kinderopvang ?

Best wel vervelend natuurlijk dat er flink ingegrepen is in de bijdrage van de overheid aan de kinderopvang,  maar dat het zó erg was  wist ik niet !
creche

Hier heeft de stratenmaker blijkbaar van ellende dan maar de baby mee naar het werk genomen  …óf er is hier sprake van een flink uit de klauw gelopen werkactie van de heer Klaas Vaak  die met karrenvrachten zand de baby in slaap wilde brengen …. zou een stomme actie zijn  want het meeste zand ligt er  er naast!
Nou hoorde ik van de week dat veel gezinnen  tot voor kort soms wel ruim méér dan een minimumloon (= rond €  1500,–) ontvingen  aan kinderopvang vergoeding …. ! (dan is de AOW een fooitje)
Voor de creche  ja,  logisch dat die regeling dan crashed want  wanneer de , meestal parttime  werkende, vrouw  misschien zo rond €1000,– per maand (of minder) verdient kun je wel nagaan dat de overheid daar aan belasting  niks, noppes, nada aan terug kan halen .
Maar wie ben ik , niet écht een econome natuurlijk  en blijven steken in de bewering  1+1=2 daar kom je nérgens mee tegenwoordig!
Ook in de middag is de  stratenmaker nog bezig in de buurt van de kinderwagen en ach…. het heeft wel iets zo’n man die z’n verantwoording voor het kind niet afschuift .
creche1Hoogste tijd om eens poolshoogte te nemen, je laat als ruimhartige oma zo’n goedwillende man  toch niet de hele dag aan z’n lot over met een baby! Je wil toch  niet op je  geweten hebben dat zo’n kleintje schade oploopt  bij al dat groot materieel,…….., en neem ik een kijkje in de wagen……
craschEh…….oeps…… dan blijken de dingen tóch weer anders dan ik dacht …….  hoe kun je nou zó je werk doen, moet daar niet even een sleepwagentje voor gebeld worden?
Of eh…. zal het dan tóch z’n broodtrommeltje zijn !

15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Truus
    mei 14, 2013 @ 22:32:30

    Het is elke keer genieten hier met jouw fantasievolle verhalen Rietepietz. :-)
    Maar weet je zeker dat alles goed was? Was de kleine niet gekidnapt of lag hij/zij elders te ‘nappen’. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Daar zég je me wat , aan die mogelijkheid heb ik niet eens gedacht…..ai… even Apeldoorn bellen dan maar;-)

    Beantwoorden

  2. kinderopvang
    mei 13, 2013 @ 16:09:13

    Tsja…gelukkig was dit niet echt, mag ik hopen?! Dat zou echt verschrikkelijk zijn! Dat verzin je toch niet, haha! Men raakt wel nieuwsgierig naar het verhaal erachter. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven voor kinderopvang om dit soort situaties te voorkomen. Zoals een site Care.com bijvoorbeeld. Via: https://nl.care.com/kinderopvang kunnen ouders gewoon een snel en makkelijk een kinderopvang in hun buurt vinden, blijkbaar weet niet iedereen dat ;).

    Rietepietz zegt;

    Een beetje reclame maken is nooit weg natuurlijk als je “in het vak zit” ;-) het zijn slechte tijden voor de opvang nu de bomen niet meer tot de hemel groeien. Normaal skip ik reclame reacties maar je haakt zo leuk in op het logje dat ik “je vergeef” ;-) en ik laat de link staan! Gelukkig was hier alleen maar sprake van een achtergelaten kinderwagen …. zónder kind dus!

    Beantwoorden

  3. isis45
    mei 12, 2013 @ 11:26:51

    Ha ha wat grappig.

    Rietepietz zegt;

    Dat vond ik nou ook toen ik er langs liep maar ik vroeg me wél af waarom ze het “wrak”gewoon lieten staan;-)

    Beantwoorden

  4. ♫ M e l☺d y ♫
    mei 12, 2013 @ 10:45:20

    Tja…. ik heb de kinderen groot inmiddels maar in de tijd dat ze klein waren regelde mijn werkgever opvang voor hen die dat nodig hadden. Je kreeg als personeel geen geld maar kon je kind achterlaten in de opvang op de werklocatie.
    Hoe dan ook…heb er nooit gebruik van gemaakt.
    Vind die bijdrage absurd, maar zo zijn er vele voorbeelden helaas van geldverkwisting/fondsenmisbruik.

    Rietepietz zegt;

    Het is van de zotte dat ze nu oma’s mogen betalen om de kleinkinderen op te vangen, dat doet een oma toch met liefde en voor het plezier , met hoogstens een reisvergoeding en een aardigheidje !
    Ik heb zelf altijd naar werk gezocht dat ik thuis kon doen om het inkomen aan te vullen als dat nodig was. Het systeem was toen veel beter, als je “huisvrouw” was kreeg de echtgenoot een hogere belastingvrije voet, (afbouwend als de vrouw inkomsten had) véél minder papieren rompslomp en dus goedkoper, véél goedkoper!

    Beantwoorden

  5. greetje
    mei 12, 2013 @ 10:28:20

    heb nooit geweten dat de vergoeding voor de kinderopvang zo hoog was…..
    fijne zondag voor jou Riet

    Rietepietz zegt;

    Ik eigenlijk óók niet, ik denk dat veel ouders het liever niet aan de grote klok hingen;-)

    Beantwoorden

  6. hartelijkehothulk
    mei 12, 2013 @ 10:27:07

    Een echt Rietepietz verhaal.
    Jij ziet dit natuurlijk helemaal zitten als je zoiets langs de straat vind.
    Bij Rietz werkt het zo, “het geld ligt niet op straat, maar de verhalen”!
    GEWELDIG weer!

    Hoewel je er ook weer een flink punt in verwerkt.
    Het korten op de voorzieningen leidde hier in de buurt al tot euthanasi ? ? ?
    Zo erg!
    Kan wel janken.

    Rietepietz zegt;

    Ik kan het niet ontkennen Hulkie, ik zie áltijd dingen waar een verhaal in zou kunnen zitten;-)
    Onze overheid is soms knettergek, kinderen hebben wordt zo een manier om inkomen te verkrijgen. Ineens moeten oma’s betaald worden om op te passen, ik heb altijd met liefde opgepast en zou daar geen cént voor willen incasseren, véél te leuk!

    Beantwoorden

  7. Joke
    mei 12, 2013 @ 10:14:39

    Dat was nog iets geweest voor Jeroen destijds ( alweer zo lang geleden ) bij wie verzint de mooiste tekst bij deze foto. Dan was die van jouw met het broodtrommeltje nog een goede kanshebber geweest denk ik :-). De kinderopvang was nog een mooie bij verdienste. Klein baantje van 200 euro en 1050 aan kinderopvang. Tja.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ik blijf Jeroen missen met z’n leuke interactieve vaste onderdelen . Ik denk soms wel eens “zal ik me eens wagen aan zo’n spreekwoorden rebus” , maar er zit bést veel werk aan vast …maar niet dus, gewoon blijven hopen dat Jeroen ooit de draad weer oppakt;-)
    Ja het was een belachelijke regeling die, bovenop de kinderbijslag,behoorlijk fraudegevoelig was. Maar daar zit onze overheid niet mee blijkt regelmatig.

    Beantwoorden

  8. Marion
    mei 12, 2013 @ 09:13:33

    Is het misschien een verdwaalde poppen wagen? Maf gezicht, zo midden in het zand.
    Fijne dag, XXX

    Rietepietz zegt;

    Whaha, nee hoor , het was een echte kinderwagen…nou ja geweest dan want hij heeft z’n beste tijd wel gehad .Toch lijkt hij nog helemaal niet zo oud maar ja, met de riante kindertoeslagen kan er wel een nieuwe vanaf waarschijnlijk.;-)XXX

    Beantwoorden

  9. J@n.
    mei 12, 2013 @ 00:14:39

    Nou lijkt het me wel niet in Nederland te spelen aan de huizen te zien en zeker niet in Holland!

    Rietepietz zegt;

    En óf dat in Nederland is , ik kom er héél regelmatig langs. Het is een wijkje in Scheveningen tussen de Keizerstraat en vissershaven, goed onderhouden huisjes waar veelal nog “echte” Scheveningers wonen.
    De drukkerij waar wij vaak werken staat kijkt uit op dit straatje. Het zijn niét de typische vissershuisjes die je rondom de Keizerstraat kunt vinden maar toch wel echt Scheveningen.

    Beantwoorden

  10. Hanny
    mei 11, 2013 @ 23:14:23

    Een groot raadsel. Hij zal hem toch niet gebruiken om helemaal opgerold er zijn middagdutje in te doen.

    Rietepietz zegt;

    Ik sluit helemaal niets uit, al lijkt het me niet héél comfortabel;-)In ieder geval kan hij de wagen , dankzij de kleurtjes, makkelijk in het oog houden.

    Beantwoorden

  11. Annespike
    mei 11, 2013 @ 22:54:03

    Tja dan ligt ineens alles anders!
    Maarre ehmm 1500 euro voor de kinderopvang is wel heel erg veel inderdaad… :
    Waanzin!

    Rietepietz zegt;

    En nog wel ruim daarboven ja, het beste dat je ervan kunt zeggen dat het banen schiep in de kinderopvang. Ik denk dat men beter af is als moeders gewoon zélf voor de kindertjes zorgen en, zoals vroeger, een extra belangvrije voet instelt zolang er kinderen onder de twaalf zijn. Kost minder voor de staat en is véél beter voor de kinderen.

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    mei 11, 2013 @ 22:05:58

    GEWELDIG , dit zijn de plaatsjes die we zo graag tegenkomen he, kunnen we heerlijk onze fantasie op los laten.

    Rietepietz zegt;

    Precies, altijd de camera op los laten dan komt het verhaal vanzelf wel.Ik amuseer me ook altijd geweldig als jij weer “vreemde”foto’s maakt;-)

    Beantwoorden

  13. Petr@
    mei 11, 2013 @ 20:14:46

    Dat is dus een raadsel Riet! Waar is de baby?
    Misschien kon hij/zij opeens kruipen en is gewoon weggekropen? :-)
    Je had het even moeten vragen misschien.

    Rietepietz zegt;

    Wie wéét is het kleintje al aan het werk gezet , zit de dreumes achter de handels van het heftrucje dat er staat, ik noem maar een dwarsstraat ;-)

    Beantwoorden

  14. Marja
    mei 11, 2013 @ 19:48:59

    Broodtrommel, hoe kom je er op? ;o)
    Ik hoop wel dat je nog even verder hebt gezocht naar die kleine. Lag er niets in die bakfiets die ernaast staat?

    Rietepietz zegt;

    Ja een mens moet wát hé, als er geen kind in ligt blijft het gissen;-)
    Oeps… vergeten in de bakfiets te kijken….. , das niet best hé!

    Beantwoorden

  15. Mirjam Kakelbont
    mei 11, 2013 @ 19:32:46

    O Riet, ik heb zitten schuddebuiken van het lachen, zo heerlijk :-) Zijn broodtrommeltje, hoe kom je erop?
    Blijft wel de vraag wat er werkelijk in de kinderwagen gezeten heeft? Ik hoop niet dat ik daar vannacht van wakker lig…
    Of wie weet had het arme schaap een huiluurtje en heeft de vader hem/haar aan de tegelstamper meegegeven. Je weet wel: zo’n ding wat de hele tijd trilt… Wel een kinderwagen in de laatste kleuren dus kan de baby nooit ver weg zijn.
    Fijne zondag!

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop dat “alles”ondertussen weer op z’n plek zit;-)
    Het lijkt me in ieder geval niét de beste manier om stenen te versjouwen maar je wéét het nooit natuurlijk! Gereedschappen….? Houten hamers enzo? Trillende dingen zijn in een kinderwagen toch niet écht op z’n plaats denk ik….. dat is meer voor later;-)
    Die kleuren doen gewoon pijn aan de ogen, ik zou als baby niet eens m’n ogen ópen durven doen!
    Jij ook een fijne zondag natuurlijk!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 38 andere volgers

