belspelletje!

sorry , vandaag ouwe hap “belspelletje”van m’n column bij Ria .( beter iets dan niets )

Nee ik bedoel niet zo’n belspelletje dat de middagprogrammering op de televisie rond moet breien. Ik vang daar wel eens iets over op maar volgens mij zijn mijn verstandelijk vermogens daar niet op berekend. Ik dénk altijd dat die belspelletjes er alléén maar zijn om de kas van de betreffende omroep te spekken over de rug van mensen die het buskruit niet uitgevonden hebben maar dat zal wel een vooroordeel zijn .
Nee ik heb het over een ander soort belspelletje, telemarketing , het is niet als spelletje bedoeld maar dat máák ik ervan omdat het de enige manier is om je niet kapot te ergeren.
Om eerlijk te zijn heb ik er niet zo vaak last van , ik ben erg “krenterig”met m’n adres en telefoon gegevens beschikbaar stellen aan wie dan ook en dat scheelt erg veel in reclame en telemarketing aanbiedingen.

Maar helaas , helemaal ontkom ik er ook niet aan .
Zo hebben we jaren T.V. gekeken via het kabelnet van Casema waardoor onze gegevens daar bekend zijn .
Tegenwoordig hebben wij zelf een schotel antenne (al bijna 2 jaar), dus geen kabel aansluiting meer nodig en hebben het abonnement opgezegd onder vermelding van de reden waarom.
Wij vinden dat het aangeboden pakket steeds magerder wordt terwijl de prijs blijft stijgen en het steeds meer gaat kosten om aan automatische incasso te ontkomen .

Vergeten zijn ze ons nog niet bij Casema want eergisteren ging de telefoon, ik neem op en zeg “met mevr. Rietepietz “!
Er klinkt; “met meneer huppeldepup van casema “aan de andere kant,” bent U mevrouw Rietepietz “?. Op mijn vraag wat hij van mevr. Rietepietz wil zegt hij ” dat kan ik alleen aan haar zeggen dus bént U mevr.Rietepietz ? Ik zeg “ik denk dat mevr.Rietepietz niet erg geïnteresseerd zou zijn in een gesprek met U “, meneer huppeldepup zegt dat hij dat dan wél van haarzelf wil horen en zegt dat hij dan wel een andere keer terug belt. “Als ik U was zou ik dat niet doen, u zou Uw tijd echt verspillen ” zeg ik. Maar de meneer weet het beter hangt op en belt inderdaad de andere dag terug.

Herhaling van de voorstelling, ik neem op zoals ik altijd doe ” met mevrouw Rietpietz ” hij stelt zich weer netjes voor en vraagt op ik mevrouw Rietepietz ben! Dat vraagt dus om een offensieve benadering, meneer is hardleers!
” Meneer hoort U slecht of verdenkt U mij ervan een leugenaar te zijn, als ik “met mevr.Rietepietz ” opneem zal ik waarschijnlijk geen de Wit heten “.  De meneer is niet gevoelig voor het argument. Het zou ook Uw dochter kunnen zijn, zeurt de meneer verder .”die zou dan geen mevrouw Rietepietz heten “,  gooi ik er nog tussen maar ook dat maakt weinig indruk. “Mevrouw ik moet zeker weten dat U het bent want ik mag U namens Casema een mooi aanbod doen” probeert hij een voet aan de grond te krijgen.  Ik kom op dreef ,”als de firma haar post goed zou lezen zou U mij nu niet bellen omdat U dan zou wéten dat wij geen gebruik meer wensen te maken van de diensten die de firma biedt dus laten we niet verder elkaars tijd verknoeien en doet U het enige voor me dat U kunt doen, zorg dat mijn naam van Uw telemarketing lijsten afkomt, goedemiddag meneer “.
Meneer Huppeldepup hangt noodgedwongen op laat niets meer van zich horen dus…….. misschien ben ik wel de winnares van dit belspelletje en gaat hij me echt schrappen! De telefoonkosten zijn in iedere geval niet voor mij, dat zou bij een belspelletje op televisie zéker anders zijn !

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. rietepietz
    Feb 09, 2006 @ 18:48:16

    ja jammer hé , ik mis je ook ! Extra dikke hug dan maar !

    Beantwoorden

  2. *Cloggy*
    Feb 09, 2006 @ 17:41:45

    Ha Rietepietz,

    nog ff en het is weekend voor jullie!
    Het is stilletjes zonder je…
    *Liefs Ria*
    😀

    Beantwoorden

  3. **bevrorenroos**els lennertz
    Feb 09, 2006 @ 10:02:19

    Lieve schat..
    Van mij mag de zon gaan schijnen ik ben echt…niet zo’n wintermens.
    Een hele fijne en gezellige donderdag..toegewenst.
    Een hele dikke knuffel van mij .liefs **els** 😛

    Beantwoorden

  4. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 22:07:35

    Ja Ria , dat is leuk al ben ik op het ogenblik te weinig thuis om alles “op te vangen “, jammer ! maar het is gewoon even “rekken en d’r bij blijven ” naar wijlen Wim Sonneveld !
    Ben toch wel erg vereerd dat er al zoveel bezoekers regelmatig van zich laten horen , dat is zó leuk!!! trusten voor straks ( voor jou dan , wij duiken nu al in bed voor de buis . We mochten eens per ongeluk op de bank in slaap vallen !) Liefs Riet

    Beantwoorden

  5. *Cloggy*
    Feb 08, 2006 @ 22:01:00

    Ja ik ben er, heb net mijn boterhammetje op!
    Ja en ik kende hem al he je belspelletje!
    maar daarom niet minder leuk!
    En wel leuk dat we kunnen zien hier wie er is he?
    Groetjes Ria
    😀

    Beantwoorden

  6. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 21:49:09

    ja kom maar binnen Cloggy , ik heb je gezien!!!!!

    Beantwoorden

  7. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 21:46:48

    @ Oh…. ik ben ontroostbaar Befana , had er zó mijn zinnen op gezet , zal wel weer “vriendjespolitiek zijn hé !

    @ nou Leidse Glibber eigenlijk heb ik er weinig last van , maar áls het gebeurt hangt het van m’n humeur af wat er gebeurt .Meestal “verliest de beller “

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Feb 08, 2006 @ 21:07:43

    Doodziek wordt je er van he.
    Ze bellen ook altijd onder het eten en vragen (soms) schikt het, steevast zeg ik dan nee.
    Dan vragen wanneer schikt het u wel, dan vraag ik “hoe laat heeft u pauze”
    Overdonderd door mijn vraag noemen ze vaak een tijd, waarop ik antwoord nou belt u dan maar terug. 😀

    Beantwoorden

  9. befana
    Feb 08, 2006 @ 20:41:22

    Bedankt voor je poging winterspelen bij mij op mijn blog, maar helaas de voet- of kleunreis gaat je neus voorbij. Maar hier bij toch een
    Troostprijs voor het meedoen.

    Beantwoorden

  10. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 20:09:39

    Schijnt tóch brood in te zitten , wat kunnen ze hardnekkig zijn en soms vind ik het wel leuk om een beetje te sollen met telemarkers .Ik zeg altijd wél meteen dat ik geen intersees heb maar als ze hun tijd willen verknoeien help ik ze ( als me dat uitkomt ) graag een handje ! doei

    Beantwoorden

  11. Emmelinda
    Feb 08, 2006 @ 19:37:24

    Wij hebben ook een geheim nummer. Soms komt er wel eens eentje door. We hebben toen gevraagd hoe dat kon. Schijnt de pc bij hen zelf te selecteren. Gewoon een paar getallen achter elkaar zetten en bellen maar. Lekker dan. Maar goed, daar hoor je dan geen tweede keer meer iets van. De Neckermann is een ander verhaal. Tjemig…die bleven aan de gang! Was haast stalken! 😉 Die begrepen maar niet dat ik er geen interesse meer in had.
    Fijne avond Riet 😀

    Beantwoorden

  12. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 18:30:50

    Jij mag wat kosten hoor Orbi !

    Beantwoorden

  13. orbi
    Feb 08, 2006 @ 18:23:22

    Weet je wat dat kost bellen.
    Aangezien jij erg zuinig bent met….

    Beantwoorden

  14. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 18:09:51

    Ja lijkt me inderdaad rotbaan Natazz, maar ik ben er meestal snel vanaf hoor en gelukkig gebeurt het maar weinig omdat ik erg zuinig ben met gegevens verstrekken .Soms heb ik wel eens zin er een splelletje van te maken en dán krijg je dus zoiets als dit , fijne avond !

    Beantwoorden

  15. --Natazz--
    Feb 08, 2006 @ 18:01:21

    Whahaha ik doe vaak of ik mijn dochter ben en zo laat ik ze elke keer weer bellen. Wel jammer dat ik nooit thuis ben. Als ze vragen wanneer het schikt om terug te bellen zeg ik altijd dat ik niet de agenda van mijn ouders ben.

    Ook leuk is om te vragen hoe ze aan mijn nummer komen, is ook heel bijzonder want we hebben een geheim nummer. Bijna overal zetten wij onze mobiele nummer op, is heel handig want daar bellen ze niet zo snel naar. *grin*

    Ik hoop dat casema je niet meer lastig valt, je zou maar zo’n rotbaan hebben.

    Beantwoorden

  16. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 18:00:30

    Ik ga je bellen Orbi!

    Beantwoorden

  17. orbi
    Feb 08, 2006 @ 17:57:25

    Daar is mevrouw rietepietz de wereld verbeteraar op dreef maar je hebt wel gelijk het zijn parasieten die bel figuren die je van alles probeert af te troggelen.
    Maar aan de andere kant kunnen die mensen er vaak ook niets aan doen. Die bellen zijn vaak jonge mensen die wat bij beunen in de avond. Ik heb ooit voor een radio zender mijn mening gegeven over de muziek en als je eenmaal in dat cirkeltje zit blijven ze je als bisonkit opbellen en dat komt niet altijd uit natuurlijk.

    Beantwoorden

  18. rietepietz
    Feb 08, 2006 @ 16:42:25

    Op zo’n avond kilk je dan toch ff op 18+ Leejo!!!

    Beantwoorden

  19. leejo
    Feb 08, 2006 @ 16:35:02

    Betaalde lol dus Riet,wij hebben een geheim nr en soms heeel soms komt er toch een 1 door,dan vraag ik hoe hij of zij aan mijn nummer komt,en dat willen ze dan niet zeggen,waarop ik dan weer ga dreigen met aangifte,en meestal is het dan wel afgelopen hé.Trouwens wij hebben ook schotel, met astra en hotbird dus zo’n 1700 zenders, en nog zijn er avonden dat er niks op tv is 😕

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

