communicatie

Ik ben even in m’n oude verhaaltjes bij Ria op de site gedoken , bij deze moest ik zelf weer even glimlachen. Voor mij is het natuurlijk een verhaaltje met beelden omdat ik het wéér zie gebeuren zoals die ochtend………..

Om 9 uur s’morgens gaat de telefoon, overbuurman Jaap (zal ik hem maar noemen) klinkt paniekerig aan de lijn “mag ik je even storen,  mijn mobiele telefoon doet het niet. Ik wilde hem aan zetten omdat ik hem morgen nodig heb maar nu staat er in het venster dat ik de pukcode in moet toetsen ”
Ik kalmeer Jaap en zeg dat het wel goed komt vóór morgen. Jaap en z’n niet zo mobiele partner zijn ongeveer iets ouder dan ik en kunnen meestal nog héél goed zonder “mobieltje” maar soms zien ook zij de voordelen .
Ik zeg dat ik denk dat Jaap de code om het toestel aan te zetten vast 3 x geprobeerd heeft en dat klopt. Ik vertel hem dat de puk code, waarschijnlijk in een geel pakketje bij aanschaf van de telefoon meegeleverd werd en, wetende hoe secuur hij is,  deze zéker nog in het doosje met de rest van de papieren ligt .

Opgelucht vraagt hij of hij dan even met de spulltjes langs mag komen en na 2 minuten staat hij voor de deur .
In het boekje dat hij, met de telefoon, bij zich heeft staat het verhaal over de code …….” Nee Jaap, dit is de handleiding” zeg ik en neem een duik in m’n rommelige kast om er een mapje met pukcode uit te halen “zoiets moet je hebben want je hebt nét zo’n toestel als ik (5 jaar geleden ) had ” .
Nu gaat Jaap een licht op, Oh….. zoiets heb ik zien liggen ja, maar ik dacht dat het iets anders moest zijn “. Jaap weer terug naar de overkomt en staat 3 minuten later weer voor de deur, met een héél pakketje spulletjes waaronder ook de pukcode échter……….er zit ook nog een simkaart in en wat bonnen voor extra beltegoed .
“Jaap dat kan niet” zeg ik , “de simkaart hoort in het toestel te zitten dus dit kán niet van jouw toestel zijn welk nummer heb je ook al weer . ”
Jaap wikkelt de papiertjes, die met een elastiekje om de telefoon gebonden zijn, eraf en er blijken telefoonnummers op blijken te staan (hoezo geheugen in het toestel ). Het nummer bij de simkaart is inderdaad niet zijn nummer .
“O ja , ik heb ooit een toestel voor Adrie gekocht maar omdat we toch altijd samen zijn is dát nooit gebruikt ” zegt Jaap. Jaap weer naar de overkant want hij weet zeker dat er nóg zoiets moet liggen dus de simkaart overzetten is geen optie, te lastig want dan moet “iedereen “op de hoogte gesteld worden van het nieuwe nummer .

Het volgende pakketje bevat de pukcode van ons oude toestel dat destijds zijn eerste toestel werd en we besluiten tóch maar de simkaart van het ongebruikte toestel over te zetten en ik zet álle nummers ( zeker wel 3 ) die hij erin wil even in het geheugen voor hem .
Jaap huppelt opgelucht naar de overkant . Na 10 minuten staat hij wéér voor de deur met een schattig boeketje roosjes en de pukcode van het toestel, was achter het laadje gegleden en het zou toch wel erg lief zijn als ik nog even …………. natuurlijk help ik Jaap uit de brand, ik wil het niet op m’n geweten hebben dat hij 3 mensen, waaronder ikzelf , op de hoogte moet brengen dat hij een nieuwe nummer heeft !

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 22:06:37

    @ Orbi , alles met mate orbi én op z’n tijd .ik ben meestal niet “haantje de voorste en laat graag anderen de “kinderziektes”uit nieuwe dingen halen !

    @ Natazz , ik ken gemiddeld genomen , toch niet erg veel mannen die er niet mee overweg kunnen . De tobbers zijn in mijn omgeving meestal vrouwen !

    Beantwoorden

  2. --Natazz--
    Mrt 20, 2006 @ 19:38:35

    Mannen en telefoons, het moest verboden worden. hahaha.

    Beantwoorden

  3. orbi
    Mrt 20, 2006 @ 19:00:51

    Dit noem ik nog eens vreemd.
    Jarenlang heb je de mobiel verketert en als
    onzinnig genoemd en nu manifisteer je notabenen
    als mobiel dokter. Niet erg standvastig zou ik zo zeggen. Maar wel weer een goed iets om andere
    daar mee te helpen.

    Beantwoorden

  4. Mariëlle
    Mrt 20, 2006 @ 15:59:26

    Hai Riet, natuurlijk mag je me linken (had ik ook al gedaan).
    Die mobieltjes ja, laat ik nou toch ook zo’n “Jaap” zijn. Ik kan opnemen en bellen en thats it. Meer heb ik ook niet nodig. Sms, geen idee hoe het moet, in geval van nood wil ik iemand kunnen bereiken en andersom.
    Fijne dag, liefs Mariëlle

    Beantwoorden

  5. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 15:13:45

    @ Blondie,
    Ja zonder gaat ook best Blondie maar ik ben het nu gewent en soms , als ik wat langer in de auto zit ( wat ik erg saai vind) maak ik ff een kletsje en dan schiet hetsneller op , ja wél handsfree natuurlijk !

    @ Gonny , O ja zo’n man heb ik ook , die zou het sms je niet eens kunnen vinden !

    Beantwoorden

  6. Gonny
    Mrt 20, 2006 @ 15:04:09

    Hahahaha…ik ken ook wel een paar Jaapen
    een ervan is mijn eigen man hahahaha…..ik was van de zomer aan zee….en daar ben ik nog niet zo vaak geweest….toen zag ik best dichtbij een zeehond…en ik vond dat bijzonder……dus ik stuurde mijn man een smsje….Zo: Mari ik heb een zeehond gezien….groetjes Gonny…..`s avonds zei hij: wat was da voor een berichtje? Ik heb een zeeho…En dan niks meer. Hij had alleen de titel van het smsje gelezen…hahahaha. 😀

    Beantwoorden

  7. Blondie Beauty
    Mrt 20, 2006 @ 14:58:33

    HAhaha Riet ja grappig he van je buren moet je het hebben hoor… 😀 IK heb geen Handy ik vind ze maar niks ..altijd bereikbaar moet er niet aan denken in de auto..in de winkel..bij de tandarts..mijn kids hebben ze ook zaten aan tafel meer te bellen als te eten kei ongezellig..en in hulp van nood heeft iedereen er een die langs komt.. 😉 leen hem wel even 😛 Maar erg lief van je dat je hem ff kon helpen ik had het niet kunnen doen.. 😀

    Beantwoorden

  8. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 14:14:09

    ja klopt wel Emmelinda , ik ben hem ook pas als “vaste partner “gaan beschouwen in de tijd dat Henk ziek was en natuurlijk is het dan een pre! Toch heb ik hem ook nog altijd bij me omdat er steeds meer telefooncellen verdwenen zijn en bij autopech is het wel handig natuurlijk dat je kunt bellen . Maar zit zéker wel een goed log in natuurlijk , ik wacht met spanning

    Beantwoorden

  9. Emmelinda
    Mrt 20, 2006 @ 14:08:52

    Grinnik…nog een geluk dat hij alles netjes bewaard heeft! Zo levert het ook nog eens een leuk bosje bloemen op! Hoef je daar de bloemist niet voor te bellen ghehehe 😉

    Weet je, ik snap de gsm helemaal maar ik gebruik ‘m om een andere reden niet. Ik wil niet overal bereikbaar zijn. Als ik weg ben ben ik ook lekker weg en wil ik geen foon. 😉
    Maar als ik op mijn fiets zit en een lekke band krijg en daarom niet op tijd bij school kan zijn wil ik toch wel graag effies bellen. Dán neem ik hem wel mee. 😉

    Wil ik overigens nog eens een logje over schrijven…dat we vroeger helemaal niet zo afhankelijk waren van die gsm op straat. Nu lijkt ie wel vergroeid aan de hand. Ik hoor zelfs zeggen dat handtasjes thuis laten liggen niet zo erg is…als ze de gsm maar bij zich hebben 😕 Hoe moet dat nou met de wereld? Ghehehe 😛 8)

    Beantwoorden

  10. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 12:57:32

    @ Cloggy ,
    Ja komt wel voor dat ik érg vreemde telefoontjes ontvang van mensen die helemáál niet naar mij bellen !

    Beantwoorden

  11. Cloggy
    Mrt 20, 2006 @ 12:55:13

    @ Riet,

    ja de mijne belt op vreemde momenten de meest vreemde mensen…
    of niet Riet?
    Fijne Maandag, liefs Ria 😛

    Beantwoorden

  12. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 12:15:13

    MarionS9,
    Nou in wezen doe ik ook niet veel meer dan “in geval van nood “bereikbaar zijn . Ik heb ook maar simpel pre-payed toestelletje met 2 x per jaar wat beltegoed bijtanken maar dat is genoeg .

    @ Jan ,
    Dan zou ik die code maar ergens noteren Jan anders kun je het elefoontje “afschrijven”als je de code 3 x fout in hebt getoetst. groetjes Riet

    Beantwoorden

  13. Jan
    Mrt 20, 2006 @ 11:39:54

    Hijs mooi Riet, ja wij hebben ook ieder zo’n ding en nog wat oude toestelletjes mét beltegoed. Mijn geheugen moet goed blijven voor de pincode want een of meerdere pukcodes kan ik hier in huis niet vinden.
    Groetjes
    Jan

    Beantwoorden

  14. MarionS9
    Mrt 20, 2006 @ 11:33:57

    Hier nog een, ik weet hoe ik moet bellen, maar dan houd het ook op.Ik vind het makkelijk om het in tijd van nood bij me te hebben, verder hoeft het van mij niet.
    Knap van jou, dat je dat allemaal weet.
    Fijne dag nog, liefs, Marion.

    Beantwoorden

  15. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 10:28:57

    Ja Annemarie , ik ken het verschijnsel óók van heel nabij, mijn eigen Henk heeft ook niet veel op met het “mobieltje” en heeft het nóóit bij zich als dat makkelijk zou zijn !
    jij ook fijne maandag

    Beantwoorden

  16. Annemarie
    Mrt 20, 2006 @ 10:24:47

    *grinnik* zo gaat het dus precies met mijn vader! Bellen en gebeld nog! Prima, maar dan houdt het op 8)

    Een nieuwe telefoon kopen met nummerbehoud.. Hij durft het niet aan *grinnik*.
    Ik wacht af 😛

    Fijne maandag verder!
    Liefs, Annemarie

    Beantwoorden

  17. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 10:21:44

    Moet ik ook nog doen Jan,maar hang ondertussen aan de telefoon omdat er natúúrlijk van alles fout gaat bij de nieuwe zorg polis. Én maar wachten…….

    Beantwoorden

  18. Jan
    Mrt 20, 2006 @ 10:18:59

    Goeie morgen Riet. Jij ook een fijne dag. Zag je ook al op dipa maar Mariëlle werkt ’s ochtens.
    Je log ga ik straks lezen, eerst m’n huishoudelijk werk 😉
    Groetjes, Jan

    Beantwoorden

  19. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 09:23:06

    ja dát ben ik met je eens Leejo , ze mogen er ondertussen wel een vergrootglas bij leveren !

    Beantwoorden

  20. leejo
    Mrt 20, 2006 @ 09:20:19

    Hahahaha, maar die dingen kunnen ook verrekte moeilijk zijn hé, en dan nog van die kleine priegel knoppies 😕

    Beantwoorden

  21. rietepietz
    Mrt 20, 2006 @ 09:13:44

    Ja is niet te doen Leejo! Maar ondanks dat ik de nummers in het geheugen heb gezet zitten óók de briefjes er nog met een elastiekje omheen! “safety first “!

    Beantwoorden

  22. leejo
    Mrt 20, 2006 @ 09:08:52

    Mogge Riet
    Nou dan heb je toch weer een ramp voorkomen zeg, hoe had dat weer gemoeten, om al die mensen dat nieuwe nummer te geven 😉
    Hele fijne dag, liefs Leejo

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

