andermans veren

Zaterdag hebben we wél alvast een kerstboompje gekocht ! Leuk geslaagd bij een niet al  te groot tuincentrum in de buurt !
Het was er oergezellig , een heel bescheiden kerstshow maar óók een  zangkoortje dat zichzelf met diverse instrumenten begeleidde !
Uiteraard werden Kerstliederen gezongen en dat werkte réuze sfeerverhogend  !
Jammer , de camera zat in mijn tas maar dié stond thuis  en dus heb ik geen filmpje kunnen maken ….!

Maar goed , ik heb dus nog geen tijd ( lees zin) om nú al de boom op te tuigen en dan heb ik toch een heel klein probleempje , Renesmurf  spaart n.l. in deze tijd altijd “kerstbomen ” voor zijn kerstbomenboek  .
buurboom
Altijd best grappig om al die verschillende kerstbomen te zien maar ja , ik kom dus ieder jaar helemaal achteraan zakken !
Misschien moet ik maar gaan pronken met andermans veren want de boom van onze buurman  (jawel , de hemelwaterpijpjebuurman ) is alweer helemaal versierd .
Hij heeft daar de laatste paar jaren een hoogwerker voor nodig , (die hij gelukkig door z’n werk wel kan regelen )

Mmm… néé , Rene moet maar wachten , maar jullie mogen de boom van de buurman wel even zien …… nou … en …?
Dat mág toch een kerstboom heten zou ik zeggen !

32 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    dec 15, 2012 @ 22:11:07

    Dat is een serieuze kerstboom Rietepietz. Die past niet eens IN huis. :-)
    Wij gaan morgen de boom doen, vinden we vroeg genoeg. ;-)

    Beantwoorden

  2. Mirjam Kakelbont
    dec 13, 2012 @ 18:51:45

    Meestal rek ik het optuigen van de boom zo lang mogelijk, dus toen ik afgelopen weekend zelf voorstelde de boom van zolder te halen, vielen Man en Kind bijna uit elkaar. Dus hij staat! Bella – ons huiskonijn – is er ook errug blij mee ;-)
    Niks mis met de boom van je buurman!

    Rietepietz zegt;

    Héél herkenbaar ,Henk zou inderdaad á la minute aan mijn geestelijke gezondheid twijfelen als ik uit mezélf aan de boom ga beginnen ! Wél lekker dat jij nu al klaar bent ….ik móet nog ….zucht …..zúúúúcht

    Beantwoorden

  3. reismeermin
    dec 12, 2012 @ 18:59:50

    De kerstboom is hier nog niet uit zijn doos. En ik vrees dat hij daar ook in blijft. Maar de kerstversiering bij de buren staat al te pronken.
    En een kaarsje voor Ria heb ik zelf maar aangestoken.

    Rietepietz zegt;

    Toch wel jammer , je hébt de boom in huis dan is de stap om ‘m neer te zetten toch niet zo groot meer .
    Ja Ria voor Ria kun je bést een flinke kaars op steken en ik ken er nóg wel een paar die wat extra aandacht wel kunnen gebruiken !

    Beantwoorden

  4. Leo's mening
    dec 12, 2012 @ 15:45:29

    Op Facebook is dat Kerstbomen showen en kijken ook een hype. Leuk, maar niet meer voor mij. Niet meer in de zin dat het leuk is voor sfeer, maar verder? IK schrijf er een bllog over binnenkort. Arme bomen, in de kracht van hun leven vermoord worden door naar sfeer zoekende tweebeners. Overigens hebben wij sinds afgelopen weekend ook een boom staan….IK vervloek de dag van opruigen en afbreken. Brrr…maar als het eenmaal staat vind ik het wel weer leuk….

    Rietepietz zegt;

    Ik ga er geen site’s voor aflopen maar bij Rene lees ik ook al heel lang en hij doet dat kerstbomenbos al een paar jaar .Bij hem zet ik mijn boompje dus wél !
    Vereer kan ik me goed vinden in jouw “benadering” van het kerstboomleed dat versieren heet ;-)

    Beantwoorden

  5. hartelijkehothulk
    dec 11, 2012 @ 23:20:55

    Ik koop altijd een kerstboom na de kerst.
    Zijn ze een stuk goedkoper en vaak vind je ze voor niks!

    Rietepietz zegt;

    Verrek … dat ik dáár nou nooir aan gedacht heb , met de kersthuisjes denk ik er altijd wél aan!

    Beantwoorden

  6. RenéSmurf
    dec 11, 2012 @ 22:55:21

    haha, ik moet maar wachten, ja, inderdaad, dat doen we dan maar!

    Rietepietz zegt;

    Ja , er zit écht niets anders op , of eh… je moet even hier langs komen en zélf de boom optuigen ;-)

    Beantwoorden

  7. Annespike
    dec 11, 2012 @ 21:28:43

    Die boom is wel gaaf!
    Ik heb een miniboompje op het aanrecht staan.. meer komt er dit jaar niet in. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Nou hier in huis komt iets dat óók een flink stuk kleiner is hoor ;-)
    Maar ik vind die grote voor de deur inderdaad wél gaaf !

    Beantwoorden

  8. Aukje
    dec 11, 2012 @ 19:13:02

    Die is wel heul!!!!!! mooj :)

    Rietepietz zegt;

    Ja écht wel hé! het is een jaarlijks terugkerend feestje !

    Beantwoorden

  9. ♫ Mel☺dy ♫
    dec 11, 2012 @ 15:57:11

    Jemig wat een hoogte zeg….. dat zal me een partij licht geven ;-)

    Rietepietz zegt;

    Dat valt eigenlijk reuze mee , die donkere partijen eromheen absorberen blijkbaar veel licht .
    Ik heb er zelf geen last van omdat wij luiken hebben die in de avond dicht gaan !

    Beantwoorden

  10. Wieneke
    dec 11, 2012 @ 15:24:14

    Heidens gedoe allemaal :-)))

    Rietepietz zegt;

    Hoewel ik ooit wel gedoopt ben leef ik ondertussen al járenlang “streng heidens” ,dus het pas wel bij me ;-)

    Beantwoorden

  11. isis45
    dec 11, 2012 @ 14:36:09

    Een vuurtoren zou er jaloers op zijn :-), maar ik ben ook blij dat het mijn buurman niet is. Wij hebben hier een klein boompje staan, meer wordt het niet.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben juist heel blij met m’n buurman en die boom is onwijs leuk zo in het midden van de straat . Hier binnen wordt het inderdaad een kleintje want voor een grote hebben we de ruimte niet ;-)

    Beantwoorden

  12. nieuwetrui
    dec 11, 2012 @ 09:06:30

    Zo hé, jullie gemeente kan nu zonder problemen op de straatverlichting bezuinigen.:-)
    Gisteren toch weer bezweken en een bescheiden boom gekocht, maar voorlopig staat ie nog in de schuur. Ik wil nog even een paar nachtjes slapen voor ik hem binnenlaat.

    Rietepietz zegt;

    Zover had ik nog niet eens gedacht maar dat zou zómaar kunnen ,de helft van de lantaarns kan best uit ! Hier staat het gekochte boompje ook nog in de tuin hoor ,ik ben niet zo snel .Maar uiteindelijk is een kerstboompje in huis natuurlijk heel gezellig .

    Beantwoorden

  13. Marion
    dec 11, 2012 @ 08:54:11

    Schitterend, het is dus op alle fronten een geweldige buurman.
    Fijne dag, xxx

    Rietepietz zegt;

    Zeker weten , ik heb niéts te klagen over m’n buren en vooral deze buurman heb ik heel veel aan te danken !Nou ja , ondertussen weet je al dat mijn dag niet meer stuk kan al heeft dát niets met de boom te maken ;-) XXX

    Beantwoorden

  14. Redstar
    dec 11, 2012 @ 08:45:39

    LOL, ik zet voor het eerst sinds 20 jaar een kerstboom. Ik kreeg er een kado. Verdorrie, en dan moet je wel een beetje.
    Maar opsturen voor een kerstbomen bos doe ik niet meer. Jullie hebben een mooie boom bij de buren staan :)

    Rietepietz zegt;

    Dan hoop ik dat nog ergens wat doosjes met spulletjes had , anders ben je alsnog flink op onkosten gejaagd ;-)
    Staat natuurlijk wél heel gezellig,net als die boom van de buurman , ik ben er blij mee hoor !

    Beantwoorden

  15. Mrs. T.
    dec 10, 2012 @ 22:49:15

    Ik vind wel dat ie helemaal tot onderaan vol zou moeten hangen met lampjes. ;-)

    Rietepietz zegt;

    ja hij hád al een hoogwerker te leen , dan kun je niét nog eens om de laagwerker vragen denk ik ;-)

    Beantwoorden

  16. VoorHetBlogGezet
    dec 10, 2012 @ 21:52:51

    Ja die buurman weet wel een boom op te zetten! Hier is het huisje ondertussen in kerstsfeer gedompeld…

    Rietepietz zegt;

    Je bent snel ! We hebben wél al het één en ander tevoorschijn gehaald maar het kan nog wel even duren eer we er iets mee gaan dóen ;-)

    Beantwoorden

  17. tagrijn
    dec 10, 2012 @ 21:34:20

    Allemensen, dat is een baken voor de schepen op zee! Maar daar vrolijkt natuurlijk wel de hele buurt van op. Daar durf jij vast je boompje niet naast te zetten!

    Rietepietz zegt;

    Ja buurmans hobby loopt ondertussen gierend uit de hand ;-) In een straatje van zo’n twintig huizen kun je inderdaad wel over een “baken”spreken ;-) Ons boompje komt er ook zéker niet naast te staan ,dat zetten we gewoon bescheiden binnen ;-)

    Beantwoorden

  18. ɐpuıןǝɯɯǝ
    dec 10, 2012 @ 21:33:41

    Hahaha met hoeveel lichtsnoeren is jouw buurman eigenlijk begonnen? Maar tjemig wat is dat gaaf joh, wat een joekel! Handig als je bezoek verwacht die nog nooit bij je zijn geweest: “Naast die verlichte boom”. Kan gewoon niet missen.

    Rietepietz zegt;

    Het zijn er héél veel ondertussen ,allemaal aan te koppelen sinds hij geen kant en klare snoeren meer kan kopen !Waar hij mee begon weet ik niet maar de boom was toen nog niet zo groot als nu !
    We zijn inderdaad nu wel héél makkelijk te vinden ,de raampjes rechts van de boom zijn van onze bovenetage !

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      dec 11, 2012 @ 07:59:16

      Zou een idee zijn voor de conifeer hier achter in de tuin hihi maar Marc ziet me aankomen. Eerder gooide ik wat lampjes in de hibiscus maar sinds Moeder Natuur me die afgepikt heeft (de struik, niet de lampjes, red.) zit ik een b-tje met de lampjes in mijn haar handen. Maar kost me een kapitaal als ik daar nog nieuwe lampen voor moet kopen whaahaa. Ik zag laatst foto’s van in het begin, toen die conifeer net in de tuin stond. Allemachtig, wat een scharminkeltje ;-).

      Rietepietz zegt;

      Die zijn er heel geschikt voor ja , de boom van de buurman is ook een conifeer maar dat zie je nu totaak niet meer natuurlijk ! Wel sneu dat er nu bij jou “geen lampje gaat branden” ,wél beter voor de portemonnee in deze crisistijden ;-)

      Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    dec 10, 2012 @ 21:11:31

    geweldige boom, kolossaal, maar je kunt er U tegen zeggen…

    Rietepietz zegt;

    Ja móói hé ! Ik vind het gewéldig als ik de straat in kom rijden !

    Beantwoorden

  20. kwan
    dec 10, 2012 @ 20:41:00

    Daar zeg ik U tegen! :-)

    Rietepietz zegt;

    Ik eigenlijk óók , maar de buurman vind het doodgewoon -)

    Beantwoorden

  21. datzalwel
    dec 10, 2012 @ 20:04:52

    Ik moet altijd even sinterklaas laten bezinken dus word hier ook pas in de loop van deze week of de volgende aan de kerstboom gedacht. Máár hij komt!
    groetjes.

    Rietepietz zegt;

    Ja zo gaat het hier precies eender . We kijken wél alvast rond en kopen zodra we iets geschikts zien ! Omdat we ze altijd met kluit kopen kan hij gerust nog even in de tuin staan tot wij zover zijn !

    Beantwoorden

  22. roadlaura1969
    dec 10, 2012 @ 19:56:16

    whahahaa geweldig , jeee je hebt helemaal geen meer nodig ;-)

    Rietepietz zegt;

    Nee buiten doe ik al jarenlang niéts meer !
    Hij onderhoud de boom zó mooi en heeft lichtjes die hij per streng aan elkaar kan koppelen .Het zijn er ondertussen al ontelbaar veel !

    Beantwoorden

  23. ram1955
    dec 10, 2012 @ 19:42:06

    Top! Doe mij zo’n buurman. Hier staat ook nog niets.

    Rietepietz zegt;

    Whahahaha , ahum.. nu even ernstig !
    Ik hou lekker de buurman zelf…..al weet ik zeker dat hij hier binnenkort óók staat , daar gaat Henk wel voor zorgen ;-)

    Beantwoorden

  24. Hanny
    dec 10, 2012 @ 19:06:24

    Een geweldige boom! Fijn dat je zo’n buurman hebt, scheelt je een heleboel werk. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Precies , sinds hij die boom zo mooi in de lichtjes zet doe ik aan de buitenkant niéts aan kerstversiering ! Ik vind deze boom zó mooi dat je niet met andere lichtsoorten bij moet gaan klungelen !

    Beantwoorden

  25. J@n.
    dec 10, 2012 @ 18:51:14

    Het is wel een geweldenaar, die boom van je buurman tenminste. Ik ben blij dat het niet mijn buurman is ;-)
    Nee, hier zijn we ook nog lang niet in die ‘Kerstsferen’ en daar zit ik echt niet mee.

    Rietepietz zegt;

    Nou ik ben reuze blij met deze buurman , die grote kerstboom is altijd een leuke sfeermaken in de straat !

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 38 andere volgers

