op naar de kerst

Nou ja , dat neem ik niet zo héél letterlijk hoor !
Oke , Sint is terug naar Spanje dat is waar maar om da metéén een boom op te zetten gaat mij nog een paar kerstballen té ver !
Nee , ik ga natuurlijk nog even nagenieten van de leuke reacties op het Sinterklaaslogje , weer helemaal tóp dat vrijwel iedereen op rijm reageerde !

De Sinterklaashandpop zag ik een paar dagen voor de Sint in een bak bij de Blokker liggen en op dát moment gaat er in mijn hoofd metéén een knop om !
planetarium_denhaag
Of eigenlijk… , ken je nog die lichtkrant die vroeger bij de Bijenkorf ( boven het planetarium)  in Den Haag ronddraaide ?
Nou zó iets zie ik dan in m’n hersenpan  ronddraaien met dat Sinterklaasje in de hoofdrol en dan wordt ik op slag “hebberig ” .
Dan móet het Sintje mee naar huis  en rollebollen Henk en ik later  een middag onder tafel , dit om te zorgen dat  jullie geen lichaamsdelen in beeld krijgen die niet gezien mogen worden  .
Zeker weten …een afwijking,  maar ik kan er prima mee leven !

kerstb.

Met kerstbomen heb ik dat weer helemaal niét , zolang het kán loop ik daar met een flinke boog omheen tot het écht niet meer kan wachten .
Zodra “het kreng” staat vind ik het dan wel weer gezellig maar…. , tot het zover is komen de dennennaalden me de néus uit , soms zelfs letterlijk ,vooral als de lampjes erin moeten  !
Hebben jullie dat nou ook?

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    dec 08, 2012 @ 19:00:57

    Ehhh, nee. Die lichtkrant ken ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat het iets meer is dan een simpel peertje. :-)
    Wij hebben al een paar jaar een kunstboom. Ik moet zeggen, dat scheelt een hoop gedoe. En de lichtjes, die laat ik Frans erin hangen. ;-)

    Beantwoorden

  2. isis45
    dec 08, 2012 @ 12:15:31

    Wij hebben een kant en klaar boompje. Dat komt aangekleed van zolder en gaat er aangekleed weer naartoe als Kerst voorbij is.

    Rietepietz zegt;

    Ik ben gelukkig helemmáál niet tegenstrijdig ;-) want hoewel ik een hekel aan een boom optuigen wil toch óók weer geen “neppertje” die kant en klaar de zolder op kan !

    Beantwoorden

  3. Annespike
    dec 07, 2012 @ 20:09:27

    Ik heb een mini boompje.. Staat al in de auto! :-D
    Groot past niet.. DAarvoor is namelijk mijn kerstdorp dit jaar te groot geworden, hihi

    Rietepietz zegt;

    Krijgen we natuurlijk wel foto’s van te zien hé! Ach het formaat van de boom doet er niet zoveel toe ,het gaat toch om het sfeertje !

    Beantwoorden

  4. nieuwetrui
    dec 07, 2012 @ 11:46:00

    Elk jaar hetzelfde liedje. Ik roep keihard dat er geen kerstboom komt, maar elk jaar weer bezwijk ik. Als ie eenmaal staat vind ik het toch wel gezellig, maar ik ben net zo blij als ik hem weer mag opruimen.

    Rietepietz zegt;

    dat is wel ongeveer mijn insteek ja ,alleen leg ik me al op voorhand neer bij het feit dat er een boom komt ;-) En inderdaad , als iedereen het huis gezellig maakt is het wel héél kaal om zelf niets te doen !
    We slaan ons er wel weer doorheen toch…?

    Beantwoorden

  5. Hanny
    dec 07, 2012 @ 11:07:55

    Die lichtkrant boven de Bijenkorf kan ik me nog heel goed herinneren.
    Geweldig zoals jij altijd en overal inspiratie opdoet voor creatieve logjes. Het Sintje was super.
    Hier in huis komt ook dit jaar geen kerstboom. Eentje optuigen ‘in den vreemde’ vind ik meer dan genoeg. ;-)

    Rietepietz zegt;

    Ik weet óók niet hoe het komt maar ben wel blij dat dit soort dingen “me overkomt” .
    Dat je geen boom zet thuis zal dus wel betekenen dat je de Kerstdagen “in de buurt van” Annemarie doorbrengt ,lijkt me een héél gezellige keus !

    Beantwoorden

  6. Marion
    dec 07, 2012 @ 10:39:50

    Dat was weer een goeie inval van jou met de handpop.
    Bij mij gaat het kunst boompje ieder jaar uit de kast en geniet ik weer van de verschillende kleuren die hij geeft, maar dat gebeurd pas vlak voor de kerst.
    Versieren doe ik allang niet meer, veel te vermoeiend.:-).
    groetjes, xxx

    Rietepietz zegt;

    Zo nodig help ik je wel weer een handje met het boompje tevoorschijn toveren ,het is schattig met al die gekleurde lichtjes! Heel veel versierwerk doen wij ook niet meer hoor ,we zetten wat huisje neer ,dat geeft weinig rommel ;-) Ik hoop dat je snel weer opknapt van je buikgriepje XXX

    Beantwoorden

  7. Redstar
    dec 07, 2012 @ 09:20:12

    Ik heb ook niets met kerstbomen. Ik heb ook niets met kerst zoals het tegenwoordig gevierd wordt.
    Laten we het gewoon een beetje sober vieren. En aan onze arme medemensen denken.

    Rietepietz zegt;

    Van alleen aan ze denken worden onze arme medemensen óók niet beter denk ik .
    Maar je bedoeld waarschijnlijk dat we om ons heen moeten kijken naar mensen in je omgeving die hulp nodig hebben .Een mooie kerstgedachte en ik probeer het zelf zo te beleven .

    Beantwoorden

  8. J@n.
    dec 06, 2012 @ 23:37:58

    Wel raar riet, maar fijn dat jij dat ook hebt!

    Rietepietz zegt;

    We hebben wel vaker dezelfde voor en tegens dacht ik ;-)

    Beantwoorden

  9. Mrs. T.
    dec 06, 2012 @ 22:44:16

    Ik lees ook al her en der dat de kerstboom staat. Dat zijn volgens mij de mensen die het liefst pak ‘m beet op 19 december al de kerstboom weer weg willen doen. Wij zetten hem over ongeveer anderhalve week. Blijft dan waarschijnlijk ook wel staan tot na drie koningen.

    Rietepietz zegt;

    Hier meestal tussen de 10 dagen en een week vóór kerst ,dan blijft tie in ieder geval staan tot ná oud en nieuw en verdwijnt meestal in het eerste weekend ná nieuwjaar .Drie koningen vieren wij nooit maar soms staat de boom er dan nog wel maar meestal niet !Wij hebben trouwens meestal een boom met kluit waardoor hij nauwelijks uitvalt .Meestal gaat hij de tuin in maar het lukt maar een enkele keer de boom te hergebruiken ;-)

    Beantwoorden

  10. ram1955
    dec 06, 2012 @ 22:11:32

    Voorlopig zijn wij nog bezig met het afvoeren van naalden. Naalden en bladeren. Tot 15 december mogen we die gratis naar het containerpark brengen. We harken ons te pletter en zitten na 8 weken al aan de 500 kilo! Die kerstboom blijft dus nog even op stal.

    Rietepietz zegt;

    Poéhhh ,wát een werk zeg !Eigenlijk had je een deal moeten maken met de mensen die de bomen op mogen stoken ,jullie het hout gratis áls je komt helpen de restanten opruimen ! Gevalletje van “voor niks gaat de zon op”;-)

    Beantwoorden

  11. powerpointgreetje
    dec 06, 2012 @ 21:47:35

    Nou Riet, ik vind het altijd leuk om binnen te versieren, buiten lampjes enz.
    maar….. als de feestdagen voorbij zijn duurt het me te lang voordat weer alles opgeruimd is, gek he?

    Rietepietz zegt;

    Whaha, je ziet ,ik heb het nét omgekeerd , vind dat versieren een heel karwei maar opruimen is zó gepiept ! Nou ja , het geeft wél veel gezelligheid en met de hulp van Henk mag ik natuurlijk helemaal niet klagen ;-)

    Beantwoorden

  12. Mirjam Kakelbont
    dec 06, 2012 @ 21:34:13

    Vroegah heb ik bij een bloemenzaak gewerkt en ik heb een trauma over gehouden aan het verkopen van kerstbomen, kerstrozen en duizendschoon. Geen idee waarom maar het komt alledrie mijn strot uit.Maar ach…die kerstboom staat maar 3 weken in huis, daarna verdwijnt ie voor 49 weken naar de zolder. Ik tel gewoon de dagen af.
    Maar mijn moeder zou een MOORD doen om zo’n Sintpop te kunnen kopen. Echt!

    Rietepietz zegt

    Je hebt geléden begrijp ik ;-) in die bloemenwinkel !Duizendschoon had ik vroeger altijd een hekel aan ,tegenwoordig vind ik ze wel aardig op z’n tijd!Die boom blijft wel een haat/liefde verhouding ,het moet maar …zucht !
    Mijn Sintpop heeft z’n werk erop zitten en het is het is misdadig om ‘m in een kast te stoppen als er ándere mensen voor aan het moorden slaan ,kunnen we niet hebben natuurlijk ! Ik wil ‘m best opsturen hoor gooi er maar een mailtje tegenaan voor een adres !

    Beantwoorden

  13. VoorHetBlogGezet
    dec 06, 2012 @ 21:27:53

    Ik kan me voorstellen ja dat jij visioenen krijgt bij handpoppen en dergelijke dingen…Ook hier alleen lichtjes en slingertjes etc. Geen boom want Bennie zijn huisje is echt te klein ervoor. De honden moeten zich nog wel kunnen draaien in huis. Ik heb net mijn laatste Sint blog erop gegooid en ben meteen begonnen met blog vast wat in kerstsfeer aan te kleden. Groetjessss

    Rietepietz zegt

    ja ,dan heb je “de poppen aan het dansen” hé!
    Wij hebben ook niet écht veel ruimte maar het lukt toch ieder jaar weer er een boom(pje) in te proppen .Scheelt natuurlijk enorm dat we geen huisdieren hebben >Mijn blog pas ik nooit aan ,dat weet je vast nog wel ,ik ben d’r gék ,je weet maar nooit wat ik weer voor rampen over mezelf afroep;-)

    Beantwoorden

  14. tagrijn
    dec 06, 2012 @ 20:47:38

    Nee, ik kan me niet herinneren dat er ooit dennennaalden uit m’n neus kwamen. Maar ik zal er zeker op letten, maar kleine kans bij een kunstkerstboom van 40 cm hoog. Ook al niet omdat ik dat ding met lampjes en al wegzet.

    Rietepietz zegt

    Nou niet eruit maar wél erin ;-) waarna ze er natuurlijk toch ook weer úit moeten !
    Hartstikke handig natuurlijk zo’n “aangeklede boom ,maar ja , dat kan altijd nog !

    Beantwoorden

  15. terrebel
    dec 06, 2012 @ 20:39:40

    Niet aankomend maar het weekend erop zullen wij onze kerstboom uitklappen…

    Rietepietz zegt

    Zo in in die buurt is een mooie tijd ja , staat hier ook in de planning alleen valt er biets uit te klappen ,het zal een echte worden ,als gebruikelijk in huize Rietepietz !

    Beantwoorden

  16. roadlaura1969
    dec 06, 2012 @ 20:05:33

    hahahaha ik ben ook al met aftellen begonnen op mijn blog euhh maar buiten dat was het jaren terug wel zo dat na mijn verjaardag de boom er kwam te staan, nu al jaren niet meer, ik heb een moderne punthoed (zal ik maar zeggen) die word op een leuk plekje gezet stekker erin klaar, hier en daar wat kleine versiersels zoals een kerstboog en een mooie molen echt uit het Ertzgebirggen ach als het zover is schiet ik een paar plaatjes krijg je een beter beeld maar dat kan nog denk ik wel even duren, de laatste jaren is bij ons in december veel gebeurd en de maanden vooraf en dat heeft bij mij wel zijn uitwerking, ik geniet wel maar toch anders ;-)

    Rietepietz zegt

    Ik ga nog steeds voor de échte boom ,een kerstboom wil ik kunnen ruiken maar ja ….zucht… dat is dus een rotklus eerlijk gezegd !Ik doe niet zo heel aan “randversiering” sinds we ook een boeken plank met kersthuisjesvol zetten !
    December is voor veel mensen niet alleen maar gezelligheid ,ik weet het .Voor veel mensen is het maand die er inhakt met verdriet en/of eenzaamheid .Ik probeer dat altijd een beetje in m’n kerstlogje “mee te nemen” en ben tijdens de Kerstdagen als ik thuis ben vaak on-line zodat ik de enkeling die dan wél reageert ook antwoord kan geven,dat maakt misschien een klein beetje minder eenzaam voor sommigen !

    Beantwoorden

  17. ɐpuıןǝɯɯǝ
    dec 06, 2012 @ 19:52:17

    Oeh hou op over die lampjes. Daar krijg ik nou echt wurgneigingen van. Heb ik eindelijk de boom van zolder komt dat rotwerk er weer aan. Gelukkig doet Marc dat altijd. Plus de grote slingers want ik BLIJF pielen. Dat ligt nooit goed genoeg in de boom. Ongelijkmatig enzo. Aargh. Maar dan…dan is het eindelijk genieten. Mijn mooie ballen …euh…kerstballen mogen dan weer uitgehaald worden. In het nieuwe kerstwinkeltje in de stad heb ik nog meer mooie exemplaren gevonden. Die mogen er dus bij. Yihaaaa. Zooooo mooi. Maar goed, eerst die lampjes dus. Zucht.

    Rietepietz zegt

    Ojáááá , zó herkenbaar en inderdaad ,vorig jaar heeft Henk het gelukkig gedaan want ook ik blijf bezig !wurgen moet trouwens goed kunnen met zo’n snoertje
    Ik schijf in ieder geval nog lekker de boel een weekje voor me uit !Toch een vreemde tic want zo’n filmpje gooi ik gerust alles overhoop ;-)

    Beantwoorden

    • ɐpuıןǝɯɯǝ
      dec 07, 2012 @ 19:08:10

      Hahaha ja gevaarlijk ook nog inderdaad ;-). En bij die oude lampjes keken we gelukkig al meteen of alles het nog deed anders had je eindelijk alles uit elkaar getrokken en dan was het voor niets hihi. Heb jij dat ook met een bos bloemen dan, dat je bezig blijft met schikken enzo?

      Rietepietz zegt;

      Hou maar op schei maar uit ….. als ik zélf bloemen schik is dat ook een eind zonder gebed .
      Ik heb nu wél de oplossing ,op de zaterdagse markt hebben ze altijd betaalbare boeketten die kort opgemaakt zijn (dat past het best in m’n favo vaas) en dié kan ik er zo in plompen ,niks meer aan doen !

      Beantwoorden

      • ɐpuıןǝɯɯǝ
        dec 07, 2012 @ 23:11:56

        Hahaha zo herkenbaar. Ja dat van die boeketten op de markt klopt. Dat scheelt een heleboel. Is overigens in het begin even wennen dat je op een bepaalde manier het boeket vasthoudt terwijl je het elastiekje er af knipt. Anders valt de bos uit elkaar en moet je nog de hele tijd “plukken”. Hahaha denkt men je een plezier te doen met een boeketje…heb je dagenlang iets te pielen voordat het goed staat ;-).

        Rietepietz zegt;

        O nee hoor , daar heb ik ook iets op gevonden , ik zet het boeket in de vaas til het een héél klein beetje op en knip dán het elastiekje op een paar plekken door .De losse stukjes komen er vanzelf wel uit als het boeket weggegooid wordt maar op die manier blijft alles keurig in model ( dochter van een tuinman hé )

        Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 37 andere volgers

