Nog éven wachten….

Na een héél rustige januarimaand  moesten we ineens weer even de handjes laten wapperen op Scheveningen!
Niks mis mee hoor, gezellig én een mooie gelegenheid even te gaan bekijken of de werkzaamheden aan de boulevard een beetje opschieten!
Het Noordelijkste deel was  vorig jaar al klaar en deze winter werd er extra hard gewerkt  aan het zuidelijke deel , tussen de Keizerstraat en de haven (voor de kenners)
boulevardr.kniertje
Het beeld van de Scheveningse vissersvrouw  is alweer enige tijd geleden op haar nieuwe plekje gezet , wél weer voor de Keizerstraat maar wat dichter naar het strand toe .
Er is nooit gebrek aan bloemen bij het monumentje voor alle zeelieden die niet meer terug kwamen want veel Scheveningers  geven na de rouwplechtigheid van een dierbare  de bloemen een ere plekje aan de voeten van de wachtende vissersvrouw!
Het deel dat richting Pier gaat is wel bijna klaar  al wordt er óp het strand zelfs met dit slechte weer nog druk aan looppaden met grote tegels gewerkt.
Alle straat meubilair is voorzien van een beetje flets blauw kleurtje dat wel een beetje kil aandoet.

Richting haven is nog een flink deel van de boulevard afgesloten maar ook daar zit nu toch wel schot in de zaak al zal de nieuwe streefdatum in maart , die op het bord staat ,  zo te zien toch niet helemaal gehaald gaan worden! boulevardl.

Ik zei het al eens eerder , de renovatie van de boulevard, broodnodig omdat er flink opgehoogd moest worden, pakt minder rampzalig uit dan ik gedacht had. Er is zelfs iets dat hélemaal mijn goedkeuring kan wegdragen ,wie had dát gedacht!
Men heeft alle hoogteverschillen tussen de bebouwing en de boulevard voorzien van helmgras.
Op de oude boulevard was geen sprietje groen te zien zodat jezelf   voorstellen dat het ooit   een duingebied was  wel héél veel fantasie vroeg !
helmgras
Nog éven en de strandpaviljoens worden weer opgebouwd , het wachten is op de eerste zonnige voorjaarsdagen , Scheveningen is er bijna klaar voor!

 

29 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    feb 08, 2013 @ 22:41:45

    Lang geleden dat ik in Scheveningen ben geweest Rietepietz.
    Het beeld heeft wel een mooi plekje gekregen zo te zien. En je gevoel bij dat helmgras kan ik wel begrijpen. :-)

    Beantwoorden

  2. Albert y Mara fotoblog
    feb 07, 2013 @ 02:01:58

    Dat ziet er allemaal veelbelovend uit. Bedankt Riet dat je weer en wind doorstaan hebt om ons deze informatie te verstrekken. We gaan zeker nog eens deze kant op. Met tramlijn 11 naar haar eindpunt en dan langs de boulevard lopen naar het Zwartepad en dan lijn 8 terug naar het Centraal Station. Als we naar het strand gaan, doen we dat meestal bij het eindpunt van lijn 12, Markenseplein en gaan dan naar strandtent De Fuut. Je kent die nog van vroeger?
    Groetjes van Indo Rocker Albert die een fan is van de regio Den Haag.

    Rietepietz zegt;

    Wij lopen meestal tot het zwarte pad én weer terug (maar ook wel minder ver)omdat de auto dan bij de drukkerij staat. Voor een fijne stranddag gaan we ook naar de andere kant van de haven, véél minder druk en veel méér strand (hoewel de boulevard nu ook meer strand heeft door het opspuiten) .De Fuut ken ik wel maar wij zetten dan meestal de auto bij het pad van het verversingskanaal ( als je vroeg bent lukt dat wel) waar ook een strandtent staat (voor de sanitaire stop ) en lopen dan naar halverwegen de Fuut. We gaan dáár nooit op een terras zitten omdat we er meestal rond 9 uur al zijn en dan om een uur of twaal alweer naar huis gaan !
    Op de boulevard zitten we wél af en toe op een terrasje omdat het daar minder aantrekkelijk is ( eigenlijk, was tot nu toe) en we daar nooit een hele ochtend doorbrengen.
    Ik ben benieuwd hoe het er uit gaan zien als alles af is want ik heb nooit begrepen wat een toerist er in de oude situatie zocht !

    Beantwoorden

  3. Door
    feb 06, 2013 @ 14:01:26

    Hé mijn vader is een Scheveningse Schollekop:-)
    Ik heb daar vroeger vaak gelopen.
    Leuk!

    Rietepietz zegt;

    He grappig, ja die “scheldnaam”kennen we natuurlijk wel. Mijn Henk werkt al sinds zijn 17 de op Scheveningen in een drukkerij en hoewel nu al meer dan 10 jaar met pensioen komen we nog steeds vaak daar om een handje bij te steken met handklusjes. Henk is dus een “halve schollekop” Je vader zal dan zeker de Scheveningse krant kennen die destijds in die drukkerij gedrukt en uitgegeven werd. De krant bestaat nóg maar is nu zelfstandig .Wij halen ons visje nog altijd bij Spaans op de Westduinweg,kent je vader zeker ook ,de oude Spaans ( ondertussen 92) bakt op vrijdag nog vaak de vis !

    Beantwoorden

  4. Astrid
    feb 05, 2013 @ 22:02:40

    Wat er nu klaar is vind ik toch wel erg mooi geworden in vergelijking met de oude boulevard. Wat ik ook een pre vind is dat er nu zo veel zit gelegenheden op de boulevard zijn. Het is nu echt een boulevard geworden waar je heerlijk kunt flaneren en wanneer de strandtenten er dan ook weer staan wordt het echt weer genieten. Ik verheug me er al op wanneer alles echt klaar en opgeruimd is.

    Rietepietz zegt;

    Ja klopt, veel slechter kon het inderdaad niet ;-) De grootste verbetering vind ik toch dat helmgras i.p.v. die grote zwarte keien en ik hoop dat het goed aanslaat dat gras zodat ze het niet alsnog dicht tegelen!
    Het leuke van de bankjes is dat ze er nu in verschillende maten en vormen zijn, die stenen chaise longue’s lijken wel leuk, wie wil er nou niet lekker met de benen languit zitten, maar het moet wel érrug warm wil wil je daar geen blaasontsteking bij oplopen!
    Maar het echte effect kunnen we inderdaad pas zien als álles opgeruimd is en zo te zien gaat dat toch nog wel even duren !

    Beantwoorden

  5. Annespike
    feb 05, 2013 @ 20:25:55

    DAt blauw is inderdaad kil.. Maar ik denk dat op een mooie zonnige dag het best goed zal staan!
    Dat helmgras.. Erg mooi! Inderdaad.. Nu kun je je beter een voorstelling maken dat daar vroeger duinen waren.

    Rietepietz zegt;

    Ja klopt ,het is een beetje ijzig blauw, maar je kan wel gelijk hebben dat het op een warme dag mooi uitkomt! Dat helmgras is een vondst hé! het maakt het nét weer een beetje meer natuur,die was er eigenlijk nooit op de boulevard,alles was er altijd zo grauw!

    Beantwoorden

  6. hartelijkehothulk
    feb 05, 2013 @ 19:59:29

    Het is jammer dat men zo´n rot fietspad in de duinen heeft neergelegd tussen Scheveningen en Wassenaar.
    Anders was ik er dit jaar zeker komen kijken.

    Rietepietz zegt;

    Ik fiets daar allang niet meer dus ik heb daar geen kijk op! Het is me tegenwoordig net ff te ver om op de fiets die kant op te gaan.Maar het is nog niet klaar dus doe maar rustig aan hoor!

    Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    feb 05, 2013 @ 19:21:11

    Nou, laat de lente maar komen.

    Rietepietz zegt;

    Nou eigenlijk meer laat de rommel verdwijnen, het strand is in iéder seizoen aantrekkelijk voor me ;-)

    Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    feb 05, 2013 @ 16:45:42

    Ik hoop het a.s. strandseizoen samen met het mannetje te gaan kijken….
    en uiteraard een frisse duik te gaan nemen.

    Rietepietz zegt;

    Helaas is ook het aantal parkeerplekken drastisch verminderd dus ga zeker niet in het weekend, dan is er geen doorkomen aan op een zonnige dag! maar een duik in zee is voorlopig nog wel héél fris denk ik ,het water is meestal pas een béétje te doen na juli !

    Beantwoorden

  9. Petr@
    feb 05, 2013 @ 15:17:06

    Wij wonen ook aan de kust, maar Scheveningen wordt inderdaad heel mooi!
    Onze neef werkt in Zeezicht (dit jaar niet, hij is op wereldreis) dat ook binnenkort weer wordt opgebouwd.
    Nu alleen de Pier nog!

    Rietepietz zegt;

    Het wordt inderdaad beter dan ik verwachtte. Al kon het eigenlijk niet veel slechter dan het was dat is waar ;-) Om even een terrasje te pikken is het in het voorjaar natuurlijk wel gezellig maar ondertussen vrijwel onbetáálbaar. Zeezicht ken ik wel, is niet zo héél groot als ik me goed ! Het zal ook dit jaar wel weer zoeken worden waar de strandpaviljoens opduiken want dat is door de verbouwing nu ieder jaar anders!
    Het fijne was wel dat juist dóór de verbouwing de strandpaviljoens nu véél beter bereikbaar zijn voor rolstoelers en daar heb ik veel plezier van als ik met m’n vriendin,die rolstoel afhankelijk is, stap ga !

    Beantwoorden

  10. ♫ Mel☺dy ♫
    feb 05, 2013 @ 13:41:39

    Prachtige plaats met vele mooie herinneringen…… ik kom ‘alleen’ maar daar als ik naar t circustheater ga… maar ik sla het strand nooit over ;-)

    Rietepietz zegt;

    Wij komen er vaak omdat de drukkerij waar we nog vaak werken op 100 meter vanaf het strand staat. Als ” badplaats” zijn er zeker betere alternatieven dan dit toeristische stukje Scheveningen maar voor “ommetje na het werk”of “lunchplek”is het natuurlijk gewéldig! Ik ken het circustheater nog uit de tijd dat het écht een circus herbergde maar als theater mag het er ook zijn dat is waar !

    Beantwoorden

  11. nieuwetrui
    feb 05, 2013 @ 11:52:08

    Na er vorig jaar verschillende keren bij jou over gelezen, zijn wij ook een keer naar Scheveningen geweest. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vond het een afschuwelijke, naargeestige omgeving. Vooral op de pier, waar het gezellig hoort te zijn, waren de meeste winkelruimtes leeg.

    Rietepietz zegt;

    Mag je gerust zeggen hoor , het is gewoon wáár, zeker waar het de pier betreft!
    Ik ben ook nooit héél positief over de Scheveningse boulevard volgens mij, ik schreef al eens dat ik niet begrijp wat toeristen er te zoeken hebben. De laatste 3 jaar is het al helemáál afzien met alle bouwtoestanden ! Voor ons is het natuurlijk altijd prettig er even te wandelen na het werk omdat we er dan op 100 meter afstand zijn. Maar voor een dagje strand gaan we altijd naar een ander deel van het Scheveningse strand , met echte duinen tussen de ándere kant van de haven en Kijkduin óf naar Wassenaar!
    Die pier is natuurlijk een verhaal apart op het moment, héél triest !

    Beantwoorden

  12. Leo's mening
    feb 05, 2013 @ 11:35:41

    IK ken het eigenlijk nauwelijks. De keren dat ik in Schevingen was zijn op de vingers van twee handen te tellen. 020 is meer ingesteld op Bloemendaal, Zandvoort, Egmond en zo, de Hagenezen kiezen voor hun eigen badplaats of havenstadje. En dan te bedenken dat mijn oma in Schevingen geboren is, maar goed, dat was al in de 19e eeuw, toen de vis nog duur werd betaald daar…

    Rietepietz zegt;

    Wij kiezen als we echt een stranddag willen hebben ook niet voor de boulevard, veel te druk en toeristisch .Wij kiezen dan voor het strand via de duinpaden aan de andere kant van de haven ,waar minder strandpaviljoens staan en nog ruimte is voor “een eigen plekje” .rOok wassenaar is rustig maar leent zich minder voor een hele dag omdat er in het rustige deel helemáál geen strandpaviljoens zijn en dat betekend óók geen toiletten.
    Maar toch kiezen we daar in drukke tijden wel voor, via Meijendel is zowel op de heen als terug wandeling een sanitaire stop te maken ;-)

    Beantwoorden

  13. Marion
    feb 05, 2013 @ 09:22:44

    Ik veheug me al weer op onze wandelingen langs al dat moois.
    Fijne dag, XXX

    Rietepietz zegt;

    Men was in de snijdende kou hard aan het werk aan de paden die langs de strandpaviljoens gaan leiden .Ik had best medelijden met die mensen die dik aangekleed op de knietjes met die zware tegels bezig waren.
    We moeten maar een flinke neut op ze nemen als we onze eerste strandlunch kunnen nuttigen ;-) XXX

    Beantwoorden

  14. Redstar
    feb 05, 2013 @ 09:10:24

    Groen hoort bij de kust. Ik kan me geen zee of water voorstellen war geen groen meer te zien is. Daarnaast is helmgras erg leuk groen.
    Dat het jou goedkeuring kreeg snap ik dan ook wel.

    Rietepietz zegt;

    Ik wás al nooit zo positief over die oude boulevard ,inderdaad omdat het énige groen dat zichtbaar was de nep palmen op de strandpaviljoens waren. Wij gaan zelf voor een dagje strand ook nooit naar deze Scheveningse boulevard, maar naar de andere kant van de haven waar je via duinpaden op het strand komt! maar na het werk is die boulevard altijd snel te bereiken en pikken we een graantje mee !

    Beantwoorden

  15. J@n.
    feb 05, 2013 @ 00:17:41

    Het komt helemaal goed rietepietz, zeker weten!

    Rietepietz zegt;

    Maar wannéér, ze zijn al flink op het schema uitgelopen en ik denk dat de nieuwe streefdatum óók niet gehaald gaat worden. maar ik wil me best laten verrassen ;-)

    Beantwoorden

  16. datzalwel
    feb 05, 2013 @ 00:14:09

    Om naar uit te kijken die wandelingen op het strand, en als het klaar is is het natuurlijk wel een verbetering.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Het wás natuurlijk al een troosteloze bende die boulevard dus wat dát betreft kan het alleen aar beter worden.Maar van sommige dingen kan ik toch alweer niet blij worden , die “roestbakken” om de paar honderd meter die “kunst”voor moeten stellen ….. wat zal het gekost hebben….;-(

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    feb 04, 2013 @ 23:59:06

    Kijk, toch een lichtpunt! Tja, veranderingen hou je niet tegen, en ook dat is Nederland, niks blijft zoals het is, maar het blijft Nederland.
    Net of daar altijd al gras groeide!

    Rietepietz zegt;

    Ja jij ziet waar de schoen wringt, ik heb het niet zo op veranderingen maar ik moet zeggen dat aan de boulevard weinig te verpesten viel, het wás al niks! Heel vroeger moet daar inderdaad wel helmgras gegroeid hebben. Dat is waarschijnlijk op het “panorama van Mesdag”nog wel te zien !

    Beantwoorden

  18. Leidse Glibber
    feb 04, 2013 @ 22:33:24

    Nu alleen die Pier nog even redden en het is helemaal af.
    Off topic, door mijn blogs kom ik tegenwoordig inderdaad wel bij de meest uiteenlopende feestjes. Niet altijd mijn ding maar zo komt wel alles en iedereen aan bod :-)

    Rietepietz zegt;

    Ik denk dat de pier helemmaal niet meer te redden is, gaat héél veel geld kósten en geïnteresseerden willen alleen maar heel veel geld verdiénen!

    Off.Ach je bent een doorzettertje en je bijt er wel doorheen al die feestjes ;-)

    Beantwoorden

  19. roadlaura1969
    feb 04, 2013 @ 22:01:39

    Wat mooi Rietepietz om zo dicht bij de kust te wonen, mijn vader (een zeeman) is door rederij Trip uitgestrooid op zee in Scheveningen mooie ceremonie met extra voor hem een zeemans- salute met de hoorn 3 x geblazen, de boulevard heeft inderdaad een metamorfose ondergaan :-)

    Rietepietz zegt;

    Ik meen me daar nog een logje over te herinneren bij je, lijkt me indrukwekkend zoiets.
    Die bloemen vij dat wachtende vissersvrouwtje vind ik ook altijd indrukwekkend,daar is toch over nagedacht!
    het is nog steeds niet klaar dus het echte effect is nog niet helemaal te zien,er is nog heel veel zooi!

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      feb 05, 2013 @ 20:35:08

      Het zal er beslist mooi worden , het was toen al mooi en vroeger ook :-)
      Ja het was heel indrukwekkend de ceremonie Rietepietz.

      Raar eigenlijk ik kwam daar gister ook weer op na je logje, vroeger kwam best wel eens familie logeren uit Den Haag en Rotje knor, misschien raar om t vragen maar komt de naam Bul en Schaap er nog veel voor ( hahaha alsof jij heel de regio kent ) maar ja wie niet vraagt ;-)

      Rietepietz zegt;

      Als ik eerlijk ben vond ik de oude boulevard maar een triest zooitje;-(
      Mooi om op terug te kunnen kijken zo’n plechtigheid!
      Nou de hele regio ken ik niet natuurlijk maar ik ben wel geboren én getogen in Den Haag en ben pas ná m’n 46 ste naar Rijwijk verhuisd.Maar ik weet er natuurlijk nog wel goed de weg .De namen zeggen me niets al komen ze er natuurlijk wel voor maar ik kén niemand van die naam.

      Beantwoorden

      • roadlaura1969
        feb 06, 2013 @ 17:22:17

        Ja het was het vragen waard ;-)
        Ja als je tot je 46 ste in Den Haag heb gewoond dan heb je natuurlijk alle veranderingen de revue zien passeren, met betrekking op de boulevard zul jij er zeker menigmaal je hoofd hebben geschud en wellicht ook andere veranderingen in De Haag ;-)

        Rietepietz zegt;

        Zéker weten, wij zijn Den Haag letterlijk ontvlucht omdat we er vereenzaamden tussen de anderstaligen in een buurt die zwaar verpauperde zonder dat we daar iets van mochten zeggen!Ik wil er nóóit meer wonen!

        Beantwoorden

  20. tagrijn
    feb 04, 2013 @ 21:54:20

    Ik kom er zelden. Noordwijk en Katwijk liggen onder handbereik. Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk met de pier gaat gebeuren.

    Rietepietz zegt;

    Katwijk en Noordwijk zijn natuurlijk wat kleinschaliger,we fietsten er vroeger regelmatig heen maar dat is me tegenwoordig toch te ver op de fiets , wel jammer !

    Beantwoorden

  21. Emmelinda
    feb 04, 2013 @ 21:05:55

    Jaaaa dit jaar ga ik dan ook meteen kijken zodra het kan. Ik ben zo benieuwd. En even naar die heerlijke zee kijken natuurlijk hahaha :D.

    Rietepietz zegt;

    Het is nog erg onoverzichtelijk, maar je kunt er voor het grootste deel al wel met de auto langs rijden. Maar als je een keer met de trein komt wil ik je er wel even (via onze sluipwegen) langssleuren ;-)

    Beantwoorden

    • Emmelinda
      feb 04, 2013 @ 22:10:03

      Ja, dat had je me eerder beloofd en daar wil ik heeeeel graag gebruik van maken. Lijkt me super! Thanks :D.

      Rietepietz zegt;

      Altijd leuk , een dagje uit met “de stichting” ;-)dóen we ooit!De trein doet er 1,5 uur over ;-)

      Beantwoorden

      • Emmelinda
        feb 05, 2013 @ 21:15:04

        Hahaha “de stichting”. Maareuh, komt helemaal goed. We zijn er in het verleden vaker geweest *stopt NS-kaart alvast in tas* ;-)

        Rietepietz zegt;

        ja rustig…rustig… ze zijn nog steeds niet klaar én het is nog rotweer !

        Beantwoorden

  22. Mirjam Kakelbont
    feb 04, 2013 @ 21:01:40

    Geen idee wanneer ik daar voor het laatste geweest ben. En ik heb net op het journaal gehoord dat het weer gaat vriezen, dus die terrassen duren ietsiepietsie langer ;-)

    Rietepietz zegt;

    Meestal gaan ze gewoon beginnen met bouwen hoor , weer of geen weer, maar het zal nu toch nog even moeten wachten want er is nog niet overal ruimte om er met vrachtwagens te komen.

    Beantwoorden

  23. VoorHetBlogGezet
    feb 04, 2013 @ 20:37:45

    Ik kan me niet heugen wanneer ik daar voor het laatst geweest ben…

    Rietepietz zegt;

    Dat zal zéker wel geweest zijn vóór men aan de renovatie begon, dat was geloof ik 2009 !

    Beantwoorden

  24. Marja Van Den Boogaardt
    feb 04, 2013 @ 20:21:36

    Dat helmgras vind ik ook een geweldige oplossing. Verder heb ik niets met Scheveningen, behalve haring met uitjes en lekkerbekjes.

    Rietepietz zegt;

    Het doet zóveel natuurlijker aan dan de vroegere grote grijze blokken steen die overal gebruikt waren! Ik zou niet zonder de kust kunnen, in ieder jaargetijde kan ik me er amuseren! Dat lekkerbekje halen we er natuurlijk ook ,hebben we een vast adresje voor, haring is alleen voor Henk ,ik krijg dat niet weg;-)

    Beantwoorden

  25. Hanny
    feb 04, 2013 @ 20:18:59

    Nu de pier ook nog een leuke bestemming en het ziet er op en bij de boulevard weer piekfijn uit.
    Ik mis Scheveningen toch wel een beetje, ook al woon ik hier tot volle tevredenheid.

    Rietepietz zegt;

    Die pier is een verhaal apart,dat gaat niet makkelijk worden wnat de firma v.d. Valk heeft er behoorlijk met de pet naar gegooid! Ik kan me goed voorstellen dat je de kust soms mist maar gelukkig zit jij dan weer heel dicht bij de eilanden, dat moet véél goedmaken !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

