waaks?

waaksJe ziet het wel hé… hártstikke waaks ben ik ( Eyra)  en zodra mijn oppas teefje met die plaatjesmaker in de buurt komt ben ik wakker!
Nou weet ik wel dat mijn oppasteefje “goed volk ” is maar ik moet natuurlijk wél eerst zien dát zij het is die dicht in de buurt komt!
Ik heb niets te klagen hoor, lekker m’n eigen zachte kussen , op tijd m’n natje en m’n droogje , plús ruimschoots de gelegenheid om tijdens héérlijke wandelingen weer van ” m’n natje en droogje ” áf te komen.
Zo waren we vanmorgen in het delftse hout , nou ja  ik blaf het maar na hoor want voor mij maakt die naam niet uit, áls er maar groen is waar ik m’n plas kwijt kan.

Mijn oppasreu en teefje zijn daar véél kieskeuriger in, die vinden zo’n grasrandje maar niks maar gelukkig is er óók een eethuisje  ” KNUS” waar ze een speciale plasgoot voor mensen hebben.  Ik blijf dan bescheiden buiten wachten om een praatje te maken met de waakhond van het eethuisje die voor de deur ligt.

waaks4
Wel een kouwe kikker hoor, er komt geen bláf uit  en ik heb zelfs de indruk dat hij helemaal niet in de gaten heeft dat ik even bij wil blaffen.
waaks3
Volgens mij heeft hij zelfs niet de moeite genomen zélf even een grasrandje op te zoeken  om een plas te doen merk ik als er wat rond snuffel ,  de viespeuk!
Weinig speelmakkertje die waakhond,  volgens mij neemt hij dat waken óók niet zo serieus want hij blijft liggen zonder zelfs maar z’n kop op te tillen als ik hem aanblaf.
Gelukkig zijn de oppas reu en teef weer snel terug dus ik hou het voor gezien met dat beest . Ik ga wel op zoek naar dat grappige zwarte  poedeltje waar ik op de heenweg zo leuk mee gespeeld heb , dáár zat tenminste pit in !

waaks1

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Rebelse Huisvrouw
    sep 16, 2013 @ 21:30:40

    Is wel zo gemakkelijk eigenlijk, dat scheelt weer -tig keer per dag uitlaten en zeker in deze periode van het jaar is dat beslist geen pretje….:-D

    Rietepietz zegt;

    Bij dit weer (het giet hier nu bákstenen) moet je inderdaad wel óverlopen van de dierenliefde maar voor die ogen doe je het toch allemaal!

    Beantwoorden

  2. tagrijn
    sep 16, 2013 @ 21:19:41

    Nou Eyra, dat is toch onbegrijpelijk. Iedere hond zou voor jou smelten. Maar nee, deze heeft vast een hart van steen.

    Eyra blaft;

    Onbegrijpelijk hé! Die oudjes hier smelten inderdaad voor me maar deze dooie diender had was echt zo’n ijzervreter !

    Beantwoorden

  3. Annespike
    sep 16, 2013 @ 18:33:59

    Gniffel, geweldig!
    Wat een leuk gezicht dat hondje daar bij de deur. Wel zo makkelijk. ;-) Weinig verzorging!

    Rietepietz zegt;

    Maar óók weinig waakhond natuurlijk !Het zou hóógstens kunnen gebeuren dat een inbreker z’n nek breekt over het beest;-)

    Beantwoorden

  4. Suske
    sep 16, 2013 @ 16:12:55

    mijn buren hebben een stenen hond. Misschien kan ik hem opzenden ?

    Eyra blaft;

    Dat wil je die arme postjongens toch niet aandoen hé!

    Beantwoorden

  5. datzalwel
    sep 16, 2013 @ 12:57:26

    Ja Eyra, er is verschil! De een is wat wilder als de ander. Deze ziet er wel érg star uit. Gelukkig zijn er nog een heleboel andere soorten.
    Groetjes.

    Eyra zegt;

    Nóu , verttel mij wat! Soms komt er zo’n grote speelse “halve pony”op me af en dáár weet ik dan even geen raad mee, zó speels hoeft nou óók weer niet!

    Beantwoorden

  6. Petr@
    sep 16, 2013 @ 12:50:19

    Wat een dooie boel daar Eyra!
    Kom maar snel hierheen, hier zijn 2 doerakken die niets liever doen dan ravotten!

    Eyra zegt;

    Gelukkig kom ik hier óók niets te kort hoor, m’n oppasteefje wil altijd wel even wachten als ik soortgenoten wil besnuffelen. Door mijn leeftijd wil ik niet altijd meer spelen ,15 jaar is bést oud hoor, maar soms kom ik een leuke kleine reu tegen en dan mag ik nog graag even dollen.

    Beantwoorden

  7. J@n.
    sep 16, 2013 @ 12:15:15

    Groot gelijk! Ik zou die koude kikker ook niet zien zitten/liggen als ik een hondje was.

    Eyra zegt;

    Dat doet me nou goed uit de mond van een zo nuchtere man nou ja , beweert m’n oppasteefje altijd want ik heb natuurlijk geen benul wat nuchter zijn is ;-)

    Beantwoorden

  8. Mirjam Kakelbont
    sep 16, 2013 @ 11:35:06

    Eigenlijk heb je van zo’n stijve hark weinig lol. Dat heeft ie Eyra toch maar goed gezien! Wij hebben een betonnen konijn in de tuin. Die ligt naast Bandiet, Kinds dode en ondergrondse konijn. Haar logica toen ze 10 was: dan ligt Bandietje daar niet zo alleen.

    Rietepietz zegt;

    Dat vond Eyra dus ook en verloor al snel de belangstelling in het best wel mooi gestroomlijnde beestje.
    Kinderlogica is zo gek nog niet hoor , twee beesten die niet leven bij elkaar is behoorlijk logisch;-)

    Beantwoorden

  9. gewoonhanny
    sep 16, 2013 @ 10:42:30

    Het is nu maar de vraag wie ‘een hondenleven heeft’. Jij, of die stijve hark. Ik denk dat die laatste dat heeft. Jij kunt tenminste heerlijk op stap met je oppasteefje en hij moet maar blijven liggen waar die ligt

    Eyra blaft;

    Een beetje zielig is hij inderdaad wel, en ik vónd ‘m nou juist zo mooi!
    maar ja, alleen mooi zegt dus niet zoveel,daar kun je asl hond niets mee!

    Beantwoorden

  10. Marion
    sep 16, 2013 @ 09:25:51

    Dat is heerlijk wandelen daar hé Eyra, jou oppas teefje heeft mij daar ook mee naar toe genomen, ik heb die saaie hond toen niet gezien.
    XXX

    Eyra blaft;

    Nou ik heb genoten hoor, ik zag wél dat het eethuisje meerdere ingangen heeft en ik dénk dat mijn opppasteefje jou door een andere ingang naar binnen heeft gebracht. Maar ze laat het je vast nog wel eens zien. likje op je hand

    Beantwoorden

  11. Melody
    sep 16, 2013 @ 02:12:25

    als 4 je teveel is Eyra… hier zijn 3…tenzij je een goede datum uitkiest en je te maken krijgt met 1, 2, 3, 4 of 5 logeehonden ;-)

    Eyra blaft;

    Nou mijn hoge leeftijd in aanmerking genomen bedank ik dan toch voor de uitnodiging, het lijkt wel een dierenpension … het moet niét gekker worden hoor!

    Beantwoorden

    • Melody
      sep 16, 2013 @ 15:11:20

      juist vanwege die leeftijd….. is dan feest…… hier is 3/4 van ‘t spul ook rond de 10 ;-)

      maar ehhhh als je niet durft, is dat oke hoor…. snap ik wel ;-)

      Ohh enn Eyra? Je mag niet je tanden zetten in dat ding van jouw oppasteefje hoor, daar kan het niet tegen!!

      Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    sep 15, 2013 @ 23:42:49

    Niet zo oordelend denken he, dat helpt je geen stap verder.|
    Voornaamste is dat er niks gebeurd is want het werd toch goed bewaakt!

    Eyra blaft;

    Ja ja ja….., zorg jij nou maar dat je site bereikbaar is want ik hoor mijn oppasteefje daarover mopperen!

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    sep 15, 2013 @ 22:59:04

    Zo ligt er hier in de tuin een stenen poes. Daar zit ook weinig leven in. ;-)

    Eyra blaft;

    Misschien wist je het zelf al maar eh…. die vangt héus geen muizen voor je;-)

    Beantwoorden

  14. Marja
    sep 15, 2013 @ 22:33:17

    Eyra komt vast uit Zoetermeer. Zó kieskeurig.

    Eyra blaft;

    Nou já zeg…. ik ben wel een échte Engelse Cairn hoor, dan mag je bést een beetje kieskeurig zijn, en dat ik inderdaad toevállig in Zoetermeer woon …blaf!

    Beantwoorden

  15. Boerin Zonder Naam
    sep 15, 2013 @ 22:20:16

    Nou Eyra….. Als jij van leven in de brouwerij houdt: Als je zin hebt om vier kittens in de gordijnen te jagen kun je hier heel KNUS terecht!

    Eyra zegt;

    oeps… vier is wel wat veel, ik ben al 15 moet je weten maar een beetje dollen mag ik nog graag doen hoor;-)

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    sep 15, 2013 @ 22:14:49

    Wat een saai beest zeg, ik zou maar tegen het oppasteefje zeggen dat ze daar niet meer naartoe hoeft wat jou betreft.

    Eyra zegt;

    Maar eh…. waar doen ze dán hun plas, ik wil ze niét naast me in het gras hebben hoor!

    Beantwoorden

  17. roadlaura1969
    sep 15, 2013 @ 21:54:57

    Eyra woef ook onder onze blaffers heb je stijve harken ahoeee ;-)

    Eyra blaft;

    Dat wist ik helemaal niet, ik ben een leuke warmbloedige Cairnterriër die zijn nou eenmaal niet zo!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 38 andere volgers

