nou dát weer!

printerNatúúrlijk,  daar kun je op wachten!  Zodra ik eindelijk alle “hardware”  weer een beetje onder controle heb in m’n computerhol gooit juffrouw Canon de kont tegen de krib…..! De  volgende maand precies 9 jaar oude  Canon i50D werkte tot  voor kort perfect mits  zij maar op tijd haar slokje  inkt kreeg.
Ze sprong daar trouwens heel zuinig mee om , was geen “zuiper”  al lustte ze  na gedane arbeid  natuurlijk wel een slokkie magenta , zwart of noem maar op !
Sinds van de week  is ze akelig stil en blijft haar geratel achterwegen , ze vraagt in het venstertje of ik de printkop wil installeren…. ja hallóóóó ,  alsof ik  na al die jaren ineens de printkop er uit ga halen …. ik zou niet eens wéten waar dat ding zit …of ligt !

Maar helaas, juffrouw canon is compleet de kluts , eh… de printkop kwijt en  niet voor rede vatbaar en blijft werk weigeren,  waarna pijnlijk blijkt dat de moderne “veel-oudere-jongere” niet meer zonder printer kán!
Oooh…. wacht ff … juffrouw cannon heeft iets meegekregen over het stimuleren van de economie in crisistijd en vindt dat er maar nieuw gekocht moet worden, alsof “de veel-oudere-jongere”  niet al een flink gat in de oude sok heeft .
Al was ik reuze  gehecht aan mijn juffrouw canon i50D ,  ze krijgt haar zin en ik ga  op zoek naar één van haar nazaten , want haar type  is natuurlijk allang uit!
In de winkel blijkt dat een waardige opvolger voor juffrouw  canon lastig  te vinden is .
De meeste zijn “sletjes” die zich aanbieden voor álle diensten , ook diensten waar ik helemaal geen gebruik van wil maken.

Gelukkig tref ik een geweldige verkoper, hij begrijpt helemaal wat ik wil , wat ik belangrijk vind , en vooral wat niét!  Hij  weet dat er volgende week een aardig type binnenkomt, phoef… dat wordt dus een week afkicken zonder de mogelijkheden van juffrouw canon !
cripto

Wat nú  met de cryptogram die ik met Marion iedere week uitwissel,  ik mail  haar die  uit onze  krant en zij mailt mij die uit haar krant waarna we  ze uitprinten en elkaar de hele week telefonisch op de hoogte houden c.q. te hulp schieten tot ze allebei klaar zijn.
Maar………

….. In tijd van nood schilt Riet aardappels met de hakbijl en dus  …….

……gaat de cryptogram in het fotobewerkingsprogramma PSP  en met wat kunst en vliegwerk lukt het om daar de oplossingen in te vullen……

Nog even en ik wil niet eens meer een nieuwe juffrouw canon !

 

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    jul 12, 2013 @ 09:04:19

    IK ben een Canon-adept. Maar ben er ook achter gekomen dat deze fabrikant de zaken zo regelt dat je een beperkt aantal jaren kunt doen met je printertjes. Daarna zit de interne tank vol of zoiets en is het einde oefening. Hun servicepunt zit in Roosendaal, beste is het ding daarheen te brengen als je er echt aan gehecht bent. Maar reparatiekosten zijn vaak hoger dan een aanschaf nieuwe printer. Dat doe je dan niet, je koopt een andere. Om er dan achter te komen dat Canon voor dat ding weer net even andere vullingen benut en je dus blijft zitten met een al dan niet beperkte voorraad oude. Als iets helpt om de Nederlandse economie weer aan te slingeren, dan toch wel deze printerfabrikant…

    Rietepietz zegt;

    Ja klopt, zó werkt het !Nou ben ik met 9 jaar levensduur wel tevreden dus als de vólgende net zolang mee kan mag ik niet klagen. Ik print niet overdreven wil er natuurlijk toch een juffrouw canon stand-by hebben.Pluspunt is dat ze wel veel goedkoper zijn geworden in 9 jaar ,scheelt minsten de helft en ach… je weet het, alleen wij ouderen schijnen de economie uit het slop te kunnen trekken , de jeugd heeft geen geld denkt men ,en dat kan wel kloppen , die hebben vaak de nieuwste spullen én grote schulden.

    Beantwoorden

  2. Truus
    jul 09, 2013 @ 19:05:35

    Zal wel weer een zoekgeraakte verbinding zijn of zo. Onze HP print nog wel maar kan niet updaten. Wel slim opgelost. :-)
    Nu moet ik dit logje uitprinten want een deels ingevulde crypto vraagt erom om afgemaakt te worden. ;-)
    18 : titel
    22: koopsom (denk ik)

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    jul 08, 2013 @ 14:53:03

    Van harte gecondoleerd met het verlies van je printer…. Was je er erg aan gehecht? En zo jong nog, slechts negen jaar. Maar ja, dat zuipen hé, dat eiste natuurlijk zijn tol. Vooral dat black en magenta, daar schijnen ze slecht tegen te kunnen. En hoe is Henk er onder? Ik voel met jullie mee. Onlangs werd bij onze oude laptop plotsklaps het internet geamputeerd, nou je weet niet wat een ellende dat geeft. En de reparateur vindt dan ook nog eens dat je apparaat te oud is om weer te maken…… Voor je het weet zit je met een nieuw ding te hannessen op windows 8….. Het is net een jonge kat zindelijk maken, die niet weet dat íe het op de bak moet doen, echt dweilen met de kraan open.
    En nu een nieuwe zeker? Een tip: haal er een uit een goede, gedegen winkel en niet uit het asiel….eh….. ik bedoel van de rommelmarkt of marktplaats of zoiets. En zorg voor een goede handleiding; één die zelfs voor een halfdigibeet te begrijpen is.
    Overigens, wanneer vindt de crematie plaats? Ik neem tenminste aandat Canon gecremeerd wordt in de kliko of begraven jullie het apparaat liever in de tuin met een mooi kruis erop?
    Sterkte met het verlies
    De Boerin

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha, je bent behóórlijk dreef boerinnetje! Ik lig hier ineen deuk en éigenlijk is jouw reacties een compleet log!
    Ik ben natuurlijk eigenlijk nog in de rouw om “het verlies van”maar je hebt me héél erg over m’n verdriet heen geholpen met deze reactie! We lijden wat áf hë in de digitale wereld !!! Is het niet met windows 8 dan wel met het verlies van “dierbare hardware” !
    Ik ga natuurlijk voor een “eerste hands” nieuwe , ze hebben al zo’n korte levensduur dat je de ellende van een ander koopt bij “tweede hands” Maar ja , je hecht toch aan zo’n “stenotypiste”die alles keurig voor je op papier zet. Kom ik nú pas op , ik had natuurlijk een stenotypiste met een drankprobleem te gronde moeten laten gaan aan de drank!
    Maar ondertussen ben ik zelf bijna aan de drank van de problemen die ik de laatste maanden met oude “hardware”had .
    Volgens mij is een jonge kat zindelijk maken toch dankbaarder werk dan met al deze vernieuwingen dealen. Al dat nieuwe spul wordt namelijk nóóit leuker dan wat je ervoor had, een kitten meestal wél ! Ik heb nog steeds af en toe ruzie met windows 8 , er zit zóveel op waar ik helemaal niet om gevraagd heb….en dus óók niet nodig heb. Maar al die zooi komt te pas en te onpas tevoorschijn op momenten dat ik iets ánders tevoorschijn wil halen . Afzien dus ….. en hopen dat zowel jouw oude zooi als de mijne ….roesten in vrede !

    Beantwoorden

  4. Mirjam Kakelbont
    jul 07, 2013 @ 20:26:11

    Toch maar goed dat jij zo uitgesproken gers bent. Een anders zou ervan in de stress schieten, maar jij verzint er gewoon een oplossing voor. Het vreemde is: als ik naar een apparaat kijk, gaat het stuk. Maar als het eenmaal stuk is en ik kijk ernaar, dan gebeurt er niets. Heb jij daar een verklaring voor?

    Rietepietz zegt; <p Ik kan me niet vóór stellen dat jij "het boze oog" hebt, dat kan de verklaring dus niet zijn;-) …. eh… een scherpe blik misschien? Maar lastig is het wel natuurlijk,zou een zonnebril dragen misschien helpen?
    Misschien de volgende keer de psycholoog láng en diep in de ogen kijken … valt tie ter plekke neer !

    Beantwoorden

  5. ria
    jul 07, 2013 @ 15:08:12

    hp-printer en canon scanner zijn allemaal al uit grootmoeders tijd. Als je ze niet gebruikt worden ze ooit nog in goede staat antiek. De laptop is 7 jaar geworden en daar heb ik voorlopig genoeg aan.
    Fijne zondag Rietepietz
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt;

    Meestal krijg je pas problemen als één van de schakels uit die keten het begeeft. Zodra je één onderdeel vervangt blijken alle anderen daar niet meer op te werken omdat de nieuwe systemen alweer zóveel
    ontwikkeld zijn! Zo verging het mij ook , de computer was ook stokoud, nog op windows XP maar binnenkort wordt XP niet meer ondersteund door windows ,te oud, dan krijg je het gedonder in de glazen;-(

    Beantwoorden

  6. cornma
    jul 07, 2013 @ 13:57:46

    Zelf gebruik ik nooit een printer, maar ik kan me voorstellen dat je hem mist als je er regelmatig mee in de weer bent.
    Maar, kijk eens naar buiten. Het is eindelijk ZOMER! Wat zou je je dan nog druk maken om een printer. Ga lekker buiten zitten. En geniet.

    Rietepietz zegt;

    O maar ik maak me ook hélemaal niet over een printer hoor, en natúúrlijk hebben we een heerlijke wandeling gemaakt.Maar dan lekker vroeg toen het nog koel én rustig was.
    Nu pendelen we een beetje heen en weer tussen de tuin en de koele kamer want op zondag naar het strand gaan is niks, véél te druk!
    maar eh….. moet je zélf niet lekker naar buiten?

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    jul 07, 2013 @ 11:40:53

    Een komt nooit alleen zoals je al zei. Bij ons was het de cv ketel de vaatwasser en nu de koelkast. In een tijd van anderhalf jaar. Maar Rutte hoeft niet bang te zijn we hebben nog een paar apparaten die over de 10 jaar zijn. :-)
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ja zo gaat het meestal, hier is ook dit jaar de CV ketel aan de beurt.Het wachten was tot de kou uit de lucht was dus we kunnen van de week gaan bellen. De “nieuwe” keuken staat ondertussen 8 jaar …dus alle apparaten óók.
    Wasmachine en TV zijn ook van de 10 jaar geleden ,er zal dus wel een “vervangepidemie” uitbreken in huize Rietepietz, wat zal Rutte blij zijn;-(

    Beantwoorden

  8. isis45
    jul 07, 2013 @ 10:43:51

    Net als wij, hebben apparaten ook niet het eeuwige leven. Wij , ook als oudere-jongeren, kunnen ook niet zonder printer. Dus als het moet, dan komt er hier ook gewoon weer een.

    Rietepietz zegt;

    Klopt als een zwerende vinger, ik ben alleen bang dat een nieuwe printer toch aanmerkelijk minder lang mee gaat dan de 9 jaar van juffrouw Canon;-)nou ja , geld moet rollen vindt Rutte!

    Beantwoorden

  9. Suske
    jul 07, 2013 @ 10:20:45

    je zal je gemak niet weten met die nieuwe printer en voor je het weet kan je het gebruik van je oude niet meer voorstellen.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik dénk dat er niet heel veel veranderd is ,behalve dat er veel meer met één apparaat tegelijk geregeld kan worden. Mijn oudje was bést gebruiksvriendelijk ,dat moet een nieuwe nog maar bewijzen;-)

    Beantwoorden

  10. Petr@
    jul 07, 2013 @ 10:20:42

    De nieuwe printers van tegenwoordig zijn gelukkig net al te duur, al lusten ze wel een slokje helaas.
    Je kan dan ook scannen, altijd handig!

    Rietepietz zegt;

    De prijzen liggen inderdaad flink lager dan 9 jaar geleden , mijn “juffrouw canon” kostte destijds nog rond de € 250,– en nu is vrijwel alles onder de 100 euro én heeft meerdere functies. Ik heb trouwens een aparte scanner dus zit niet te wachten op nóg meer scanmogelijkheden.

    Beantwoorden

  11. Marion
    jul 07, 2013 @ 09:20:42

    Dat heb je knap gedaan maar ik heb hem toch maar naar je op gestuurd, dinsdag kan je hem verwachten.
    Hij is inderdaad uit het A.D. zaterdagkrant.
    Lekker weer hé.
    XXX

    Rietepietz zegt;

    Hártstikke lief van je , werkt natuurlijk réuze onhandig in psp maar het was wél sport om het te proberen.Ik heb er nog een paar meer ingevuld ondertussen. Zálig weertje inderdaad we gaan zo maar eerst een lekkere tippel maken , straks is het misschien wel te warm om te wandelen .
    Geniet ervan XXX

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    jul 07, 2013 @ 00:18:04

    ja, moderne tijden he! Het gaat steeds vlugger allemaal! Ik print nooit.

    Rietepietz zegt;

    Het zou me inderdaad verbazen als de volgende printer óók 9 jaar meegaat , hoewel ik zuinig op m’n spullen ben worden ze tegenwoordig “gemaakt”op een niet al te lang leven, dat vind Rutte prettig.

    Beantwoorden

  13. Melody
    jul 07, 2013 @ 00:10:26

    mijn printer staat al ‘eeuwen’ boven….. heb m te weinig nodig….. als ik al iets geprint wil hebben mail ik t naar zoonlief die t dan even later geprint en wel beneden brengt…

    tja meid… alles heeft zo zijn levensduur en je meot met de tijd mee ;-)

    Rietepietz zegt;

    Ik print zo af en toe wel eens een foto uit, daarom wil ik wél een hebbelijke printer. Behalve dat doe ik er alle correspondentie op en dié wil ik ook op papier in een mapje. dan maak ik wel eens boekjes voor feestelijke gelegenheden én de wekelijkse puzzels natuurlijk.Je ziet , ik kan niet meer zonder;-)

    Beantwoorden

    • Melody
      jul 08, 2013 @ 21:16:14

      nee dat blijkt ;-0

      en binnenkort voor entreebewijzen en vervoersbewijzen, wel handig een printer die dan doet waarvoor ie betaald is ;-0

      Rietepietz zegt;

      En dát doe ik dan weer niet met de printer, ik bestel nóóit iets via internet ….weet je toch , ik héb geen computer ;-)

      Beantwoorden

  14. Terrebel
    jul 06, 2013 @ 23:59:54

    Wie heeft er nu nog papier nodig? Zelfs een bioscoopkaartje koop je online tegenwoordig en bij de bioscoop hou je je mobiel bij de scanner die vervolgens je kaartje uitprint…;-)

    Rietepietz zegt;

    Lees even terug ….. “veel-oudere-jongere”staat er … die gebruiken héus nog een heleboel ander papier dan toiletpapier ;-) Mijn mobiel doet niéts anders dan bellen en smsjes versturen .Maar het geheim zit ‘m natuurlijk in die veel-oudere-jongere!

    Beantwoorden

  15. J@n.
    jul 06, 2013 @ 23:37:15

    Ja, zo gaat dat. Wij zijn over gegaan op een nieuwe koelkast, omdat de oude het had begeven. Zo krijgt Rutten toch nog zijn zin.

    Rietepietz zegt;

    En vaak sleept het éne apparaat het andere mee !Nou ja, ik ben al blij dat we dan gewoon een nieuwe kunnen gaan kopen, vroeger moest er toch vaak éérst nog gespaard worden vóór er gekocht kon worden en ondanks de crisis hoeven we nu toch niet te wachten met nieuw aanschaffen. Laat ik óók nog eens een positief geluid horen toch?

    Beantwoorden

  16. roadlaura1969
    jul 06, 2013 @ 22:38:33

    Die Juffrouw canon geeft je wel weer een vermakelijke blog , hoe bedenk je het zo snel, met plezier gelezen, natuurlijk niet dat ze stuk gelopen is ;-)
    Maar euhhh waarom vrouwelijk? Waarom geen meneer canon die zijn toch beter met “zuipen”, :-P

    Rietepietz zegt;

    dankjewel, dat bedenk ik eigenlijk helemaal niet .Zo’n logje “overkomt me” , ik hoef alleen maar m’n best te doen dat het 750 woorden lang wordt . Als ik over die verkoper had gaan vertellen was ik daar zéker nog woorden aan tekort gekomen , zoveel plezier gehad met die knul.
    Het werd vanzelf een juffrouw canon en vergis je niet hoor ,er zijn zéker wel vrouwen die kunnen zuipen;-)

    Beantwoorden

  17. VoorHetBlogGezet
    jul 06, 2013 @ 21:43:13

    Je word wel steeds beter in oplossingen bedenken als een van je apparaten het begeeft!

    Rietepietz zegt;

    En dat vind ik eigenlijk bést een leuke uitdaging! Altijd gehad trouwens ,ook als het niet om de digitale hoek gaat ;-)

    Beantwoorden

  18. Marja
    jul 06, 2013 @ 19:55:49

    Ik moet er niet aan denken. Iedere zaterdag print ik minstens 6 cryptogrammen van de website van jaspers. Je bent wel inventief, hoor. Uit welke krant is deze?
    V6 is volgens mij op til en H11 klok. :D

    Rietepietz zegt;

    Ik weet het niet zeker ,ik dacht het AD misschien schrijft Marion het er straks wel bij.
    Klok had ik ondertussen ook gevonden, moet ik nog invullen .Het werkt wél lastig zo op het scherm maar volgende week is het leed geleden ….hoop ik! Leuk hé die crypto’s, ik ben er niet heel goed in maar het wordt wél steeds beter!

    Beantwoorden

  19. Hanny
    jul 06, 2013 @ 19:52:41

    Zijn er bij jou in de buurt geen repair-cafés waar ze het apparaat kunnen oplappen. Loont de moeite om daar eens naar te kijken.
    Fijn weekend verder. Geniet maar van het weer.

    Rietepietz zegt;

    Voor zover ik weet niet ,maar 9 jaar oud is al bijna prehistorisch voor een printer,dus daar heb ik weinig hoop op.Het werd trouwens toch al lastig om aan de juiste inktpatronen te komen , ik denk dat Canon ondertussen van de oudere types af wil.
    We gaan er zeker van genieten maar wel hier in de omgeving!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

