze zelf maar weten!

    Beantwoorden

  4. rietepietz
    Okt 15, 2006 @ 13:54:31

    HUUB tabakspot
    Ik ook niet en daar mis ik niets aan denk ik!

    Beantwoorden

  5. rietepietz
    Okt 15, 2006 @ 13:53:09

    @ Quidam
    van mij mag iedereen die dat wil ook kijken al zie ik dit soort zooi incusief B.B. zelf nooit maar als men een uitkering ontvangt van onze belasting centjes en zóveel geld blijkt te kunnen ophoesten om mee te mogen doen is er wel iets mis denk ik .
    Bovendien heeft deze dame weliswaar haar uitkering opgezegd maar wordt die nu gewoon doorbetaald aan haar gezin .

    @ omatruus
    ik denk dat we niets missen aan dit soort bagger Truus , maar er zijn mensen die niets beters te doen hebben .

    Beantwoorden

  6. HUUB tabakspot ...master of the dots...
    Okt 15, 2006 @ 13:51:57

    heb er nog geen sec van gezien…

    Beantwoorden

  7. OmaTruus
    Okt 15, 2006 @ 13:34:10

    ja riet je hebt helemaal gelijk zelf heb ik het programma niet gezien kijk ik niet na (heb het te druk alles uit te zoeken op de pc haha)die vrouw moet zelf weten wat ze doet maar welk normaal mens schuift haar kinder aan de kant op een leeftijd dat ze haar het harts nodig hebben
    fijne dag groetjes truus

    Beantwoorden

  8. quidam
    Okt 15, 2006 @ 10:47:43

    Ik heb er geen uitgesproken mening over. IK ZOU HET NOOIT DOEN, maar ik veroordeel die vrouw niet.In het begin werd B.B ook veracht, maar er kijken toch al 6jaar elke dag mensen naar. Wie weet hoeveel mensen met een uitkering daarin hebben gezeten. Ik las trouwens dat ze voor dat ze in de KOOI ging, haar uitkering had opgezegd.(ik heb het trouwens nog niet EEN keer gezien)

    Beantwoorden

  9. Carry&Kaylee
    Okt 15, 2006 @ 00:13:48

    hallo lieffie van me..

    ik verheug me nog steeds op komende week..
    we moeten wel even met mekaar bellen he.. of anders even via msn..
    ik zal me vlug even op msn melden bij je ok haha..

    ik kom vlug je logjes even lezen ok.. en anders vertel je me maar alles in ‘person’ hahah..
    zellliggggggggggg…

    dikke kusssss..
    van een heel ergggg verliefde carry xxxxxxxxx

    Beantwoorden

  10. rietepietz
    Okt 14, 2006 @ 15:49:47

    @ Sylverster
    Omdat onze ministers ook al niet al te snugger zijn blijkt het dus inderdaad niet moeilijk om de kluit te belazeren !

    Beantwoorden

  11. sylvester
    Okt 14, 2006 @ 15:43:32

    Ik heb toevallig een stukje gezien, omdat er een link op een logje stond, en toen kreeg ik live op de pc de beelden, maar er zit ook geen enkele snuggere tussen wat ik zo effe snel zag, maar de boel besodemieteren met onze belastingcenten kunnen ze blijkbaar wel, het zou verboden moeten worden!

    Beantwoorden

  12. rietepietz
    Okt 14, 2006 @ 13:26:07

    @ Tagrijn
    Dat had ik inderdaad gelezen maar jij had tenminsten een plaatje van een échte gouden kooi !

    Wat die uitkeringen betreft , het vreemde is dat er dus voor bejaarden en zieke mensen wél mogelijkheden zijn om ze te laten betalen voor het wonen in een zorgcentrum, dus tóch meten met twee maten .Het trieste is dat iemand de keus heeft om op het rechte pad te blijven , dus kan kiezen om uit de gevagenis te blijven voor zieken mensen is die keus er helaas niet en bij ál hun ellende worden ze dan nog gekort op hun inkomen , te triest voor woorden !

    Beantwoorden

  13. Tagrijn
    Okt 14, 2006 @ 12:31:50

    Het is een ziek programma met een ziek format uitgezonden door zieke geesten. En dat er nu acties op gang zijn gekomen om iemand uit te kopen: nog zieker!
    Toevallig had ik er vorige week ook al over geschreven. Als ik even mag:
    http://tagrijn.web-log.nl/tagrijn/2006/10/gekooid.html
    Dat heb je gelezen dus je weet precies hoe ik erover denk.
    Al ruim twintig jaar geleden heeft de Sociale Verzeringsbank, die de AOW uitbetaalt,een proefproces gevoerd en de AOW-betaling aan een gedetineerde geschorst. De SVB verloor de zaak omdat werd gesteld dat het recht door het in Nederland wonen is opgebouwd. Als je deze regel gaat wijzigen haal je de hele basis onder de wet vandaan. De enige mogelijkheid is dat de gevangenissen deze gevangenen een bedrag voor ‘kost en inwoning’ laten betalen tot het bedrag van de AOW. Wat dan weer met twee maten meten is t.o.v. de andere gevangenen. Goh, ik zit hier bijna een heel logje te schrijven! Maar het is een probleem dar al jaren speelt.

    Beantwoorden

  14. rietepietz
    Okt 14, 2006 @ 09:53:17

    @ Natazz
    Soms héb ik dat gevoel al een beetje , we hebben het goed en leven ons eigen leventje !We proberen de dingen die ons niet bevallen zoveel mogenlijk buiten te sluiten en vaak lukt dat aardig !

    @ Paco painter
    En helaas valt er zo weinig tegen deze jeuk te “krabbelen”

    Beantwoorden

  15. paco painter
    Okt 14, 2006 @ 09:30:45

    ja, hier krijg ik ook jeuk van

    Beantwoorden

  16. Natazz
    Okt 14, 2006 @ 09:14:54

    De gouden kooi, niets voor mij maar je hebt wel gelijk, het is van de zotten dat het zo is. Ik snap uberhaupt niet dat je als moeder je kinderen zo achter kan laten bij je familie alleen maar voor geld. Zoek verdrorie een baan dan verdien je ook geld en dan kan je ook nog voor je eigen kinderen zorgen.

    Ik wens je een heel fijn weekend Riet en weet je, als je straks niet meer normaal kan leven, kruip je samen met Henk in de gouden kooi. *gniffel*

    Beantwoorden

  17. Hanny
    Okt 13, 2006 @ 23:56:41

    De hele toestand rond dat Gouden Kooi programma (nog nooit gezien trouwens) toont aan hoe hebzuchtig de mens kan zijn. Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die hieraan mee willen doen en die hiernaar willen kijken.

    Beantwoorden

  18. Ria / Cloggy
    Okt 13, 2006 @ 23:42:02

    Ja meissie het is krom verdeelt in dit kleine landje.
    Ik ga zoveel mogelijk om dat soort krantenberichten heen op dit moment.
    Komt mijn bloeddruk niet ten goede he…
    Voor jullie een heel fijn weekend.
    Liefs Ria

    Beantwoorden

  19. Annemarie
    Okt 13, 2006 @ 23:00:20

    Tsja.. Gouden Kooi heeft me nog nooit aangesproken. Als ze dat willen ze doen maar..

    maar die uitkering, dat gaat me wel heel ver.. Ze is toch getrouwd? Kan die man toch gewoon werken??…

    En wat je zegt, de mensen die het slecht hebben hoor je het minste klagen, die zijn blij met wat ze krijgen..

    Wow, die oude baas van jou heeft echt een super uitdrukking! Die ga ik onthouden:)

    liefs, Annemarie

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

