“oud archief “

Héél toevallig zijn mijn eerdere log’s nogal serieus van toon ( zo is ze anders nóóit hoor) en om te laten zien dat ik ook wel eens aan “onderbroeken lol “doe heb ik even een verhaaltje gekopieerd van mijn column die ik voor de msn site van Ria schrijf . Het was eind novenber vorig jaar en……….

Vanmorgen riep Henk me omdat er nu eindelijk een halsband parkiet in het boompje bij ons in de tuin zat .Ik was verlanglijstjes bij elkaar aan het rapen en geld aanvullen in m’n portemonnee omdat we naar het winkelcentrum zouden gaan voor de Sinterklaas inkopen maar Henk vond dat ik eerst nog een foto van het beest moest maken omdat onze zoon in Amerika dat ff moest zien. Snel dus alles uit m’n handen gelegd en aan de slag met de camera en we hébben nu dus een foto van halsbandparkiet in onze tuin. (Niets mis mee maar m’n stommiteit komt nog , wees maar niet bang )

Wij dus weg , tas om m’n nek , even voelen of de portemonnee ( een grote die best doorweegt ) er inzit , ja vast wel want de tas is zwaar genoeg.
Het zat niet mee met het winkelen en eigenlijk ging het precies eender als van de week toen we ook al een poging deden. Er was niet wat we hebben moesten, of niet in de goede kleur, of de maat was fout!
Henk houdt zich bescheiden op de achtergrond op de lingerie afdeling, de kleindochters willen een string ……. ja precies zo’n onderbroek (?)waar je de bilnaad mee kunt flossen. Bij veel vrouwen van mijn leeftijd een onbegrepen soort onderkleding, bij mij staan de aambeien al in volle bloei bij de gedáchte alleen van zo’n vetertje dat zich schurend een plekje zoekt tussen de billen partijen.
De minuscule floddertjes geven me geen enkel houvast, welke maat voor welk meisje, zo te zien is het allmáál veel te klein.

Voor jennifer moet ik het opsturen naar Amerika en ik schat dat de porto kosten voor een béétje kerstkaart al hoger zullen zijn dan voor zo’n onderbroekje, een pluspunt dus dat ze niet om een ouderwets degelijke jaeger onderbroek vraagt die zéker nog enige euro’s aan postzegels zou kosten. Een behulpzame verkoopster verzekert me dat wat ik uitgezocht heb vast bij de genoemde doelgroep in de smaak zal vallen en zo ga ik naar de kassa om 2 “touwtjes met een kantje ” voor belachelijk veel euro’s af te rekenen.
De tas gaat open en dan ……….blijkt dat ik niet de portemonnee…,  maar de camera in de tas heb gedaan , hélp! Met het schaamrood op de kaken probeer ik de aandacht van Henk te trekken die wat verderop erg z’n best staat te doen “er niet bij te horen”  maar uiteindelijk heeft hij door dat er iets mis is en natuurlijk betaald hij, de lieverd !

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. rietepietz
    Apr 23, 2006 @ 21:59:05

    Hallo Ted ,
    wat leuk om een reactie op een al veel ouder log te krijgen .
    Tja dat Jaeger ondergoed ken ik nog héél goed van mijn vader , een tuinman die de hele dag in weer en wind buiten aan het werk was . Natuurlijk was in die omstandigheden dát ondergoed geweldig .tegenwoordig met alle centrale verwarming en kantoorbaantjes wordt het bijna niet meer gedragen .vandaar “ouderwets” en niet te vergelijken met de minimale “floddertjes “die mijn kleindochters dragen . Ik hoop dat het verhaaltje je tóch geamuseerd heeft en bedankt voor je reactie , groetjes van Riet (epietz)

    Beantwoorden

  2. Ted
    Apr 23, 2006 @ 17:30:45

    Waarom is Jaeger ondergoed ouderwets ik draag het nog alle dagen. In de winter een lange onderbroek een hemd en een hemd met korte mouwen. Het zit heerlijk en is lekker warm

    Beantwoorden

  3. rietepietz
    Jan 10, 2006 @ 14:43:02

    Leuk om te horen en zo hebben er minstens 2 mensen plezier van , ik bij het schrijven en jij bij het lezen ! groetjes en tot “ziens “

    Beantwoorden

  4. truus
    Jan 10, 2006 @ 14:14:11

    hallo riet iedere keer als ik me niet happy voel ga ik een van je verhaaltjes lezen en dan komt er vanzelf een glimlach op mijn smoel ga zo door groetjes truus

    Beantwoorden

  5. rietepietz
    Jan 09, 2006 @ 21:36:05

    nee hoor Leejo , geen paniek ! henk ziet het graag maar is geen “ouwe viezerik “nou ja oud(?) hij wordt in mei 70 ( hij weet trouwens dat ik zijn “staart “zou inkorten tot ‘nét achter z’n oren als hij “stout “is ! ) Liefs Riet

    Beantwoorden

  6. leejo
    Jan 09, 2006 @ 20:23:11

    Hé he het werkt weer, ik had al 3 reacties gegeven en die verdwenen elke keer, nee ik bedoelde zeker je kleindochters niet hoor.

    Beantwoorden

  7. rietepietz
    Jan 09, 2006 @ 15:51:19

    Nee hoor Leejo geen medelijden met Henk , hij mag blij zijn dat ik hem de aanblik van mijn ( royale) achterwerk in een string bespaar ! En mijn kleindochters moettie sowieso van afblijven dus kan hij beter ook niet naar kijken !

    Beantwoorden

  8. leejo
    Jan 09, 2006 @ 15:21:45

    Hahahaha arme Henk, voor iets betalen wat hij nooit te zien krijgt 😉

    Beantwoorden

  9. illybilly
    Jan 09, 2006 @ 11:42:23

    hahaha leuk om te lezen, en gelukkig was henk er ook 🙂
    en eh…. een string? geen probleem hoor, ik wil nooit meer wat anders 😀

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

