Gered…

Goh…. wat zijn mijn lezers een nieuwsgierige Aagjes  bleek in het vorige logje, maar oke,  ik maak het m’n lezers natuurlijk graag naar de zin en dus gaan we even terug naar  de vorige eeuw !
Niet zo héél ver hoor, pak weg 1998 /99  toen we door de  eigenaar van de drukkerij  “uitgeleend” werden aan een zeer bevriende zakenrelatie .
Een “no nonsens man” die alles aan pakte  dat op zijn weg kwam én tot een succes maakte.
Zo ook een  opgekocht klein kledingmerk dat hij in korte tijd zó succesvol maakte (voor de baas uiteraard   merkreclame = drukwerk)  dat het bedrijf de nieuwe collectie niet tijdig uit kon leveren wegens ruimte- én personeelsgebrek!

Het bedrijf zat ergens op de Veluwe  en de vraag was “of Henk en ik daar een paar weken in een gehuurde loods wilde gaan helpen  de orders te verzamelen én verzendklaar te maken !” Wilde we wel , maar dagelijks op en neer rijden van de randstad naar de Veluwen na  lange werkdagen zagen we toch weer niet zo zitten, we zijn geen twintig meer !
Daar was begrip voor “kruip je toch lekker op onze kosten in  een hotelletje” .
Dát leek ons onnodig duur en ik reserveerde een vakantie bungalow voor 3 weken in een plaatsje daar in de buurt , dan kon ik gewoon zelf koken, leuk geregeld toch?

Zo stonden we op een mooie voorjaarsdag  aan de balie van het bungalowpark . In de auto zoveel mogelijk  boodschappen om de eerste week door te komen want tijd om te winkelen zou er op werkdagen nauwelijks zijn .
Dus ook maar alvast een pan met een lekkere gebraden sudderlap, dat werd smikkelen en smullen ! Mevrouw Rietepietz…..? Het vraagteken werd groter en groter  aan de balie, géén reservering te  vinden op naam van Rietepietz ! Jawel…. een klein foutje,  er was wél op een park in Limburg (met bijna dezelfde naam) een reservering gemaakt voor ons ….hééélp! En het park zat die héle week vol volgens de juffrouw die er óók mee in haar maag zat ! Voor de twee weken erna was er wel iets te regelen maar ja , maar dan waren we nog steeds dié week dakloos !

belmond hotelDe juffrouw belde heel de Veluwe af voor onderdak ( het was  voorjaarsvakantie) en had uiteindelijk succes in het Belmond hotel ergens in de buurt van Lunteren , zat ik  alleen nog met een pan vlees dat na een week weer tot leven gekomen zou zijn. Maar geen nood, die mocht in de vriezer op het park blijven tot we  terug kwamen!

Op naar Hotel Belmont  waar we na een half uurtje aan de bali stonden . Terwijl de dame de inschrijfwerkzaamheden verrichtte keek ik wat om me heen . Ik zie achter de bali een groot bord  met “conferentiecentrum” waarbij ik ook een Leger des Heils logo ontdek  en zeg  zachtjes tegen Henk; “he kijk, het leger des Heils heeft hier óók  een congres ” ! De mevrouw heeft het toch gehoord en zegt ; “sterker nog, dit hotel is het congrescentrum van het  Leger Des Heils , er wordt hier daarom ook géén alcohol geschonken .
Volgens mij keek ze dwárs door onze auto portieren heen en zag op de achterbank een klein  kratje pils voor Henk staan en het flesje lekkers voor mij.
Het werd nog een héle toer om de hele week afwisselend de volle en lege flesjes weer van ,en naar de auto te smokkelen en we voelde ons ondeugende kinderen die ieder moment écht dakloos konden worden als we betrapt zouden worden !
ingang Belmond

21 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leo's mening
    mrt 21, 2013 @ 08:51:57

    O, wat herkenbaar. Maakte in Duitsland ooit eens hetzelfde mee. Een oen van een secretaresse bij hetbedrijf waar ik toen werkte had me ‘ergens in Frankfurt’ in een hotel geboekt. IK moest er een paar dagen zijn, samen met mijn collega van Sales, voor de grote autobeurs. Bleek die stomme ‘doos’ me in Worms te hebben ondergebracht, 70km van Frankfurt. Dat is met de auto een uur, zonderfiles, met de trein ook zoiets. Dat zorgde dus voor heel wat verhitte telefoontjes. En heel hoge reiskosten, want we reden op en neer met de taxi…

    Rietepietz zegt;

    Ja er gáát wel eens wat mis al is er natuurlijk altijd wel een mouw aan te passen.In jouw geval was dat dan veel tijd-en geldverlies. In ons geval was naar Limburg gaan natuurlijk geen optie , daar zaten we nóg verder weg van de Veluwe dan als we gewoon thuis hadden gebleven. Maar dat ik ooit bij het leger des Heils onderdak zou vinden had ik toch niet kunnen dromen;-)

    Beantwoorden

  2. isis45
    mrt 18, 2013 @ 16:48:12

    Als je het doet, dan doe je het ook goed hè? Kostelijk verhaal, wij zouden hetzelfde hebben gedaan trouwens.

    Rietepietz zegt;

    We lijken gekke situaties áán te trekken, dat is een groot pluspunt als je om de twee dagen een logje wilt schrijven;-)

    Beantwoorden

  3. Mirjam Kakelbont
    mrt 18, 2013 @ 13:51:04

    Voor mijn geestesoog zie ik Rietepietz op haar bordeelslippertjes zo stil mogelijk de versnaperingen in liquide vorm onder haar nachthemd mee naar de hotelkamer nemen. Proost! Zo maak je tenminste nog eens wat mee ;-)

    Rietepietz zegt;

    Nou het ging eigenlijk meer in de rugtas mee van buiten naar binnen, maar zoals jij het schrijft is het natuurlijk een stukje proza dar een uitgever waardig is;-) Nu dwing je me wél om hier óók het glas te heffen want een toost kan ik natuurlijk niet onbeantwoord laten, dat het ons moge bekomen!!

    Beantwoorden

  4. Emmelinda
    mrt 18, 2013 @ 07:36:48

    Hahaha ik begrijp die lol helemaal. Als Marc en ik een hotelletje boeken maken we ook geen gebruik van de peperdure minibar op de kamer. Zijn ze nou helemaal betoeterd? Dus dan even naar een buurtsuper om flink in te slaan. Er staat nergens in het hotel dat het niet mag maar het voelt toch alsof dat niet zo netjes is. En zo lopen we dan grinnikend het hotel in, met een tas vol lekkers ;-)

    Rietepietz zegt;

    Herkenbaar hé!Die minibarretjes zijn altijd zó krankzinnig duur, staat in geen énkele verhouding. Ook bij ons dus altijd lekkere drankjes in de rugtas mee naar binnen en dat dan niét open en bloot op de kamer durven laten staan, herken jij ook vást, en lege flesjes niét in de prullenbak maar mee naar buiten voor een glasbak of zoiets;-)
    Ik snap bést dat zo’n hotel winst moet maken maar de prijs van een hele fles wijn voor één glas slobberwijn gaat me te ver, ik hou niet eens van wijn;-)

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      mrt 18, 2013 @ 21:13:55

      Hahahaha jaaaaa en dan het glas goed afwassen/afdrogen en psies zo terugzetten als dat het stond. Erg he? Hahaha. Maar goed, inderdaad moeten ze het dan maar niet zo duur maken. Als je ziet wat je voor dat handje vol pinda’s betalen moet…daar heb ik twee zakken vol voor uit de supermarkt en daarna vreselijke dorst hahaha

      Rietepietz zegt;

      Zó is dat, als je zelf haalt kun je ook het merk nemen dat je lekker vindt ;-)

      Beantwoorden

  5. Petr@
    mrt 17, 2013 @ 22:59:45

    Wat een leuk verhaal!
    Toch best een goede oplossing, want als jullie in het vakantiehuisje hadden gezeten had je nu niet zo’n leuke herinnering gehad!

    Rietepietz zegt;

    Volgens mij maakt het weinig uit wáár we zitten , er gebeuren overál memorabere dingen bij ons;-) Ook aan het bungalowpark hangen bákken herinneringen,evenals aan de loods waar we die drie weken gewerkt hebben;-)

    Beantwoorden

  6. Tril Taal
    mrt 17, 2013 @ 20:10:07

    Heerlijk verhaal! Proost!

    Rietepietz zegt;

    HIK….,HIK…

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    mrt 17, 2013 @ 11:49:20

    Geweldig verhaal en iik zie zoiets helemaal voor me.

    Rietepietz zegt;

    Het was ook gewéldig om naar de kinderen te bellen om te zeggen dat we “bij het leger des heils zaten” als ze ons zochten;-)

    Beantwoorden

  8. Redstar
    mrt 17, 2013 @ 09:43:34

    Dit zijn leukere herinnering als dat sommige mensen aan hulp van het leger des heils zullen hebben,. Ze zijn er natuurlijk voornamelijk om de kansarme te helpen en zo.
    Jullie zijn toch maar mooi onder de pannen geraakt, en dat heen en weer smokkelen was best spannend volgens mij. :)

    Rietepietz zegt;

    Daar heb je ongetwijfeld gelijk in, maar wij kregen natuurlijk wél een rekening (al kregen we die gelukkig terugbetaald).Het congrescentrum, deels voor eigen gebruik, is verder natuurlijk ook een inkomstenbron voor de organisatie!
    We voelden ons inderdaad meer 16 dan 60 , je wilt natuurlijk niet gesnapt worden als je drank “smokkelt”

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    mrt 17, 2013 @ 00:09:21

    Kijk hier smul ik nou van……. ben ik blij dat ik ff gezeurd heb om een vervolg ;-)

    Rietepietz zegt;

    Puur leedvermaak natuurlijk…. maar dat is je vergeven;-)
    Je wilt dan natuurlijk niét met tegen elkaar aan rammelende flesjes bier langs de balie lopen , we voelden ons 16 en in de gaten gehouden door strenge “ouders” !

    Beantwoorden

    • Melody
      mrt 17, 2013 @ 19:34:44

      —->buigt diep, althans voor zover het stramme lijf dat toelaat…. en fluistert nederig ‘dank u zeer majesteit’ ;-)

      Rietepietz zegt;

      Whahahaha …. wat ben ik toch mild hé!

      Beantwoorden

  10. J@n.
    mrt 16, 2013 @ 23:46:39

    Dus jullie hebben best wel spannende tijden gehad daar.

    Rietepietz zegt;

    Het leven van “dranksmokkelaars” is één groot avontuur , dat snap je wel ;-)

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    mrt 16, 2013 @ 22:55:14

    goh, dat zijn toch wel de fijne herinneringen he!
    Ja, je kan heel principieel doen en zo, of nu gewoon wat sneeky:P en het resultaat is er dan ook naar! haha, puik verhaal!

    Rietepietz zegt;

    Er stond nérgens dat het verboden was alcohol te nuttigen ,alleen dat men het dáár niet schonk! maar toch voelde we ons dan wel verplicht te zorgen dat niemand zich aan “ons zondig gedrag ” kon storen !Maar komisch was het inderdaad wél!

    Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    mrt 16, 2013 @ 22:46:48

    goede avond Riet,
    een enig en kostelijk verhaal….. wat een leuke herinneringen, die vergeet je van je
    lang zal ze leven niet meer, was heel aangenaam om te lezen…
    Fijn weekend toegewenst

    Rietepietz zegt;

    Wij schijnen dit soort dingen over ons af te roepen ;-) gelukkig kunnen we er de lol ook altijd van inzien.Het verhaal kreeg nog een leuk staartje want op het bungalowpark vierden we een paar jaar later ons 40 jarig huwelijk met de hele familie, de omstandigheden waren er helemaal top voor wat wij in ons hoofd hadden!
    Ik wens jou ook een fijn weekend !

    Beantwoorden

  13. roadlaura1969
    mrt 16, 2013 @ 22:19:24

    Geweldig en ik maar denken in wat voor een situatie jullie zaten om bij het Leger des Heils te huizen? ?? Brand, bommelding enzv. … hahaha nu bleek het een hotel nog wel te zijn ;-)

    Fijn om te zondigen met alcohol hihi ;-)

    Rietepietz zegt;

    Ja over op het verkeerde been zetten gesproken hé ! Maar we wáren tijdelijk dakloos en krégen bij het Leger des Heils onderdak ;-)
    De zonde zal ons wel vergeven zijn , anders hadden we natuurlijk iédere morgen met een kater wakker geworden om te boeten!

    Beantwoorden

  14. datzalwel
    mrt 16, 2013 @ 21:44:01

    Dat zijn leuke herinneringen, zeker weten dat ze je daar goed ontvangen het zijn tenslotte behulpzame mensen. Maar voor die droge avonden zou ik ook even smokkelaartje spelen .
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik kan best een avond zonder alcohol zonder trillende handen te krijgen maar … als je de hele dag hard gewerkt hebt en op een hotelkamer zit is zo’n neutje toch wel een plusje;-)

    Beantwoorden

  15. Marion
    mrt 16, 2013 @ 21:12:19

    Wat een enig verhaal, al met al was het zo slecht nog niet, een avontuur zelfs.
    truste voor straks. XXX

    Rietepietz zegt;

    We hebben er destijds ook vreselijk om gelachen, maar het was best fijn zo aan te kunnen schuiven voor het eten ,we hebben die eerste week iedere dag van 8 tot 7 uur gewerkt! Maar het was reuze leuk en werd erg gewaardeerd. Maar de twee weken daarna op het bungalowpark hadden óók wel iets!
    Jij ook welterusten maar eerst nog even Golden Oldies kijken op net 1 !XXX

    Beantwoorden

  16. VoorHetBlogGezet
    mrt 16, 2013 @ 20:01:03

    Ja kijk en zoiets kan dan natuurlijk weer alleen jullie overkomen…Ik ben dus niet de enige met dat soort dingen…

    Rietepietz zegt;

    Nee dat is waar , jij bent toch óók wel een soort “belhameltje” ;-)

    Beantwoorden

  17. depetvantruus
    mrt 16, 2013 @ 19:48:54

    Wat een kostelijk verhaal Rietepietz. Vooral over dat smokkelen. :-)
    Een bekend hotel trouwens. Mijn schoonmoeder (ze heeft die kalender aan de muur) verblijft daar jaarlijks een week met vakantie. Een paar jaar geleden hebben we haar daar opgezocht vanuit onze camping. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Hé wat grappig dat je het hotel kent! Er was niets aan te merken op het hotel, behálve dan dat ze geen alcohol schenken. Maar verder wordt er niets opgedrongen. Er is wél een groot percentage gasten die “even stil is” voor en na de maaltijd ,maar daar heet uiteindelijk niemand last van! Het was wel láchen toen ik naar één van de kinderen belde dat we wij het Leger des Heils zaten;-)

    Beantwoorden

  18. Terrebel
    mrt 16, 2013 @ 19:17:09

    O, wat een boefjes zijn jullie! ;-)

    Rietepietz zegt;

    Nood breekt wetten zeggen we dan maar, onder normale omstandigheden zouden we er gewoon niet geboekt hebben!

    Beantwoorden

  19. ram1955
    mrt 16, 2013 @ 18:43:07

    Ik zie jullie sluipen met de verboden middelen. Wij zouden ook meteen een smokkelroute hebben gezocht. ;o)

    Rietepietz zegt;

    En dan wél twee “barren” in het gebouw hebben! Maar we hebben er wél voortreffelijk gegeten voor weinig geld,dat dan weer wél!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

