onze prins

Ja klopt ,  er is dagelijks héél veel nieuws over de prins die koning gaat worden maar dáár ga ik het hier nu  niet over hebben.
Wij hebben ons eigen prinsje natuurlijk, onze achterkleinzoon Pukkie  die ons zondag bezocht in z’n eigen  luxe blauwe  koets!

prins1

Zijn koets werd getrokken door het beste paard van stal,  kleindochter Jennifer op de elektrische fiets.

prins2

Zijne hoogheid “de prins” keek een beetje hooghartig voor zich uit  en weigert voor het raampje te zwaaien, Ik wil niet roddelen maar….als je niet beter wist zou je zeggen dat hij gedurende de rit van 14 km prinsheerlijk heeft liggen slapen!

prins1

Met parkeren bemoeit de prins zich niet , daar heeft hij z’n mensen voor!
Hij weet dat er zo nodig nog een wiel aan de voorkant bijgezet kan worden zodat hij gewoon gereden kan worden, geen zorgen dus!

prins3

Rustig afwachten dan maar voor het informele bezoek kan beginnen op uitnodiging van de aftredende weblogkoningin uit logland!
Het portier is al door een lakei geopend.
prins4

Als ook de bagage uitgeladen is  komt de logkoningin in beeld …. en natuurlijk  tovert  de prins dan onmiddellijk  z’n meest charmante lach te voorschijn….. en…. nee nee, het bezoek van de prins is privé  we moeten de paparazzi niet op het spoor zetten !

prins5

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    apr 21, 2013 @ 10:36:51

    Hij heeft de ogen van een ‘bekend familielid”. Zit toch in de genen van de familie dus…

    Rietepietz zegt;

    Erfelijk belast dus? Nou ja , je kán slechtere dingen mee krijgen uit de familie;-)

    Beantwoorden

  2. nieuwetrui
    apr 19, 2013 @ 09:40:03

    Heerlijk logje en mooie foto’s.
    Je kunt altijd nog aan de slag als “koninginovergrootmoeder”. Je zou de eerste zijn.:-)

    Rietepietz zegt;

    Hoi, gezellig weer van je te horen , nou ja , probeer dát leuke bekkie maar eens te weerstaan ;-)
    Maar je bebt gelijk ,in Koninklijke kringen heeft men véél te lang werk om een geschikte partner te vinden en daardoor worden ze meestal laat ouder, grootouders en komen overgrootouders meestal niet meer aan de beurt.

    Beantwoorden

  3. Redstar
    apr 19, 2013 @ 09:28:11

    Van die laatste foto smelt iedereen toch!? :)
    Goed dat je het niet over prins pils ging hebben. Anders was ik of afgehaakt, of had ik een kritische reactie gegeven :D .
    Leuk logje dit.

    Rietepietz zegt;

    Je weet toch wel dat ik ook een kritische reactie niet uit de weg ga,we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde en dat mag bést gezegd worden hoor. Ik heb trouwens niets tégen “prins pils” maar ik begrijp wel dat jij liever naar z’n echtgenote kijkt en daar ben je vást niet de énige man in ;-)
    En eh… hoewel ik niet met oranje vlaggetjes ga lopen tijdens de troonswisseling zie ik toch wel het nut van een “de oranjes” als constante “blikvanger”van en voor Nederland.

    Beantwoorden

  4. Zus
    apr 18, 2013 @ 23:03:46

    Wat is de kleine prins knáp geworden En al zo’n verleidersblik! Die ogen blijven toch opvallend in de familie Rietepietz.
    Mooi dat ie zo chic vervoerd kanworden.Ja ,deze tijd is toch veel beter dan die goeie ouwe tijd. En zijn mama mag er ook zijn….Groeten liefs Zus XXX

    Rietepietz zegt;

    Ach ja , ons prinsje is natuurlijk “ergelijk belast”met schoonheid….. whahahaha!
    Nou niet álles is beter dan vroeger maar inderdaad , dit soort karren is natuurlijk puur luxe vergeleken bij hoe wij dat vroeger allemaal moesten regelen . Jennifer is een pittige tante …. en nog móói ook ja ;-) Maar nog belangrijker , ze is een schat!

    Beantwoorden

  5. hanscke
    apr 18, 2013 @ 22:07:03

    Gelukkig, in de reacties las ik dat de webkoningin niet aftreedt. Zou ook niet kunnen want wie doet er dan nog verslag van deze mooie prins?

    Rietepietz zegt:

    Nou alleen als “nepkoningin” heb ik natuurlijk geen fuctie meer, jammer , geen gekke filmpjes meer maken “uit naam van de koningin” maar helaas, als Koning kom ik toch niet best uit de verf;-)

    Beantwoorden

  6. ria
    apr 18, 2013 @ 21:50:45

    prinsje en prinses ,prachtig stelletje. Kan ook niet anders met zulke ouders – grootouders.
    groetjes, Ria

    Rietepietz zegt:

    én overgrootouders niet te vergeten;-) want Pukkie is onze achterkleinzoon ,is dát ff leuk!

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    apr 18, 2013 @ 21:21:29

    Gelukkig voor deze prins dat hij niet 14 km lang naar wuivende mensen aan de kant hoeft te zwaaien en zich koning kan voelen in zijn eigen Dromenland.

    Rietepietz zegt:

    Is ook geen énkele reden voor ,hij krijgt er niets voor betaald natuurlijk, maar in dromenland gelden natuurlijk andere regels voor prinsen en koningen ;-)

    Beantwoorden

  8. wolfgangpowerpoint.wordpress.com/
    apr 18, 2013 @ 20:33:06

    Schöne Bilder—
    Gruß, Wolfgang

    Rietepietz zegt:

    Danke !

    Beantwoorden

  9. hartelijkehothulk
    apr 18, 2013 @ 16:38:11

    Oh Rietz wat een snoepie!
    Jennifer bedoel ik hé.
    Ik val niet op heren!

    G E W E L D I G dat ventje!

    Rietepietz zegt;

    Ik begrijp het en je hébt gelijk, Jennifer is een schatje,zélfs als ze verwaaid is van 14km fietsen, je zou haar moeten zien als ze zich opgetut heeft;-)

    Beantwoorden

  10. isis45
    apr 18, 2013 @ 12:45:14

    Wat een leuk kereltje, oh sorry, prinsje. en natuurlijk moet hij lachen als hij jou ziet, dat kan toch niet anders? Leuke foto’s ook zeg.

    Rietepietz zegt;

    Hij begint nu een beetje te lachen mét geluid, alles moet geleerd worden tenslotte;-)
    maar ik offer me maar wát graag op als oefenobject voor dit prinsje!

    Beantwoorden

  11. Astrid
    apr 18, 2013 @ 12:27:15

    Pukkie ligt er prinsheerlijk bij en kijkt erbij alsof hij wil zeggen: “wie doet mij wat?”
    Heerlijk in zijn blauwe koets achter mama’s fiets en toeren maar.
    Leuke foto’s Riet!

    Rietepietz zegt;

    Wat een fijne dingen hebben ze tegenwoordig om het kroost te vervoeren.Al kunnen ze niet in álles even comfortable liggen ,in dit karrtje ligt hij écht prinsheerlijk.Over een half jaartje mag hij op het stoeltjes zittenen kan hij meer om zich heen kijken .Misschien gaat hij dan ook vanzelf wel zwaaien “naar het volk” !
    iK vond de foto’s ook buiten verwachting leuk geslaagd!

    Beantwoorden

  12. ♫ Melody ♫
    apr 18, 2013 @ 11:52:09

    En weet je wat?
    Het prinsje heeft helemaal gelijk, waarom zou je je vermoeien met het doen van dingen die je ook door anderen kunt laten doen? Hij zal straks nog genoeg zelf moeten doen dus zich nu laten verwennen is de beste keus die hij kan maken ;-)

    Prachtige foto’s, heb ervan genoten!

    Rietepietz zegt;

    Ja gelijk heeft hij natuurlijk, met z’n 4 maanden heeft hij het druk genoeg met leren omrollen,lief lachen.gezellige pruttelgeluidjes maken en groente leren eten;-)

    Beantwoorden

  13. Blog Zonder Naam
    apr 18, 2013 @ 09:49:00

    Ik las de verontrustende zin:
    “aftredende weblogkoningin uit logland”
    Je stopt toch ook niet met bloggen per 30 april???????
    Ik vrees dat er dan acties en protestdemonstraties op touw gezet worden…… Niet te denken aan een waxinelichthouder richting het blauwe koetsje of de trek-fiets.
    Ik zou uit veiligheidsoverwegingen toch nog maar even aanblijven tot minimaal zijn 18-de verjaardag……

    Rietepietz zegt;

    Nee, geen zorgen, ik ben niet van plan te stoppen met bloggen.Maar nu we een Koning krijgen zal ik me dus niet meer als Koningin vermommen om haar plaats tijdelijk in te nemen ,dus géén knettergekke filmpjes meer met alternatieve troonredes ;-) De Koning ” valt niet binnen mijn mogelijkheden”;-)

    Beantwoorden

  14. J@n.
    apr 18, 2013 @ 00:23:21

    Mensekinderen, als grootouders over hun kleinkinderen beginnen…….. ;-)
    Leuk logje rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    Ja het is verschrikkelijk J@n, ;-) maar je hebt nog de kans je aandacht op het vervoermiddel te richten toch een noviteit voor mensen van onze leeftijd want dat hadden we vroeger niet. Zullen we het over de bandenspanning hebben? Whahaha, ja ik snap heb, niet écht een mannenlogje, en ik wil nou juist zo zyuinig zijn op “mijn mannen”sorry!

    Beantwoorden

  15. Joke
    apr 17, 2013 @ 23:51:01

    Wat een lief knulletje, hij wind zonder het te beseffen iedereen in zijn omgeving om zijn prinselijke vingertjes.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Dat heb je wel goed gezien, zéker zo’n eerste van een nieuwe generatie heeft nog het rijk alleen en wordt aan alle kanten een beetje “aanbeden”;-)

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    apr 17, 2013 @ 23:27:19

    Ja, mijn nichtejs zijn ook prinsesjes. Er zijn heel veel prinsjes en prinsesjes, maar deze prins alhier is vandaag de enige echte!

    Rietepietz zegt;

    Klopt, al dat “kleine spul” heeft een bijzondere status, al is het hemd natuurlijk áltijd nader dan de rok;-)

    Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    apr 17, 2013 @ 22:56:32

    Wat een heerlijk mannetje en reken maar dat het lekker slapen is als je 14 km een beetje heen en weer gehobbeld wordt.

    Rietepietz zegt;

    Lijkt me héérlijk om zo over de weg te sudderen ,ben ik hélemaal met je eens!

    Beantwoorden

  18. Petr@
    apr 17, 2013 @ 22:34:54

    Wauw wat een luxe koets! Echt iets voor een prins!
    Wat zijn er tegenwoordig toch een leuke dingen voor babies te koop!
    Hij kijkt er heel tevreden bij haha!

    Rietepietz zegt;

    Wat een luxe hé,”in mijn tijd” kon je inderdaad pas véél later (Pukkie is nu 4 maanden) met een kind op de fiets weg, ze moesten dan écht stevig kunnen zitten en met zo’n bankje aan je stuur was best een beetje riskant met op- en afstappen.

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    apr 17, 2013 @ 22:33:34

    mooie foto’s Riet, wat een lieverdje,
    ook naar Alexander en Maxima gekeken?
    Ze hebben het maar goed gedaan.

    Rietepietz zegt;

    Ja daar was niet écht omheen te komen natuurlijk;-) maar je hebt gelijk, het was een sympathiek interview!

    Beantwoorden

  20. Mrs. T.
    apr 17, 2013 @ 22:02:17

    Wat een lekker manneke. En chique hoor, zo rondgereden te worden door je moeder.

    Rietepietz zegt;

    Tja , je bent een prins of niet natuurlijk en dan laat je je in stijl vervoeren , de auto is zó gewoon ;-)

    Beantwoorden

  21. Truus
    apr 17, 2013 @ 21:23:07

    Ohwwww, deze koets is echt wel prinswaardig hoor. Wat een luxe ding.
    Ik zie dat zelfs het oranje vlaggetje en de rood-wit-blauwe bagageband niet ontbreken. ;-)
    Voor zo’n lief ventje heb je het er wel voor over om een barre tocht door Amsterdam te maken. :-)

    Rietepietz zegt;

    het vlaggetje is natuurlijk meer veiligheid dan “prinselijk” maar daar hebben we het niet over;-)
    Maar natuurlijk gaat bij ons de vlag uit voor dit mannetje! Wie weet lopen we óóit nog een met in Amsterdam rond op een dagje uit , naar de Artis bijv. ;-)

    Beantwoorden

  22. Mirjam Kakelbont
    apr 17, 2013 @ 20:30:01

    Die prins heeft het een stuk fortuinlijker getroffen dan WimLex ;-)

    Rietepietz zegt;

    Daar ben ik ook wel zéker van, ik zou voor geen goud met ze willen ruilen!

    Beantwoorden

  23. Marja
    apr 17, 2013 @ 20:16:58

    Dit prinsje heeft mijn hart veroverd met zijn glimlach en zijn koets is prachtig.

    Rietepietz zegt;

    Vier maanden oud en dan al zóveel vrouwen aan zijn voeten! ;-)

    Beantwoorden

  24. Marion
    apr 17, 2013 @ 19:53:23

    Hij ligt daar met recht prinsheerlijk.
    Zoiets had ik vroeger ook wel willen hebben.
    Tot morgen, XXX

    Rietepietz zegt;

    Dat was ook mijn eerste gedachte, Ik heb ook even een klein stukje regeden en met die elektrische fiets is het een fluitje van een cent. Nu ligt “de prins” in een soort hangmatje maar als hij griter is kan hij op een stoeltje zitten. Hij lag er ook heerlijk warm, bijna té warm bleek al want Jennifer had er een thermometer in gelegd. Ook nog ruimte voor z’n spulletjes,luiertas enz. Nee dan wij met een bankje aan het stuur…. én een kind achterop .Gelukkig dat er nu zulke mooie dingen zijn. tot morgen , ik kom “gewoon” met de auto hoor,niet met zo’n mooie koets XXX

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 30 andere volgers

