Testpanel…

Even voorstellen? Dit is de voorzitster van het testpanel ” strandbezoeker-aan-de-rol “,  maar iedereen mag Marion zeggen!
veel zandNu de Scheveningse boulevard kortgeleden officieel door de (bijna ex) koningin geopend is werd het de hoogste tijd dat het panel “strandbezoeker-aan-de-rol” zich eens ging verdiepen in de toegankelijkheid van de boulevard voor de rollende medemens!
Denk nou niet dat  voorzitster Marion hierboven  een beetje doorgeschoten is  en  een plekje op het zand zocht om te zonnebaden!
zandNee nee, ze staat hier op het , van heel grote betonnen tegels  gelegde,  pad waarover je langs de strandpaviljoens kunt wandelen. Kijk maar bij de rode pijl, vanaf dáár is er pad zandvrij.
Maar helaas lag er kort na de opgang in een hoek waar we óp dat pad konden  komen en “beetje” opgewaaid zand.
Alsof Klaas Vaak daar een feestje heeft gehad….. zeker méér dan genoeg zand om onze regering de komende jaren in de ogen te strooien voor frauderende mede Europeanen …om maar iets te noemen!

Nou laten de leden van het panel zich niet snel ontmoedigen en sjorren eendrachtig het testvoertuig door het zand waarna  het pad verder redelijk  te bewielen is, naar later blijkt  wórdt er wel zand geruimd maar dat geeft eigenlijk meer last van gemak want… kunnen we daar wel veilig langs zonder leven begraven te worden?
zandscheppenHou die trappen op bovenstaande foto even in gedachten,  klopt dat zijn de trappen zónder leuningen waardoor volgens de krant  al regelmatig gewonden  gevallen  zijn …..eh… volgens mij viélen ze eerst en waren tóen pas gewond….. maar dit terzijde !
Op de heenweg liep het panel óp de boulevard maar volgde de richting   “naar de strandpaviljoens” die aangegeven werd met  een pijl  op dit witte bordje!( excuus voor de slechte foto)

pijlMaar na 500 meter blijkt dat er nog gewerkt wordt aan de boulevard die eigenlijk af is. Er staan hekken opgesteld die door een wandelaar  aan de rand van de trappen   nog nét gepasseerd kunnen worden. Maar voor ons rollend materieel is het een onneembare vesting en dus…..
hekje

…..rollen  we 500 meter terug en langs de andere kant van het hek  alsnog richting winkeltjes boulevard  waar we dán uiteindelijk toch naar de strandpaviljoens kunnen komen ……. via het “zand”pad  van de eerste foto… precies !

 

 

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mirjam Kakelbont
    apr 27, 2013 @ 21:12:38

    Marion verdient minimaal één lintje. hetzij van de koningin, hetzij van de koning, als ze hem maar KRIJGT! Arme tobbers in een rolstoel….gelukkig dat jij hun belangen behartigt. Het hart op de juiste plaats, Rietepiez. Hierzo, een pakkerd: mwah!

    Rietepietz zegt;

    Ik was me niet vanavond, dat begrijp je! Marion verdient inderdaad wel een lintje,een zo vrolijk en positief mens , nooit klagen over de dingen die ze niét meer kan maar en altijd reuze blij met de dingen die wél kunnen !

    Beantwoorden

  2. Suske
    apr 27, 2013 @ 06:50:17

    Er kan niet genoeg gedaan worden voor mensen met lichamelijke beperkingen.
    Er is in ieder geval nog meer dan genoeg te doen op dat vlak.

    Rietepietz zegt;

    Ben ik met je eens, een deel van de “obstakels” is ook maar tijdelijk gelukkig .En zelfs dán zijn er toch al méér mogelijkheden voor rolstoelers dan vroeger. We zijn dus tóch wel blij met de nieuwe boulevard!

    Beantwoorden

  3. Albert y Mara fotoblog
    apr 26, 2013 @ 19:06:40

    Met een glimlach op mijn gezicht heb ik deze blog van je gelezen, want jouw info is voor vele rolstoelgebruikers en aanverwanten geen reclame om Scheveningen te bezoeken. Gelukkig ken ik collega-blogger Riet waar je sommige zaken met een korrel zout, in dit geval ZAND, moet nemen. Ik denk dat t.z.t. alles wel goed zal komen. Hoe lang heeft het geduurd alvorens besloten is om de boulevard te renoveren? Hoe lang duurde het alvorens er begonnen werd? Breek me de mond niet open. Jij hebt in ieder geval weer een plezante log neergezet.
    Vanaf een natte waterlijn ga ik je groeten.
    Salu2 de Albert
    P.S. Je hebt een schoondochter die uit Colombia komt. Spreek jij na al die jaren nu al wat Spaans? Of is Engels je voertaal?

    Rietepietz zegt;

    Rolstoelers moeten natuurlijk vooral wél naar Scheveningen gaan, het is gewoon even één keer ervaren waar je wel en niet door kunt maar dat wéét je dan voor een volgenden keer! De werkzaamheden waar men nu nog mee bezig was geven inderdaad maar een tijdelijke probleem, maar dat zóu geen probleem hoeven zijn als men het bord tijdelijk had aangepast!
    We hadden al bij al toch een héél plezierige middag en er kan nu in ieder geval al véél meer dan vroeger , zijn we hártstikke blij mee!

    De voertaal is sowieso Engels omdat onze zoon geen (vloeiend) Spaans spreek en onze schoondochter vrijwel geen Nederlands, ze verstaat het wel een klein beetje .
    Ik versta ondertussen wel wat Spaans maar omdat de oefening hier ontbreekt (iets waar ook m’n Engels nog wel onder leidt) is spreken toch wel heel lastig. Zodra ze hier zijn gaat dat altijd snel beter maar slijt ook weer snel als ze weg zijn want ik heb het normaal niet nodig om Engels te spreken.

    Beantwoorden

  4. Truus
    apr 26, 2013 @ 18:49:41

    Hahaha, Rietepietz. Ik heb weer genoten van je ‘geborrel’. :-)
    Even dacht ik dat je met Marion Parijs-Dakar aan het doen was maar nee, jullie deden een opname voor Boel-e-Vaart. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Hoe weet jij dat nou …. dat was ook zo maar ….sstt… niet verder vertellen want we mogen er niéts over vertellen voor het uitgezonden wordt :-)

    Beantwoorden

  5. datzalwel
    apr 26, 2013 @ 18:37:54

    Op de manier waarop jij de problemen tegemoet treedt is het al de helft minder erg, ik geloof meteen dat jullie het samen gezellig hebben nu ik dat pittige snoetje van Marion gezien heb. Heerlijk zo te kunnen genieten.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Dat heb je goed gezien, Marion is een pittige tante die zich door niets uit het veld laat slaan!
    Ze is réuze gezellig gezelschap al denkt ze zelf nog altijd dat ik alleen voor háár plezier met haar op stap ga maar niéts is minder waar , het is écht altijd mijn middagje uit!

    Beantwoorden

  6. ♫ Mel☺dy ♫
    apr 26, 2013 @ 16:48:17

    Heeeej hebben ze daar niet van de speciale ‘strand-rolstoelen’?
    In Hoek van Holland had ik in 2007 de eer om zo’n stoel te testen bij het feest ter ere van de heropening van dat strand… (ging met dat ding met de eerste de beste golf mee de zee in….. in no time, reddingsbrigade (wauw, mooiie mannen joh!!!!) erbij die mij inwikkelden en verwarmde folie enzo maar dat is een ander verhaal…;-) )

    Rietepietz zegt;

    Whahaha, wát een avontuur! Ik heb er inderdaad wel zo’n strandrolstoel gezien maar daar hebben we tot nu toe nooit de gelegenheid voor gehad door die jarenlange renovatie. Marion is al ruim tevreden dat we tegenwoordig makkelijk op terrassen kunnen komen waar je het idee hebt dat je op het strand zit . Maar wie weet , als we eindelijk eens een mooie zomerse dag krijgen!

    Beantwoorden

  7. Leo's mening
    apr 26, 2013 @ 16:07:34

    Ik heb al een hekel aan het lopen of rul zand op dat strand, laat staan dat ik er overheen zou willen rijden in zo’n rolstoel. Moet je toch wel rupsbanden onder het voertuig hebben zitten of elektrische aandrijving op alle vier de wielen. Maar zonder dollen, ik schoot wel weer in de lach om verhaal en bijpassende beelden…Ik zie het je uitdenken allemaal…

    Rietepietz zegt;

    ja over mul zand lopen is hard werken, ben ik met je eens en met een rolstoel zéker niet te doen!
    Gelukkig ging het dus maar om een meter of 10 en dat trekken we nog wel… letterlijk dit keer want de stoel trekken werkt beter dan duwen in het zand.
    Eigenlijk “denk ik niet uit” , dat soort verhalen borrelt spontaan op als ik de foto’s bekijk ,maar ook al terwijl dit soort dingen gebeuren, en dan zeurt het in m’n hoofd “foto…foto…foto… ;-)

    Beantwoorden

  8. Petr@
    apr 26, 2013 @ 09:40:40

    Ik geloof dat er soms niet goed nagedacht wordt als er iets nieuws wordt aangelegd. Maar misschien komt het inderdaad allemaal nog goed voor de zomer begint.
    Je hebt in ieder geval weer inspiratie opgedaan voor je blog! :-)

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig is er over het algemeen wél redelijk aan rolstoelers gedacht alleen , even nu even niet aan gedacht om dat bordje tijdelijk aan te passen . Dat zand zal later op de middag vast ook wel weggehaald zijn maar ja , wij moesten zo nodig vroeger;-) !
    Ik struikel meestal ongeveer over de log onderwerpen en dit was inderdaad weer een inkoppertje!

    Beantwoorden

  9. Redstar
    apr 26, 2013 @ 09:31:06

    Daar is over nagedacht Riet. Waarschijnlijk beginnen ze van de zomer om alle ongemakken weg te nemen.
    ZO hielden ze zichtzelf aan het werk, en wordt alles er alleen maar mooier en beter begaanbaar op :)

    Rietepietz zegt;

    Gedeeltelijk zijn het inderdaad nog werkzaamheden die ons belemmerden en dat komt nog wel goed!
    Hij is best wel te doen en al veel beter dan vroeger!

    Beantwoorden

  10. Marion
    apr 26, 2013 @ 09:01:01

    Gelukkig was dit het enige obstakel en daar laat jij je niet door tegen houden en een klein beetje meehelpen was ook geen punt maar slordig blijft het. We hadden weer een heerlijk middag.
    Groetjes XXX

    Rietepietz zegt;

    Nee natúúrlijk niet ,ik ben gelukkig best wel sterk en jij bent al precies zo’n doorzettertje dus samen komen we overal wel door! En de heerlijke lunch bij “lekker” maakte natuurlijk alles weer goed!
    “Lekker “moeten we “er maar in houden” , vriendelijke en behulpzame bediening , zálige tosty, heerlijke jusó range en warme chocomel en dan ook nog (relatief) betaalbaar! Ik hoop dat we nu écht snel een zomerse dag krijgen ,kunnen we het panel weer op pad sturen voor controle of het hek al weg is ;-) XXX

    Beantwoorden

  11. terrebel
    apr 26, 2013 @ 00:20:48

    Lukte het wel om een ritje te maken in de draaimolen achter het Kurhaus? Toevallig ken ik de beheerder daarvan. Van die draaimolen dus en niet van het Kurhaus…Maar wat een gedoe, zeg! Ik las ook net dat het pas verbouwde Rijksmuseum in Amsterdam niet toegankelijk is voor mensen met een scootmobiel. Onpraktisch.

    Rietepietz zegt;

    Nee dat lukte niét , de draaimolen zat nog “in de verpakking” , grappig dat je er naar vraagt want toevallig hadden wij een beetje melig lopen doen over die draaimolen , je kent dat wel; “n
    “niet zeuren Marion ,ik kan er niéts aan doen dat de draaimolen niet werkt , ander keertje ” !;-)

    Beantwoorden

  12. J@n.
    apr 26, 2013 @ 00:10:18

    Voor de rolstoeler ziet het er idd niet al te best uit, maar, en dat maakt het er niks beter op, in het buitenland is het héél erg. Zelf ondervonden!

    Rietepietz zegt;

    Er kan in ieder geval nú al veel meer dan in de oude situatie voor mensen die van rollend materieel afhankelijk zijn, we hebben ook echt genoten hoor. Die hekken verdwijnen zodra de werkzaamheden klaar zijn en dan klopt het bordje dus wel! Men zou alleen iets duidelijker aan moeten geven waar rolstoelers makkelijk van pad kunnen wisselen want op een route van 2,5 km zijn er 3 mogelijkheden, dat betekend zoals in ons geval, dus al gauw 500mtr heen én terug extra lopen ,is toch een héle km, extra!

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    apr 25, 2013 @ 22:31:16

    haha, ja, dat leg je even goed uit met dat zand, want het ziet er uit alsof die op het strand aan het rollen is!

    Rietepietz zegt;

    Nou je komt écht niet ver met een gewone rolstoel op het strand , misschien in het stukje nat zand dicht bij de zee maar ik dat zachte zand….? No way!

    Beantwoorden

  14. Marja / ram1955
    apr 25, 2013 @ 21:56:31

    Hallo Marion,
    Wat een leuke foto’s, maar wat triest dat ze het allemaal zo ingewikkeld maken in Scheveningen. Rietepietz blijft broodnodig. Dat blijkt maar weer eens!

    Rietepietz zegt;

    Ik weet zéker dat Marion het niet erg vindt dat ik nodig blijf,sowieso als chauffeur , maar we hebben het altijd héél gezellig op de donderdag! Er kan nu ,ondanks de kinderziektes toch al méér dan vroeger!

    Beantwoorden

  15. gewoonhanny
    apr 25, 2013 @ 21:36:37

    Bij Biesieklette zijn strandrolstoelen te huur: http://www.biesieklette.nl/strandrolstoel.html

    Rietepietz zegt;

    Klopt,ik heb er toen ik er laatst met Henk was inderdaad zoeen gezien!Moet ik nog eens met Marion over hebben . Maar zij is al erg gelukkig dat we nu (bijna) op het strand kunnen lunchen !

    Beantwoorden

  16. gewoonhanny
    apr 25, 2013 @ 21:30:36

    Het is natuurlijk hartstikke lastig om met rollend materieel door het opgewaaide zand te moeten ploeteren. Helaas kun je de wind niet het zwijgen opleggen. Hebben ze op Scheveningen geen strandstoelen met van die heel grote wielen, waarmee je ‘gemakkelijk’ over het zand kunt rijden? Dat zou toch wel een oplossing zijn, lijkt me.

    Rietepietz zegt;

    Het ging over het grootste deel gelukkig wél makkelijk, maar of iemand die er niet bekend is nou zo makkelijk kan vinden waar je er op en af kunt is afwachten.Toch is het al een grote verbetering met de oude situatie voor rolstoelers . Maar ja , logjes over dingen die mis zijn zijn natuurlijk véél leuker:-)

    Beantwoorden

  17. tagrijn
    apr 25, 2013 @ 21:26:08

    Moet opeens denken aan het lied: ik bracht het weekend door met jou in Scheveningen. Want met Marion in de rolstoel heb je daar wel een weekend nodig om een uurtje vooruit te komen. Wat is dat daar slecht georganiseerd, zeg. Heel triest.

    Rietepietz zegt;

    Ik geef ze het voordeel van de twijfel, er zijn nog wat kinderziektes dat is waar , maar we hebben een heerlijke middag gehad en ten opzichte van vroeger is het toch al beter. Vroeger kon je helemáál niet met een rolstoel bij de strandpaviljoens komen en kon je uitsluitend over de boulevard lopen.

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    apr 25, 2013 @ 21:12:18

    Gossie, nog niet alles je van het dus. En trappen? Het lijken wel tribunes.

    Rietepietz zegt;

    Nee er rammelt hier en daar nog wel iets! Er zijn wel andere trapjes mét leuning maar dat zijn er te weinig over de 2,5 km boulevard! Vooral voor rolstoelers is het soms ver omlopen als je er de weg niet weet!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 38 andere volgers

