nummer 1 in 2013

Hé hé ,  daar zijn we dan fris en fruitig en in het nieuwe jaar !
“Gelukkig nieuwjaar”  wensen hoeft niet meer want dát hebben we allemaal  wederzijds al gedaan !
Dat fris en fruitig zal ik trouwens maar met een korreltje zout nemen  want er kán zo hier en daar nog een restje katterigheid voor een duf hoofd zorgen. Misschien is dan de nieuwjaarsduik in zee wel dé remedie  ,geloof maar dat je dáár  van opfrist !

Zo hadden we in 2004/5 een oergezellige oudejaarsavond bij dochterlief thuis en na de nodige pilsjes waren een paar van de jongere mannen het er wel over eens ,  zo’n duik in zee gingen ze wel even doen .
Natuurlijk ontwaakte  metéén de moeder in me , je laat die “knullen ”  toch niet zonder toezicht het water in gaan en zo beloofde ik dat als zij gingen ik óók van de partij zou zijn maar dan niét in het gedrang in Scheveningen .

Er wás al een afspraak met andere familieleden , o.a. mijn zussen,  om   op nieuwjaarsdag een wandeling in Meijendal ( Wassenaar)  te maken !
Met in de rugtasjes thermosflessen met warme chocolade melk , restjes champagne, oliebollen en appelflappen  is nieuwjaar wensen een aparte beleving wisten we al van eerdere jaren ! Ik kan het  aanbevelen !

Op nieuwjaarsdag trok ik  dus een badpak aan onder de kleding en in m’n  rugtas zat een badjasje , aan m’n zussen werd niets verteld maar de wandeling werd stiekemweg richting strand gedirigeerd . Er scheen een stralend zonnetje maar er stond een straf windje !
Het werd hilarisch toen in de beschutting van een duinpannetje  i.p.v.”even  iets warms drinken drinken” bij drie mensen de kleding uit ging met de mededeling dat er even gezwommen moest worden …… ik hoor m’n oudste zus nóg roepen ….. Rietje dat ga je niét doen hoor .……

Maar natuurlijk ging Rietje dat wél doen en, lekker warm , na een stevige wandeling is het helemaal zo erg niet de zee in te hollen , even onder te dompelen en weer terug te hollen !
Ik kwam kortgeleden de filmpjes ervan tegen , piepklein en niet heel duidelijk …..,maar  uit estetisch oogpunt is dat misschien nog zo verkeerd niet.
In ieder geval …dat korte propje achter de jongens  ben ik !
Aan de dikke winterjassen van de anderen is wel te zien dat dit geen zomerfilmpje is maar ja , het is géén officiële nieuwjaarsduik dus de unox mutsen  ontbreken , de enige muts die er is ben ik  !

p.s. het meehollende hondje is inderdaad Eyra

30 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    jan 20, 2013 @ 11:12:18

    STOERE!!! :-)

    Rietepietz zegt;

    Dat valt réuze mee hoor !

    Beantwoorden

  2. Leo's mening
    jan 03, 2013 @ 10:55:05

    Knap hoor….en dat je het hier navertelt geeft aan dat het bepaald niet alleen maar onaangenaam fris zal zijn geweest. Het hondje vond ik wel aardig, gewoon meerennen met de baasjes en lol maken….Weet zo’n beest veel. Het wordt trouwens pas echt bijzonder als je in plaats van in zee duiken over het water zou hebben kunnen lopen. Dan had ik een nieuw geloof aangenomen……:)Bikkel!

    Rietepietz zegt;

    Ik ben er zelfs niet verkouden van geworden hoor ,wie heel regelmatig een sauna bezoekt traint de thermostaat van z’n lichaam om ouderwets aan het werk te gaan ,zoals vroeger , toen we nog géén centraal verwarmde huizen hadden ;-)
    Helaas , óver water lopen moet ik nog even voor oefenen maar ik laat je weten als het zover is !

    Beantwoorden

  3. hartelijkehothulk
    jan 03, 2013 @ 09:45:37

    DOL DAPPERE DEERNE !

    Mij zie je dit niet doen, want als ie nog een cm krimpt heb ik een gat in mijn buik.

    Rietepietz zegt :

    Whahaha , dat kunnen we niet hebben natuurlijk ,dus blijf jij maar lekker onder de warme douche staan ;-)

    Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    jan 03, 2013 @ 00:27:31

    haha, ja, zoiets hoef je maar één keer te doen! Of, wat mij betreft, liever al helemaal niet! brr, zo aan het begin van de winterrrrrrrr.

    Rietepietz zegt :

    Ach kom op nou Rene , je bent een gezonde jonge vent dus dat moet wel kunnen , volgend jaar verzamel je geen kerstnomen maar nieuwjaarsduikers ,en ga je zelf voorop natuurlijk ;-)

    Beantwoorden

  5. hanscke
    jan 02, 2013 @ 22:26:29

    Voor mij werkt het heel aanstekelijk, ik zou dit volgend nieuwjaar ook best wel willen doen. Alleen twijfel ik dan wel tussen een individuele actie, of meegaan met de meute. Beide mogelijkheden hebben wel wat. Dat wordt dus afwegen.

    Rietepietz zegt :

    Scheveningen is héél massaal , heeft wél sfeer natuurlijk maar best wel veel nadelen , parkeren… kleumen tot het startschot valt én je moet iets met “een wijgevoel” hebben .Vandaar mijn bescheiden actie ,maar léuk is het zeker en er komen steeds meer kustplaaten die óók iets organisen op wat kleine schaal . Katwijk , Zandvoort enz… geen idee wat makkelijk bereikbaar voor je is want eerst 2 uur auto rijden voor zoiets is natuurlijk ook geen lolletje ;-)

    Beantwoorden

  6. VoorHetBlogGezet
    jan 02, 2013 @ 21:12:47

    Kijk en zoiets kan je natuurlijk van jou verwachten he. Rietepietz gaat voor de uitdaging. Ik zag het filmpje en moest meteen eraan denken of je zus erbij opstond. En ik las zojuist in de reacties van wel. Dan krijgt het filmpje nog een extra waarde toegevoegd.Leuk om weer eens van je capriolen onder ogen te krijgen! Ga zo door. Groetjessss

    Rietepietz zegt;

    Ja ,zo is het , een gekke uitdaging héb ik wel iets mee ;-) Mijn oudste zus stond zich zorgen te maken over mijn gezondheid ,een jaar later hadden we alle reden om ons zorgen te maken over de gezondheid van de zus die qua leeftijd tussen ons in zat . En juist die zus had zo graag ooit de 4 daagse gelopen !Het kan raar lopen hé !

    Beantwoorden

  7. Astrid
    jan 02, 2013 @ 17:44:14

    Leuk, te gek, fantastisch en ga zo maar door dat je dit hebt gedaan Riet.
    Gekke dingen doen ligt jou wel en wij lezers wij amuseren ons er mee en denken misschien stilletjes (durfde ik dat ook maar doen) maar we zijn niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden dus blijven we gelukkig ook allemaal verschillend.
    Ook nog heel leuk dat het is gefilmd anders hadden we deze kant van jou gemist ;-)

    Rietepietz zegt;

    Je hebt me door , ik vind het inderdaad altijd leuk om dingen te doen die net éven buiten het normale liggen .Maar echt heldhaftig ben ik niet hoor , er zijn zóveel dingen die anderen wél doen ik voor geen góud zou doen!
    De filmpjes was ik helemaal vergeten, in die tijd kon ik alleen nog maar heel korte stukjes filmen .Gelukkig kon ik ze nu aan elkaar plakken .Dochterlief moet een beter stuk film hebben want die stond met de videocamera te filmen en dan kun je ook beter inzoomen . Maar misschien is het maar beter zo, een echte “pin-up ben ik natuurlijk niet meer in badpak ;-)

    Beantwoorden

  8. Aukje van Rossen
    jan 02, 2013 @ 17:02:26

    Dappere Riet :)

    Rietepietz zegt;

    Valt réuze mee hoor ,zo dapper hoef je hier niet voor te zijn ;-)

    Beantwoorden

  9. roadlaura1969
    jan 02, 2013 @ 16:49:33

    Geweldig hahahaha, vooral het commentaar *tjongejongejonge* hoor ik hem een paar keer zeggen hihihih Maar chapeau Rietepietz ik zit nu al met kromme tenen erna te kijken ;-)

    Rietepietz zegt;

    Whahaha , ben ik zó “niet om aan te zien ” …. , nee hoor ik snap wat je bedoelt ;-)
    ja Henk vond het inderdaad maar zo zo dat we dat deden maar voor dit soort grappen ben ik altijd wel te porren , grote lol hoor !

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      jan 03, 2013 @ 16:05:50

      Hahahah ja dat was ook de bedoeling om er lol aan te beleven ;-)
      Ik heb het hier met Ger wel eens over jullie gezien de ”’leeftijd” in vergelijking met mij geniet ik er dubbel van,die ideetjes die jullie hebben smakelijk amusant :-)

      Rietepietz zegt;

      Ach ja, een mens is zo oud als hij zich voelt !Er zijn ook best wel dingen waarin ik “stokoud” ben ! Maar gelukkig zijn gekke invallen van alle leeftijden en kom je ze ook bij jong én oud tegen !We blijven ervan geniete zolang dat kan want óóit houden er dingen op natuurlijk !

      Beantwoorden

  10. isis45
    jan 02, 2013 @ 16:25:08

    Nou, jij durft! Mij krijgen ze niet zover hoor, maar ik heb wel respect voor al die mensen die het wel doen.

    Rietepietz zegt;

    Ach , eigenlijk is het gewoon alleen maar leuk maar ja , dat zal niet iedereen zo op het eerste gezicht geloven ;-)

    Beantwoorden

  11. datzalwel
    jan 02, 2013 @ 15:45:10

    Ik ben een echte koukleum dus voor mij géén nieuwjaarsduik. maar ik vind het wel stoer leuk gek van je.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Whaha, Henk kreeg het ook al koud bij de gedachte alleen al ! maar vreemd genoeg gaat hij in de sauna wél zo het ijskoude dompelbad in .het enige voordeel dat je in de sauna hebt is dat er geen wind staat en je jezelf natuurlijk nóg meer kunt opwarmen vooraf ,maar zo’n wandeling warmt voor mij voldoende op ;-)

    Beantwoorden

  12. Melody
    jan 02, 2013 @ 15:05:54

    Nou men zegt, ‘je moet alles een keer uitgeprobeerd hebben’ en daar heb jij je aan overgegeven. Ik ben zelf ook ooit in het diepe gesprongen op nieuwjaarsdag, is Kessel (Limburg) of all places….. een uitdaging voor KWF (waarvoor ik toen werkzaam was) …. met andere woorden, ‘een keer uitproberen’… heb ik gedaan, doe het nooit meer ;-) Als ik jouw verhaal goed begrijp doe jij het ook nooit meer ;-)

    Rietepietz zegt;

    Best dapper om er zo in te springen ! Er zijn écht wel dingen die ik zelfs niet wil probéren , maar deze uitdaging zou ik zó weer doen hoor ! Op het moment dat een groepje mensen plannen maakt ga ik gewoon mee doen.
    Voor de 4 daagse zal iets meer nodig zijn , het wás geweldig om een keer mee te maken maar daar komt veel méér bij kijken dan alleen 4 dagen wandelen en dát zal ik zonder extra prikkel toch niet snel nog eens doen !

    Beantwoorden

  13. riet(je)
    jan 02, 2013 @ 11:24:01

    oh wat leuk! dát zou ik ook gedaan hebben hoor! ach ja, je heet niet voor niets Riet(je), toch? ik ben ooit op ‘n verjaardagsfeestje ‘s nachts met alle mannen in het Wilhelminakanaal gesprongen in Tilburg met ‘n zwempak van m’n nicht……ik vond ‘t geweldlig, wel stinkend water hoor, dus gezellig douchen met de mannen…..
    leuk dat je dit filmpje nog had! gezellig begin van het nieuwe jaar! liefs riet(je)

    Beantwoorden

  14. nieuwetrui
    jan 02, 2013 @ 10:31:52

    Brrrr, ik krijg het al koud als ik naar het filmpje kijk. Dapper hoor, om zo maar achter die jonge honden aan te rennen.:-)

    Rietepietz zegt;

    De enige échte jonge hond ( Eyra was toen nog een echte jonge hond) haakte af zodra z’n pootjes nat werden ;-) Maar het lijkt erger dan het is hoor, écht waar !Het vroor niet in ieder geval en ik mag dat wel ,een keertje iets geks doen !

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    jan 02, 2013 @ 10:12:22

    heel stoer, knap van je Riet,
    zo gek had mij toch niemand gekregen,
    fijne dag verder

    Rietepietz zegt;

    Zoals ik J@n al zei, je moet dan al een beetje gek zijn ;-) maar ik hou wel van een gekke uitdaging en zó erg is het helemaal niet hoor !

    Beantwoorden

  16. Marion
    jan 02, 2013 @ 09:41:50

    Knap hoor, vele zullen je het niet nadoen.
    Henk staat zich te verbijten aan de kant, zo te horen.
    Groetjes, XXX

    Rietepietz zegt;

    Maar ook héél veel wél als ik zo het journaal zag ,en zoals het in Scheveningen gebeurt is het écht minder makkelijk dan zoals ik het deed .Je staat daar al minstens een kwartier in je badpakkie te wachten op het startschot , dan is het écht een koude start ! Ik was toen lekker warm gelopen en dan is het nét zoiets als in de sauna na “het zweethok” de koude plons nemen ,een “eitje ” ;-)
    Vond het zó leuk om die oude filmpjes terug te vinden ,had me niet gerealiseerd dat mijn andere zus toen nog leefde en erbij was. Zij is de laatste die nog het beeld inloopt aan het eind ,met die rode jas !
    XXX

    Beantwoorden

  17. Redstar
    jan 02, 2013 @ 09:08:39

    Stoer Riet! Ik draai daar mijn hand ook niet voor om.
    Het kan geen kwaad zo’n duikje te nemen als je gezond bent.
    Iedereen zou het eens moeten proberen :D

    Rietepietz zegt;

    O ja , zeker weten dat jij dat “op je sloffen”( nou ja ,zonder sloffen) doet !
    Klopt, mijn oudste zus heeft me de hele week achtervolgt met de vraag of ik al verkouden was want dát moest toch wel het minste zijn dat een mens er aan overhoudt ,ik moest haar teleurstellen ;-)

    Beantwoorden

  18. J@n.
    jan 02, 2013 @ 00:39:33

    Zo gek hadden ze mij van zo lang zal ie leven niet kunnen krijgen, nee, de temperatuur!!!

    Rietepietz zegt;

    Je moet al een ( een beetje) gek zijn vóórdat je hieraan begint maar dán is het ook grote lol hoor !En ik ben er zelfs niet verkouden van geworden ;-)

    Beantwoorden

  19. Mrs. T.
    jan 02, 2013 @ 00:03:32

    Wow, te gek zeg! Ik vind het stoer!

    Rietepietz zegt;

    Maar voorál grote lol hoor ,op deze manier is het heus goed te doen voor een lichaam dat gewend is aan grote temperatuurverschillen door de sauna !

    Beantwoorden

  20. Boerin zonder Naam
    jan 01, 2013 @ 22:18:12

    ….eh….. even geen nieuwjaarsduik voor mij….. en het mannetje (ja verkleinwoord, want hij is zielig). We zijn beide snotverkouden het nieuwe jaar in gegaan! Voor ons dus geen koud zeewater, maar een hete grog of hot coldrex met antigripine. Want ja…… onder de wol kruipen is er niet bij als er een stal vol koeien gemolken wenst te worden…………
    Alhoewel….. Een nieuwjaarsduik in de pekelbak….. (ook zout water, maar dan iets warmer….)

    Rietepietz zegt;

    Agossie ,wat een beroerde start van 2013 ! Zout water is inderdaad niet verkeerd als je verkouden bent , een heel oud huismiddeltje ,opsnuiven om lucht te krijgen ,gorgelen als je keelpijn hebt !
    Die pekelbak klinkt dan wel beter ;-) Nee onder de wol kruipen lukt dan natuurlijk niet maar troost je , echt hélpen doet dat óók niet, maar het is natuurlijk wél comfortabeler !Beterschap !

    Beantwoorden

  21. Leidse Glibber
    jan 01, 2013 @ 21:47:19

    Toch knap dat je dat gedaan hebt, maar waarom niet jaarlijks :-) Dat fris en fruitig kon je er bij mij vandaag wel aflaten, maarj adt hoort er een beetje bij he.

    Rietepietz zegt;

    Nou op Scheveningen is het véél te druk , daar moet je dan van te voren klaarstaan om op het startschot te wachten , dan wordt je (te) koud,slecht voor de spieren als je moet gaan hollenin de kou !
    Maar het was een geintje natuurlijk al sluit ik niet uit dat ik ooit nóg eens uitgedaagd wordt ;_)

    Beantwoorden

  22. ɐpuıןǝɯɯǝ
    jan 01, 2013 @ 21:46:01

    Oh whaahaa dat “Rietje dat ga je niét doen hoor”…. Inderdaad wél dus. Wat dapper joh, te gek! Ging het daar nou bijna mis, daar vooraan in het water? ;-)

    Rietepietz zegt;

    Ja bijna paniek in haar stem,zij is nogal van een laag of 4/5 kleding in de winter en vooral tot het bovenste knoopje dicht, nogal een contrast met mij want ik draag zélden meer dan 2 lagen kleding (jas meegerekend)
    Heb je goed gezien ,ik stapte een beetje mis in die mui, mijn enkels zijn nogal krakkemikkig en ongelijke ondergrond gaat wel eens mis ;-)

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      jan 02, 2013 @ 14:27:36

      Hahaha ik kan het me helemaal voorstellen. Mijn moeder was ook altijd bezorgd en zo heb ik dat jarenlang ook gedaan. Zorgen dat er allemaal dikke truien in de kast liggen (bijna geen plek meer voor andere kleren door dat dikke materiaal). Totdat ik voelde dat het totaal niet nodig was (oke, als het érg vriest). Ineens een heleboel ruimte over in de kast (hahaha egnie, meteen shoppen hoor).

      Gelukkig maar dat je het recht hield, het filmpje had er anders héél anders uitgezien! ;-)

      Rietepietz zegt;

      Klopt , ik moest vroeger van moeders altijd iets op m’n hoofd én een”borstrok ” aan in de winter ,ik weet niet nu niet eens meer hoe je hemmd moet spellen en ik ben zélden verkouden of grieperig !Je kunt jezelf ook te veel verwennen !

      Ja zeker weten want voor je het weet loop ik weer 6 weken in het gips !

      Beantwoorden

  23. kakeltje
    jan 01, 2013 @ 21:10:07

    Ja, gelukkig Nieuwjaar wensen is zó 2012 ;-)
    Je bent wel een ijzersterke Dappere Dodo, Rietepietz!

    Rietepietz zegt;

    Whahaha , ja volgens mij heb ik ondertussen iedereen al meerde keren de beste wensen toegezegd ! Nou ja, kan geen kwaad natuurlijk ;-)
    In die tijd ging ik 2 x per maand naar de sauna dan is zo’n koude plons geen probleem hoor !

    Beantwoorden

  24. Marja Van Den Boogaardt
    jan 01, 2013 @ 20:56:05

    Jemig, wat dapper.

    Rietepietz zegt; <p. Nou eigenlijk meer gek , maar gek is leuk ;-)

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

