bij-blaffen

blaf3Hé he, gelukt, m’n oppasteefje laat haar laptop zélden onbeheerd achter maar nu is het me gelukt haar af te leiden want ik heb best wel het een en ander te vertellen.
Ja de foto is een oudje dat klopt maar daar kun je goed op zien hoe ik eruit zie als ik weer nodig naar de hondenkapper moet want dan héb ik me toch een vracht haar!!!!

Ondertussen ben ik weer  behoorlijk kaal maar vorige week zat ik dus nog  dik in m’n vacht en dat was maar goed ook …….
Ik stap met de baas naar buiten om een lekker stukkie bos te zoeken en passeer onderweg een huis waar een daar wondende  grote hond hetzelfde wilde gaan doen met z’n baas alleen…… die grote bullebak kwam zónder riem het huis uit huppelen  en kwam nét uit het tuinhek toen ik passeerde !
Tja, even rustig kennismaken was er niet bij en vertellen dat ik alleen maar wilde passeren, en dus niet zijn tuin in wilde , kon ik vergeten. Het beest leek er van overtuigd dat zijn avondmaaltijd thuisbezorgd werd en nam metéén maar een flinke hap ……. ,  best heftig hoor !
infuuseyraMaar goed,  zijn baas had hem al snel onder controle gelukkig  maar ondanks m’n toen nog dikke vacht  had ik evengoed een flinke knauw  in m’n flank die door de dierenarts gezien moest worden .
Heb ik weer, nog maar pas geleden was ik óók al bij de dierenarts omdat ik  een virus had opgelopen waar oude hondjes dood aan kunnen gaan. Moest ik een paar uurtjes  blijven en  lag ik  ineens  met een naald in m’n pootje aan een soort doorlopende kraan omdat ik aan het “uitdrogen” was van het spugen !
Potdorie wat ben ik toen ziek geweest,  je snapt die dierenarts zit ik  niet op te wachten!

Gelukkig  kwam ik er dit keer af met wat vieze pilletjes  en een beetje prikzooi op de wond maar nu m’n vacht eraf is kun je wel zien dat die hond er zin in had, kán hij wel tegen zo’n klein oudje? Je mag geen kwaad met kwaad vergelden zegt mijn vrouwtje maar echt waar , van mij mogen die hond z’n tanden eruit vallen !DSCN2613

Z’n baas heeft wél netjes de rekening van de dierenarts betaald dat  hoort wel zo maar gebeurd toch niet altijd. Heel lang geleden had ik ook met z’n hap grage jongen te maken en die mensen lieten mooi niets van zich horen!
Ik ben bést blij dat ik nu weer even bij m’n oppasteefje logeer, dan wandelen we in een héél rustig stukje bos  want eh…. grote honden ben ik even niet zo gek op !

27 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mirjam Kakelbont
    feb 09, 2013 @ 20:59:08

    Eigenlijk zouden ze de baasjes van de bijters flink aan moeten pakken. Heb jij een fatsoenlijk opgevoede hond, maakt een ander er een potje van.. Toen onze buurhond gebeten was en gehecht moest worden, hebben de eigenaars van de bijter gewoon de buurvrouw uitgelachen. Erg toch?

    Rietepietz zegt;

    Ja Eyra is een paar jaar geleden óók al eens gebeten door de hond van zo’n ASO die het probleem niet zag. Betalen ho maar en een beetje aandacht voor de geschrokken hond en z’n vrouwtje al helemaal niet .Dat soort mensen zou geen hond mogen hebben en moet éérst zichzelf maar eens heropvoeden.Wat lullig voor jouw buurhondje ,het blijven dieren en er kán altijd door allerlei factoren iets mis gaan maar gedraag je dan op z’n minst fatsoenlijk!

    Beantwoorden

  2. depetvantruus
    feb 08, 2013 @ 22:31:12

    Voor dit soort akkefietjes ben ik altijd bang als ik met een asielhond wandel. De asielhonden mogen beslist niet los lopen maar soms komen we iemand tegen met een eigen hond. Die wel los loopt. Dat vind ik altijd een spannend moment.
    Ik wens de arme Eyra beterschap en hoop dat ie er geen trauma aan over houdt.

    Rietepietz zegt;

    Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen, je kent zo’n hond natuurlijk minder goed dan een eigen hond waardoor het allemaal een beetje onvoorspelbaar is ,dapper hoor! Het is ook altijd een beetje listig als de honden niet gelijk zijn doordat er maar één los loopt ,dat geeft vaak problemen. De schrik zat er inderdaad wel even in bij Eyra maar ondertussen herstelt ze zich enigszins.Vanmorgen heeft ze zelfs weer “genuffeld” met een grote hond ,ik licht dan wel even het baasje in zodat die de boel ook in de gaten kan houden ,hij kent z’n hond natuurlijk het beste en weet of het verantwoord is met zo’n angsthaas .het is gelukkig vrij rustig in dit stukje bosen Eyra loopt er weer tamelijk vrij rond gelukkig!

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    feb 08, 2013 @ 16:42:49

    Ach Eyra toch…. zo’n grote hond los…..’t zou niet mogen gebeuren!
    Gelukkig zijn er dierendokters die heel knap zijn en klein hondjes beter kunnen maken! (Bij katjes mislukt het helaas niet altijd en krijg je alsnog een vette rekening, en koetjes moeten we tegenwoordig ook veelal zelf behandelen) Wees maar blij dat je baasje de dierendokter nog kan betalen… en de dierenkapper ook!

    Rietepietz zegt;

    Nee hé, maar je komt er soms toch niet omheen helaas!
    Ik ben weer keurig opgelapt en de rekening was in dit geval voor de eigenaar van de hond en die heeft keurig betaald.
    Dat is inderdaad héél verdrietig als één van je dieren heel ziek is en niet gered kan worden .Het is natuurlijk wel logisch dat ook dán de rekening betaald moet worden maar dat komt toch wel héél hard aan in die omstandigheden.
    Mijn vrouwtje is ook wel eens beter bij kas geweest dan tegenwoordig maar gelukkig vind ze het héél belangrijk dat ik krijg wat nodig is en eh…mijn oppasteefje zou me nóóit in de steek laten als er voor iets geen geld is hoor ,dus ik mag inderdaad niet klagen;-)

    Beantwoorden

  4. Marian Koning
    feb 08, 2013 @ 12:17:36

    Sam en Lotus hebben plaatsvervangende schaamte Riet en Lotus benadrukt dat ze alleen een gevecht aangaat met types van haar eigen maat en dan alleen als het wederzijds gewenst is. Fijn dat je het na kunt vertellen

    Rietepietz zegt;

    Sam en Lotus hebben gewoon een verstandig baasje, dát is hoofdzaak! In stedelijk gebied mag een hond nou eenmaal bijna nergens los lopen en honden raken honden wel eens van slag af als de één wel en de ander niét aangelijnd is. Meestal komt het helemaal goed als we het aan de honden zélf overlaten .Eyra kán best een nukkige oude dame zijn maar zoekt niet de confrontatie ,geeft hoogstens een snauwen loopt weg als ze niet gediend is van aandacht ! Vrijwel iédere hond legt zich daarbij neer !

    Beantwoorden

  5. Leo's mening
    feb 08, 2013 @ 10:43:30

    Hoe herkenbaar. Op de laatste wandelingen met onze Purdy indertijd moesten we ook altijd opletten dat ze niet werd aangevallen door grote en vooral agressieve honden. Voordien nooit een probleem, ze liep ze er uit of beet van zich af, maar die laatste maanden waren een crime. Net als de baasjes van die beesten die maar niet wilden snappen dat je zo’n dier vast moet houden….

    Rietepietz zegt;

    Ja in ieder geval op plaatsen waar loslopen verboden is ,want dan houden wij ons altijd netjes aan de regels en krijg je conflictsituaties als een ander dat niét doet !Het werkt nou eenmaal niet goed als de éne hond aan de lijn zit en de andere niét! Gelukkig krijgt Eyra ondertussen haar zelfvertrouwen weer een beetje terug en waar het mag laten we haar tóch gewoon los .Alleen als we een aangelijnde hond naderen gaat ze óók vast want ik ga er van uit dat je een hond niet zómaar aan de lijn houdt als het niet hoeft.

    Beantwoorden

  6. tagrijn
    feb 07, 2013 @ 21:23:48

    Hopelijk heeft de Baas van de Bijter hieriuit geleerd dat hij zijn hond binnen zijn eigen territoir aangelijnd moet houden. Het kan toch niet zo zijn dat iedere andere hond daar dan als hapklare brok wordt gezien. Ik vind dat geen excuus.

    Rietepietz zegt;

    Voor de hond misschien nog wel maar voor de baas zeker niet, dat ben ik met je eens!
    Ik hoop dat de baas toch een beetje “pijn in de portemonnee” heeft !

    Beantwoorden

  7. datzalwel
    feb 07, 2013 @ 19:03:55

    Het zou inderdaad wel zo kunnen zijn dat de hond omdat jullie zo precies tegelijk bij de uitgang kwamen gedacht heeft dat je op zijn terrein wilde komen maar ook dan mag dit niet gebeuren natuurlijk. Dikwijls zijn kleine hondjes zo fel dat zelfs een grote terug gaat staan. Echt zielig hoor en enorm schrikken. Ik moest wel lachen om je prachtige oplossing dat al zijn tanden er uit mochten vallen. Haha je humor ben je niet kwijt geraakt.
    Beterschap en groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Zo moet het wel gegaan zijn maar als de man z’n hond aan de riem naar buiten had gelaten zou het niet gebeurd zijn natuurlijk.
    Ja ik ben wel erg voor een straf die in verband staat met het vergrijp, en ik denk dat zo’n hond toch heel lastig kan “happen” als de tanden eruit liggen, probleem opgelost dacht ik zo ;-)

    Beantwoorden

  8. nieuwetrui
    feb 07, 2013 @ 13:43:18

    Och hemel, wat een narigheid. Je hebt mazzel gehad dat je er zo goed vanaf gekomen bent. Je moet er toch niet aan denken wat had kunnen gebeuren. Wat fijn dat oppasteefje zo’n laptop heeft, kun jij mooi even je verhaal kwijt.

    Rietepietz zegt;

    Nóu hé, ik écht even niks te blaffen die dag !Ik moet hier altijd knokken om even beslag op de laptop te leggen maar het lukt me uiteindelijk altijd wel. Ik heb al veel vaker logjes geschreven zoals deze http://rietepietz.wordpress.com/2006/07/12/honds/ bijvoorbeeld van ruim 6 jaar geleden , toen was ik nog een jonge hond;-)

    Beantwoorden

  9. Noah & Loa
    feb 07, 2013 @ 11:35:20

    Wraffff Eyra….. kom jij ook weer eens ongelijnd weblogland in…. wel handig zo’n oppasteefje met een laptop…. die van ons heeft een desktop… is minder handig, alhoewel voor ons geen probleem met ons formaat.

    Wij ontmoeten wel eens een grote zwarte herder die ons niet aardig vindt maar gelukkig zijn wij groter en met zijn tweeën en laten ons niet zo gemakkelijk op de kop zitten door loslopend geboefte.

    En joh, dierenarts, bah…. die lui zouden verboden moeten worden, waarom onze baasjes er zo gek op zijn is ons een raadsel…. we zetten de hielen in het zand als we de deur al zien! ZO jammer dat onze baasjes zo slim zijn niet tegen ons, of elkaar in ons bijzijn, te vertellen dat ze ons er weer heen willen gaan slepen, dan zouden we helemaal niet van de bank afkomen. Maar ze lokken ons met de belofte op een leuk uitje, en wij enthousiast de auto in… tot we dan bij die laatste bocht komen, dan ruiken we al onraad… grrrrrrrr

    Bijt maar van je af hoor, ‘pesten’ is afschuwelijk voor mens maar ook voor dier!!!

    HI-5- van Noah en Loa

    Rietepietz zegt;

    Wrrraff, wát een mooie namen hebben jullie zeg! Mijn oppasteefje heeft boven óók nog zo’n deskdinges, maar dat vindt ze zo ongezellig voor de oppasreu als ze de hele avond boven zit en dus kwam er die laptop! Luxe vrouwtje hé!
    Ja die dierendokters is me wat , de laatste tijd zie ik die méér dan me lief is maar eerlijk is eerlijk , de laatste keer, met dat virus, had het héél slecht met me af kunnen lopen zonder die dokter. Vooral als je,zoals ik ,al 14 /5 bent is er niet zoveel meer nodig !

    Ik zie meestal wel kans ook héle grote honden te vertellen dat ik niets van ze moet hebben maar deze was me toch te rap.Gelukkig gaat het nu goed met wond dus het gaat vast helemaal goedkomen!

    Beantwoorden

    • Loa (Noah ziet dit niet, ik doe t snel en stiekem, anders wil hij ook weer meepratien die bemoeizieke)
      feb 07, 2013 @ 22:33:05

      Nouhou…. nog niet zo heel lang geleden moest ik ook, ik deed namelijk te raar (volgens mijn vrouwtje dan, die is altijd overoverbezorgd) maar Abe (de dierenarts) is best een goede kerel, die praat altijd tegen me en vertelt me dan wat ie gaat doen… er moesten runtgendingesen (geen idee hoe dat heet en waarvoor het dient, ik weet alleen maar dat het niet zeer doet, maar ja stilliggen is niet zo gemakkelijk gezegd als gedaan he, ik ben nogal eens dwars enzo, zodat men niet doorheeft dat ik al een ouwe z*k aan t worden ben) gemaakt worden.
      Ja wel, ik kost een lieve duit maar daar werkt vrouwtje dan voor, die vind dat helemaal niet erg.. Noah lachte me uit, stiekem vanaf de bank, zo van ‘he jij moet lekker weer en ik blijf lekker bij de baas) grrrrrr Nou die ouwe mag dan wel denken dat ik ouwer ben maar dat ene jaartje maakt geen verschil hoor, ik kan hem helemaal aan!

      Eyra blaft;

      Nou Loa jij hebt het niet slecht getroffen hoor al is die dierenarts dan geen lolletje. Je mág wel, er worden tegenwoordig nogal wat dieren “op straat gezet” als ze iets gaan mankeren!
      Jij en ik mógen gelukkig iets kosten al is het voor de vrouwtjes natuurlijk wel ff slikken bij de rekening. Ik mag het niet weten eigenlijk maar ik zie wel eens dat het vrouwtje een beetje “gesponsord” wordt en ja , ik zit hier toch ook maar hartstikke lief te wezen dus dan zeg ik toch “niet alleen de lusten maar ook de lasten” en “alle beetjes helpen” ;-)

      Beantwoorden

      • Loa & Noah
        feb 08, 2013 @ 13:28:22

        Heel herkenbaar Eyra…. ons vrouwtje is blij dat de dierenarts nooit zeurt over boter bij de vis… maar een tijdje later een rekening stuurt en toevalligerwijs er altijd voor zorgt dat die rekening komt in dezelfde week als dat het salaris binnenkomt… die vorm van sponsoring kan ons vrouwtje dan weer erg waarderen.
        En ja, ons vrouwtje en ook ons baasje…die eten desnoods zelfs brood als er geen geld meet is, zolang wij maar goed te eten hebben…

        Rietepietz zegt;

        Dierenartsen zijn sos nét mensen hé, ik weet dat omdat ik als er iemand jarig is ook wel eens een nichtje zie dat óók dierenarts is. Mijn vrouwtje belt haar wel eens voor goede raad (en die kan anders best duur zijn) maar het is niét mijn dierenarts omdat ze in een andere stad woont ! Van haar weet ik dat ze ook altijd een beetje rekening houdt met dieren die “het niet zo breed hebben” !

        Beantwoorden

  10. Redstar
    feb 07, 2013 @ 09:36:29

    Hier het afgelopen half jaar ook regelmatig de dierenarts gezien. De honden worden oud en zo, en dan krijg je dat toch veel vaker.
    Hierna voor mij geen beesten meer. Dat staat vast.

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad, ouder wordende huisdieren lijken soms wel draaideurklant bij de dierenarts ,maar je wilt natuurlijk toch goed voor ze blijven zorgen.
    Wij hebben inderdaad na de dood van de poes die we ooit hadden besloten om geen huisdieren meer te nemen. Je hebt erg aan dieren en het is toch een gegeven dat je vele malen in je leven van zo’n dier afscheid zal moeten nemen .
    Bovendien is een grote stad eigenlijk geen goede plek voor huisdieren ,dat ligt bij jou iets anders natuurlijk maar ik snap wel dat je geen nieuwe dieren neemt.

    Beantwoorden

  11. Marion
    feb 07, 2013 @ 09:26:03

    Oh Ayra, dat was even schrikken, gelukkig is het goed afgelopen, je bent een kanjer.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Nou zeker weten dat ik flink geschrokken ben. Er zit nog een gaatje in m’n zijkant dat nu gelukkig wél mooi dicht gaat.Het logeerteefje gaat zo nog even met me wandelen en dan komt ze naar jou toe moet ik van haar zeggen XXX

    Beantwoorden

  12. J@n.
    feb 07, 2013 @ 00:08:43

    Ja, dat snap ik niet helemaal, onze dochter gaf les op een hondenschool en daar kwamen honden in alle maten en merken en incidenten zijn er bij mijn weten eigenlijk nooit geweest. En dan komt er zo’n aso uit zijn tuinhekje en die gaat meteen aan het happen. Natuurlijk moeten ze wel ff kijken wie de baas is en dat is niet persé de grootste.

    Rietepietz zegt;

    Klopt, meestal regelen honden dat wel onderling maar soms gaat het toch fout. Vaak omdat éen hond niet goed “gesocialiseerd is “als pup óf omdat door ingrijpen van de mens de honden niet in gelijke omstandigheden zijn,in dit geval dus één aangelijnd en één niet aangelijnd en in twijfel of er een indringer op het eigen terrein is dan krijg je dit soort vervelende dingen. Normaal geeft het inderdaad geen problemen en neemt soms de grootste de kuierlatten als blijkt dat Eyra niet van spelen gediend is .

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    feb 06, 2013 @ 23:09:06

    ja, avonturen bij de dierenarts, altijd uiterst vervelend.
    En toch, goed dat ze er zijn!

    Rietepietz zegt;

    Ja dát wel maar, net als bij mensen, is doktersbezoek toch maar een vervelend noodzakelijk kwaad.

    Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    feb 06, 2013 @ 22:53:14

    Ahhh wat zielig voor je, durft die wel die grote bullebak tegen zo’n klein hondje.

    Rietepietz zegt;

    Ja precies…. ze zouden die baas aan de riem moeten doen!

    Beantwoorden

  15. VoorHetBlogGezet
    feb 06, 2013 @ 22:07:27

    Nou Nou Eyra, dat was me het verhaal weer wel he! Je mag blij zijn dat je het kan na vertellen. Laat je maar lekker verwennen door oppasteefje. Doe je haar de groetjes?

    Rietepietz zegt;

    En dan zeggen ze nog dat blaffende honden niet bijten…. nou dát is een sprookej hoor! Ze laat me de groeten terug doen;-)

    Beantwoorden

  16. Emmelinda
    feb 06, 2013 @ 20:31:11

    Ja Eyra, sommige baasjes *doet “tssk tssk”* maken er een potje van. Hier komt er altijd een rottweiler langs met zijn baas. Die loopt los. Ja zijn baas ook ;-). Lekker dan (maar niet heus). Hij zal zijn dag niet hebben zeg…

    Maar goed, gelukkig kan je het navertellen. Een paar weken geleden is een hondje doodgebeten hier achter in het gangetje, daar moet je toch niet aan denken? Brrrr.

    Rietepietz zegt;

    Nou ja ik loop zelf ook vaak los ,waar het mag , en als de “mannen”dan te opdringerig worden wil ik ook wel eens een snauw geven en dan verdwijnen zelfs grote jongens al snel. Maar bijten doe ik nooit en mijn oppasteefje let ,net als m’n vrouwtje, altijd goed op dat ik aangelijnd ben als de andere hond dat óók is want anders kán het misgaan!
    Ik krijg metéén de kriebels als ik jouw verhaal hoor , wat zielig voor zo’n klein hondje én het baasje! Ik hoop dat die hond het niet na kan blaffen óf voortaan alleen met een mijlkorf naar buiten mag,dát zal ‘m leren!

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      feb 08, 2013 @ 15:17:39

      Dat hoopt ik ook Eyra maar er is niks veranderd helaas. Geen muilkorf, niks.

      Maar weet je wat ik bedoelde, zo’n rottweiler in mijn tuin vind ik gewoon eng. Ook aangelijnd trouwens hihi. Als hij de hoek om komt rennen heb ik de neiging dekking te zoeken terwijl hij alleen maar enthousiast is. Het is vast dat grote, donkere waar ik dat idee van heb. Voor hetzelfde geld is het een schatje ;-). Zijn baas niet. Die blaft als je vraagt oftie zijn hond uit de tuin wil houden ;-). Die blaft dat we er maar een hek om moeten zetten. Zucht…

      Rietepietz zegt;

      Ja precies…. het zijn toch altijd weer de baasjes die het fout doen, de hond weet immers niet beter. De baas moet zorgen dat anderen geen last van zijn hond hebben en als hij hem , zoals het hoort, aan de riem houdt kán hij niet in jouw tuin komen. Misschien eens een seintje geven naar de dienstdoende wijkagent dat er honden loslopen ?
      Of de baas zélf aanlijnen , lijkt me een nóg beter plan ;-)

      Beantwoorden

  17. Hanny
    feb 06, 2013 @ 20:15:05

    Hè bah, Eyra, wat akelig dat dat baasje zo stom was om die grote hond niet aan te lijnen. Nu had hij jou te pakken. De volgende keer misschien een klein kindje, die niet zo’n dikke vacht heeft als jij. Ik ben blij voor jou dat je alleen maar een kuurtje hoeft, ook al vind je die pillen vies. Misschien moet je eens naar de hondenfluisteraar om van je angst voor grote honden af te komen. Want ook al ben je dan op leeftijd, je moet zonder stress langs die grote bakbeesten kunnen lopen.

    Rietepietz zegt;

    Ja echt wel héél vervelend, en dat van die kindjes kan natuurlijk zeker wel gebeuren ,daar moet die baas écht op gaan letten! Ik ben al eens eerder gebeten door een grote hond en daardoor ben ik altijd al voorzichtig .
    Gelukkig ziet het wondje er nu ,volgens m’n oppasteefje, wel goed uit ,ze doet er af en toe wat betadinedruppels op om te zorgen dat er écht geen vuil in kan nestelen. Gelukkig is het hier goed wandelen en mag ik nog een weekje blijven want het vrouwtje heeft vakantie in Spanje en dan mag ik niet mee natuurlijk!

    Beantwoorden

  18. roadlaura1969
    feb 06, 2013 @ 19:26:46

    Och Eyra wat heb ik met je te doen, het is niet alleen de wond maar aan een hevige shock had je dus ook al niet meer hier kunnen zijn.

    Het baasje van de boosdoener mag dan wel de rekening hebben betaald, het beste is toch deze bijter een muilkorf om te doen!

    Mijn Lotje die er niet meer is en ik zijn beide ook slachtoffer geweest van een bijter, ik geef de bezitter de schuld dieren reageren vanuit een instinct en opvoeding!

    Heel veel beterschap lieve Eyra en de groetjes aan je oppasteefje

    Rietepietz zegt;

    Dat gebeurt nog veel te weinig, de hondenbaasje vinden vaak wel een verontschuldiging waaróm hun hond gebeten heeft.
    We hebben wél bij de dierenarts geklikt dus mócht het nogmaals gebeuren zal de dierenarts daar wel iets mee doen!
    Túúrlijk is hier het baasje gewoon de schuldige, dié had zijn hond aan moeten lijnen omdat honden in woonwijken nou eenmaal niet los mogen lopen.
    Dankjewel voor de beterschap wensen en ik heb het oppasteefje een lik op haar handen gegeven dus ze weet dat jij haar de groeten doet:-)

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      feb 06, 2013 @ 20:23:29

      Dat heb je goed bij de dierenarts gedaan, ben ook blij dat het beter met je gaat Eyra kun je zien dat ze een klein oud menneke niet zo maar klein krijgen :-)

      Rietepietz zegt;

      Ik moet toegeven dat het baasje dat gedaan heeft maar het effect is hetzelfde natuurlijk!
      Nee hoor , ik heb vandaag weer lekker mee gehuppeld ondanks een klein beetje sneeuw was het héél lekker ,ik ben wél een vrouke hoor en geen menneke maar dat maakt verder niet uit ,ik laat me niet klein krijgen ;-)

      Beantwoorden

  19. Annespike
    feb 06, 2013 @ 19:19:03

    jeetje.. DAt is ook wat zeg..
    Beterschap voor jou hoor!! :-)
    Ik kan me voorstellen dat je liever even om grote honden met een grote boog loopt!!!

    Rietepietz zegt;

    Nou zeg dát wel , ik ben me rotgeschrokken en had even niet veel te blaffen hoor!
    Klopt, ik moet even niéts van grote honden hebben ,maar dat gaat vast wel weer over!

    Beantwoorden

  20. Astrid
    feb 06, 2013 @ 19:07:06

    Hoi Eyra, wat ‘n toestand weer op jou leeftijd. Die grote honden denken zeker dat ze de macht hebben over iets kleinere honden zoals jij.
    Inderdaad mogen alle tanden bij dat schepsel getrokken worden en ondanks dat zijn baasje de rekening heeft betaald zat jij toch mooi met ‘n gat in je lijf!
    De baasjes zouden eens moeten weten wanneer ze met hun viervoeters naar buiten gaan om ze eerst aan te lijnen, dat zou veel ellende en verdriet kunnen besparen.
    Eyra heel veel sterkte bij je herstel en als je vachtje weer is aangegroeid zie je van de lidtekens ook niets meer.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Astrid, ja zo’n grote hond durft natuurlijk wel! nou durf ik normaal bést wel te grommen tegen zo’n grote jongen maar dit ging zó snel,helemaal niet leuk natuurlijk!
    Maar gelukkig gaat het goed met de wond en heb ik een anti-biotica kuurtje gehad dus het gaat wel goed komen.Maar wel vervelend dat ik nu toch een beetje bang ben voor die grote jongens!
    je hebt gelijk ,over een maand zie jer niets meer vanwant dan heb ik weer een héleboel haar ;-)

    Beantwoorden

  21. Marja Van Den Boogaardt
    feb 06, 2013 @ 18:37:18

    Gossie, arm ding. Van mij mogen zijn tanden er ook uit donderen.

    Rietepietz zegt;

    Niet verder vertellen hoor maar dat vind ik óók..sst! Maar eigenlijk was de baas van de hond fout ,die had aangelijnd moeten zijn!

    Beantwoorden

  22. Wieneke
    feb 06, 2013 @ 18:30:39

    Ach, lieffie toch, wat heb ik met je te doen. De meeste grote honden zijn aardig, maar deze was kennelijk erg in de war om jou zo meteen maar te bijten terwijl je alleen maar langsliep. Ik zet grote vraagtekens bij dit gedrag, hoor.
    Gelukkig dat je nu beschermd wordt door het oppasteefje. Die zal die grote bijters wel eens even mores leren. Nou!

    Rietepietz zegt;

    het is natuurlijk weer “de baas” die het verkeerd deed, de hond hoort aan de riem de deur uit te komen. Het beest zal waarschijnlijk nog het “eigen terrein” hebben willen verdedigen en de éne hond aangelijnd en de andere niet geeft wel vaker problemen. Het is hartstikke fijn dat we bij ons zo rustig kunnen wandelen en de hondenbaasjes dié we tegenkomen,letten net als wij, altijd op of de ander wel of niet los loopt! In een losloop gebied zegt het wel iets als iemand de hond aangelijnd heeft en dan lijnen wij Eyra dus ook even aan tot we er voorbij zijn. Met zo’n oudje ( ze is bijna 15) moet je voorzichtig zijn toch;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 39 andere volgers

%d bloggers op de volgende wijze: