artistiek verantwoord

Ook vandaag inderdaad weer laat thuis en eigenlijk geen tijd om iets te schrijven maar ik kan het niet laten even m’n vingers over de toetsen te laten rammelen .
Natuurlijk is er niet altijd een leuk verhaal paraat , soms begin ik met een bepaald idee in m’n hoofd maar rolt er uiteindelijk iets héél anders uit. Op perfectie wacht ik maar niet, dan krijgen jullie nóóit meer iets te lezen denk ik.
Emmelinda schreef dat alles dat niet perfect is in de prullenbak belandt, een prullenbak……… wat is dat!

Nee meestal begin ik maar en zie wel wat er uit rolt, niet te veel nalezen, dan ga ik me altijd afvragen ” lekker interessant, wie zit hier nou op te wachten”? Dat is natuurlijk de reden dat er hier en daar wel eens (nou ja wel eens vaak) foutjes doorglippen. Ik zit gewoon als een blinde te proberen m’n gedachten op papier op een rijtje te zetten en ik wéét wat er zou moeten staan. Al lees ik 3 x na, dan nog zie ik geschreven staan wat ik dénk geschreven te hebben, zou dat nou die bekende blinde vlek in het oog zijn? Je hoort échte schrijvers, je weet wel van de literatuurlijst van school, wel eens beweren, ” schrijven is de kunst van het weglaten “.
Dus wanneer ik een volgende keer een log maak zonder tekst dan weten jullie …..Rietepietz is niet te lui om een log te schrijven, nee…..ze heeft een sublieme poging gedaan om een literair kunststukje te schrijven !

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: literair log « van koninklijk tot knettergek
  2. sylvester
    Okt 08, 2006 @ 16:42:46

    Maar ben je nu boven gekomen?

    Beantwoorden

  3. Blondie Beauty
    Okt 08, 2006 @ 08:05:48

    Ik zit ook weleens om tekst verlegen Riet
    maar ik dacht dat het bij jou niet kon gebeuren.
    Ik wens je nog een fijne zondag

    Kom je ff bij me kijken en doe je mee?
    Fijne dag wens ik je nog toe
    Liefs Blondie

    Beantwoorden

  4. rietepietz
    Jan 18, 2006 @ 18:50:23

    das lief Leejo , jij ook fijne avond met je dierbare herinneringen .Ik zit beetje uit te hijgen van een aantal zware dagen dus ……vandaag ff een” literair log ” dus , morgen beter , liefs Riet

    Beantwoorden

  5. leejo
    Jan 18, 2006 @ 18:38:21

    Hey riet
    Kom je zomaar ff een fijne avond wensen.
    Liefs Leejo

    Beantwoorden

  6. Emmelinda
    Jan 18, 2006 @ 11:11:43

    Ja vind ik ook! Weet je, soms is mijn gedachtengang niet te volgen dus daarom doe ik er alles aan om het om te zetten in begrijpelijke tekst. Daarom volgen vaak zulke lappen ghehehe 😉

    Beantwoorden

  7. teetje
    Jan 18, 2006 @ 07:51:25

    vandaar dat ik natuurlijk nog geen weblog heb.
    Das dus literatuur. Zo leer ik nog wat hiero. Ik ben dus erg met literatuur bezig . hahahahah liefs Teetje

    Beantwoorden

  8. rietepietz
    Jan 17, 2006 @ 22:08:33

    wat zijn we literair bezig hé! maar nee, ik beheers die kunst ook niet , ben altijd nog véél te breedsprakig ! maar evengoed dé perfecte escape toch!

    Beantwoorden

  9. Emmelinda
    Jan 17, 2006 @ 21:06:02

    Whaahaa de kunst van het weglaten heb ik nog niet onder de knie. Wanneer ik een log nalees voordat ik ‘m plaats wordt ie alleen maar langer en langer ghehehe.

    Ik vind jouw oplossing daarom geweldig! Gewoon een lege log! hahaha 😉

    Beantwoorden

  10. rietepietz
    Jan 17, 2006 @ 20:44:33

    @ Leejo , nou mopje , de goeie naam van mijn man bekladden zul je bedoelen met een roddelverhaal van hem ene Ina op de eifeltoren !

    @ Gonny , kan ik niet genoeg horen dat mensen er plezier aan beleven , denk toch vaak “waar gáát het nou helemaal over !”

    @ Gloggy Ja lijkt me gaaf , we gaan er lekkere puinhoop van maken , hebben we wat te vertellen op de log ! See you ! Liefs

    Beantwoorden

  11. Cloggy
    Jan 17, 2006 @ 20:35:11

    Jij en om tekst verlegen zitten….
    Kan me niet voorstellen schat!
    Ik verheug me op onze ontmoeting volgende week!
    xxx liefs Ria 😀

    Beantwoorden

  12. Gonny
    Jan 17, 2006 @ 20:31:26

    Och ik vind wat jij schrijft toch altyd leuk. 😀

    Beantwoorden

  13. leejo
    Jan 17, 2006 @ 19:05:34

    ik heb ook wel eens een wrtiterblock, en dan gooi ik er meestal een mopje of iets anders leuks tussendoor.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

