uitgeven verplicht..

We  kunnen het niét verantwoorden dat de economie door ons  nóg verder in het slob zou raken en dus …..moeten onze  (niet zo) zuurverdiende centjes  uitgegeven worden !
Heb ik geen probleem mee ware het niet dat wij in de loop van een lang huwelijk ondertussen wel álles hebben dat we graag willen hebben.
Bovendien houd ik niet van op vakantie gaan, niet van buiten de deur eten, ook niet van  kroeglopen én wil ik oude vertrouwde elektronica niet kwijt wegens  m’n “vernieuwingsfobie”.

Tja, natuurlijk kun je als vrouw altijd wel iets van kleding gebruiken …. als  je wilt helpen de boel uit het slop te trekken moet je daar niet moeilijk over doen denk ik.
Na een héle dag winkel in winkel uit heb ik nog stééds geen bijdrage kunnen leveren  aan een opleving van de economie  ….zucht!
Het probleem is dat mijn lieftallige Rubens figuurtje  slecht in het modebeeld past. Komt nog bij dat ook mijn opvattingen over wat wel en niet “gepast gekleed” is  nogal op gespannen voet staan met datzelfde modebeeld.

Neem nou de lengte (of liever het gebrek aan lengte) van rokjes,  al dan niet van een jurk…. dat schaamhaar tegenwoordig “not done” is  heeft daar álles mee te maken  volgens mij.  Dan kún je onder zo’n jurkje wel een “lange onderbroek” dragen  maar ook dat is niet een dracht waar ik vrolijk van ga worden.
Ik draag een rok óf en broek , en  niet allebei zoals in de jaren 50 op de huishoudschool móest omdat alleen een broek niet fatsoenlijk was.
In die tijd vond ik dat onzin maar “met de kennis van nu”  en het modebeeld van skinny jeans  heb ik daar toch wat meer begrip voor.

Daarmee kom ik bij het volgende probleem , ook  een passende broek kopen kan ik voorlopig vergeten.
De verhouding enkels /heupen  lijkt bij ” ieder maatje  meer” dat  smakelijk eten toevoegt  verder uit elkaar te groeien  en zo’n strakke broek  maakt bij jullie Rietepietz  de overeenkomst met een flinke maat priktol pijnlijk duidelijk ……  zucht….daar zakt me de broek bij af!
Sorry,  de economie moet maar even wachten met opkrabbelen tot ik een andere manier gevonden heb om geld uit te geven, misschien wil iedereen even meedenken ?
 photo skinnyjeans.png

22 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    jun 29, 2013 @ 22:20:00

    Praat me niet van kleding kopen. Als je een allergie voor kunstvezels hebt is het nog lastiger om passende kleding te vinden. Dan moet niet alleen de, ongelijke, maat goed zijn maar ook de stof. In mijn geval katoen. ;-(

    Rietepietz zegt;

    Ai… dat maakt het lastiger ja, hoewel ik niet echt een allergie heb probeer ik toch altijd wel natuurlijke materialen te kopen , dat draagt prettiger. Vroeger had je veel dames die voor weinig geld kleding op maat naaiden, dáár verlang ik wel naar terug!

    Beantwoorden

  2. tagrijn
    jun 27, 2013 @ 20:42:57

    Niet écht moeilijk geld uit te geven: goed doelen zat toch?

    Rietepietz zegt;

    De grote goede doelen hebben , bijna nét als Samson, maar één goed doel op het oog,zichzelf in stand houden en dat kost héél veel geld. Het is wel zo dat de goede doelen helpen de crisis onder controle te krijgen, ze kijken niet op een paar centen met hun wervingsacties en huisstijltjes en daar varen drukkerijen dan weer wél bij!

    Beantwoorden

  3. Hartelijke Hot Hulk
    jun 27, 2013 @ 19:44:46

    Heej Priktol (hahahahahaha)
    Dit was mijn reactie op facebook

    Diederik

    Nou, bedankt hoor!
    Jullie hebben allemaal goed geluisterd naar ome Diederik Samsom.
    Ik wilde even iets halen bij de Action vanmorgen en ik kon er gloeiende, gloeiende, niet eens binnenkomen vanwege de enorme drukte.
    Iedereen wilde zijn/haar geld kwijt.
    En die Sjinezen maar lachen.

    Rietepietz zegt;

    Wacht ff , eerst even uitdraaien……. zo ben ik weer ;-)
    Ik was helemaal niet bij de action….. ik zit gewoon hier … lekker óp m’n geld!

    Beantwoorden

  4. isis45
    jun 27, 2013 @ 11:49:38

    Ik heb ook een maatje meer, maar bij mij zijn de pijpen te kort en te wijd. Ik heb niet van die dikke bovenbenen. Maar ik koop alleen iets als ik iets nodig heb en ik spek de kas al genoeg met mijn vakanties, dus zoeken ze maar een andere sul (henzelf misschien) die gaat uitgeven.

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij zouden we gewoon onderling de benen een beetje moeten verbouwen, de 4 cm die er bij mij af moet ( van de broeken dan hé) zou jij nou juist goed kunnen gebruiken! Ik laat me zéker ook niet opjutten door Samson hoor , ik bepaal zelf wel wanneer er iets gekocht moet worden ,maar ff lekker slachtofferen in een logje is nooit weg natuurlijk;-)

    Beantwoorden

  5. riet(je)
    jun 27, 2013 @ 11:39:06

    hai Riet, Ulla Popken heeft grote maten en ook hele leuke broeken, ze zitten ook op internet……….gezellige dag bij IKEA vandaag, liefs riet(je)

    Rietepietz zegt;

    Ik ken de zaak, als ik me erg slank wil voelen stap ik daar even binnen want hún maat 44 is flink wat ruimer dan in de meeste andere winkels en bij hen kan ik dus in de kleinste maatjes zoeken omdat ze pas bij 44 beginnen en stoppen bij 58 ( geloof ik) . Maar toch past hun kleding me vaak niet , zij zijn gericht op echt heel dikke mensen en hebben best veel nogal “vormloze”spullen.

    Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    jun 27, 2013 @ 10:22:28

    Hééééééél herkenbaar; ook in onze familie hebben we (mijn nichtjes en ik) een gezamenlijk probleem: wij hebben, op twee na, allemaal “Baelde-bovenbenen” oftewel de dikke bovenbenen van onze grootmoeder geërfd. Ik het huidige modebeeld voor ons negenen een ramp, want inderdaad bijna alles is skinny jeans!
    Gelukkig vond ik in een betere (lees duurdere dan dure) modezaak een paar leuke pasteltinterige, bij het huidige modebeeld kleurende broeken en een leuke blazer er op. Het koste een paar centen, maar de boerin hoefde niet in haar werkkleding of overal naar een verjaardag of boodschappen te gaan doen. Merk= GerryWeber. Duitse dames hebben over het algemeen ook een wat grotere confectiemaat. Dus onverhoopt toch nog leuk geslaagd.
    Ook hebben we geld laten rollen in de richting van een nieuwe laptop.
    Allereerst bleek ons modem kaduk. Geen internet meer en ook de telefoon deed raar. Nou ja….. Een oude telefoon gebruiksklaar gemaakt; helpdesk gebeld, maar nooit never niet (ook niet met behulp van een ‘mannetje’) het modem meer aan de praat te krijgen. Kortom nieuw modem op gestuurd en de boerin ging met goede m oet het ding aan de laptop koppellen om verbinding te maken….. MOOI NIET!!! Ook niet na tussenkomst van de helpdesk enz. Dus……laptop na laten kijken: internetingang kapot (opgeblazen) en de CD-driver….. Nou dat koste ongeveer een nieuwe omdat te laten maken. (het computer gedeelte werk nog steeds goed van de oude laptop) De veronderstelling is dat de modem een soort van nulstrom-singnaal richting de telefoon en de computer gestuur heeft en zo de internetingang en de telefoon heeft ‘opgeblazen’. Kortom: tijd voor een nieuwe!
    Ik mocht een leuk apparaatje uit gaan zoeken in de winkel, office pakketje en virusscan erbij, je kent dat wel…. Prijs laten samenstellen en dan ……. dan gaat mijn man onderhandelen……. (Dat kan dus een paar weken duren voordat hij zijn zin krijgt) …..en heeft er dus {niet schrikken} €300,– afgepingeld!!
    Gisteren mijn nieuwe apparaatje opgehaald en nu ben ik ‘m aan het ontdekken!
    Ik beloof niet dat ik braaf alle voorgaande blogs ga beantwoorden. Ik kon ze wel volgen op mijn mobiel-foon, maar beantwoorden koste nogal wat beltegoed, dus dat heb ik maar zo gelaten.
    Ook ga ik niet meteen fanatiek bloggen……eerst alle achterstallige administratie wegwerken. Ik wil wel proberen om de lege weken alsnog op te vullen met oud materiaal, om toch een geheel te krijgen.
    Nou het was weer een heel verhaal alles bij elkaar, maar ik ben er weer!
    Groetjes van de Boerin

    Rietepietz zegt;

    Hááá, welkom terug, wát een ellende heb je allemaal meegemaakt met je laptop! Niet te geloven, volgens mij had jij bezoek van de Heer Murphy, die maakt er altijd zo’n puinhoop van!
    Doe maar rustig aan hoor, je moet natuurlijk éérst alle belangrijke zaken bijwerken en de nieuwe aanwinst onder controle krijgen.
    Als ik € 300,– eraf zou pingelen kreef ik de spullen bijna gratis want veel meer betaal ik niet voor “een speeltje”.Ik doe er niets op dat veel geld waard is.
    Gelukkig heb je dus toch wat voorjaarskleding kunnen vinden, ik val ook wel eens bij Weber binnen, of winkels waar ze dat merk verkopen maar die zijn inderdaad “reteduur” ,behalve aan het eind van het seizoen.Moet ik weer eens binnenvallen want het voorjaar is voorbij er zal dus wel afgeprijsd zijn ondertussen.Toch vind ik daar ook niet vaak iets van mijn gading maar ik blijf zoeken ,want als jij de economie zó vreselijk steunt kan ik niet achter blijven ;-)

    Beantwoorden

  7. Petr@
    jun 27, 2013 @ 10:06:44

    Riet het is 12 graden buiten, het beste is om een dikke trui en een spijkerbroek met sokken aan te trekken! Dat heb je vast wel op voorraad, de economie wacht maar even. Laat Samsom zelf maar iets nieuws kopen :-)

    Rietepietz zegt;

    Dat is ook wel ongeveer wat ik tot nu toe gedaan heb;-) Voorjaarskleding kan ik nu wel in de winkel laten hangen want het voorjaar is geruisloos voorbijgegaan….niéts van gemerkt! Ik loop gelukkig nog niet “in de blote kont” mocht de zomer onverwacht tóch uitbarsten dus ik ga nog wel eens zoeken als ik er meer tijd voor heb.

    Beantwoorden

  8. Leo's mening
    jun 27, 2013 @ 09:30:08

    Herkenbaar beeld. Kleding is gemaakt voor wichten van eden jaar of 16-17, maar als volwassen vrouw kom je maar lastig aan de leuke kleding. Maar er zijn echt winkels die daar nog wel op inspellen hoor. M en S Mode/Didi hebben grote maten in huis, V en D kent in sommige winkels shop-in-shop concepten en dat vindt je bij bepaalde merken erg aardig spul in een mooie passende maatvoering. Je houdt niet van reizen, maar anders is even over de grens van Duitsland wippen ook een aanrader. Mooi aanbod, vaak goede maat, prima advies. Betaalbaar ook. Alleen draag je dan niet bij aan de Samsomdoctrine…

    Rietepietz zegt;

    Nou M&S mode en DIdi ben ik al “uitgegroeid” toch wel allemaal tamelijk kort én te weinig mouw ! Bovendien is een maat 44 in dát soort zaken niet een maar 44 die je in de z.g. betere modezaken vindt.
    Nee Duitsland om even te shoppen is géén optie al zou ik om Samson te pesten best ver gaan;-) Nee eigenlijk moet ik naar plaatsen waar “de zwarte kousen kerk” nog regeert , zoals bij voorbeeld Bergambacht daar zijn nog (slijm) jurken genoeg!

    Beantwoorden

  9. Marion
    jun 27, 2013 @ 09:22:57

    Laten we vandaag maar eens woest te keer gaan, al is het dan een druppel op een gloeiende plaat.Tot straks. XXX

    Rietepietz zegt;

    Ik ben blij dat je me steunt bij dit soort problemen , dan gaan we maar een middag flink brassen hé! tot straks XXX

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    jun 27, 2013 @ 00:15:34

    Als de banken begonnen met wat meer uitgeven bv aan rente op mijn spaarrekening dan zal ik dat wel weer verder uitgeven. Ik kan het natuurlijk niet alleen oplossen .
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Waarschijnlijk is die lage rente ook bedoeld om dan maar niet meer te sparen , het loont de moeite niet immers… het is gewoon samenspannen met Rutte en Samson wat de banken doen.

    Beantwoorden

  11. J@n.
    jun 27, 2013 @ 00:13:02

    Heb je al eens gedacht aan een leuk jurkje? Dat kan op leeftijd ook best leuk staan!
    Gelukkig zit ik niet met die problemen, daar heb ik Joke voor. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Door een “schoenenprobleem” draag ik meer broeken dan me lief is, maar op dit moment is er aan jurkjes ook niet veel te koop dat ik zou willen kopen.Vrijwel alles is te korten heeft geen mouwen (en oud vlees leg ik liever niet in de etalage) gemaakt van vlodderstoffen waarin ieder onsje teveel meteen een kilo lijkt. Het énige dat er is zijn jurken voor “ouderen” waar ik nog niet oud genoeg voor ben;-)

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    jun 26, 2013 @ 23:21:22

    Ik geef nog steeds geld als water uit. Dus aan mij ligt het niet hoor. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Wij hebben ons uitgavepatroon ook niet veranderd maar geven als 2 pers. huishouden natuurlijk veel minder uit dan een gezin.

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    jun 26, 2013 @ 22:53:43

    ja, de economie, dat zit zo, we kunnen niet meer geld uitgeven dan er binnenkomt, en dat gebeurt wel. En nu klappen er veel bedrijven allemaal in elkaar, en waar stopt dat he? Ondertussen smurfen we maar voort en voort, hopende op betere tijden.

    Rietepietz zegt;

    Het beschikbare geld werd door de overheid meestal aan de verkeerde mensen uitgedeeld.Maar het is natuurlijk te zót voor woorden dat we nu aangemaand worden , net als de regering, geld uit te geven dat je voor andere dingen moet bewaren om niet in de problemen te komen.

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    jun 26, 2013 @ 22:41:44

    Het is maar goed dat wij gaan verhuizen, kunnen ze ons (helaas) er niet van betichten niet veel uit te geven.:-(

    Rietepietz zegt;

    Je bent een held Glibber, en een voorbeeld voor velen;-) Ik ga je voordragen voor een Koninklijke onderscheiding want verhuizen om het land erbovenop te helpen is natuurlijk gewéldig!

    Beantwoorden

  15. cornma
    jun 26, 2013 @ 21:39:07

    Geld uitgeven kan zo leuk zijn……als je het hebt tenminste. Weet je zeker dat je niet wilt proberen jezelf in een skinny jeans te persen? En dan zo’n schattig kort rokje erbij. Dat is zoooo hip. (al denk ik dat ze daar tegenwoordig een ander woord voor hebben.:-)

    Rietepietz zegt;

    Het gekke is dat als je wél iets uit kan geven je daar veel minder behoefte aan hebt dan in tijden dat je heel krap zat. De skinny jeans laat ik aan me voorbij gaan (wie er ook in zit)ik heb van alles wat teveel ,( járen en kilo’s).Maar je ziet soms rampzalige combi’s van “teveel van alles” in héél weinig broek !

    Beantwoorden

  16. Marja
    jun 26, 2013 @ 20:28:30

    De economie is in het slop geraakt door mismanagement en inhalige banken. Daar hoef jij je mooie hoofdje niet over te breken, laat staan je enkeltjes. De tijd dat we een rok én een broek moesten dragen heb ik nog net meegemaakt. Ik begin er ook niet meer aan. Ik ben ook geen fan van de fluisterbroeken. Geen haar ………. die daaraan denkt.
    Leen een balk en gooi daar gezellig al je geld overheen. Als jij het niet doet, doet de overheid het wel voor je.

    Rietepietz zegt;

    Ja en dáár is eigenlijk niets veranderd helaas!
    Afschuwelijk was dat hé , die dikke “trainingsbroeken”, met grote knieën erin en dán een rok eroverheen. Ik deed de broek liever in de garderobe uit zodra we binnen waren!
    Er zijn ábsoluut wel leuke jonge figuurtjes die de fluisterbroek kunnen hebben (maar zelfs niet álle jonge meisjes) maar ik begin er niet aan ,hoewel Henk door zijn doofheid nou juist wel aardig kan liplezen…. toch jammer ;-)
    Gelukkig heb ik geen balk nodig hoor, ik heb genoeg lieverds in m’n omgeving die ik eventueel wel mag verwennen dáár word ik wél blij van!

    Beantwoorden

  17. Mirjam Kakelbont
    jun 26, 2013 @ 20:28:26

    Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan anders :D Broekspijpen zijn bij mij altijd meters te kort. Verkoopsters zeggen dan altijd dat ik er laarzen bij moet dragen. Nou, ik dácht het niet. Ik maak lekker zelf uit welke schoenen ik wanneer wil aantrekken. En die meneer Samson en Rutte kunnen van mij de boom in! Laten ze de maatschappij maar op een andere manier een “boost” geven! Je hebt er weer een bijzonder smakelijk tintje aan gegeven!

    Rietepietz zegt;

    Bij mij zijn pijpen altijd te lang, van maar 38 is de lengte goed maar dan kom ik 3 maten heup en taille tekort, o ja én bovenbeen ;-) daar helpt helaas geen laars tegen!
    Lijkt me een mooie plek voor de heren kunnen ze daar een flinke “boom opzetten”over hoe nu verder!

    Beantwoorden

  18. gewoonhanny
    jun 26, 2013 @ 20:22:26

    Helaas weet ik geen oplossing voor je. Ik zal straks wel wat geld laten rollen, maar niet in Nederland. In Nederland is mijn kledingwinkeltje, dat mijn maat had, opgeheven. In Oostenrijk is het gelukkig nog open. Dus ga ik daar de economie spekken.

    Rietepietz zegt;

    Maar Hanny toch, dan laat je mij de kar alléén trekken! Zo komen er natuurlijk nooit uit;-) Voor jou dus óók geen skinny jeans?

    Beantwoorden

    • gewoonhanny
      jun 28, 2013 @ 20:14:51

      Jij bent mans genoeg om de kar alleen te trekken! :-)
      Skinny jeans? Zelfs mijn vingers passen er amper in. hahaha

      Rietepietz zegt:

      Ik heb hetzelfde probleem, de pijpen passen misschein nog op een deel van m’n arm maar dan heb je het ook wel gehad;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 39 andere volgers

