golden oldies…

Jahááá, ik weet wel dat wij niet echt piep meer zijn, maar dáár ga ik het helemaal niet over hebben!
Nee ik bedoel dat TV programma “de golden oldies” dat al twee weken op zaterdagavond door BNN wordt uitgezonden !
Inderdaad , BNN , zéker niet  de omroep die hier dagelijks bekeken wordt .
Ik kijk sowieso weinig TV, en áls ik kijk zit ik niet te wachten op de vaak provocerende  programma’s van deze jongeren zender. Uiteindelijk ben ik ook oud genoeg om alle schuttingwoorden al te kennen en hoef ik niets meer te leren over voorbehoedsmiddelen …toch?

Maar nu hebben ze toch een programma waarbij ik ademloos voor  de buis hang , Ruben Nicolai  stelt een zangkoor samen  van 70-plussers die hij rocksongs wil laten zingen in Nederlands meest bijzondere theater “carré ” !
De deelnemers van het koor werden met zorg gekozen uit div Haagse ouderen koren, variërend van een kozakkenkoor tot een heel breekbaar koor uit een bejaardenhuis,  de leeftijden variëren tussen 75 en 96 jaar !

Toegegeven , ik bén doelgroep qua leeftijd en muzieksmaak maar tjóngejonge,  wat hébben de deelnemer van het koor m’n hart gestolen met hun enthousiasme en levensvreugde . Wat hoop ik ook dat iedereen  de eindstreep ook haalt, als je 96 bent   is iédere maand er één uiteindelijk! Vooral  de interviews met de koorleden die afwisselend met  de repetities  in beeld komen zijn heel bijzonder en vaak ontroerend!
Petje af voor Ruben Nicolai die de koorleden de tijd van hun leven bezorgd  en heel soepel met de koorleden omgaat, maar  ook de man met de muzikale leiding is een kanjer !
Nou ja , zaterdagavond om kwart voor 10 kijk ik naar de derde aflevering , nog niets  gezien …..? Kijk even hier voor een indruk  want smaken verschillen , maar ik vind het genieten en geef het graag als tip!
 photo koorgroot.png

25 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. VoorHetBlogGezet
    mrt 29, 2013 @ 21:21:47

    Ook ik loop warm voor de zingende oudjes. Zo schattig dat enthousiasme!

    Rietepietz zegt;

    En bij sommige wekt het zóveel emotie op , je ziet die hele levens voorbij komen , práchtig programma!

    Beantwoorden

  2. Emmelinda
    mrt 22, 2013 @ 21:34:28

    Hihi, alleen jouw enthousiasme is al leuk om te lezen. Als ik er aan denk zal ik eens kijken maar ik beloof niks, de tv is hier meestal bezet. Komt goed uit, de meeste dingen vind ik toch niet leuk ;-)

    Rietepietz zegt;

    Ik zie hier ook het meeste met een “half oog” terwijl ik m’n rondje blog.Het meeste interesseert me ook niet! Dit programma hadden we opgenomen om te zien of het iets is en we hebben het geboeid ( dat is wel lastig als je iets wilt drinken) zitten kijken !

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    mrt 22, 2013 @ 16:45:13

    Ach je bent zo oud als je je voelt….. Bovendien…..Rusland stuurde een groepje zangeressen naar het euro-songfestival waarvan de jongste 52 en de oudste in de 80 was. Dus waarom niet? Zingen maar met z’n allen; wordt je jong van!

    Rietepietz zegt;

    Zo is dat en zingen kun je tot op hoge leeftijd , áls je stem het toelaat dan hé ! Als ik mee ga zingen zal niemand daar blij van worden ;-)

    Beantwoorden

  4. isis45
    mrt 22, 2013 @ 12:00:33

    Ik heb een stukje van de eerste aflevering gezien, maar het is niet mijn ding.
    Ik ben dan ook al geen fan van Ruben Nicolai, misschien dat dat meespeelt.
    Maar smaken verschillen gelukkig.

    Rietepietz zegt;

    Het kan natuurlijk nóóit “ieders ding” zijn en gelukkig is daar niets mis mee!
    Ik ken Ruben Nicolai alleen van destijds “de Lama’s” waarin wel duidelijk was dat hij goed kan omproviseren , dat komt hem nu ook wel van pas denk ik! Het is heel onvoorspelbaar waarom een bepaald programma “het doet ” of “niet doet” voor iemand.
    Maar als we allemaal hetzelfde leuk vonden hadden we natuurlijk niet zoveel verschillende zenders , zou trouwens bést lekker goedkoop zijn dus als we wél allemaal hetzelfde willen zien;-)

    Beantwoorden

  5. Redstar
    mrt 22, 2013 @ 08:50:04

    Ik kijk nog minder tv dan jij, en zou hier al helemaal niet voor blijven zitten. Ik val niet in de doelgroep, maar ook het programma zou me jeuk bezorgen.
    Wel vind ik wat ik hier lees erg leuk. Die oude mensen hebben een doel, en als je zo oud bent is dat nog net zo belangrijk.
    Met een doel in je leven wordt je volgens mij oud. :)

    Rietepietz zegt;

    Bewust kijken doe ik misschien nog wel minder dan jij , maar omdat Henk altijd wél graag TV kijkt krijg ik op toch nog vaak veel mee als ik op m’n lappie zit te rammelen! Ik pak zelf eerder een boek dan de TV aan zetten als ik alleen ben! Klopt helemaal dat mensen beter in hun vel zitten als ze nog een doel hebben, stokoude mensen hebben meestal heel lang doorgewerkt.Wij zitten zélf ook beter in het vel als we regelmatig mogen komen klussen;-)

    Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    mrt 21, 2013 @ 23:59:49

    Dit hele gebeuren kan mij helaas niet bekoren. Over smaak valt niet te twisten. Bij GOLDEN OLDIES moet ik altijd denken aan de muziek uit de jaren 60 en 70 toen ik nog alle verwachtingen van het leven had. Nu als pensionado kijk ik soms met een glimlach terug naar de tijd. Zeker nu met dat mooie lenteweer hier aan de Costa del Sol die haar naam weer eer begint aan te doen. Fijn weekend Riet.
    Saludos de Albert

    Rietepietz zegt;

    Gelukkig is er nu genoeg aanbod op de TV zodat iedereen wel iets kan vinden dat bij z’n smaak of stemming past! Dat was wel anders in de tijd waar jij het over hebt met ,aanvankelijk, zelfs niet eens iedere avond een uitzending en maar één “net”. Was al een hele verbetering toen er een tweede zender bij kwam !Ik kijk óók met een glimlach terug op die tijd hoor. Het was een mooie tijd met steeds wat meer vooruitgang op alle fronten en toch wel leukere TV programma’s dan nu, of misschien waren we gewoon nog niets gewend!

    Beantwoorden

  7. RenéSmurf
    mrt 21, 2013 @ 23:39:53

    Oke, even wat duidelijk maken dan, omdat ik het weet. BNN is geen zender, het is een omroep. En inderdaad een jongerenomroep en Nederland 3 is een jongerenzender, daar horen ze dus thuis. Nederland 1 is de kijkcijferzender, en als de kijkcijfers zwaarder tellen, dus als men denkt dat het op 3 meer kijkers zou krijgen dan op 1, zetten ze het op 3. haha, jaja, ik snap het nog tenminste. Het programma zelf, daar kom ik niet aan toe, spreekt me nog niet genoeg aan om mee te nemen in mijn programering.

    Rietepietz zegt;

    Ja daar kom ik natuurlijk nooit op Rene, maar gelukkig breng jij licht in de duisternis!Maar ik zei het al eerder, het kan me niets schelen wie of wat het programma uitzendt, maar of het programma iets voor me is of niet. Dat het niets voor jou is snap ik omdat ik enige tijd jouw favo programma’s op je logjes voorbij zie komen en daar past dit niet tussen ,hoeft ook helemaal niet !

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    mrt 21, 2013 @ 21:42:44

    Laat ik het nu maar eens een keer niet met je eens zijn. Hartstikke leuk voor die mensen dat ze zo enthousiast zijn en je kunt zien dat ze er heel veel plezier aan beleven. Echt geweldig voor die mensen en respect dat ze dit nog aandurven. Petje af. Maar eerlijk is eerlijk, het is echt geen gehoor. Verschrikkelijk. Alleen voor familie en vrienden zou ik zeggen, maar niet op de buis s.v.p. Daarop is al genoeg te zien wat niet om aan te zien of aan te horen is.

    Rietepietz zegt;

    Je hoeft het ook helemaal niet met me eens te zijn, en wat we tot nu toe te horen hebben gekregen klonk inderdaad nog voor geen meter. De opnamen zijn ook over een veel langere tijd gemaakt dan de paar weken waarin het uitgezonden wordt .Logisch , want dit vraagt méér tijd dan een paar weken om er iéts van te maken.
    Maar het gaat mij in ieder geval niet helemaal om hoe eindresultaat gaat klinken, de charme van het programma zit in andere dingen , het enthousiasme van de mensen , hun bezieling en hun levensverhalen maken het zéker de moeite van het kijken waard. Maar dat zal zéker niet voor iedereen zo zijn, dat is normaal, maak het maar eens een x aantal duizenden mensen naar de zin,dat lukt niémand!

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    mrt 21, 2013 @ 16:51:57

    heerlijk toch, een bewijs dat muziek van alle leeftijden is!

    Rietepietz zegt;

    Zéker weten, en het leuke is dat de muziek van de generatie van hun (klein)kinderen deze ouderen zoveel plezier geeft, hoe bedoel generatie conflict …. nérgens te zien toch?

    Beantwoorden

    • Melody
      mrt 22, 2013 @ 20:07:12

      Inderdaad,,,,hier is dat absoluut onzichtbaar simpelweg omdat het niet bestaat, zouden velen een voorbeeld aan kunnen (Moeten) nemen

      Rietepietz zegt;

      hear hear….

      Beantwoorden

  10. depetvantruus
    mrt 21, 2013 @ 15:07:10

    Bedankt voor de tip Rietepietz. Ik had de reclame wel gezien maar het programma zelf gemist. Nu zie ik dat het op Uitzending Gemist terug te zien is, met ondertiteling! Heb net even een halve aflevering gekeken en vind het een warm en menselijk programma. Ga dus zeker de rest kijken. Maar nu eerst strijken. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Strijken is óók “warm”…. maar dan anders ;-) Voor jou dus een pluspunt om het te zien op uitzending gemist als daar wél ondertiteling is! In het programma is het niet ondertiteld dacht ik en voor de zang is dat natuurlijk geen optie! Maar het is genieten ,echt waar!

    Beantwoorden

  11. Petr@
    mrt 21, 2013 @ 15:01:26

    De eerste aflevering hebben wij ook gezien en ervan genoten, afgelopen zaterdag wilden wij ook gaan kijken maar er kwam onverwacht visite. Ook gezellig!

    Rietepietz zegt;

    gelukkig hebben we tegenwoordig de mogelijkheden om bij “uitzending gemist”de schade in te halen. Als er bij ons iets tussen komt neem ik het gewoon even op om op een rustig moment te kunnen kijken!

    Beantwoorden

  12. Astrid
    mrt 21, 2013 @ 13:09:42

    Vol bewondering maar ook met ontroering heb ik naar allebei de uitzendingen zitten kijken. Ondanks de stokken, rollator of rolstoel storten ze zich met volle overgave op het reportoire en je ziet dat ze met volle teugen genieten.
    Ik vind het hartverwarmend.

    Rietepietz zegt;

    Ik zou jou en Marion er zó tussen zien zitten als jullie toevallig in een zangkoor zouden zitten! Wát een levenslust hé, en wat hebben ze er een lol in!
    In de interviews is dan wel te zien dat de levens lang niet altijd over rozen gingen maar dat “bij de pakken neerzitten “gewoon niet in het woordenboek voorkwam! net wat je zegt ,hartverwarmend!

    Beantwoorden

    • Astrid
      mrt 21, 2013 @ 18:59:33

      Ha ha ha…en wat zouden we dan een lol hebben maar we vragen jou er dan ook bij. Wij weten van ons zelf nog niet hoe goed we zijn en dat weten we van jou ook niet.

      Rietepietz zegt;

      Dan zorg ik wel voor de koffie of zo want als ik ga zingen haken alle kijkers zéker af;-) Maar voor de lol zou ik wel mee willen ;-)

      Beantwoorden

  13. datzalwel
    mrt 21, 2013 @ 11:47:30

    Heel leuk voor die mensen en ik gun het ze van harte. Verder zijn er naar mijn smaak te veel programma’s van z.g sterren die goed zijn voor het familie feestje waar ik niet bij hoef te zijn.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ben ik helemaal met je eens, tegenwoordig bén je al snel een BNner en word je al gauw het middelpunt van een TV programma dat alleen tot doel heeft dat je de kas gaat spekken door te bellen of te sms sen.
    In dit programma is het niet echt de BNner waar alles om draait, hij is eigenlijk alleen degene die deuren open kan maken die anders gesloten zouden blijven en zorgt dat de opdracht (een rockconcert door ouderen) uitvoerbaar wordt. Het draait toch in hoofdzaak om “het koor” dat samengesteld is uit allemaal ouderen uit div. zangkoren.Het is wonderlijk om te zien met hoeveel plezier en levenslust de ouderen bezig zijn! Het doel is natuurlijk niet om sterren te kweken want daar hebben de meesten de tijd van leven niet meer voor.

    Beantwoorden

  14. Wieneke
    mrt 21, 2013 @ 09:50:32

    Nu ik zelf ook uh…. koristisch bezig ben, heb ik dubbel zoveel bewondering voor de golden oldies. Ons hele koor kijkt er naar en iedereen is dezelfde mening toegedaan. Toen die vier heel oude dames op het toneel dat lied van Adele zongen hield ik het niet echt droog meer, hoor. Ach, die breekbare stemmetjes….

    Rietepietz zegt;

    Ontroerend hé, zat er minsten 360 jaar op het podium,(waaronder één met gekneusde ribben) een song van Adele te zingen!Inderdaad hartbrekend! de menselijkheid spat van het programma af want volmaakt is er niets , maar we zien misschien wel te vaak volmaakte dingen op TV !

    Beantwoorden

  15. Marion
    mrt 21, 2013 @ 08:49:16

    Te gek om op die leeftijd daar nog aan te beginnen, maar ze mogen er wezen,
    al die blije gezichten, daar word je warm van.
    Tot straks, XXX

    Rietepietz zegt;

    Het is inderdaad een warm programma, het is prachtig de mensen zo met hart en ziel bezig te zien! Wat moet het indrukkend zijn voor hen om over een paar weken in Carré op te treden en ze verdienen het, de inzet is helemaal top!
    PS. Ik vergat je nog te bedanken voor het schattige boeketje , bij deze dus XXX

    Beantwoorden

  16. Leo's mening
    mrt 21, 2013 @ 08:43:29

    Ik kijk er niet naar, zag wel de trailers voorbij komen. Leuke formule, maar ik heb er het geduld niet voor denk ik. Net zo min als voor andere programma’s met wat hijgerige presentatoren. Liever een spannende film of serie. Dat het een leuk idee is geloof ik wel. Maar ik denk dat BNN op dat punt het imago tegen heeft. Ze waren me net even TE ondeugend in het verleden. Een beetje hetzelfde als ik heb met de VARA, leuke omroep, maar je moet nooit geloven wat ze daar oreren. Blijft het een leuk volksvermaak…

    Rietepietz zegt;

    Klopt, BNN is zéker niet”mijn omroep”, Ik heb sowieso geen voorkeur voor een omroep maar vind bij de één meer programma’s naar mijn smaak dan bij de ander! Voor films heb ik nou juist weer geen geduld en daar ben ik meestal al afgehaakt voor de personages een beetje uitgewerkt zijn. TV blijft natuurlijk altijd iets van “men laat dát zien wat men wil dát er gezien wordt”, maar daar zijn we zelf bij. Je hoeft niet álles te geloven wat je ziet!
    Dit programma is voor mij een gunstige uitzondering maar dat zal natuurlijk niet voor iedereen zo zijn ,dat snap ik best!

    Beantwoorden

  17. J@n.
    mrt 21, 2013 @ 00:18:59

    Zoals je zegt Riet, ‘smaken verschillen’.

    Rietepietz zegt;

    Ik ken wel meer mensen die het niks vinden hoor, geen enkele omroep kan het iederéén naar de zin maken en BNN is een zender die dat niet eens probeert,ze mikken helemaal op de jeugd over het algemeen.

    Beantwoorden

  18. hanscke
    mrt 20, 2013 @ 22:39:55

    Ik heb de uitzending nog niet gezien. Ik was druk met mijn nieuwe speeltje, de i-pad en de uitzending van Linda. Een paar jaar geleden was er zoiets dat een groep ouderen een toneelstuk moesten spelen. Was toen ook zo inspirerend.

    Rietepietz zegt;

    De i-pad laat ik aan me voorbij gaan,ik heb al een laptop verslaving;-) Die uitzendingen heb ik dan weer gemist en dat is jammer begrijp ik hieruit!

    Beantwoorden

  19. Mirjam Kakelbont
    mrt 20, 2013 @ 21:57:27

    Ik heb ze gezien. Ik heb zowel dubbel gelegen als ontzettende bewondering voor ze gekregen. Tsssk, alsof ouwe mensen niets meer kunnen, terwijl ze een levenslange ervaring in leven hebben :-)

    Rietepietz zegt;

    Klopt, er zit echt álles in hé, humor én ontroering! Hoe de man die de voorzanger zal worden omgaat met zijn terminale ziekte bijv. het koor maakt z’n ziekte ineens ondergeschikt!

    Beantwoorden

  20. powerpointgreetje
    mrt 20, 2013 @ 21:36:11

    jaaaa Riet, heb al eens een uitzending gezien, echt te gek,
    geweldig die oude mensjes, wat vinden ze het leuk, mooie afleiding voor ze……

    Rietepietz zegt;

    Voor sommige is het iets om voor te leven , wat zullen ze het missen als de uitzending in Carré geweest is en “het gewone leven” weer aanvangt!

    Beantwoorden

  21. Marja / ram1955
    mrt 20, 2013 @ 21:30:46

    Dank voor de tip. Ik kijk heel weinig tv en had dit helemaal gemist. Nu heb ik de filmpjes allemaal bekeken en enorm genoten. Nu zaterdag niet vergeten te kijken naar de volgende aflevering.

    Rietepietz zegt;

    Hier kijkt Henk veel TV, andere dingen dan ik graag zie dus dit maar even opgenomen de eerste keer. Nu willen we het allebei niet missen, indrukwekkende levensverhalen en héél veel levensvreugde waar je die niet zou verwachten.Ik vind het echt een mooi programma !

    Beantwoorden

  22. Terrebel
    mrt 20, 2013 @ 20:52:20

    Ik had al over dat programma gelezen en het leek mij al interessant. Maar jij trekt mij over de streep. Als ik weer TV ga kijken dan wordt het Golden Oldies!

    Rietepietz zegt;

    Het plezier straalt eraf bij de oldies;-) Aflevering 1 en 2 zijn vast wel te vinden op uitzending gemist .

    Beantwoorden

  23. xxi
    mrt 20, 2013 @ 20:08:55

    jaja ook wij hingen aan de buis,wat onwijs leuk was dat he! die ouwetjes hebben weer iets om zich enorm op te verheugen. Super top om juist die doelgroep eens te laten schitteren EN aan het “werk”te zetten.PRACHTIG!!!!

    Rietepietz zegt;

    Bééldschoon programma, en overduidelijk iets dat ik niet bij BNN gezocht zou hebben!
    Ik ben trouwens wél benieuwd hoe de jeugd het programma ontvangt, het is wel iets héél anders dan anders. Maar misschien heeft muziek wel een bindende werking;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

