zó bijzonder…

In 1962 werd Rietepietz   moeder …..

In 1988 werd Rietepietz  grootmoeder ……..

In 2012 werd Rietepietz óvergrootmoeder …….

topzware jenInderdaad , gisteren vond “pukkie” dat het de hoogste tijd was om  zijn wiegje te inspecteren en dat lukte natuurlijk niet vanuit de buik van z’n moeder !
In een paar uurtjes tijd had hij z’n mama  wel góed duidelijk gemaakt dat hij het zát was in die beperkte ruimte !

Pukkie dirigeerde z’n a.s.ouders  een ,(t)wee , drie  naar een kraamkamer in het dichts bijzijnde  ziekenhuis en vond vrijwel direct  de tijd gekomen om  tevoorschijn te komen .
De kennismaking met  het lieve stelletje dat  de komende jaren voor zijn natje en droogje gaat  zorgen verliep vlekkeloos , nou ja , behalve  dat éne plasje dat hij per ongeluk over z’n papa heen plaste !

In ieder geval mochten ze  heel snel alweer met z’n drietjes vertrekken naar hun eigen huis zodat hij éindelijk werk kon maken van de inspectie van z’n kamertje maar ja ….. toch wel een vermoeiende dag geweest en in papa’s armen ligt het bést wel lekker !

Welkom thuis Pukkie !levi 013

 

38 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Marian
    dec 22, 2012 @ 23:56:42

    je zult ook eens wat zeggen hè, verdeurie. Ik kom de deur haast niet uit, weet je toch! Wat geweldig Riet, alles er op en er aan en werkend lees ik, geweldig! Van harte!!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor de felicitaties , en zoals ik al zei ,zó bijzonder! Prachtig kereltje dat het hartstikke goed doet ! Veel blije mensen want kersverse oma’s en opa’s zijn héél blije mensen .
    Niet aan gedacht om je even op de hoogte te stellen en ach , ik wéét toch dat als je éven de tijd hebt weer binnenvalt ;-)

    Beantwoorden

  2. Kwan
    dec 17, 2012 @ 22:42:38

    Gefeliciteerd!!! Wat vond de uk uiteindelijk van zijn kamer? ;-)

    Rietepietz zegt;

    Verstaan kon ik hem niet helemaal maar op de “lichaamstaal ” afgaande zou ik zeggen , hij vindt het “poepgoed’
    Wat een omvang zo twee weken voor de bevalling hé!

    Beantwoorden

  3. Leidse Glibber
    dec 16, 2012 @ 22:38:44

    Alsnog gefeliciteerd, beetje laat maar je snapt dat ik afgelopen week een beetje achter ben komen te lopen met allerlei zaken.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel , natuurlijk begrijp ik dat .Dit is wel een overduidelijke illustratie van hoe het leven in elkaar zit hé!Jij hebt met “de dood” te maken en ik met “nieuw leven” .Ik hoop dat ons jonge leventje een net zo mooi en lang leven mag hebben als jouw dierbare vader !

    Beantwoorden

  4. Leo's mening
    dec 16, 2012 @ 08:56:06

    van harte proficiat!! Prachtig als er zoveel generaties in een familie bestaan. Van genieten hoor, je bent dan toch een beetje het middelpunt van de familie. En wat voor een!!

    Rietepietz zegt;

    Nou we zijn eigenlijk een beetje allemáál middelpunt ;-) Zo’n eerste kindje van een nieuwe generatie komt ( tegenwoordig) meestal na een lange babyloze periode !
    Bij de vroegere grote gezinnen ( 12 kinderen en meer ) liepen de generaties meer door elkaar heen .
    Zo scheelt Henk slecht 3 jaar met zijn jongste tante en in dié tijd waren er dus vrijwel altijd wel zwangere vrouwen .Nu is dat veel meer een bijzonderheid en inderdaad , dat voor de eerste keer oma of overgrootmoeder worden is iets heel bijzonders !

    Beantwoorden

  5. Boerin zonder Naam
    dec 16, 2012 @ 04:48:37

    Gefeliciteerd!!
    Ik heb ook uitbreiding…… Bedrijfsuitbreiding in dit geval.
    Een tevroeg geboren tweeling (kalfjes). Die eisen hun verzorging (en mijn nachtrust) op. Om de twee á drie uur moet daar een half litertje melk in…..
    (en ze kunnen nog maar amper staan) Het bloggen, en dam meer het reageren schiet er dus een beetje bij in… Ik wil nu eigenlijk alleen de hele dag maar slapen om nog een beetje tot rust te komen. Ik begrijp dus wel een beetje wat de jonge moeder meemaakt.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel en dan ook mijn felicitaties bij jouw jonge leven.
    Ook dit jonge leven is natuurlijk schattig om te zien maar , tjongejonge , het lijkt me niet niks hoor om daar zoveel nachtrust in te moeten steken . En voor jou zal dit ongetwijfeld vaker voorkomen dan een keer of 2 in je leven .Maak je maar niet druk over reageren , het moet niet ten koste van andere dingen gaan natuurlijk .Maar ik zou in jouw geval natuurlijk regelmatig logjes hebben met jonge diertjes op de foto of film maar ja , bij mij zit de camera standaard in m’n zak ;-)

    Beantwoorden

  6. depetvantruus
    dec 15, 2012 @ 22:07:23

    Iedereen van Harte Gefeliciteerd met Pukkie. :-)
    Jullie zijn nu natuurlijk de meest trotse overgrootouders van de wereld. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel , en zeker wel natuurlijk maar dat is logisch ,we hebben het hier natuurlijk over het állermooiste achterkleinkind van de héle wereld en dan kán dat dus niet anders !

    Beantwoorden

  7. reismeermin
    dec 15, 2012 @ 21:27:12

    Welkom Pukkie en ik zal hier vast nog wel iets over je lezen.
    Iedereen gefeliciteerd met de geboorte van Pukkie.

    Rietepietz zegt;

    Dat zou zómaar eens waar kunnen zijn ;-)
    Dankjewel voor de felicitaties ,ik breng ze over voor zover men niet hier leest !

    Beantwoorden

  8. hartelijkehothulk
    dec 14, 2012 @ 20:05:20

    Gefeliciteerd ……………………OUWE!
    Wát geweldig voor jullie en de ouders.
    Zo’n klein P….ukkie!
    Heerlijk!
    Ga meteen met Hulkinnetje in conclaaf!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Hulk , inderdaad een feestje voor ons allemaal ,het is zó lang geleden dat er van dat kleine spul was !We gaan er intens van genieten .Maar eh…. noemen jullie dat “in conclaaf gaan?

    P.S. je was even in de spambak gevallen Hulk ,toch geen pijn gedaan hé !Maar ik heb je er weer uitgevist

    Beantwoorden

  9. riet(je)
    dec 14, 2012 @ 18:42:59

    oh wat leuk! gefeliciteerd, heel bijzonder…………mooie foto! alvast ‘n fijn weekend ,liefs van mij

    Rietepietz zegt

    Dankjewel , en bijzonder is het zéker !iedereen is in de wolken dus ons weekend kan niet stuk -)

    Beantwoorden

  10. Astrid
    dec 14, 2012 @ 17:42:21

    Gefeliciteerd OMI Riet!!!

    Ik verbaas me er iedere keer weer over wanneer ik hoor dat de moeder al weer op de been is. In onze dus ook in jouw tijd, de jaren 60, moesten we zeker de eerste dagen in bed blijven en nu gaan ze even naar het ziekenhuis en een paar uurtje na de bevalling gaan ze al weer naar huis.

    Geniet er maar van Riet en Henk!
    Groetjes Astrid

    Rietepietz zegt

    Dankjewel Astrid ,
    Je zegt hier iets waar ik óók al moest denken ,wij lagen destijds nog stijf in de sluitlakens die eerste dagen! We mochten niet eens naar de WC die eerste dagen en in mijn gevoel hád ik dat best gekund !
    Nou wilde m’n kleindochter inderdaad alleen in het ziekenhuis bevallen en verder niet daar blijven ,vandaar dat ze in een paar uur daar weer weg kon .Ze heeft natuurlijk wél kraamhulp thuis en neemt zoveel mogelijk rust maar ja , ongemerkt gaat ze toch een paar keer per dag de trap op en af , in de kliniek waar ik destijds lag had men een rolberoerte gekregen bij de gedachte alléén al ;-)
    Aan de andere kant lagen onze kinderen in een onverwarmde kamer gewoon blootshoofds in bed , nu liggen ze in een centraal verwarmd huis met mutsjes op in bed ,je ziet de verschillen zijn op sommige punten best groot met “onze tijd” ;-)

    Beantwoorden

  11. Redstar
    dec 14, 2012 @ 09:12:02

    Van harte gefeliciteerd met de kersverse ouders, en voor de nieuwgeborene. Dat hij een geweldig leven mag hebben!

    Rietepietz zegt;

    Hoewel je het maar nooit weet tegenwoordig ,ziet het er naar uit dat hij een lief stel ouders heeft uitgekozen die vast van plan zijn het samen te rooien ;-)

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    dec 13, 2012 @ 22:28:49

    Van harte gefeliciteerd! Welkom in het leven, maak er wat van, zodra je kan!

    Rietepietz zegt;

    Daar gaan we hem zéker ook toe aanmoedigen en we houden hem in de gaten zolang we kunnen ;-)

    Beantwoorden

  13. tagrijn
    dec 13, 2012 @ 21:46:29

    Felicitaties voor de ouders, grootouders en Riet en Henk als de kersverse trotse overgrootouders. Wat een feest. Ik hoop dat jullie nog vele, vele jaren van de jongste telg van deze prachtfamilie kunnen genieten. Wat een gelukkie met dat Pukkie!

    Rietepietz zegt;

    Die felicitaties ga ik overbrengen voor zover ze niet hier gelezen worden !
    We vinden het réuze leuk om nog een stukje “volgende generatie”mee te krijgen zoals ook de ouders van Henk nog véle jaren hebben kunnen genieten onze kleinkinderen .
    Het huidige jonge moedertje was 15 toen haar overgrootmoeder op 89 jarige leeftijd overleed !
    Als Pukkie 15 is ben ik “pas” 85 ;-)

    Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    dec 13, 2012 @ 21:03:09

    Wat een geweldig nieuws. Van harte gefeliciteerd!!!

    Rietepietz zegt;

    Dat ben ik hélemaal met je eens ;-) Dankjewel !

    Beantwoorden

  15. Jeroen
    dec 13, 2012 @ 20:08:13

    Dat is nog eens goed nieuws! Van harte gefeliciteerd van Raafje en van mij.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Jeroen , leuk dat je even “mee komt vieren” met je Raafje !
    Alles goed met jullie en de drukke banen ? Geef haar maar een dikke knuf van me , ( ja dat is een lastige opgaaf ,ik wéét het ;-)

    Beantwoorden

  16. isis45
    dec 13, 2012 @ 12:16:37

    Wow, gefeliciteerd hoor. Het blijft altijd een wonder om zo’n hummeltje te zien. Geniet van je overgrootmoederschap!

    Rietepietz zegt;

    Inderdaad héél bijzonder als er ineens weer zo’n hummeltje op schoot ligt .Ik weet ook zeker dat we van deze kleindochter alle kans krijgen om mee te genieten en gelukkig woont ze niet heel ver weg !

    Beantwoorden

  17. ♫ M e l ☺ d y ♫
    dec 13, 2012 @ 12:00:27

    WOW….. geen woorden om een wonder als deze te beschrijven he?
    Ontzettend van harte gefeliciteerd iedereen!!

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel , jij hebt nog even te gaan eer je het omaschap mag beleven maar je kunt je er alvast op verheugen ;-)

    Beantwoorden

  18. Wieneke
    dec 13, 2012 @ 09:33:12

    Ach wat zal de hele familie blij zijn met zo’n lief aanwinstje. Van harte gefeliciteerd en dat jullie van Pukkie nog maar lang plezier mogen beleven en hij van jullie natuurlijk.

    Rietepietz zegt;

    ja klopt , de héle familie is in rep en roer ,dat komt omdat de baby aan beide kanten het eerste kleinkind is .Dan heb je dus flink wat jaren geen baby in de familie gehad en is iederéén meer dan enthousiast ;-)

    Beantwoorden

  19. Annespike
    dec 13, 2012 @ 09:12:55

    Van harte gefeliciteerd!
    Dat is rap gegaan dan. :-)
    Wat een gelukkig gezinnetje.
    Geniet er met z’n allen heerlijk van!
    Als dit tempo aanhoudt straks overovergrootmoeder? ;-)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel , het is ontzéttend snel gegaan ,Puk had haast en kwam dus toch al bijna 2 weken eerder dan verwacht en zette óók nog eens haast achter de bevalling !
    Het zal niet zo’n vaart lopen met “betovergrootmoeder worden “jongens zijn ,als ze heel snel zijn , pas na hun 25 ste aan kinderen toe ,dan ben ik 95 ……. daar moet ik ff niet aan denken ;-)

    Beantwoorden

  20. Mirjam Kakelbont
    dec 13, 2012 @ 07:29:05

    Inderdaad een happening:oma worden. Over pronken met andermans veren gesproken ;-) Van harte gefeliciteerd Rietz en een ontzettend fijne, voorspoedige en gezonde toekomst voor de nieuwe Puk. Ik zie helemaal door mijn laptop dat je glimt van trots. De uitstraling he?

    Rietepietz zegt;

    Dit zijn natuurlijk de “makkelijkste” prestaties om over op te scheppen!Goh…. ben ik door jouw laptop toch nog helemaal door de mand gevallen ,ik had nog zó gedacht dat het niet opviel;-) Nóg “bijzonderder” dan oma worden is “je dochter oma zien worden ” ;-)

    Beantwoorden

  21. Albert y Mara fotoblog
    dec 13, 2012 @ 01:33:35

    Van harte gefeliciteerd Riet met je overgrootmoederschap. Wees er maar trots op al heb je er zelf niet veel voor hoeven doen. Het komt vanzelf ;-) Groetjes Mara

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel , we hebben om óvergrootouders te worden inderdaad nóg minder hoeven doen dan om destijds goorouders te worden maar gelukkig hebben we goede contacten zodat we tóch af en toe wel iets hebben kunnen bijdragen aan het welzijn van de a.s. moeder ;-)

    Beantwoorden

  22. datzalwel
    dec 13, 2012 @ 01:19:38

    Van harte proficiat, wat ontroerend telkens weer zulke foto;s van a.s moeders en vaders met zo’n klein hummeltje.
    Groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel Joke , schattig hé ! Het is ook altijd héél bijzonder om “stoere” vaders te zien smelten voor zo’n minuscuul hoopje mens ;-)

    Beantwoorden

  23. J@n.
    dec 13, 2012 @ 00:30:29

    In de eerste plaats van harte gefeliciteerd Riet!
    Maar wat wordt je dan plotseling oud hè! ;-)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel J@n ,ach , het is maar een “titel” natuurlijk en we zijn ( voor de huidige begrippen) jonge overgrootjes ! Maar het is inderdaad héél appart om je dochter als “oma” te moeten zien ;-)

    Beantwoorden

  24. powerpointgreetje
    dec 12, 2012 @ 22:44:00

    Een hele dikke proficiat Riet…….

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel ,ppffftt… het is een héle dikke zeg ;-)

    Beantwoorden

  25. Hanny
    dec 12, 2012 @ 22:22:27

    Mijn felicitaties aan de trotse grootouders, maar bovenal aan de ouders natuurlijk. Dat hij vol liefde mag opgroeien tot een prachtige kerel!

    Rietepietz zegt;

    Ik hoop dat ze ,als alles een beetje tot rust gekomen is ,hier even meelezen maar natuurlijk breng ik de goede wensen over ,dankjewel !

    Beantwoorden

  26. roadlaura1969
    dec 12, 2012 @ 22:09:15

    Hartelijk gefeliciteerd Rietepietz en Henk met jullie achterkleinkind,dat ouders en kind een hele mooie toekomst tegemoed gaan en vooral gezond :-) Zo nu beschuit met muisjes hmmm lekker ;-)

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel voor de felicitaties en vooral je mooie wensen !
    Ik veeg even de kruimeltjes weg , wat knoeien we toch altijd met die muisje hé ! Ik hoorde het vanmiddag ,toen we bij de kleine op bezoek waren ,ook van alle kanten over het laminaat rollen ;-)

    Beantwoorden

    • roadlaura1969
      dec 13, 2012 @ 00:07:29

      Hahaha dat hoort erbij die kruimeltjes en idd op het laminaat rollen ze lekker,gelukkig zijn het geen knikkers ;-)

      Geniet lekker van jullie jonge telg,want smelten doet men bij zo’n klein wondertje :-)

      Rietepietz zegt;

      Klopt ,er ligt hier nu een plasje gesmolten overgrootmoeder met was muisjes in het midden -)

      Beantwoorden

  27. ɐpuıןǝɯɯǝ
    dec 12, 2012 @ 20:20:06

    HOERAAAAAA, na endlich hihi. Van harte gefeliciteerd allemaal. Zo moooooooi :D.

    Rietepietz zegt;

    O ja , zó schattig klein allemaal ,zó’n lief klein rond bolletje ,ik ben verliefd !
    Ze was nog niet helemaal uitgerekend en dus waren we allemaal een beetje verrast !Extra leuk natuurlijk !

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      dec 12, 2012 @ 22:42:38

      Jaaa dat is ook superleuk! Mooi tussen de feestdagen in. Prima gedaan hihi. Hoe is het met oma Inge? Lijkt me zo gek he, als je zelf een stapje opschuift. Leuk gek dan.

      Hihi moet je die ene foto eens kijken…komisch hoe Mickey en Goofy schrikken (of juichen, met wat fantasie hahaha).

      Rietepietz zegt;

      Ja is héél maf om je dochter “oma” te zien worden .We zijn het in de familie wél een beetje gewend want mijn schoonouders hebben nog de eerste 10 jaar van hun ónze kleinkinderen meegemaakt en vooral toen mijn schoonmoeder zwaar dement was was het vaak ontroerend hoe zde kinderen met haar omgingen .

      Grappig hé , ik heb even met de gedachte gespeeld Mickey en Goofy het verhaal te laten vertellen ,hoe zi ineens een héél vreemd “gevalletje “in huis tegenkwamen ;-) Toch maar niet gedaan maar het is wél heel grappig ,verbaast me niéts dat dat jou opvalt ;-)

      Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        dec 13, 2012 @ 12:31:25

        “behalve dat éne plasje dat hij per ongeluk over z’n papa heen plaste !” Hihi een vreugdeplasje natuurlijk :D

        Rietepietz zegt;

        Maar papa zóu beter moeten weten natuurlijk , die weet héus wel hoe zo’n “ding”werkt ;-)

        Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        dec 13, 2012 @ 18:26:21

        Ja echt he, dat zat ik me zo voor te stellen. Ik zie mijn moeder ook nog kijken (daarbij vond ik het op mijn beurt ook weer komisch om mijn moeder als oma te zien hihi) toen ik moeder werd en mijn oma’s leefden toen ook nog.Is allemaal zo maf om allemaal een stapje op te schuiven hihi.

        Oh hahaha had jij het ook gezien, ik zat eerst te twijfelen of ik er wel iets van zou zeggen. Ik altijd met mijn gekke dingen. Maar hahaha ik had beter moeten weten, dat jij het ook gezien had dus. Ja, dat was ook leuk geweest!

        Rietepietz zegt;

        Eigenlijk ga je pas dán beseffen wat er in een mensenleven aan verschillende periodes voorbij gaan .En hoe ouder je wordt hoe meer zo’n nieuwe fase je met de neus drukt op het feit dat het “ooit “ophoudt !

        Ja ik vond het ook réuze grappig maar vond het dan toch weer nét even “té “, misschien was het nog wel even te vers en te indrukwekkend voor me om het logje in die stijl te brengen !

        Beantwoorden

  28. VoorHetBlogGezet
    dec 12, 2012 @ 20:17:22

    Hee lieve schat, wat fijn om te horen! Het blijft toch altijd weer een klein wondertje he? Gelukkig alles goed verlopen en zo lekker vlot weer thuis. Proficiat voor Paps en Mams en Pukkie, en natuurlijk een dikke knuffel voor Oma Riet en Opa Henk. Proficiat!!! xxx

    Rietepietz zegt;

    Ik geef het allemaal door maar…. het is oma Inge en overgrootmoeder Riet ;-) Ze was 11 dagen vroeger dan verwacht dus héél fijn dat ze nu voor de Kerst weer een beetje op dreef kan zijn !

    Beantwoorden

    • VoorHetBlogGezet
      dec 14, 2012 @ 03:01:11

      Ja natuurlijk, kippige ik weer. Allemaal plaatsje opgeschoven…xxx

      Rietepietz zegt;

      Ik snap natuurlijk helemaal dat je bij zo’n “jonge blom”als ik ben ff niet aan een óvergrootmoeder denkt ;-)

      Beantwoorden

  29. Marion
    dec 12, 2012 @ 20:15:04

    Wat een knuffeltje, en jij vind hem natuurlijk de knapste baby, van harte gefeliciteerd,
    Tot morgen, xxx

    Rietepietz zegt;

    Nee hoor , dat vind ik niet …dat is hij gewoon ;-) Dankjewel voor de felicitaties en ik verheug me ook op morgen !

    Beantwoorden

  30. nieuwetrui
    dec 12, 2012 @ 20:15:03

    Oh wow, wat leuk! Van harte gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe telg in de familie.

    Rietepietz zegt;

    Dankjewel , zó leuk weer eens zo’n piepklein mensje !

    Beantwoorden

  31. ram1955
    dec 12, 2012 @ 20:09:47

    Super! Een heel dikke, Vlaamse proficiat voor Pukkie en jullie allemaal.

    Rietepietz zegt; <p? Dankjewel ,lekker zo'n Vlaamse ;-) We zijn allemaal super trotse mensen ,oma's opa's ,tantes ooms !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

