ff snel……

Inderdaad ,  even snel een nieuw logje maken want ik heb ándere dingen te doen .
Zo af en toe kijk ik iets beter op de pagina waar ik terechtkom bij het inloggen . Daar staan o.a. de statistieken over  de reacties , weetje over de logjes en bezoekers van de site .
landen2Nou ja , wordpress bloggers kennen die pagina wel,  er  wordt óók  keurig aangegeven in welke landen men ooit via zoekmachines een link naar deze site tegenkwam en dáárom heb ik nu haast …….. ik moet nódig m’n taalvaardigheid  bijspijkeren!
Overwegend wordt ik natuurlijk in Nederland aangeklikt , en als ik de USA er tussen zie krijg ik niet direct kapsones hoor , daar woont zoonlief en dát verklaard veel!
België  oké,  weinig taalbarrière en uiteindelijk wonen een paar van mijn lezers daar !
Oostenrijk en Spanje   zijn óók te verklaren door Nederlands sprekende lezers die ik ken.
Maar als ik  even op het resultaat over een heel jaar klik  kom ik  een héleboel landen tegen waarvan ik de taal niet spreek!
Van Rusland tot Cambodia en van Griekenland tot Tailand. Ook in China hebben  2x  mensen de káns gehad bij “Lietepietz” om een hoekje te kijken . Zoals het een goed Nederlandse betaamd  moet ik natuurlijk ál die mensen in hun eigen taal kunnen begroeten…… sorry ik ga me nu in klooster verstoppen  tot ik ze allemaal onder de knie heb !
landen4

23 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    jul 16, 2013 @ 18:27:26

    Hahaha, ja het is wonderlijk hè Lietepietz. Maar die Chinezen en zo, die zijn vast allemaal aan het kijken wat jij uitvreet. Je zou zomaar een spionne kunnen zijn. ;-)
    En als ik naar de zoekwoorden op mijn eigen pagina kijk zijn het vast ook toeristen die alvast aan het rondkijken zijn voor hun vakantiebestemming. Bij mij zie ik namelijk regelmatig Monschau en Eifel(Zoo) staan. :-)

    Rietepietz zegt;

    En ik dacht nog wel dat het niet op zou vallen;-)
    Het blijft wonderlijk dat we óveral te vinden zijn voor Nederlands sprekende mensen.

    Beantwoorden

  2. roadlaura1969
    jul 16, 2013 @ 16:41:34

    O en Lietzepiet mij interesseert het ook ,ik zou liegen als het niet zo is , ik heb buiten die van WordPress een widget waar ik kan zien wie uit waar heeft gekeken of gereageerd, niet voor de cijfers wel uit nieuwsgierigheid…..ja nieuwsgierig ben ik wel :-P

    Rietepietz zegt;

    Nou het is een grappig weetje, maar inderdaad bij wordpress kun je niét zien wié er gekeken heeft.
    Ik ga ervan uit dat het altijd een Nederlands sprekend iemand is die in de zoekmachine iets in onze taal heeft ingetypt , maar in ider geval heeft er bij mij maar één keer zo iemand geregeerd, dat was een Colombiaanse dame , die een paar jaar in Nederland had gewoond maar nu in Spanje woont. We hebben nog een tijdje gemaild wegens de gemeenschappelijk interesses ,ze wilde me ook wel Spaans leren maar liep érg hard van stapel .later heb ik in m’n eigen tempo wel wat Spaans geleerd maar lang niet genoeg om me te kunnen redden;-)

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      jul 17, 2013 @ 16:26:23

      Nou dat is leuk….gratis Spaanse les maar idd als het in een sneltreinvaart gaat blijf het één en ander op de route liggen :-D

      Rietepietz zegt;

      We konden ons redden omdat zij in haar Nederlandse jaren toch Nederlands had opgepikt;-)

      Beantwoorden

  3. roadlaura1969
    jul 16, 2013 @ 16:34:53

    Zeg Lietzepiet daar hoef je het klooster niet voor in. Duik gewoon in de Google vertaler ;-) en klaar is klara :-D

    Rietepietz zegt;

    Om eens een woordje te vertalen is dat wel aardig maar die vertaalmachines zijn in hoofdzaak geschikt om eens onbedaarlijk te kunnen lachen. Ik heb ooit eens een stuk Engelse tekst van mijn zoon vertaald , nou dát is lachen hoor, klopt écht geen hout van!

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      jul 17, 2013 @ 16:22:58

      Ja dat klopt ook wel weer, maar zoals je schrijft dan hebben de sjinezen ook wat te lachen ;-)

      Rietepietz zegt;

      Wij blijken hier toch een aparte zinsbouw te gebruiken en als je dat gaat vertalen wordt het een zooitje!

      Beantwoorden

  4. Leo's mening
    jul 16, 2013 @ 11:59:46

    Ik zou even afreizen naar de plek waar de Paus resideert. Die wist een paar woorden rond Kerst en Paas altijd in vele talen tot ons allen te richten. Moet wel een goede leerschool hebben gehad. Zoals bij de Nonnen in Vught. Daar leer je al die talen binnen een week. Maar ja, 40 talen is al snel 40 weken en dat is best lang zonder Rietz op het http://www...

    Rietepietz zegt;

    Maar ja , reizen en Rietepietz gaan niet erg samen, en de paus moet ik óók al niet zoveel van hebben! Vught is nog welaan te treinen maar 40 wéken van huis …. ik moet er niét aan denken. Nee hoor , ik red me wel met Engels, een beetje roestig Duits en een klein beetje Spaans en blijf lekker gewoon thuis!

    Beantwoorden

  5. Mirjam Kakelbont
    jul 15, 2013 @ 20:48:37

    Als je maar wel weer terugkomt, Rietepietz, want zonder jou valt er toch heel wat minder te lachen, en daar maak ik geen grapje over!
    Fijne vakantie en liefs,
    kakel

    Rietepietz zegt;

    Ik heb in het klooster natuurlijk wél een laptop bij me hoor, het is al zo stil in logland dus ik blijf gewoon door schrijven! Vakantie is trouwens niet zo mijn ding ,en nu ik er over nadenk… het klooster misschien óók niet zo;-)

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    jul 15, 2013 @ 20:27:57

    Leuke manier om een logpauze aan te kondigen! Maar we zien je toch wel weer terug?

    Rietepietz zegt;

    Sterker nog , er is helemaal geen logpauze , ik heb me niet gerealiseerd dat het in deze vakantietijd zo over zou kunnen komen;-) en ach in die talenkloosters bárst het van de BNners niets voor mij dus!

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    jul 15, 2013 @ 13:09:07

    Dat wordt een talenknobbel ontwikkelen :-)

    Rietepietz zegt;

    Voor zover aanwezig vind ik die genoeg ontwikkeld om me te kunnen redden.
    Zolang ik maar Leids kan lezen zit het wel goed;-)

    Beantwoorden

  8. ria
    jul 15, 2013 @ 12:56:51

    Lietepietz een daverend lachsalvo.
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Tja , ik ga van een chinees niet verwachten dat hij/zij een perfecte R uitspreekt natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    jul 15, 2013 @ 12:27:17

    tja…..die pagina bekijk ik eigenlijk nooit want statistieken boeien me helemaal niet.

    Zolang ik jou maar regelmatig zie bij mij ben ik blij.

    Rietepietz zegt;

    Ik bekijk ze soms, omdat je bij wordpress altijd óp die pagina inlogt . Maar echt belangrijk is het ook niet al rolt zit er soms wel een logje, nooit weg toch ;-)

    Beantwoorden

  10. cornma
    jul 15, 2013 @ 11:47:57

    Hé wat leuk. Ik had die pagina nog niet ontdekt, maar heb intussen even gekeken. Nu zit ik met een brandende vraag:
    Wat is het verschil tussen bezichtigingen en bezoeken?
    Ik besta nog maar kort, maar heb toch ook al bezoek uit de VS gehad.:-)

    Rietepietz zegt;

    Eerlijk gezegd is dat voor mij ook altijd een raadsel, het heeft “denk ik” iets te maken met of men meerdere pagina’s aanklikt en /of een reactie plaatst. Nou ja , voor mij is het belangrijkste weetje dat er zoveel mensen reageren en dat kan ik wel zien zónder statistieken. Maar in de statistieken wordt dan weer keurig bijgehouden hoeveel het in totaal zijn bij alle logjes en dát is toch wel in indrukwekkend aantal, veel méér dan ik ooit had durven dromen ;-)

    Beantwoorden

  11. datzalwel
    jul 15, 2013 @ 11:35:53

    Laat ze het lekker zelf oplossen :-). Als je al die talen gaat leren zit je voor eeuwig in het klooster. Dat kun je ons niet aandoen.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    En er zijn al niet zoveel kloosters meer over hé! Nee die ga ik dus maar niet bezetten;-)
    Maar het is wél grappig om te zien dat er weinig landen op de wereld zijn waar niet minstens één Nederlands sprekend mens zoekend is met Nederlandse woorden , want ánders kom je niet bij mij terecht.

    Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    jul 15, 2013 @ 11:09:45

    ach Riet, vind het wel leuk zo’n teller.
    Heb hem ook sinds een paar maanden op mijn blog staan.
    Fijne dag met lieve groetjes, Greetje

    Rietepietz zegt;

    Het zegt niet zo heel veel over wie wel en niets leest natuurlijk.
    Maar soms kijk ik wel eens rond op die pagina al snap ik niet van alles hoe er geteld wordt .

    Beantwoorden

  13. Petr@
    jul 15, 2013 @ 09:52:05

    Ik heb dat ook maar geloof niet dat er interesse is vanuit “vreemde” landen.
    Ik heb een poosje last gehad van spam, dat kwam allemaal uit het Oostblok, die zijn echt niet geinteresseerd in Petra’s verhaaltjes haha.

    Rietepietz zegt;

    Geen interesse voor mijn site nee, maar waarschijnlijk in het buitenland wonende Nederlands sprekende mensen die ietsin hun “moerstaal” met een zoekmachine zoeken , hebben jij of ik toevallig de woordencombinatie die ze zoeken dan krijgen ze daar natuurlijk een link van mee. Of ze dan écht gaan lezen is maar de vraag.

    Beantwoorden

  14. Marion
    jul 15, 2013 @ 08:44:55

    Wel lastig, vraag of ze je voortaan in het nederlands willen benaderen,:-)
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou gelukkig blijven al die mensen bescheiden op de achtergrond al héb ik een keer gehad dat een Colombiaanse ,die in Spanje woonde, contact met me zocht .Ze had óók in Nederland gewoond en schreef een klein beetje Nederlands .
    Je hebt vást genoten vandaag buiten XXX

    Beantwoorden

  15. J@n.
    jul 14, 2013 @ 23:56:44

    Daar heb ik me in de web streepje log periode al vaak over verwonderd, wat doen die lui in ‘shemelsnaam op mijn weblog???? Geen idee!

    Rietepietz zegt;

    Nou ik dénk dat er over heel de wereld wel Nederlanders wonen en als ik in het buitenland zou wonen zou ik zo af en toe wel eens iets in het Nederlands willen zien en lezen. Ook zullen in het buitenland wonende Nederlands sprekende mensen wel eens in hun eigen taal googlen en dan kunnen ze via trefwoorden óók bij jij en mij terecht komen .Ik vlij me niet met de gedachte dat ze dan ook echt gaan lezen bij me. Maar het is een indrukwekkend aantal landen hé! En dat zonder dat ik er iéts voor doe, want als je veel gevonden wilt worden door zoekmachines moet je bij het plaatsen van een logje tags aangeven en dát doe nooit.

    Beantwoorden

  16. Terrebel
    jul 14, 2013 @ 23:39:05

    Blijkbaar ben je tot ver over de landgrenzen beroemd! Of misschien wel berucht…;-)

    Rietepietz zegt;

    Ja berucht past beter bij me ;-) Ik ben er altijd verbaasd over omdat ik nooit tags invul, ondanks dat zijn er dus nog genoeg worden waarmee ik gevonden kan worden.

    Beantwoorden

  17. Blog Zonder Naam
    jul 14, 2013 @ 22:58:30

    Lang leve de zoekmachine! Tik een woord in en je vindt het. Al vraag ik me wel al wat rietepietz in het Cambodiaans is…. of in het Russisch…. Een plant of keukengerei? Misschien wel een sexueel hoogstandje of een kinderliedje? Wie weet? Maar ze zoeken het….. en ze vinden JOUW!

    Rietepietz zegt;

    Nou ze zullen heus niet allemaal op “Rietepietz”gezocht hebben,zoekmachines zoeken op tags en die schijnen bij mij tóch te vinden te zijn ondanks dat ik zélf nooit tags aangeef onder m’n logjes! Ik zou dus waarschijnlijk nog veel méér tevoorschijn komen als ik dat wél zou doen;-)

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    jul 14, 2013 @ 22:55:57

    Ik word gek van al die mensen die statistieken op hun wordpress-ding hebben. Ik kan ze verdorie nergens vinden! :-( Ik wil oohook!!!

    Rietepietz zegt;

    En is het nergens in je beheer te vinden?Ik dacht dat Vrijwel elke host wel zoiets heeft maar niet altijd zo prominent aanwezig als bij woordpress, daar kom je automatisch op een pagina met van alles en nog wat als je gaat inloggen. Ik doe er meestal niets mee maar zo af en toe kijke ik wel eens wat er allemaal af te lezen valt …. en daar kán ik dan meestal niéts mee….. nou ja, een logje maken;-)

    Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    jul 14, 2013 @ 22:36:41

    ja, en dan groet je ze, en dan groeten ze terug! ja, en daar heb je wel een paar jaar klooster voor over natuurlijk!

    Rietepietz zegt;

    Nou sóms denk ik wel eens dat het heerlijk rustig leven moet zijn in zó’n klooster !

    Beantwoorden

  20. Marja
    jul 14, 2013 @ 21:10:04

    Rustig maar. Google lost alles voor je op. Leun achterover en geniet van de zomer, Lietepietz. (wel limericks blijven schrijven natuurlijk)

    Lietepietz zegt;

    Zekel weten, limericks schlijven is leuze leuke bezigheid;-)
    Maar ik word reuze geïnspireerd door jouw plaatjes en limericks !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 39 andere volgers

